Clinic Wim Ernes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CdeB

Berichten: 225
Geregistreerd: 20-11-11

Clinic Wim Ernes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 21:11

Ik zal me even voorstellen , ik ben Cheyenne ,17 jaar oud en woon in Kerkrade. Mijn paardje heet Bustina M , een 7 jarige merrie , Ustinov X Randelson. :D Ze is mijn wonder op aarde. We hebben haar gekocht toen ze 4 en een half was en samen met een mevrouw heb ik haar ingereden , opeens brak die mevrouw haar been en dus moest ik alles zelf doen en had 5x per week les. voor 80 % heb ik haar helemaal zelf ingereden :D Nu is ze 7 jaar en we zijn al een binnenconcours gegaan en een buitenconcours , met ondertussen 15 wp in de B,binnnekort over naar het L1. :D en ze gaat gewoon super goed!

Toevallig dat onze vereniging een clinic hield en natuurlijk kwam meneer Ernes die clinic geven. Dus wie is nu gek en gaat zich niet inschrijven? 8)7 . Natuurlijk heb ik dat meteen gedaan en op 4 November 2012 was het zover , ik zou met een ander meisje een halfuur les van hem krijgen en dan zou hij commentaar geven en of complimenten :) , Het begon met een halfuurtje inrijden , natuurlijk hadden we haar geknot met naald en draad en zag ze er helemaal top uit +:)+ , netjes in het wit zoals het ook op concours moet.

Toen we de ring in moesten was het eerst even voorwaarts neerwaarts rijden om te laten zien dat je paard lekker los was en ook dat kon, daarna oppakken en gewoon rijden zoals je normaal deed en dan gaf hij tips of dan zei hij van doe eens dit of dat. Er waren een paar dingen die hij echt wou zien zoals wijken , middengalop en middenstap. Gelukkig kon mijn paardje dat al en dus kregen we alleen maar complimenten :D , hij vond alle 3 de gangen goed van Buzzy ( haar bijnaam ) en zoals de gevraagde dingen die waren ook goed. Hij zei dat we ver in de dressuursport konden komen ookal is ze springefokt :D Natuurlijk helemaal blij met deze complimenten, Toen de clinic was afgelopen , nog even snel gebabbeld met hem met wat ik nog kon verbeteren en hem netjes een hand gegeven en dankjewel gezegd voor alle complimenten of opbouwende kritiek > gelukkig was het niet veel alleen dat ze iets meer bovenin moest lopen en iets meer op de achterhand , inmiddels is ze dat gelukkig al :j .

Hier een paar foto's :

Afbeelding
Helaas een beetje wazig... :(

Afbeelding

Iets te diep..

Afbeelding

Afbeelding
say Cheese , haha mijn gezicht *-:)

Afbeelding

even de middendraf laten zien op de volte :D

Afbeelding


Dit waren de foto's , Ik kan alleen maar zeggen het was een hele leuke en leerzame clinic :D :D en Buzzy liep super ! ze was lekker ontspannen :D .
en ondertussen zijn we helemaal in het crème , al het witte is weg :wave:
en ondertussen loopt ze ook alweer stukken beter , natuurlijk heb ik ook een hele fijne instructrice :D

Dit was mijn verhaaltje over de clinic van de bondscoach van het Nederlandse Dressuur Team , Meneer Wim Ernes.
En de foto's van mijn wondertje op aarde :o
Het zou leuk zijn als jullie een reactie geven , Alvast bedankt ! ;)

(Helaas kreeg ik niet alle foto's geupload :n heel jammer want er zaten nog hele mooie bij , ook van de stap en galop! )

Groetjes Cheyenne en Buzzy :+:

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Clinic Wim Ernes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:41

Leuke foto's ! jammer dat je er geen reacties op krijgt eigenlijk.

het enigste wat me vooral opmerkt zijn je piano handjes! Hoe is je clinic bevallen? de naam Wim Ernes hoor ik vaker bij mij op stal :) (woon in Maastricht)

en je hebt een heel mooi zadel en paard!

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Clinic Wim Ernes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:46

Leuk paard heb je! Lijkt me heel interessant een clinic van Wim Ernes, zou ik ook graag eens doen!

