Nomineerronde: Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:50

Caesar schreef:
Ik ken genoeg paarden die de titel verdienen aan de hand van prestaties. Dit keer heb ik de laatste zin goed opgenomen, welk paard heeft op mij diepe indruk achtergelaten.

Helaas is dat er niet 1, maar eigenlijk 3. Waarvan er 2 bekend waren op Bokt: Silby en Manic.

Ik vind dat zij deze nominatie verdienen! Niet omdat ze iets presteren, of enorm veel hebben bereikt... maar omdat ze mensen tot tranen hebben geroerd, door hun veel te vroege en ongelofelijke manier van overlijden.

Mijn stem gaat ook zeker naar deze 3. :j

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:51

@seasons: dat is wel een heel groot compliment! Wauw :oo

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:01

kim_dura schreef:
Klopt, salinero is ook een topper! Kan je ook twee keer stemmen? :D

Oh haha het is een nominatie :D

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:39

kim_dura schreef:
kim_dura schreef:
Klopt, salinero is ook een topper! Kan je ook twee keer stemmen? :D

Oh haha het is een nominatie :D

Hahah, _/-\o_

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:10

ik ga voor twee ipv 1, Want ik vind dat ze het beide verdienen, ter nagedachtenis aan, Ga ik voor Silby en manic van bokker Silby
Laatst bijgewerkt door marjan1986 op 11-02-13 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyB94

Re: Nomineerronde: Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:14

DJ Tiesto, geweldig paard!Geweldige combi met Dana

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 02:45

Manic en Silby :)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 02:51

Daphne__ schreef:
Manic en Silby :)

Inderdaad :j en Jana natuurlijk ook.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 07:11

Zonder deze paarden tekort te doen, want ik was ook door hun overlijden en die prachtige sneewfoto's kort daarvoor diep geraakt, vraag ik me wel af of het de bedoeling is dat zij genomineerd kunnen worden?
Er staat nl. in de openingspost een stuk over sportieve prestaties.
Misschien dat een mod hier uitkomst over kan bieden?

Wat mij betreft zijn het zeker 2 onvergetelijke paarden, maar als het om prestaties gaat blijf ik toch bij Salinero. Ik blijf van mening dat hij zwaar ondergewaardeerd werd op de laatste O.S.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 07:31

Ik ga mee met bovenstaande, heel sneu voor Bokker Silby dat ze haar paarden is verloren, maar er overlijden meer paarden door branden en ongelukken, ook van Bokkers, die daar op Bokt minder ruchtbaarheid aan geven. Een nominatie daarom misschien minder gepast.

Mijn nominatie is voor de invloedrijke Arabische Volbloedhengst Kubinec, die helaas in December is overleden. Hij heeft als dekhengst een grote stempel gedrukt op de Fokkerij van Arabische Vobloeds, en werd 25 jaar.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:09

Ik heb Taco genomineerd. Mooie fjord, super prestaties en een nog beter karakter.
(ben alleen vergeten wat de boktnaam van zijn eigenaar was :o )

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:35

Fitzroy schreef:
Zonder deze paarden tekort te doen, want ik was ook door hun overlijden en die prachtige sneewfoto's kort daarvoor diep geraakt, vraag ik me wel af of het de bedoeling is dat zij genomineerd kunnen worden?
Er staat nl. in de openingspost een stuk over sportieve prestaties.
Misschien dat een mod hier uitkomst over kan bieden?

Wat mij betreft zijn het zeker 2 onvergetelijke paarden, maar als het om prestaties gaat blijf ik toch bij Salinero. Ik blijf van mening dat hij zwaar ondergewaardeerd werd op de laatste O.S.

