Nieuwe pensionstal/manege in Nieuwdorp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine123
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-09-06

Nieuwe pensionstal/manege in Nieuwdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 10:57

Hallo allemaal, al enige tijd zijn wij op zoek naar een geschikte lokatie voor het opzetten van een gezellige manege/pensionstal.
In Nieuwdorp (Zeeland) is een leegstaande manege te koop.
Er zijn natuurlijk zoals overal veel maneges en pensionstallingen. Wij zouden graag horen of er nog vraag naar zou zijn.
En of het een dorp is die buitenstaanders accepteert. Of er buitengereden kan worden, waar de nadruk op ligt: dressuur, western, Centered Riding of anders.
Alle opmerkingen/ervaringen van harte welkom!
Alvast bedankt!
Tine

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Nieuwe pensionstal/manege in Nieuwdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:58

VSW-->ED

tine123
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 14:30

Goedemiddag, is er niemand die ons aan informatie kan helpen omtrent het "bestaansrecht" van een manege/pensionstal in Nieuwdorp?
ik hoop dat er toch reakties komen!

alvast bedankt
Tine

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Nieuwe pensionstal/manege in Nieuwdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 07:55

Het beste kun de naar het plaatselijke gementehuis gaan, zij moeten je kunnen informeren.
Ps laat het wel op papier zetten.

tine123
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 10:16

Hoi bedankt voor de reaktie. Zeker moeten we nog naar de gemeente omtrent het bestemmingsplan.
Maar ook belangrijk is het feit of er nog wel "vraag"is naar nog een pensionstal/manege.
Als de al bestaande stallen vaak leeg staan of het moeilijk hebben dan is het niet zinvol en ook niet eerlijk tegenover de bestaande stallen om er nog een nieuwe bij te openen.
Heeft iemand hier een idee over?

Dave3000
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:51

Wat betekend dit?
Revanches schreef:
VSW-->ED

tine123
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 13:28

Hoi Dave, ik begrijp niet precies wat je bedoelt met "wat betekent dit"? Als je uitlegt wat je bedoelt kan ik een en ander misschien toelichten?

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Nieuwe pensionstal/manege in Nieuwdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:28

Dave vraagt af wat het betekent wat moderator Revanches heeft geplaatst.

Het topic stond eerst op verzorging, stalling en weide (VSW) en is verplaatst naar ervaringen en diensten (ED), omdat het op ED thuishoort.

tine123
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 11:12

Is er helemaal niemand die hier iets over kwijt wil? Of er nog vraag is naar een nieuwe stal in Zeeland omgeving Nieuwdorp?

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Nieuwe pensionstal/manege in Nieuwdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:16

Je zou sowieso even kunnen googlen wat er uberhaupt in de buurt zit van de locatie, en zoals eerder gezegt misschien handig om naar de gemeente te gaan... :-)

hallo66062
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:08

De uitrijmogelijkheden zijn beperkt. De weg langs de pensionstal wordt gebruikt als sluiproute van en naar de haven. Ook buiten die tijden is het erg druk. De omliggende wegen zijn voornamelijk hoofdwegen richting goes en middelburg. De bereikbaarheid is hiedoor wel prima. Kijkend naar wat er in de nabije omgeving wordt aangeboden is ht veelal hetzelfde. Er zijn in heinkenszand 3 stallen met binnen en buitenbak, vol pension en prima uitrijmogelijkheden. In lewedorp / 's arendskerke is er een pensionstal die hetzelde biedt. Naar mijn inziens wordt er op het merendeel van de pensionstallen in de omgeving weinig aandacht besteed aan het welzijn van de paarden. Ik bedoel hiermee vrije beweging sociaal contact gezond voerbeleid. Het heeft lang geduurd voor ik een stal kon vinden gericht op het welzijn van mijn paard marook aansluitend bij mijn wensen. Op de grotere stallen ligt de nadruk op dressuurmatig rijden. Ik denk dus dat wanneer je hier een goed lopend bedrijf van wilt maken, de nadruk gelegd moet worden op het anders zijn dan het bestaande. Of er vraag naar is, is moeilijk in te schatten. Maar kijkend naar het bestaande, met name penaionstallen met prima faciliteiten voor de ruiter en het minimale en meest standaard voor de paarden denk ik dat op dat pad weinig te behalen valt.

tine123
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 18:42

Dank voor de laatste 2 reakties. De gang naar de gemeente betreft alleen de vergunningen, niet of er nog vraag is naar een stal. De vergunningen moeten natuurlijk zowieso in orde komen maar dat is niet onze eerste zorg, omdat het een officiele stal geweest is komt dat wel in orde. Het risico zit meer in de vraag naar of het nog zin heeft een stal te openen naast het al bestaande aanbod.
Wij zouden ons wel richten op diervriendelijkheid, groepsstallen, stallen met veel frisse lucht en veel licht, weidegang (hoewel beperkt door het aantal beschikbare hectare), goede kwaliteit (liefst onbeperkt) ruwvoer, goede bakbodems. Qua rijden en lessen willen we ons richten op Centered Riding, maar ook Western. Zowel les op lespaarden als wel een accomodatie voor pensionklanten.
De vraag is, zou hier dan wel vraag naar zijn. Wat missen de huidige accomodaties waarin wij misschien nog kunnen aanvullen?

hallo66062
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-10-10

Re: Nieuwe pensionstal/manege in Nieuwdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:36

Op het gebied van centered riding en western is er naar mijn weten weinig. In nieuw en st. Joosland is er een grotere manege waar dress. En springles wordt gegeven. In wolphaartsdijk is er een kleine manege die zich vooral richt op kinderlessen. In wolphaartsdijk is er sinds enige tijd een stal die zich richt op dressuur springen en western. Het is een pensionstal, maar er wordt ook lesgegeven aan klanten met eigen paard maar er wordt ook gebruik gemaakt van manege paarden. Er zijn op het gebied van western en centered riding naar mijn inziens dus weinig mogelijkheden en keuzes.

tine123
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 21:20

Ik heb ook niet veel stallen/maneges kunnen vinden die westernles geven, en ook idd niet qua centered riding, en er zijn paar een paar stallen in Nederland die dat ook nog combineren, misschien is daar dan wel vraag naar. Ik ga het uitzoeken en kom er hier zeker op terug!
Mochten er nog meer suggesties zijn, dan hoor ik het alsnog graag!

sheena_wendy
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:12

Ik zou er graag naar toe willen gaan maar hoe veel weide gang is er is het onder de 200 en worden ze wel op de weide enz. Gezet en wel zou het fijn zijn voor een droge buiten bak die verlicht is omdat ik vaak laat uit ben