Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:09

mika11 schreef:
Is dit topic nu weer omhoog gehaald omdat er een 'vriendje' geband is? :+
Het heeft weinig zin, het zijn allemaal herhalingen en oud nieuws over OW's, BAN's etc.
Volgens mij is het beleid hierin nog niet veranderd?
Maar dat topic over dat hondje op kerstavond, en wel/niet bellen met de politie, was idd echt een naar topic.
Zulke topics vind ik 'erger' dan een (misplaatst) grapje, zeg maar.

Ts ts ts, kortzichtige reactie. Als gelijk wie geband wordt voor een compleet onzinnige reden, zal me dat altijd aan het hart gaan.
Verschil is dat ik dat (uiteraard) nooit zal vernemen indien dit nobele onbekenden overkomt. Als het bokkers treft die je in verschillende topics tegen het lijf loopt, dan ben je daar (uiteraard) wèl van op de hoogte.
Dus, beste Mika11, smeer me geen vriendjespolitiek aan, mij gaat het om datgene waar het hele topic al om draait : de verkleutering van bokt.
Er is recent zelfs een HK op de vingers getikt dat ze geen seksgerelateerde zaken meer letterlijk mogen weergeven, enkel omfloerst kan nog => jeugdjournaal-bestendig !

mika11

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:22

Oke, dat begrijp ik, dat je er zo over denkt.
Mijn post komt idd wat ongelukkig over.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:27

Anne_GTI schreef:
Mri schreef:
Rea, bokt is geen openbare schandpaal, en dat wordt het ook niet ;) Met het openbaar maken van OW's en Bans maak je er wel een openbare schandpaal van.
Het beleid is dat het iets tussen gebruiker en modteam is, en dat zal ook zo blijven.

Daarom is RunningKawa destijds ook aan de schandpaal genageld terwijl daar geen mogelijkheid was van verweer van haar kant. Dus hierin deel ik jouw mening niet. Overigens lijkt het me veel noodzakelijker om te achterhalen hoe Biks14 naar voren kan komen bij willekeurige gebruikers. Alleen al door dat topic komt het op mij over dat de beveiliging van de persoongegevens lang niet zo goed op orde is dan ons wijs gemaakt wordt.

Misschien moet Bokt zich inderdaad hier meer om bekommeren, dan mensen "straffen" als kleuters om het plaatsen van een foto. Waar hebben wij het over? Dat is weer dat grijze gebied, dat de één het wel en de ander het geen humor vindt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:51

En juist met dit soort dingen is het zo verschrikkelijk moeilijk om regels te handhaven ...
Regels moeten duidelijk zijn.
Door rood licht rijden mag niet, rood is duidelijk rood.

Maar humor ?
Pfff .. dat is een lastig gebied !
Waar de één in een deuk ligt, is de ander zwaar beledigd.

Wat ik me wel afvraag: wanneer wordt er nu eigenlijk ingegrepen ?
Wanneer er tien tems komen ( op de hoeveel-duizend leden ? ) of wanneer een mod het persoonlijk niet kan waarderen ? ( Heb het hier uiteraard over een algemeen geplaatst grapje of plaatje, niet iets "lollig bedoeld" kwetsends. )

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:23

Maar aan de andere kant, dat is een verhaal van 1 kant. De gebruiker heeft een ban en is dus nietin de mogelijkheid zichzelf te verdedigen. Er is dus gekozen voor een beleid, en dat is dat de reden van een OW/ban iets is tussen gebruiker en mod(team).
BZC is niet op de hoogte van het overleg over de OW's. Pas als er bezwaar komt over een OW kan het BZC inzage vragen aan het mod team. BZC krijgt dan het topic/de topics waar dit wordt besproken, zij kijken vervolgens of een OW gegrond is of niet.
[/quote][/quote]

Ik snap je bericht even niet :)

een "straf" is toch altijd achteraf?
Je kan immers niet aangesproken worden op iets wat je niet hebt gedaan :)[/quote]

Natuurlijk is een straf achteraf, maar dan wel als alle procedures zijn doorlopen. Dus ook de bezwaarprocedure ed doorlopen. Voor wat het dan ook waard mag zijn.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:07

Het probleem is dat sommige gebruikers zich behoorlijk gaan misdragen als ze weten dat er een ban aan zit te komen.
Dat gaat vaak ten koste van andere gebruikers en geeft heel veel werk.
Wacht je met de ban tot na een bezwaarprocedure, dan kan zo'n gebruiker nog een tijd zijn of haar gang gaan.
De gebruiker kan de bezwaarprocedure ook vertragen door lang te wachten met het reageren op PB's.