Je outfit is trouwens héél erg mooi! ;)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:50

Wauw, jij zit netjes op je paard zeg. :)

CdeB

Berichten: 225
Geregistreerd: 20-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 12:55

M_hartje_M schreef:
Leuke foto's ! jammer dat je er geen reacties op krijgt eigenlijk.

het enigste wat me vooral opmerkt zijn je piano handjes! Hoe is je clinic bevallen? de naam Wim Ernes hoor ik vaker bij mij op stal :) (woon in Maastricht)

en je hebt een heel mooi zadel en paard!


Ja op sommige foto's inderdaad ja.. eigenlijk heb ik nooit zo mijn handen ;)
Clinic was heel erg goed bevallen , we hoefden bijna niks te betalen was volgens mij 10 of 20 euro en een halfuurtje les. Ik vond het een leuke en leerzame les ook meneer ernes was aardig ! hij gaf je van alles tips en opbouwende kritiek als je die nodig had en dankjewel ! :D Waar sta je in maastricht? bij Cadier en Keer?

CdeB

Berichten: 225
Geregistreerd: 20-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 12:57

lienbono schreef:
Leuk paard heb je! Lijkt me heel interessant een clinic van Wim Ernes, zou ik ook graag eens doen!

Je outfit is trouwens héél erg mooi! ;)


Dankjewel :D , Ja het is een echte aanrader om dat eens te doen ! natuurlijk met een vereniging anders is het veelste duur!
Dankjewel!

CdeB

Berichten: 225
Geregistreerd: 20-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 12:58

Iris82 schreef:
Wauw, jij zit netjes op je paard zeg. :)


Dankjewel !

Leanne_Salvo
Berichten: 546
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Clinic Wim Ernes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:12

Eigenlijk mag ik hier geen commentaar geven ;), maar ik vind dat je je teugels een beetje strak hebt...
Verder ziet het er hartstikke goed uit +:)+

CdeB

Berichten: 225
Geregistreerd: 20-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 14:16

Leanne_Salvo schreef:
Eigenlijk mag ik hier geen commentaar geven ;), maar ik vind dat je je teugels een beetje strak hebt...
Verder ziet het er hartstikke goed uit +:)+


Wim vond dat ik de teugels iets korter moest pakken zodat ik haar iets van voren tegen kon houden en iets van achter kon bijrijden.. Dankjewel :) , dit is ook alweer een tijdje terug !

_FD
Berichten: 430
Geregistreerd: 17-12-09
Woonplaats: Heerlen

Re: Clinic Wim Ernes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:30

Hè daar heb ik ook nog gestaan
Ken jou ook nog wel maar toen had je je pony nog.

Zie je ook wel vaker op concours. Vind je outfit altijd geweldig. Had je niet ook een jasje met zo'n crème accenten ? En je paardje is ook echt een leukerd !
Heeft eed hem gefokt ?

CdeB

Berichten: 225
Geregistreerd: 20-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 14:24

_FD schreef:
Hè daar heb ik ook nog gestaan
Ken jou ook nog wel maar toen had je je pony nog.

Zie je ook wel vaker op concours. Vind je outfit altijd geweldig. Had je niet ook een jasje met zo'n crème accenten ? En je paardje is ook echt een leukerd !
Heeft eed hem gefokt ?


Ja ik ken jou inderdaad ook !
Dankjewel :o , Ja ! dankjewel :D , Jij hebt ook leuke paardjes !,

Ja , toevallig wel haha

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:42

Wow Bustina is erg mooi geworden!! Rijden ziet er netjes uit :) jullie zijn een mooie combi!

CdeB

Berichten: 225
Geregistreerd: 20-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 12:42

Mloez schreef:
Wow Bustina is erg mooi geworden!! Rijden ziet er netjes uit :) jullie zijn een mooie combi!


Dankjewel !! :D
Ik was eerst aan het kijken wie je was , maar we kennen ons ja al super lang !!
Hoe gaat het met jou? en met de paardjes ?
Heel erg bedankt voor j complimenten!

Groetjes :wave: