De kringloopwinkel, wie ook??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
piewie

Berichten: 1920
Geregistreerd: 11-05-07

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:51

Ik vind dat ook altijd leuk om te snuffelen, maar vind het de laatste tijd erg tegenvallen qwa prijzen! Dan kan ik net zo goed nieuw halen.
b.v. spijkerjasje voor de kleine van salty dog, kost nieuw 30 euro, hangt daar voor 20euro. dan haal ik het liever nieuw.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:52

Wij brengen er alleen maar dingen naar toe en gaan er niet heen om te shoppen.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:24

Rommelus: kan natuurlijk niet spreken over hoe men aan prijzen komt bij andere Kloop winkels maar bij ons wordt er veel gekeken gezien curiosa naar inet. Dat wordt eerst opgezocht en dan wordt er nav dat resultaat een prijs opgeplakt :D

Kleding, speelgoed, huisraad wordt bijgehouden via de reclamefolders. Diegene die dat doen hebben er op den duur handigheid in, weten wat de merkdingen zijn en die zijn dus ook duurder. Maar bij ons kan het wel eens "fout" gaan omdat je met zoveel mensen werkt, die je nooit helemaal op 1 lijn qua sorteren en prijzen krijgt (ookal zijn er richtlijnen voor).
Dus dan kan het zijn dat je als klant een tegenvaller of meelvaller hebt O:)

Geldt ook een beetje aan het aanbod; komt er veel van iets binnen, is het goedkoper, dit gezien ruimtegebrek bij ons :D
Maar dit geldt dus puur voor waar ik bij werk, weet niet hoe het op andere plaatsen gaat.

Misschien dat het ook nog een verschil is of de desbetreffende winkel een stichting is of een echt bedrijf; laatste gaat toch echt voor winst :$

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:26

Ik weet nu niet wat je bedoeld rommelus :D

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:21

Karin schreef:
Wawollie in Goor is eind 2010 bij Man bijt Hond geweest. Filmpje staat hier, misschien herken je het?

http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/ ... l-wawollie

Alleen ligt Goor niet in Drenthe, maar in Overijssel. ;)

Jahaaa, dat is hem! Nu weet ik het zeker, super bedankt! Daar ga ik zeker binnenkort weer eens heen!
En tja, ik blijf niet alleen maar in het oosten van Drenthe, Overijssel wil ik dus ook wel eens meepakken :D

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:24

Sjimmy schreef:
mijn vader heeft een tweedekanswinkel opgezet (zelfstandig) voor een goed doel, daar vragen ze écht geen hoofdprijzen. Ze hebben liever een grote doorstroom dan de hoofdprijs, ze krijgen enorm veel spullen aangeleverd. http://www.tweedekanswinkel.nl Ik neus er ook regelmatig even, tussen de kinderkleding, speelgoed. Maar heb er laatst nog een goed nieuw matras vandaan voor een schijntje.

Goh, jammer dat die aan de andere kant van NL is... lijkt me best groot en leuk om eens te snuffelen aan de foto's te zien!

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:21

GamblersCup schreef:
Karin schreef:
Wawollie in Goor is eind 2010 bij Man bijt Hond geweest. Filmpje staat hier, misschien herken je het?

http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/ ... l-wawollie

Alleen ligt Goor niet in Drenthe, maar in Overijssel. ;)

Jahaaa, dat is hem! Nu weet ik het zeker, super bedankt! Daar ga ik zeker binnenkort weer eens heen!
En tja, ik blijf niet alleen maar in het oosten van Drenthe, Overijssel wil ik dus ook wel eens meepakken :D


Pak Haaksbergen dan ook even mee, is niet zo ver van goor af, en is naar mijn idee nog net iets groter en minder rommelig :)

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:24

Ik zat net al te kijken op de routeplanner... als ik wat op moet halen in Albergen of Vriezenveen (als mijn bod geaccepteerd wordt op marktplaats :D ) dan kan ik wel met een boogje terug naar Duitsland karren, via Goor en inderdaad Haaksbergen. Het enige nadeel: zo ben ik úren weg, terwijl ik ook nog moet werken... zeker als ik bij 2 grote kringloopwinkels langs ga.... misschien toch maar de aanhanger mee ipv de achterbank naar voren klappen, je weet maar nooit wat je tegenkomt... :D

Anoniem

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:23

Ik heb vanmiddag een supergaaf vintage kattenboek gekocht! :D De inhoud interesseert me niet, maar het boek ziet er enorm gaaf uit. Die gaat het leuk doen in het interieur. :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:32

Ik snuffel regelmatig even rond. Soms kom ik thuis met boekjes, soms met wat gebruiksdingetjes (vaasjes).

Ik heb laatst voor 6,50 een superheerlijke skibroek gekocht die me de afgelopen weken echt heeft gered op stal met al die sneeuw en vorst. Superfijn ding!

wildhorse99

Berichten: 126
Geregistreerd: 01-06-12

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:56

ook ik vind de kringloop erg leuk om rond te neuzen, mijn kleding(vintage) koop ik vooral in echte 2de hands kleding winkels, daar wordt echt gekeken wat verkocht word zonder dat er ook verwassen merkloze bende tussenkomt.(ik zit niet te wachten op shirt van de zeeman dat verwassen is voor 5€ en helaas gebeurt dat hier bij de kringloop wel)
Maar soms slaag ik ook bij de normale kringloop ook nog wel voor goede kledinh. Maar meeste wat ik daar koop is CD/DVD, prullaria(i love it := mijn vent wat minder trouwens :+ ) en kleine meubels die ik oppimp en door verkoop.
Merk trouwens inderdaad erg veel verschil tussen verschillende kringloopwinkels, sommige zijn spot goedkoop en andere ga ik niet naar binnen, dan koop ik het voor die paar centen net zo lief nieuw.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:58

M'n schoonmoeder is fan soms ga ik mee, maar vind zelden wat. Wel; 1 keer hagelnieuwe laarzen van Manfield gescoord voor 12,50 uiteindelijk liepen ze niet echt lekker en verkocht ik ze voor 65,00 op internet :D

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:07

Seven schreef:
Ik weet nu niet wat je bedoeld rommelus :D

Kringloop in assen heet "het goed" ;)
De prijzen in het goed zijn erg wisselend.
Ik denk dat het afhankelijk is van de genen die de prijzen er op gooit ;)
Meneer 1 zal wel wat meer willen voor een artikel dan meneer 2 :+

Evelienepien opzich is dat geen gekke en nette manier van prijsbepaling .
Ik struin ook vaak door een kringloop (zoek altijd nog een flessen warmer) maar de prijzen zijn vaak enorm wisselend.
En net zoals ik hier ook al lees worden dingen soms wel erg duur bestempeld :o
Maar sommige kringlopen kun je soms erg leuke dingetjes halen voor nette prijsjes.

Anoniem

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:32

Zie hier mijn vintage aanwinst van vandaag, zo leuk om neer te zetten! <3

Afbeelding

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:39

Ah cool boek! :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:42

Dat soort boekjes dus, daar snuffel ik ook graag naar :j

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:47

GamblersCup schreef:
Ik zat net al te kijken op de routeplanner... als ik wat op moet halen in Albergen of Vriezenveen (als mijn bod geaccepteerd wordt op marktplaats :D ) dan kan ik wel met een boogje terug naar Duitsland karren, via Goor en inderdaad Haaksbergen. Het enige nadeel: zo ben ik úren weg, terwijl ik ook nog moet werken... zeker als ik bij 2 grote kringloopwinkels langs ga.... misschien toch maar de aanhanger mee ipv de achterbank naar voren klappen, je weet maar nooit wat je tegenkomt... :D

Als je toch in de buurt bent: in Rijssen zit ook een leuke kringloopwinkel (en die wordt steeds leuker). Personeel doet echt hun best om er een mooie winkel van te maken. Fijne nette kledingafdeling ook daar (dat verschilt echt heel erg per winkel).

Ik vind kringloopwinkels in de kleinere plaatsen over het algemeen het leukst. Toen ik 15 jaar geleden in Utrecht woonde ging ik nooit naar de kringloopwinkels in de stad. Daar stond/lag alleen maar vieze meuk voor te hoge prijzen. Toen ik eenmaal een auto had ging ik naar plaatsen als Soest en Baarn, daar heb ik echt leuke dingen voor leuke prijzen vandaan gehaald. In Deventer zit 't Goed, daar hebben ze het mooi voor elkaar, maar die vind ik behoorlijk duur voor een kringloopwinkel. Midden in Zutphen zit de HAND, wel wat rommelig en propperig (te veel spullen in één pand) maar daar heb ik ook al eens leuke dingen vandaan gehaald. Terwijl de kringloop die in Zutphen op het industrieterrein zit dan weer nauwelijks sfeer heeft en ook hartstikke duur is.

En in de UK haal ik altijd tweedehands pockets bij de charity shops (Oxfam enzo).

Wat een gaaf boek Wuis! *\o/*

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:43

Nice boek :j

Het kan best zijn dat jullie "het Goed" wat duurder vinden want dat is een "gewone" bedrijfsketen door heel ned. in 2e handsartikelen. Dat is dus een gewoon commercieel bedrijf ;)

annutjuuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Afferden, paardjes in Sambeek

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 13:30

Haha, wat leuk dat boek Wuis!!! :D

Zo een even de linkjes bekijken, jammer dat het zo ver hier vandaan is...

mogley74
Berichten: 34
Geregistreerd: 19-07-11

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:36

Ik ben een groot fan van de kringloopwinkels, alleen niet zo van die in NL.
De kringloop in Helmond is nog wel een succes. Wel veel zooi, maar af en toe staan er prachtstukken voor een prachtprijsje tussen. Ik ga er dan ook niet al te vaak heen.

Voor de mensen in de grensstreken, Belgie heeft geweldige Kringloopwinkels. De kringloop in Zolder is een ware aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:37

Ik ben echt verslaafd. :D Moet eigenlijk leren, maar ga nu alweer op pad om te 'kringlopen'. :')
Ik ga nu naar Appingedam!

annutjuuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Afferden, paardjes in Sambeek

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 13:40

Haha, 'kringloopze' Wuis!! ;)

Leuk stukje over die Wawollie kringloop, en groot!! :wow: Daar zou ik me wel kunnen vermaken!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:50

ik ben net maar even in het dorp binnengelopen :)
4 hangbloempotjes voor kruiden, twee pannen onderzetters van gietijzer met een tegeltje er in, heerlijk fout met een oranje bloem op de tegel :D
oranje emaillen pannetje (kwam 2 persoonspannetjes te kort en zowaar een keer 1 die in superstaat was, binnenkantje schoon en onbeschadigd. Gebeurd me niet vaak hier) een thee ei in de vorm van een theepotje (gloednieuw) en een kleine tulbandvorm van zekner met oranje buitenkant, erg 70ties weer :P

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:13

Wawollie is sowieso al een briljante naam voor een winkel. :D

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:01

Ik houd er ook van om te snuffelen in kringloopwinkels.
Maar er zit zeker erg veel verschil.
Die hier in Vught is erg klein en is heel erg wisselend in hun prijzen. Soms vraag ik me af waar ze het op baseren.
Laatst een prachtige kast gekocht (voor als ik ooit op mezelf ga wonen!) voor 65 euro (echt een HUGE gevaarte)..

Maar het liefst ga ik naar die in Den Bosch, die is groot, veel te zien, netjes ingericht (Alsof het echte woonkamers / slaapkamers zijn)...
En het is ook een beetje geluk hebben, goed snuffelen en oog voor detail!