Aan onze kant heeft zoiets ook tijd nodig, want alles gaat in overleg.
Vandaar dat een eventuele bezwaarprocedure na een ban komt.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:31

Dit is vooruit lopen op de zaken, alsof het al vaststaat dat een bezwaar indienen geen enkel nut heeft LBLGypsyCobs. Daarnaast is het toch de keuze van Bokt om te gaan straffen net als in het echte leven, dan moet je de mensen ook het recht geven zich op een behoorlijke en eerlijke manier te kunnen verdedigen. In de hele procedure is ook een termijn in te bouwen door Bokt zodat het allemaal niet zo heel lang hoeft te gaan duren. Maar nogmaals, Bokt moet wel mee willen werken en zich niet als de juf of meester gaan gedragen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:54

Nogmaals: een ban komt niet uit de lucht vallen, dan is er echt al contact met de betreffende gebruiker geweest over een aantal voorvallen/OW's en die kan elk gewenst moment contact opnemen met de bezwaarcommissie.

Er zijn regels op Bokt om het voor iedereen aangenaam en duidelijk te maken en daarbij horen soms sancties.
Het mag duidelijk zijn dat het onmogelijk is om het iedereen 100% naar de zin te maken, maar dat wil niet zeggen dat we niet open staan voor veranderingen.
Er worden en zijn al heel wat regels veranderd of duidelijker gemaakt en ze worden ook achter de schermen continu onder de loep genomen.

Een ban pas na de gehele bezwaarprocedure in laten gaan gaat niet om de reden die ik hierboven al noemde, sommige gebruikers kunnen in een uur tijd de boel flink op stelten zetten, omdat ze weten dat ze niet onder hun ban uit gaan komen, ook niet na een bezwaarprocedure.
Een bezwaarprocedure in een uur willen afhandelen is niet realistisch.

Daarmee wil ik niet zeggen dat bezwaar maken geen zin heeft en een ban altijd al vast staat, maar we moeten wel 1 lijn trekken, dus eerst ban, dan bezwaarprocedure.
Gelukkig gaat niet elke gebruiker met een ban op komst lopen rellen, maar een enkeling doet dat wel en dat moeten we voor zijn.

Anders meten we met 2 maten en dat is ook vast niet goed.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:31

Maar LBLGypsyCobs, als je eens heel eerlijk moet zijn, dan wordt er toch allang gemeten in 2 maten? Iedereen weet dat bij bepaalde bokkers het handje constant boven hun hoofd wordt gehouden, terwijl er eveneens bokkers zijn die om het kleinste dingetje een bot krijgen?

Zo snap ik ook niet waarom er zo schijnheilig gedaan word dat ow's/bans tussen gebruiker en beheer is. Ik zal een voorbeeld geven. Ik heb zelf een stalkster hier op bokt gehad, wie het was is bij het beheer bekent, maar heb nooit geweten dat die hier over is aangepakt (was zowel privé als in pb of openlijk in een topic). Maar anderzijds kreeg ik wel van bokker onder mijn neus gewreven dat ik een ow had gehad omdat ik met een andere gebruiker een lolletje had gemaakt over haar. Tevens was zij ook een gebruiker waar in 2 maten werd gemeten, zij kon zich alles permiteren en wij moesten zwijgen.

Hoe kan het dan dat zij wel op de hoogte was van mijn ow? Hoe komt het dan dat sommige bot's uit het verleden openbaar zijn en dat er hier gezegd word dat dat niet gedaan word?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:24

Eén van de dingen die achter de schermen is besproken naar aanleiding van dit topic, is de vraag of een sanctie wel of niet gedeeld moet worden met anderen. We blijven er echter bij dat het antwoord daarop "nee" is. Er zitten te veel haken en ogen aan, vaak spelen er meer dingen mee dan enkel het uiteindelijke bericht, het is simpelweg niet mogelijk alles openbaar te maken. Daarnaast blijven wij er bij dat we geen schandpaal op bokt willen. Misschien niet het antwoord wat sommige mensen graag willen, maar iedereen tevreden houden gaat sowieso niet lukken.

