Instructrice 'problemen'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaantje
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-09-02

Instructrice 'problemen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 11:16

Ik heb een hele fijne instructrice maar met een paar dingen ben ik niet eens met haar. Ik zal het uitleggen. Ik rij sinds een tijdje mijn paard meer op ontspanning. Dus lekker voorw neerw en niet veel maar toch genoeg druk. Ik merk dat mijn paardje hier losser van wordt en beter gaat lopen. Maar tijdens de les die ik krijg moet ik haar met meer druk rijden. En als we wat nieuwe dingen gaan oefenen moet het altijd tig keer achter elkaar. Ik heb zoiets van als mijn paardje het moeilijk vindt en het lukt een paar keer vindt ik het genoeg maar dan moet ik toch nog doorgaan. Met als resultaat dat mijn paardje het niet meer leuk vindt. Hoe kan ik haar dit het beste uitleggen. Voor de rest geeft ze heel fijn les en leer ik heel veel van haar alleen wil ik er de tijd voor nemen en niets afdwingen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 12:50

Als je niet voor 100% op je instructrice vertrouwt kan je het beste opstappen...

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 12:59

Andere instructie zoeken.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:51

Ik dnek dat je idd het beste een andere instructrice kunt gaan zoeken. Als

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:58

Met haar overleggen. Je moet zoveel vertrouwen in je instructrice hebben dat je dit met haar kunt bespreken. Dit kan je gewoon tegen haar zeggen en eventueel tot een oplossing komen.
Lukt dit niet en komen jullie er niet uit moet je een andere zoeken....

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 13:58

Probeer met je instructrice over jouw ideeën te praten. Een paard tig keer dezelfde moeilijke oefening laten doen, vind ik ook onzin. Als hij het een paar keer goed uitvoert, dan iets makkelijks doen of iets wat hij leuk vind.
Maar als je er niet over uitkomt met haar, zou ik een andere instructrice zoeken waarmee je wel op één lijn zit. Dat is erg belangrijk!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 14:17

Maak het bespreekbaar en zorg ervoor dat ze jou wensen accepteert. Jij bent degene die zich er goed moet bij voelen. Als het een goede instructrice is zal ze naar je luisteren en haar les op jou en je paard aanpassen.
Succes