Nu je het zegt. Ik las het algemeen. Inderdaad is verduidelijking wel handig dan...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 10:14

De nadruk ligt op (uitzonderlijke) prestaties gedaan in het jaar 2012 waarbij 1 paard uiteindelijk als winnaar uit de bus komt. Ieder paard mag genomineerd worden, maar twee paarden of een groep paarden is eigenlijk niet de bedoeling. Daarnaast hebben de foto’s en de vreselijke brand in 2013 plaats gevonden. Je zou dus eigenlijk tot eind dit jaar/begin volgend jaar moeten wachten. Omdat dit voor ons de eerste keer is, hebben we de opzet eigenlijk op (Inter)nationale prestaties/ bekendheid/indruk enz. in 2012 gehouden. Afhankelijk van hoe het dit jaar loopt is het de bedoeling om voor het komende jaar het e.e.a. uit te breiden met ‘subcategorieën’, zoals Boktpaard van het jaar enz. enz.. Als je echter vindt dat een paard van een Bokker nu al mee mag of zelfs moet doen, mag je hem/haar natuurlijk best nomineren. Als andere mensen dat ook vinden, heb je kans dat het paard in de ‘eind’ronde zit. Het gaat immers om de 10 a 12 meest genomineerde paarden die doorgaan naar de finale, waar vervolgens op gestemd mag worden. :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:02

nafnaf: ik vind nou niet echt dat Guus en Jolanda in 2012 (of 2011, 2010...) een sportieve prestatie neergezet hebben eigenlijk.

Ik heb Valegro genomineerd, verbaasde me dat dat nog niet gebeurt was :D

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:17

Ik heb op Damon Hill gestemt:)
Al vanaf de eerste keer dat ik hem zag ben ik al verliefd op dat paard, zoveel uitstaling en hij lijkt alles ook zo makkelijk te doen. En elke wedstrijd is hij weer beter geworden. Helen en hij zijn gewoon een goede combinatie.

(Het was trouwens wel moeilijk kiezen tussen Damon Hill en Salinero)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:22

Ik ga onze S.A. Mawiyah nomineren :) Ze brak in 2011 haar schouder en maakte een waanzinnige come-back in de showring vorig jaar, echt absurt! De dag dat ze brons haalde liep ze stokkreupel buiten de ring voor de verplichte kampioenschappen door een scherpe kiezel in haar voet, maar in de ring gaf ze 1000% en was er niets te zien. Haar niet mee laten lopen die laatste ronde had een jaar schorsing opgeleverd, dus ze moest dat ene rondje nog doen... Ze werd senior mare bronze medal champion :)
En showen is echt topsport, daar train je het hele jaar voor... Waanzinnig zwaar voor de paarden, sommigen verliezen zo 50 kg in een dagje/weekendje...
Dit was haar eerste medal als senior merrie, topscore van 90% :j

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:55

ik ben voor glock's undercover gegaan! wat die heeft gepresteerd vind ik uitzonderlijk! in zo'n korte periode zo's sterke combinatie geworden, en dan dit resultaat neerzetten op de OS zich zo laten zien! dat vind ik echt wat waard!

tuurlijk is parzival dan wel de echte winnaar, maar undercover heeft een echte prestatie neergezet in deze periode

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:31

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:43

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:05

London! Verbaasd dat die er nog niet bij staat.

Wat die op de OS heeft gepresteerd vind ik een nominatie waard.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:10

Zonder twijfelen Valegro :j
Wat dat paard gepresteerd heeft is fenomenaal!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:11

Salinero! Dat paard heeft 2012 als laatste concoursjaar. En heeft op 3 olympische spelen gelopen met 2x individueel goud.
Lijkt met dat paard van het jaar award toch zeker naar hem mag. Met name omdat we hem na Indoor Brabant niet meer te zien krijgen, en dat hij mag genieten van een wel verdiend pensioen! Er zijn weinig paarden met zoveel prestaties op zijn naam als hem. Verdiend zeker een Award!

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:22

Ik heb Pagella van bokker Ambiiee genomineerd :)

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:45

Tuschinski !!

Van onhandelbare hengst die niet te rijden is (volgens vele)
Naar super bewegings wonder met Kirsten Brouwer in de Prix st. George

In 1 jaar tijd hebben ze ontzettend veel bereikt samen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:11

Ik heb Joy genomineerd. Deze merrie van Mariska_28 is op de voet gevolgd door een grote groep bokkers tijdens haar dracht. Dankzij het meekijken was haar baasje er op tijd bij toen de bevalling begon en helaas mis ging, en het veulen het niet heeft gehaald. Ik vond Joy zo'n mooie merrie toen ik de dracht volgde en alle mensen die met mij volgden waren volgens mij allen aangedaan door hoe de bevalling uiteindelijk eindigde.