nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:15

Bah wat een schrik en wat goed dat je erbij was en alert was! Kunnen ze ook iets geven voor het vocht in de longen zodat hij minder hoeft te hoesten of is dat niet nodig? Brrrrr wat een enge gebeurtenis.

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:20

ohh dat is schrikken zeg !

Heel veel sterkte met hem !
Hopelijk gaat hij nog even mee

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 10:25

fargo hij krijgt nu hart medicatie die het als het goed is gaat oplossen,maar volgende week maandag moet ie op controle dus hopenlijk is het dan al een eind verbeterd..

en ja tinootje moet echt nog even meegaan...moet er niet aan denken ook hem te verliezen,en zeker niet nu al.. :\

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:29

Jee, wat zul je geschrokken zijn, zeg. Gelukkig nog wel goed afgelopen, je moet er toch niet aan denken.....

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:32

Wat ik van die medicatie weet (bij mensen ;-)) is dat dat inderdaad helpt om vocht achter de longen etc op te ruimen. Zou fijn zijn, dat geeft weer lucht en hoop dat hij daardoor zich ook lekkerder en fitter voelt.

Lieve Tino <3 <3 <3

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 10:39

ja ,maar afwachten wat die medicatie doet,an sich was tino verder gewoon fit en hoesten deed hij niet zo heel veel,soms 1x per dag,dan weer dagen niet maar soms ook 5x achter elkaar...

gekke is dat hij vooral hoest als hij gromt of blaft waardoor je meer het idee hebt dat hij een irritatie in zijn keel heeft als last van zijn hart..

ben er nog steeds ook niet gerust op waarom hij zomaar zo omviel gister,was dat wel door zijn hart?? of wat anders..pff echt denk aan alle enge senario's nu...

maar dat draaien in dat water waarbij ik alleen steeds een stukje van zijn zij zag boven komen vergeet ik echt niet meer...

echt dood eng...

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:42

Blaffen of grommen vergt meer lucht, als er vocht in/achter zijn longen zit, hebben zijn longen gewoon echt minder capaciteit en voelt hij ook druk waardoor hij benauwd wordt. Als het vocht weg is, heeft hij weer meer ruimte om te ademen en zal ook niet benauwd of druk op zijn borst meer voelen.

Bah dat klinkt inderdaad heel eng dat je hem op zijn zij zag liggen :n :n

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 10:45

ja hopenlijk gaan de medicijnen helpen voor hem... :) ,ik hoop het...

en hij draaide echt,leek een beetje op een krokodil die een prooi heeft en dan zo ronddraait...letterlijk zo draaide hij,alleen dan met zijn kop onder water,die kwam niet meer boven...

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:24

Jeetje, wat eng. Gelukkig was je er zelf op tijd bij.
Hopen dat die medicijnen hem helpen :(:)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:43

Ow, dat klinkt wel heel akelig, zo ronddraaiende hond. Gelukkig was je er op tijd bij en nu maar hopen dat hij nog een poosje blijft.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 16:14

ja het is echt heel akelig om te zien...

ben net naar achter geweest maar durfde hem niet te laten zwemmen... -O-

ga eerst maar eens volgende week maandag afwachten als hij opnieuw gecontroleerd wordt,en anders als het echt lekker weer wordt alleen maar zwemmen als ook mijn vriend erbij is,dat 1 van ons hem in de gaten kan houden..

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:21

:(:)

Als ik jou was zou ik je abonnement op de DA meteen opzeggen. Het jaar was nog niet eens halverwege en je was al vaste bezoeker.

Gister een gesprek gehad met een vriendin en toen ik over mijn westie begon (dit jaar 3 jaar geleden dat we haar hebben moeten laten gaan) begon ik ook weer te brullen. :o
Die jaren die ze aanwezig zijn zijn zo'n verrijking :+:

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 16:26

helaas ben ik al een poosje vaste bezoeker daar...heb al ge-opperd om maar het huis van de buren daar te kopen,scheelt een hoop reistijd...

en echt praten over joes en do gaat ook niet makkelijk hoor...moet een hele hoop tranen wegslikken...mis die 2 nog steeds elke dag zo erg...

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:32

Die tranen lekker laten vallen, iedereen rouwt op zijn manier en bij de 1 duurt het langer dan bij de ander.
Ik snap dat het vermoeiend/ vervelend wordt op den duur, maar uiteindelijk gaat het beter.

