ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chawwa
Berichten: 27
Geregistreerd: 02-05-05

ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 13:16

Hallo!

Ben nieuw op dit forum dus probeer maar even wat.
Ik ben vorige week met mijn paard bij Eva Keeman en Erik Laarakker geweest om te laten onderzoeken op e.e.a.. Heb inmiddels de rekening binnen en die liegt er niet om. Nou is het holistische gebeuren voor mij een redelijk ver van mijn bed show, en ben benieuwd wie er al ervaringen mee heeft (goede en slechte) Dus als iemand me iets te vertellen heeft; heel graag!

BVD , Grrrr Chwwa

Huisvrouw

Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Doorn

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:45

Ik weet niet wat je precies wilt weten? Ik ben ook weleens met mijn paard naar Steffi vd Laarse geweest, die eerder ook werkzaam was bij Erik Laarakker. Ik heb goede ervaringen met Steffi maar mijn portomonaie niet! Ik vind het wel vreselijk duur!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:14

Ik heb ook ervaring met holistische therapeute Marijke Boinck www.cherokeepaarden.nl
Ze is uur tot 1,5 uur bezig en dan vind ik het bedrag redelijk, ik moest eerst in begin om de 3 wk terug komen en dan hakt het misschien er wel in, maar daarna valt het wel mee. Tuurlijk komen ook de homeopatische middelen erbij, maar ja dat is dan ook nodig. Mijn paard is nu goed, dus ja daar heb ik het wel voor over.

Maar ik hoor wel hele goeie dingen over Erik Laarakkers en Steffie vd Laarse. En ja als je echt in positie bent, dat je echt niet meer weet wat je met je paard moet doen, omdat je door DA en klinieken van hot naar her bent gestuurd, dan ben je blij dat je iemand gevonden hebt die het wel weet en het op kan lossen, wat het dan ook kost. Maar goed het moet ook wel financieel te doen zijn natuurlijk Knipoog

riannej
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-02-05

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:28

Hoi,
ja ik ken erik en steffi ook. Voorheen heeft Steffi van der Laarse bij Erik Laarakkers in de kliniek gewerkt.
Voor mij was het ook wel een beetje een ver van mijn bed show, maar nu niet meer.
Ik sta helemaal achter deze werkwijze!!!
en heb inmiddels bij mijn eigen paarden ervaren dat het hartstikke goed is!
liever iets meer betalen, dan langer dokteren en uiteindelijk het zelfde kwijt zijn!
ik moet zeggen Erik en Steffi leveren goed werk en ik ben erg blij met ze. Bovendien vind ik het grote voordeel dat zij beide ook een reguliere dierenartsen studie achter hun rug hebben en zo extra kennis in huis hebben!
Vriendelijke Groet Rianne J

logo
Berichten: 27
Geregistreerd: 12-03-05

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:47

Ik ken Eric Laarakker al een hele tijd. Ik heb veel paarden bij hem zien opknappen. Hij heeft echt het beste voor met je paard. Wat betreft de rekening ja..... het is een heleboel geld, een rib uit je lijf...... Maar aan de andere kant hij neemt echt de tijd voor je paard. Heeft hij drie uur nodig dan neemt hij die tijd ook. Ik zie het ook zo. Hij maakt naast de reguliere geneeskunde ook gebruik van acupunctuur, homeopathie, manuele therapie, etc, etc. Hij is in staat verbanden te leggen en te bepalen welke therapie voor jouw paard het beste is. Als je naar verschillende therapeuten zou gaan dan ben je misschien wel meer geld kwijt. Daarnaast is hij als het goed is na 2 of 3 behandelingen uitbehandeld en dan kan je paard er weer een hele tijd tegenaan. Maar goed, ik geef toe, de rekening is even slikken. Heel veel succes ermee en je paardje zal er blij mee zijn....

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:32

Mijn paard staat onder behandeling hij hen voor het headshaken.

Ze doen hun werk goed! en je kunt ze altijd bellen als je met vragen zit.

De rekening is erg diep slikken ja. Maarja, als mijn paard daar beter van wordt, dan moet het maar!

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:53

Mijn paard leeft nog dankzij Eva en Eric ! We hadden al besloten om hem in te laten slapen, zelfs een paardwaardig bestaan in de wei was er niet meer bij. Nu rij ik zelfs weer, en het gaat fantastisch! Het zal echter altijd een zorgenkindje blijven, maar met behulp van hen moet het gaan lukken.
Ook onze drie pony's zijn/ worden behandelt en ik ben ontzettend blij met hun behandeling. Ze nemen de tijd voor je en je paard, ze zijn eerlijk en zeggen waar het op staat en beantwoorden je vragen. En ja, het kost veel geld, maar ik heb ook veel geld uitgegeven aan behandelingen en onderzoeken die niets opleverden en waar mijn paard niet mee geholpen was. En dat is voor mij het belangrijkste, dat mijn dieren goed en deskundig geholpen worden.

kalioux

Berichten: 27
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: gameren

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:54

Ook mijn paard was er bijna niet meer geweest..stond eigenlijk al op het punt om de veearts te bellen en haar een spuitje te laten geven....maar ik had al een afspraak gemaakt bij erik en heb toen samen met de veearts besloten om kalioux door het weekend heen te helpen en toch naar erik te gaan en gelukkig ze is er nog!!!! Ze had een kans van 50% en het lijkt erop dat ze het gaat redden.
Inderdaad kost het veel geld maar tegenwoordig rekenen de veeartsen ook heel wat en was het zelfs zo dat erik's rekeningen minder waren dan die van mijn eigen veearts!
En ja het is misschien allemaal een beetje zweverig maar het werkt dus!
Je kan de praktijk altijd bellen en ze helpen je altijd en dat zelfs zonder daarvoor een rekening te sturen.
Kalioux heeft nog een lange weg te gaan maar het gaat echt hartstikke goed met haar op het moment (voor degene die nieuwsgierig zijn: kalioux is het paard dat in de bit van april bij het artikel van EMND staat: deze foto is ca 9 weken geleden gemaakt en ze zag er toen niet uit! maar nu gaat het een heel stuk beter en komen de spieren en haar gewicht weer terug!)

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:21

Ook ik heb de weg gevonden, mijn paard is 2 weken terug behandeld door Eva.

Ik moet zeggen dat ik op de terugweg zeer sceptisch was, een beetje lacherig zelfs.
Voor mijn werk heb ik veel te maken met reguliere DA, vadaar dat ik zoiets had van het zal wel.

Mijn paard ?
Een 3 jarige met enorme energie problemen.
Glucose gehalte in het bloed lag veel te laag, dit is door een "normale" DA met bloedproef vastgesteld.

Ik dacht als er 1 is die organen en hun werking kunnen meten dan is het Erik Laarakker wel.
Dus afspraak gemaakt, kon de volgende dag terecht ivm een uitvaller.

Eva heeft hem bekeken aan de hand in stap en draf.
Of hij zijn staart wel vaker opzij droeg............nooit gezien.
Een ander op stal wel !

Of mijn paard zijn hoofd wel eens kantelde met rijden .......JA
Ik dacht hoe weet zij dat ?

Ze is 3 uur bezig geweest met hem, er kwam van alles uit waardoor ik zoiets had, van jaja, zal wel, dat dat paard nog leeft.

Mijn paard nam geen of weinig voedingsstoffen op omdat zijn organen te weinig funcioneren.
Verder had hij een scheef bekken en de eerste halswervel was iets mee, of ik hem wel eens met slof reed................ik had hem net 2,5 maand en net zadelmak. Bij de vorige eigenaar hebben ze hem wel gelongeerd en flink kort bijgezet.

Paard ging dus aan de plakkers met een draad, snapte er niets van maar dacht, zal wel, laat ze nu maar gaan.

Ze hebben zijn bekken, rug en halswervel gemanipuleerd en ik heb veel medicatie meegekregen.
Het meest logische vond ik de medicatie van zijn eigen bloed.
Heel logisch, hij neemt geen vreemde stoffen op maar door dit mengsel herkent het lichaam het en wordt het opgenomen.

Rekening voor 3 uur werk plus medicatie 180 euro, hoop geld maar voor dat werk ? Valt wel mee.

Na een dag liep mijn paard weer met een actieve achterhand !
Gister kreeg ik de uitslag van de 2e bloedtest.........glucose normaal.

HIER IS TASTBAAR BEWIJS en dat had ik even nodig.

Zijn lopen is inmiddels weer wat minder, maar dat schijnt normaal te zijn, hij moet nl nog een keer rechtgezet worden.
Over 2 weken zijn we er weer en ik ben benieuwd wat er uit de metingen komt.

Enige nadeel...............telefonische bereikbaarheid en lange wachtlijsten, maar dat zal niet voor niets zijn.
Als het niet zou werken zouden ze ook geen klanten/patienten meer hebben.

Ik ben dus zeer tevreden tot nu toe.

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:27

Er zijn hier al veel topics over Steffi en/of Eric geweest... misschien kan je de zoekfunktie gebruiken, dan kom je veel meer info tegen.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:56

bij mij werkt de zoekfunctie niet..............

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:26

Ik lees nu al een paar keer iets over schrikbarend hoge rekeningen. Dus vraag ik me af: wat kost een consult (nog even afgezien van eventuele behandeling en/of medicijnen)?

Chawwa
Berichten: 27
Geregistreerd: 02-05-05

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 18:22

HOI HOI!!

WAT FIJN DAT ER ZOV EEL MENSEN REAGEREN, DAAR HEB IK ECHT WAT AAN. IK BEN NAMELIJK ZELF INDERDAAD ERG SCEPTISCH HIERTEGENOVER, MAAR OOK HARTSTIKKE GEK MET MIJN PAARD (DIE OVERIGENS NIET HEEL ZIEK IS OFZO, MAAR ALLERGISCH IS VOOR STRO EN KALE PLEKKEN OP ZIJN HUID HEEFT, WAARDOOR IK DENK DAT HET TOCH EVEN WAT VERDER ZOEKEN IS, EN DAAROM NAAR IETS 'ALTERNATIEFS' BEN GEGAAN, OMDAT IK DENK DAT IK ER BIJ DE REGULIERE DA NIET ACHTER GA KOMEN. HIJ IS DUS VERDER KIPLEKKER EN GLANST EN ZIET ER TOP UIT.

MAAR IK BEN DUS HEEL BENIEUWD OF IK NAAR EEN GOED ADRES BEN GEGAAN, OF DAT HET MERENDEEL VAN DE ERVARINGEN NEGATIEF IS..

OVER DE KOSTEN; IK HAD 3 SOORTEN MEDICATIE TOEGESTUURD GEKREGEN VOORDAT IK OP CONSULT WAS GEWEEST WAT AL 90 EURI KOSTTE, EN HEB NU DE REKENING VAN MIJN EERSTE CONSULT:
VOOR DE LIEFHEBBER, HIER KOMT IE DAN:
EERSTE CONSULT/ ONDERZOEK PAARD: EURI 109,24
MEDICIJN TRIAS OMEGA SPECIAL EURI 22,82
MEDICIJN ALL SEPTICUM: EURI 18,82
INCL. BTW TOTAAL EURI 174,14

Chawwa
Berichten: 27
Geregistreerd: 02-05-05

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 18:27

ZO, IK GA EVEN VERDER IN EEN 2E BERICHTJE, MIJN COMP. STOPT ER SOMS ACUUT MEE EN DAN HEB IK ALLES VOOR NIX GETYPT..
DE KOSTEN ZIJN DUS NIET BEPAALD LAAG, MAAR IDD, DAT HEB IK VOOR MIJN KNOLLIE GRAAG OVER HOOR.
IK BEN ER OOK HEEN GEGAAN OMDAT IK VAN 1 PERSOON EEN HEEL POSITIEF VERHAAL HAD WAARVAN IK OOK ZEKER WIST DAT HET WAAR WAS, DAT PAARD WAS IDD NU ANDERS DOOD GEWEEST.
MAAR IK HEB WEL MIJN BEDENKINGEN, HIJ WERD 'DOORGEMETEN'' WAT IK AL BIJZONDER VIND OP ZICH, MAAR DE 'MEDICATIE' VIND IK OOK WAT BEDENKELIJK, HET ZIJN NL. STUK VOOR STUK VOEDINGSSUPPLEMENT DIE JE BIJ DE PAARDENDROGIST OOK KAN BESTELLEN. IS IN MIJN OGEN DUS NIET WERKELIJK MEDICIIJN, MAAR SUPPLEMENT. IK STA ER WEL VOOR OPEN EN HOU ME STRIKT AAN DE VOORSCHRIFTEN HOOR, DAT WEL, HEB ER OP ZICH OOK VERTROUWEN IN ANDERS GING IK ER NIET MEE DOOR, MAAR BEVIND ME MOMENTEEL OP, VOOR MIJ, NA 22 JAAR PAARDENERVARING, ONBEKEND TERREIN.
OOK HEB IK ACUPUNCTUURZALF DIE IK OM DE 3 DAGEN MOET DOEN, EN DIT LIJKT BIJZONDER VEEL OP HANDCREME..
MAAR IK BEN HEEL BENIEUWD, MEERDERE REACTIES ZIJN ALTIJD WELKOM!!

