[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:19

Iemand ervaringen met een deken met klitteband voor bevestiging van halsstuk??
Twijfel of dat stevig genoeg is

pietiedecy
Berichten: 946
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:28

Polderpaard schreef:
Hier ook een flinke teddy hals, maar ik kan me er echt niet aan ergeren hoor :) ik heb nu dekens met een halve hals en door zijn teddy hals hoop ik geen hele halzen op de dekens nodig te hebben van de winter. Handig toch juist die isolatie van zich zelf?
Ik geloof trouwens dat die van mij ook de ruigste is van stal en dat voor een kwpn'er :D


hier ook dekens met halve hals! (HH highliners), ik kan me opzich ook niet ergeren aan de teddyhals, maar ze zweet hier natuurlijk wel erger door, wat soms wel vervelend is.. en voor op wedstrijd had ik toch liever dat ze daar ook een gewoon vachtje heeft :)

@carlijn, ik denk niet dat dat sterk genoeg is.. als paard veel beweegt zal het klitterband snel losgaan.

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:26

carlijn83 schreef:
Iemand ervaringen met een deken met klitteband voor bevestiging van halsstuk??
Twijfel of dat stevig genoeg is


mijn horseware dekens hebben klitteband, bij me rhino moet ik er letterlijk aan liggen trekken om de hals er van af te krijgen

lauraatjxx

Berichten: 210
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:48

Nou ik heb dus een schimnmel en alles is mooi wit behalve zijn teddy hals die daardoor moeilijk schoon te houden is :+

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:51

mijn fjord ongeschoren 400 grams ;)

Tancreda4

Berichten: 24049
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:18

Teddyhals, check. En Teddy buik en benen :)) Logisch, daar zit geen deken en die van mij staat best veel buiten. Ik kan mij er ook niet aan ergeren :)

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:27

Hier onder een 200 grams regendeken en een 0 grams regendeken erover heen *enkel zijn hals is geschoren*
staat overdag buiten en in de nachten binnen :j

Die 0 grams gaat momenteel op en af (af als droog blijft en op als gaat regenen overdag)

Klimop

Berichten: 886
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:30

Temperatuur blijft hier de komende weken rond het vriespunt... paard houdt de 200 grams op, daar voelt ze prima onder... als het onder de -5 wordt ruil ik 'm waarschijnlijk voor 300 gr :)

Polderpaard

Berichten: 325
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:44

pietiedecy schreef:
Polderpaard schreef:
Hier ook een flinke teddy hals, maar ik kan me er echt niet aan ergeren hoor :) ik heb nu dekens met een halve hals en door zijn teddy hals hoop ik geen hele halzen op de dekens nodig te hebben van de winter. Handig toch juist die isolatie van zich zelf?
Ik geloof trouwens dat die van mij ook de ruigste is van stal en dat voor een kwpn'er :D


hier ook dekens met halve hals! (HH highliners), ik kan me opzich ook niet ergeren aan de teddyhals, maar ze zweet hier natuurlijk wel erger door, wat soms wel vervelend is.. en voor op wedstrijd had ik toch liever dat ze daar ook een gewoon vachtje heeft :)

@carlijn, ik denk niet dat dat sterk genoeg is.. als paard veel beweegt zal het klitterband snel losgaan.

Wordt je op wedstrijd aangekeken/beoordeeld op teddy vachtjes? Dat zou ik wel raar vinden van een jury. Het zegt immers niets over je prestaties. Maarja, ik ken het wereldje helemaal niet hoor. Het zweten is inderdaad soms lastig. Ik ben wat langer bezig hem weer vrijwel droog te krijgen voor zijn deken we op gaat op stal. We gaan meestal lekker wandelen met de zweetdeken op na het rijden, dat vinden we allebei nog gezellig ook :)ddd
Ik heb ook HH highliners en ze bevallen me heel goed. Ze passen hem zo fijn, geen scheefzakken etc. +:)+

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:02

carlijn83 schreef:
Iemand ervaringen met een deken met klitteband voor bevestiging van halsstuk??
Twijfel of dat stevig genoeg is



Bij de goede dekens is het klittenband echt goed stevig en breed. Ook zit er een flap over dat het beschermd blijft als de hals er niet aan hoeft. Bij zowel Bucas als Weatherbeeta heb ik geen problemen met het klittenband voor de halsdeken. Je moet er wel voor zorgen dat het vrij blijft van haren en hooitjes natuurlijk.

De winter komt er aan als ik het zo moet geloven. Hier gaat as zaterdag de dikke deken op (370 gram). Temperaturen rond de 2 a 3 graden overdag en nachtvorst. -O-

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:12

lemanthia schreef:
mijn fjord ongeschoren 400 grams ;)

Bedoel geschoren

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:27

Tancreda4 schreef:
Teddyhals, check. En Teddy buik en benen :)) Logisch, daar zit geen deken en die van mij staat best veel buiten. Ik kan mij er ook niet aan ergeren :)


Zo'n 1 heb ik ook! :D

_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:14

carlijn83 schreef:
Iemand ervaringen met een deken met klitteband voor bevestiging van halsstuk??
Twijfel of dat stevig genoeg is


Ik doe al 2 jaar met een halsstuk met klittenband van HH. het klittenband is zeker stevig en blijft goed zitten.
wel is het bij mij te lang, wanneer mijn paard staat te grazen krijg je een opening waar de hals bevestigd zit en kan het inregenen.
daarom heb ik m altijd op zn strakst zitten (2 cm wat dan aan elkaar klit) en blijft ook nog steeds goed zitten!

idd wel vrij houden van haren en hooitjes, anders doet snel elk klittenband onder denk ik ;)

pietiedecy
Berichten: 946
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:28

Polderpaard schreef:
pietiedecy schreef:

hier ook dekens met halve hals! (HH highliners), ik kan me opzich ook niet ergeren aan de teddyhals, maar ze zweet hier natuurlijk wel erger door, wat soms wel vervelend is.. en voor op wedstrijd had ik toch liever dat ze daar ook een gewoon vachtje heeft :)

@carlijn, ik denk niet dat dat sterk genoeg is.. als paard veel beweegt zal het klitterband snel losgaan.

Wordt je op wedstrijd aangekeken/beoordeeld op teddy vachtjes? Dat zou ik wel raar vinden van een jury. Het zegt immers niets over je prestaties. Maarja, ik ken het wereldje helemaal niet hoor. Het zweten is inderdaad soms lastig. Ik ben wat langer bezig hem weer vrijwel droog te krijgen voor zijn deken we op gaat op stal. We gaan meestal lekker wandelen met de zweetdeken op na het rijden, dat vinden we allebei nog gezellig ook :)ddd
Ik heb ook HH highliners en ze bevallen me heel goed. Ze passen hem zo fijn, geen scheefzakken etc. +:)+


je wordt er niet echt duidelijk op beoordeeld, maar in een gladde vacht vinden ze toch mooier! :) (& ik zelf ook) hangt ook wel beetje van de jury af :). Ja dat heb ik dus ook, highliners liggen perfect! :D alleen bij de andere reus dan weer niet.. die heeft ze binnen een week stuk en altijd scheef hangen, dus daar maar geen highliners meer voor :P heb voor Lutske nu en 200, 300 en 500 highliner :)

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:02

heb nu een 200 grams staldeken/highliner (horseware) opliggen met een ongevoerde regendeken (horseware amigo 1200 d turnout light), maar vanochtend met oog op de weersvoorspelling voor de komende dagen (tussen 0 en 6 graden) er ook een fleecedeken (eurostar) bijgedaan. mijn merrie was nog redelijk glad tot een week of 3-4 geleden , wordt nu meer teddy en wordt veel langzamer droog nu na de training en ga haar zeer waarschijnlijk wel scheren binnen nu en 3 weken; de followup-deken is al in de bestelling: horseware amigo 1200d turnout heavy (400 gr), die moet eerst binnen zijn.

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:29

Nu nog onder 200 maar morgen scheren (streepmodel) en dan 300 + hals op.

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:39

Mijne staan allebij helemaal geschoren onder 370 met hals.

Sneeuw88

Berichten: 1161
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Groningen/Texel

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:10

Mijn merrie verhuist dit weekend naar een binnenstal i.p.v. de buitenstal waar ze nu met 200gram in staat. Dus denk dat ik het zo hou, want overdag gaat ze wel naar buiten. Als het overdag ook onder de 5 graden duikt gaat er 300 gram en een halsje op.

Arlette1991

Berichten: 737
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:36

Gister geschoren en heb nu een 300 grams deken op.

Als het echt gaat vriezen gaat daar nog 150 grams onder ong.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:49

ik heb mijn shet gistere evn af geschoren en nu staat die denk ik rond de 400 gram

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:00

Ik vraag mij wel eens af waarom mensen er een deken op doen, is het niet een kwestie van voeren om de paarden kort te houden?.

Wij hebben hier 13 paarden staan allemaal kort in het haar, ze komen van 10.00 tot 20:00 buiten(zelfs nu nog)

Dit is een voorbeeld van 1 van de merrie's ze worden niet gewassen, of onder een deken gezet.

Wij zeggen altijd, als je goed kwaliteit voer hebt, worden ze niet dik in de vacht.
Ze worden dik in de vacht omdat hun eigenlichaam ze niet warm kunnen houden. Als je goed voert hebben ze genoeg te verwerken blijft hun lichaam bezig, en houd zich zelf warm. Dus blijven ze kort in het haar, ook de glans is optimaal. Enkel met een stoffer er over en dit is het resultaat. :j
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door daphneM op 29-11-12 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:01

Het wordt langzaam iets kouder, wat doen jullie nu?
Mijn Haf staat onder 300 grams en ik heb nog een 200grams maar dat lijkt me ineens wel erg veel aangezien het ook weer niet zoveel kouder wordt.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:02

mijn paard krijgt strakt een 500 gram op, met shet houd het zelfde

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:07

nicky_rilana schreef:
mijn paard krijgt strakt een 500 gram op, met shet houd het zelfde


En wat had tie op? :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:10

Zo glimmend en schoon zonder deken ga ik niet redden. Dat is eerder modder grijs met grasgroene vlekken ipv wit. :')
Ons tinkermannetje staat nog steeds bloot dankzij het droge weer maar hij zal langzaamaan zijn waterdichte jas op moeten gaan krijgen. Gezien de natte gure voorspellingen die eraan komen met altijd buiten staan. Ik begin vandaag met ongevoerd denk ik, wie weet wordt dat in het weekend opgehoogd naar fleecegevoerd.

Zijn weimaatje, onze inmiddels leasepony staat met haar 2,5 gewoon bloot in de wei. Heeft niet gek veel haar, wel dik. Die houden we wel in de gaten dat ze het niet te koud en nat gaat krijgen natuurlijk. Anders zal ze moeten gaan wennen aan een dekentje. Alleen dan nog uitvinden welke maat dat zou moeten zijn. Echt geen idee. :+