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:04

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:44

Fem,is het anders misschien geen optie om Tino te laten zwemmen met een lang stuk touw aan zijn halsband? Dat zal jou misschien een hoop rust geven,omdat je hem,mocht het nodig zijn,meteen naar de kant kunt halen.
Denk nog regelmatig aan jou en aan al het verdriet en hoop zo dat je het allemaal een goed plekje kunt geven,maar wát een gemis...
Dikke knuffel :(:)

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 20:27

ja zo'n touw,zou aan de ene kant een veilig idee zijn,maar aan de andere kant zijn er 3 honden die ballen halen in de sloot ,die ik steeds weg moet gooien ( en ieder een andere kant op omdat ze anders elkaars bal afpikken) en ja dan zit tino aan zo'n touw die ik dan mee moet nemen?? of neer moet leggen...

aan de andere kant kan je hem dan inderdaad sneller de kant op trekken..lastig ...mss is een zwemvest voor honden wel iets,dan kan hij in ieder geval niet meer naar een bodem zinken...

en het verdriet een plekje geven ,pff ja...weet alleen nog steeds niet hoe...deze 2 honden hadden zo niet moeten gaan en zeker niet zo snel achter elkaar...

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:58

Jeetje dat is schrikken omdat dat te lezen van Tino. Gelukkig was je er zelf bij en snel bij. Arme Tino, hoop dat de medicijnen snel aanslaan.
Ik vind je supermoedig hoor Femke, wat zal je toch een intens verdriet hebben om je kanjers.
Ik kan na 2 jaar Roc te missen nog steeds bijna geen langharige herder zien, tranen komen dan toch snel hoor. Ik mis hem nog steeds zo verschrikkelijk.
Ik wens je maar weer wederom heel veel sterkte!!!

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 22:30

pff ,nou ik ben niet supermoedig hoor... :n

feit blijft dat je ...als het goed is...elke dag weer wakker wordt en dan weer een dag door moet gaan...probeer maar het beste ervan te maken,maar kan weinig lol halen uit het leven op het moment... helaas.. :\

-O-

en kan me voorstellen dat je roc nog steeds mist,dat was ook echt zo jouw ventje,hij hoorde ook zo bij je...

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:01

Lieve TS, ik reageer nooit in je topics. Ik lees ze allemaal, en sjonge zeg wat heb jij een pech! Respect voor hoe je jezelf er doorheen slaat .. Ik geloof dat alle honden bij jou echt een geweldig goed leven hebben. Sterkte, hoewel dat woord nog niet eens de lading dekt .. Want zelfs ik huil tranen met tuiten en ken jou en je honden niet.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:20

Hai meis, hoe is het nu met Tino en reageert hij goed op de medicijnen?

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 12:01

yunomi,dank je wel,wat een vreselijk lief berichtje....

en fargo...gaat niet zo goed hier hoor,zou graag willen schrijven dat het weer lekker gaat,maar ik krijg het maar niet rustig in mijn kop...ik zocht laatst een foto van donnie toen hij puppie was ( ja ja,vergelijken met andere pupjes is nog niet over... :o ) ,en toen kwam ik op wat oudere foto's terecht van een paar jaar geleden,nog in belgie..

daar zag ik deze foto:
Afbeelding

alle dieren die op deze foto staan zijn in nog geen 3 jaar tijd allemaal dood gegaan... ;(

de achterste hond is alfa,in 2010 overleden,middelste hond is do en daarvoor is joes,de paarden zijn gambit en fernando( vorig jaar dood gegaan)

in 2011 is ook nog zoë dood gegaan,alleen die staat niet op de foto...

soms zou ik gewoon zo graag even terug in de tijd willen...

do en joes zijn echt wel klappers,wat mis ik deze 2 honden echt vreselijk...elke dag alleen maar meer lijkt wel..

en tino,pff ja...hij is gewoon tino,maar hoest nog wel regelmatig,en hij mist overduidelijk joes héél erg...ik weet niet wat ik hiervan moet denken,ip moet hij over 3 weken geopereerd worden,maar weet niet of ik dat ga aandurven.. :=

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:06

Zo, wel heftig even zeg, die foto :(:)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:00

Wat heftig allemaal.
Kan me je zorgen zo voorstellen. Mijn oudje net 9 gaat ook achteruit. Daar komt nu ook de angst dat afscheid wel eens op kortere termijn zou kunnen komen.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:12

Och dat is zeker confronterend zo'n foto, dat zet je echt weer even in de harde realiteit, jemig zeg.. ;( :(:) :(:)

Waaraan moet Tino dan nog geopereerd worden? Wat naar ook dat hij Joes zo mist. Maar wel heel logisch ze zijn altijd samen geweest toch?