Onderstreepte woorden reclame?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Onderstreepte woorden reclame?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:51

Dat Malwarebytes ergens downloaden. Zie paar posten hierboven.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:42

Malwarebytes hoeft niet altijd de oplossing te zijn. In principe is dit het hele antwoord:

Citaat:
De linkjes worden door verschillende soorten malware, 'foute software' op de pagina geplaatst. Wat je op dit moment het meest ziet, is dat dit gebeurd doordat je een toolbar geinstalleerd hebt, een add-on op een browser. Dat gaat vaak per ongeluk, bijvoorbeeld als je muziek/films aan het downloaden bent, het kan meekomen met foute software, et cetera.

Toolbars, extensions en add-ons op je browser kan je gelukkig makkelijk deinstalleren of verwijderen. Elke browser heeft een add-on menu waar je de rotzooi uit kan zetten. In principe geldt dat alles wat je niet herkent of specifiek geïnstalleerd hebt gewoon weg mag (maar overleg eventueel met andere gebruikers van je computer als je twijfelt ;). Bekende namen van programmatjes die dit veroorzaken zijn 'text enhance' 'becool' 'better links'.

Dit menu roep je op door:
  • in Internet Explorer: op het icoon met het tandwiel rechtsboven in beeld drukken, kiezen voor 'manage add-ons'
  • in Firefox: In Firefox ga je snel naar het add-ons menu door CTRL + SHIFT + A tegelijkertijd in te drukken
  • in Chrome: op het icoon met de lijntjes rechtsboven in beeld drukken, kiezen voor settings/instellingen, en links op de pagina voor extensions/uitbreidingen.

Als er geen rare toolbars, add-ons of extensions in je browser te vinden zijn, kan het zijn dat er op andere plekken malware op je computer staat. Als je zelf een beetje handig bent met computers, kan je opzoeken welk programma er voor die links verantwoordelijk is en dat proberen te deïnstalleren of met een programma als Malwarebytes of MS Malicious Software remover de boel hardhandig verwijderen. Als je zelf niet zo handig ben, dan zou ik er iemand bijroepen die handiger is en je ermee kan helpen.

Welke versie van internet explorer gebruik je Nayomie? Wellicht dat het bij jou nog instellingen heet, en kijk anders of je de helpfunctie erop na kan slaan om uit te zoeken waar jouw 'add-ons' menu zit.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:56

Dit had ik idd gelezen maar heb geeb tandwieltje,. Als het goed is heb ik IE 8. Op mijn xp laptop.

Ik heb bij zoeken gedrukt maar kon hier niks vinden. Er waren geen zoekresultaten:

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:59

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:06

Oh dan geloof ik dat ik een andere IE heb. Far icoontje heb ik er namelijk op.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:10

Als je de versie niet precies weet, is deze website wel handig: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1210017& http://supportdetails.com/ onder 'web browser' komt dan te staan wat jij gebruikt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:16

Ik weet niet of ik met sint en piet Nog verder kom :')

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:18

Oops :oo

Link vervangen door degene die daar in eerste instantie al had moeten staan.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:28

Nayomie links bovenin zie je het woord firefox staan in het oranje.
Daar moet je op klikken en daar kan je de add-ons vinden {er staat een puzzelstukje bij}

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:11

@Angrywolf, ik heb geen firefox :)

@Eline, raar, ik heb wel IE 8 maar heb dat beginlogootje niet. Wacht ik maak een printscreen.

Edit: Afbeelding

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:27

Even door het menu klikken om te kijken of je hem kunt vinden? Ik heb zelf deze versie van IE niet, dus je probleem is echt te specifiek om je hiermee te kunnen helpen.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:54

Oh sorry verkeerd gelezen dan dacht dat je firefox gebruikte :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:46

Hoe hebben jullie dit nu opgelost?
Ik heb nu sinds anderhalf week maar krijg het echt niet weg. Alle tips in dit topic en in een ander topic kloppen niet met mijn pc en het beeld dat ik hier heb.

Ik heb dezelfde versie IE als het plaatje een paar posts hierboven.

Mijn internet is ook vreselijk traag sinds ik dit heb dus wil er graag van af.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:40

Ik heb het met ad aware opgelost. Dan kun je zien welke programma('s) er staan. Dan ga je die zoeken en verwijderen (pc en prullenbak)