BEDANKT ALLEMAAL

GROETJES, CHAWWA

Chawwa
Berichten: 27
Geregistreerd: 02-05-05

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 18:27

OJA, HOE WERKT DIE ZOEKFUNCTIE EN WAAR ZIT DIE?? WIL IK GRAAG EVEN GEBRUIK VAN MAKEN NL.

GRRR CHWWA

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:00

rechts bovenin kan je klikken op zoeken. Dan kom in je in een scherm waar je dus in kunt vullen wat je zoekt enz. Succes!

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:48

De mijne heeft 4 soorten medicamenten gekregen waarbij er 2 zijn van de Groene Os, dus breed inzetbaar en nog 2 speciale die dus niet zo te bestellen zijn, deze zijn speciaal voor mijn paard gemaakt.

Ben nu erg blij dat ik hiervoor heb gekozen, paard knapt echt op, krijgt zijn ook zijn eigen kleur weer terug ( hij glom wel, maar was erg licht geworden)
Ben zelfs alweer begonnen met rijden !!!

Ik denk dat als ik naar een kliniek was gegaan, dat ik duurder uit was geweest.

Ze hadden na 2 weken pas resultaat verwacht, maar de resultaten zijn er dus al binnen 2 weken.

Paard heeft voor de behandeling een maand rust gehad en knapte niet op.

Trek je conclusie...............

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:02

@chawra: zou je de capslock toets uit willen zetten. Dat leest erg onprettig.

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:39

Chawwa schreef:
DE KOSTEN ZIJN DUS NIET BEPAALD LAAG, MAAR IDD, DAT HEB IK VOOR MIJN KNOLLIE GRAAG OVER HOOR.

Een bezoek aan een kliniek is ook niet goedkoop, als je ziet hoelang Eric en Eva met je paard bezig zijn dan is het in verhouding helemaal niet duur.
Citaat:
MAAR DE 'MEDICATIE' VIND IK OOK WAT BEDENKELIJK, HET ZIJN NL. STUK VOOR STUK VOEDINGSSUPPLEMENT DIE JE BIJ DE PAARDENDROGIST OOK KAN BESTELLEN. IS IN MIJN OGEN DUS NIET WERKELIJK MEDICIIJN, MAAR SUPPLEMENT.

Een supplement die je paard even nodig kan hebben als medicijn, om het functioneren van bepaalde organen een extra zetje te geven. Overigens is all septicum geen supplement.
Citaat:
OOK HEB IK ACUPUNCTUURZALF DIE IK OM DE 3 DAGEN MOET DOEN, EN DIT LIJKT BIJZONDER VEEL OP HANDCREME..

Als ik de accupunctuur aanbreng bij mijn paard op een bepaald plekje dan wordt hij heel erg slaperig.
Onze pony, gevoelig voor ontstoken ogen, 1 keer de accupunctuurcreme aanbrengen op het daarvoor bestemde plekje en het gaat weer weg. Ik denk niet dat dat me gaat lukken met handcreme. Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 23:34

Mijn merrie heeft ook baat gehad bij de behandeling van Erik Laarakker. Ze liep wat onregelmatig en hij kwam erachter dat haar bekken scheef zat en dat ze wat scheve wervels had. Alles is rechtgezet en mijn merrie liep weer als een trein. Daar heb ik het geld wel voor over Knipoog

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:32

Ik zit er zelf ook over te denken om Eric op te bellen.
Mijn paardje heeft artrose (sinds 2 maanden zijn we daar achter) maar ze gaat in mijn ogen erg hard achteruit......D'r conditie is in anderhalve week echt achteruit gedenderd , ze staat nu na 10 minuten longeren zeiknat en met grote neusgaten.....
Via iemand op de manege heb ik gisteren het nummer van de klinkiek gekregen.
Ze vertelde me heel veel goede dingen hierover.

Over de prijs : Ik schrok een beetje af toen ik hier las dat het zoveel koste , toen ik een stukje lager echte bedragen zag staan valt het mij alles mee. M'n 1e rekening van Bodegraven lag zeker zo'n € 200 hoger.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:39

Shayla, ik kan maar 1 ding zeggen....................DOEN !

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:57

Wil morgen eens bellen voor info Knipoog

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:59

ze zijn beide met vakantie deze week. telefonistes zijn er wel denk ik. Va maandag zijn ze er allebei weer.........

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Re: ervaring met holistische arts: ERIK LAARAKKER/EVA KEEMAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 00:04

Oke bedankt ! Bellen voor info kan altijd toch denk ik ?