Wat we wel hebben besproken, is de mogelijkheid om bij problemen íets te melden. Als iemand een melding maakt van iets wat niet goed gaat, bijvoorbeeld via de TeM, willen we daar wél meer openheid open geven. Gaan we iets met de melding doen, zo ja, waarom, zo nee, waarom niet? Wat voorbeeldjes van wat ik bedoel:
  • Jan klaagt over bericht van Piet, bericht van Piet is inderdaad tegen de regels (want: keiharde persoonlijke aanval)
    Jan krijgt bericht terug dat het bericht tegen de regels is, en dat Piet hier op aangesproken zal worden. We gaan niet in op wat er met Piet gebeurd, als daar verdere vragen over komen wordt enkel aangegeven dat een eventuele sanctie iets tussen gebruiker en moderatorteam is.
  • Jan klaagt over bericht van Piet, bericht van Piet mag gewoon (want: is bijvoorbeeld een geintje dat moet kunnen. )
    Jan krijgt bericht terug dat er niets met zijn tem gebeurd + uitleg waarom het bericht niet tegen de regels is

Hopelijk geeft dat toch enigzins openheid in wat we doen en waarom.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:54

Lijkt me een heel goed idee!!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:22

Op dit moment ben ik nog bezig met het uitwerken van de bezoekersenquête, dat is altijd een hoop werk en deze keer zat er ook een vakantie van twee weken tussen waardoor dat langer is blijven liggen dan de bedoeling was. Begin februari hopen we daar de resultaten van op FZ te kunnen zetten.

Maar in de tussentijd zijn er zeker dingen gebeurd. Van een aantal punten in dit topic is aangegeven dat het bewuste keuzes zijn en er geen veranderingen zullen plaatsvinden. Andere zaken veranderen wel, zoals bijvoorbeeld hetgeen Lalidan hierboven aanhaalt.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:26

rea schreef:
Dus, beste Mika11, smeer me geen vriendjespolitiek aan, mij gaat het om datgene waar het hele topic al om draait : de verkleutering van bokt.
Er is recent zelfs een HK op de vingers getikt dat ze geen seksgerelateerde zaken meer letterlijk mogen weergeven, enkel omfloerst kan nog => jeugdjournaal-bestendig !

*blaast nieuw leven in*
Dat is inderdaad ons HK topic.... :Y)

En in het kader van de verkleutering van bokt..... oftewel: Jeugdjournaalproof/verantwoord/bestedig/whatever....

[HK] Vrijgezellen #18 ongestoord, jeugdjournaalverantwoord

... is onze nieuwe topic gesloten 8)7

Stiekie en ik hebben de OP met gepaste trots in elkaar geflanst met een titel die nota bene verkondigt dat we Jeugdjournaalverantwoord zijn 8-)
Desalniettemin toch gesloten, maar wederom een prachtig voorbeeld..... :Y)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:38

Lalidan schreef:
Eén van de dingen die achter de schermen is besproken naar aanleiding van dit topic, is de vraag of een sanctie wel of niet gedeeld moet worden met anderen. We blijven er echter bij dat het antwoord daarop "nee" is. Er zitten te veel haken en ogen aan, vaak spelen er meer dingen mee dan enkel het uiteindelijke bericht, het is simpelweg niet mogelijk alles openbaar te maken. Daarnaast blijven wij er bij dat we geen schandpaal op bokt willen. Misschien niet het antwoord wat sommige mensen graag willen, maar iedereen tevreden houden gaat sowieso niet lukken.

Wat we wel hebben besproken, is de mogelijkheid om bij problemen íets te melden. Als iemand een melding maakt van iets wat niet goed gaat, bijvoorbeeld via de TeM, willen we daar wél meer openheid open geven. Gaan we iets met de melding doen, zo ja, waarom, zo nee, waarom niet? Wat voorbeeldjes van wat ik bedoel:
  • Jan klaagt over bericht van Piet, bericht van Piet is inderdaad tegen de regels (want: keiharde persoonlijke aanval)
    Jan krijgt bericht terug dat het bericht tegen de regels is, en dat Piet hier op aangesproken zal worden. We gaan niet in op wat er met Piet gebeurd, als daar verdere vragen over komen wordt enkel aangegeven dat een eventuele sanctie iets tussen gebruiker en moderatorteam is.
  • Jan klaagt over bericht van Piet, bericht van Piet mag gewoon (want: is bijvoorbeeld een geintje dat moet kunnen. )
    Jan krijgt bericht terug dat er niets met zijn tem gebeurd + uitleg waarom het bericht niet tegen de regels is

Hopelijk geeft dat toch enigzins openheid in wat we doen en waarom.

Ook dit klopt niet, ik heb in mijn jaar hierop bokt in totaal 6/7 keer een bericht bokker getemt met het verzoek op terugkoppeling. . . die heb ik nog nooit ontvangen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:39

Fiebie, hij is wel heel leuk dat topic, hoe het in elkaar gezet is. :D
Maar toch snap ik wel dat ie op slot gezet is, er staan allerlei opmerkingen in de OP die uitdagend zijn bedoeld naar de mod's.
Net als die foto's, die zijn echt grappig maar ik denk dat ze niet allemaal kunnen op bokt. :')
Het topic komt over als een rebellieklasje die op zoek gaat tot waar ze kunnen gaan.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:45

mika11 schreef:

Thanks *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
mika11 schreef:
Maar toch snap ik wel dat ie op slot gezet is, er staan allerlei opmerkingen in de OP die uitdagend zijn bedoeld naar de mod's.

Heus niet O:)
mika11 schreef:
Net als die foto's, die zijn echt grappig maar ik denk dat ze niet allemaal kunnen op bokt. :')

Hoezo.... Toch sesamstraat? :+ :list:
mika11 schreef:
Het topic komt over als een rebellieklasje die op zoek gaat tot waar ze kunnen gaan.

Oke..... Ik geef toe.... We zijn wel een KLEIN beetje rebels... :o

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:45

mika11 schreef:

daar is ook wel een reden voor..
dit is ondertussen deel 18, tot en met deel 15 zijn er nooit problemen geweest.. en ik kan je garanderen dat er veel ergere dingen instaan dan hetgeen je hier kan lezen/zien...

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:47

Dat rebelse richting beheer is ontstaan met een reden.

Overmatig onnodig op de vingers getikt worden als volwassenen zijnde heeft dat effect.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:58

Ailill schreef:
Ook dit klopt niet, ik heb in mijn jaar hierop bokt in totaal 6/7 keer een bericht bokker getemt met het verzoek op terugkoppeling. . . die heb ik nog nooit ontvangen.

Je weet wel waar die meldingen te vinden zijn? (inbox, tip een mod, gesloten meldingen) Heb hier meer klachten over gezien totdat mensen goed gingen kijken, toen bleek ineens dat ze altijd netjes iets terug hadden gekregen.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:59

Ohw Natasja ik dacht dat dat vooral bij adolescenten zo was, maar die vinden zichzelf natuurlijk ook volwassen.
Ik vind jullie OP grappig, maar inderdaad over the top, dus met recht een slotje.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:06

Feria schreef:
Ohw Natasja ik dacht dat dat vooral bij adolescenten zo was, maar die vinden zichzelf natuurlijk ook volwassen.
Ik vind jullie OP grappig, maar inderdaad over the top, dus met recht een slotje.

meningen verschillen..

en eerlijk.. als man zijnde blijven we altijd adolescent vrees ik... :Y)
(of althans dat wordt me wel eens gezegd...)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:07

Ailill schreef:
DaniBanani schreef:

Je weet wel waar die meldingen te vinden zijn? (inbox, tip een mod, gesloten meldingen) Heb hier meer klachten over gezien totdat mensen goed gingen kijken, toen bleek ineens dat ze altijd netjes iets terug hadden gekregen.

Ik val bijna van m'n bank. . . ik heb een reactie, op mijn laatste tem :D

Ik zeg liefde en een groeps 'knuffel'
[ Afbeelding ]

wat heb jij met flappie gedaan???!!!!!! _O- _O- _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:08

WilmaBoy schreef:
Ailill schreef:
Ik val bijna van m'n bank. . . ik heb een reactie, op mijn laatste tem :D

Ik zeg liefde en een groeps 'knuffel'
[ Afbeelding ]

wat heb jij met flappie gedaan???!!!!!! _O- _O- _O-