overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 21:18

Ik ga proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Ik ga op wedstrijd, MSP. MSP is een wedstrijd voor alle clubs van de vlaamse provincies, de 1ste wedstrijd (nu zondag) is in schilde (ergens in antwerpen meende ik) En das toch 'aardig' ver rijden.
Nou gaat de eigenares van de club 6 stallen regelen, waarvan er 1 voor Explosion is. Nou is Explosion een hengst, en ik heb vrienden gehoort wiens hengst uit de stal werd gehaalt en wie die nacht 4 merrie's heeft moeten dekken... Scheve mond Das dus niet de bedoeling...
Moet ik er nou bij blijven snachts ofzo? Er gaat nog een clubgenootje mee met haar hengst (ook een goedgekeurde) En ik weet eigenlijk niet hoe zij het gaan doen. Maar wat doe ik nou het beste? We blijven daar slapen, we gaan tegen de middag naar daar en mogen in die rijbak tot 7 uur rijden, zo kunnen we wennen aan de grootte van de piste (20 x 60 ipv 20 x 40) en kunnen de paarden aan het 'nieuwe' terrein wennen. Lachen Vandaar dat we dus zaterdag al gaan, ook omdat het makkelijker is, we moeten niet zo vroeg op (anders om half vijf al) en kunnen ze op het gemak klaar maken.. De paarden kunnen tot rust komen voor ze moeten lopen enz enz. Dus het heeft veel voordelen, alleen weet ik niet wat ik nou moet doen, er bij blijven of niet?

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:21

ik zou gewoon doe, het is het handigste en ook nog gezellig! Ja

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 21:44

AnneMieKe_89: als ik erbij blijf, dan zit ik waarschijnlijk alleen Lachen Tenzij dat andere meisje ook bij der paard blijft zitten we met 2.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:47

Misschien kan je iest regelen met dat andere meisje dat jullie samen gaan?
En anders kan je misschien iets met iemand anders van daar of iemand die blijft iets regelen. Dat die een beetje oplet?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:51

Ik vind het eigenlijk van de gekken dat hengsten gewoon van stal worden geplukt om ermee te dekken. Frusty

Is er niemand op die stal die een beetje op let? Op grote westernwedstrijden hebben we vaak bewaking met honden op stal rondlopen. We mogen niet eens bij de paarden slapen. De hengsten die ze, op de pensionstal waar ik sta, hebben staan slapen 's nachts altijd alleen Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 21:54

XoNo: ik betwijfel of ze bewaking hebben, ik vind het ook maar al te gek dat hengsten gewoon van stal geplukt worden maar het gebeurt wel hier (en naar wat ik gehoort heb nog niet weinig ook niet Scheve mond) Ik weet ook niet of het mag, maar ik zou hem toch liever niet 'alleen' laten... Bloos
none: hmmm misschien moeten we t zaterdag even aanbrengen, ik zie der nl niet meer. Wou t vandaag regelen omdat ze t vandaag pas kwamen melden, maar heb der niet gezien

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:10

misschien kun je een hangslot op de staldeur doen? of een bord neerzetten met beveiligings camera teken erop? dat mensen denken dat er ergens een camera hangt?

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:25

lowara schreef:
misschien kun je een hangslot op de staldeur doen? of een bord neerzetten met beveiligings camera teken erop? dat mensen denken dat er ergens een camera hangt?


Nou een slot op de deur zou ik niet doen, stel je voor dat er brand uitbreekt
Ik zou vragen of je er kan blijven slapen, misschien wil dat meisje wel als jij ook gaat Lachen

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:29

Wij hebben in oktober opgetreden op p&k daar stonden ook alle paarden in boxen. van de 100 paarden waren er zo een 30 hengst. Zoiets was niet eens bij ons opgekomen! Anders ga je in de trailer pitten! Dat hebben wij toen ook gedaan!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 22:33

irish_lady: hij staat op een stal daar Lachen van de trailer af halen maakt net wat meer lawaai dan uit een stal. (zeker omdat de mobilhome vlakbij de trailer staat)
anydale: ik kan het inderdaad eens voorstellen Ja
lowara: net als anydale: wat als er dan brand uit breekt, moet er niet aan denken dat door mijn schuld Ex niet uit zijn stal gehaalt kan worden Scheve mond *rilt*

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:37

Jij in de trailer pitten, niet je paard ahhahaha! Met paard en koets stonden de paarden op stal en sliepen wij in de trailer!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:47

anydale schreef:
Nou een slot op de deur zou ik niet doen, stel je voor dat er brand uitbreekt


Er bestaan "sloten" die je in geval van nood gewoon open kunt trekken, maar dan geven ze wel een hard geluidssignaal af. Die zijn veilig te gebruiken op een staldeur. Ik zou zo alleen niet 123 weten waar je die kunt kopen, in Belgiƫ al helemaal niet...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 07:09

Ik zou 's morgens aanrijden. Half 5 is niet zo vroeg (wij vertrokken vaak om 2 uur 's nachts al naar de wedstrijd) en waarschijnlijk is het, zeker voor een hengst, rustiger om gewoon 's nachts thuis te slapen. Wij hebben zelf ook wel eens ooit overnacht, maar voor de paarden was het absoluut niet rustig, veel gehinnik, daar stonden ook hengsten en merries toen op stal. Bovendien slapen de meeste paarden niet goed in een vreemde stal.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:29

tijd om je pony te laten ruinen;-)

bogie
Berichten: 500
Geregistreerd: 25-10-04

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:55

missnynke schreef:
tijd om je pony te laten ruinen;-)


Of zeggen dat die van de week (of van de maand) is geruimd. Knipoog

Nee hoor geintje, ik zou 's nachts erbij in de buurt blijven, of 2 of 3 keer gaan kijken. Dat kan je dan wel om de buurt doen met dat andere meisje.

Eigenlijk best wel een vaag gebeuren dat ze je hengst daar voor lenen ??????? Ik had het nog nooit gehoord in elk geval.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:05

Beetje vreemd verhaal vind ik het...
Mijn menwedstrijden zijn allemaal 2 daags, de meeste komen al op vrijdagmiddag aan (zaterdag/zondag is de wedstrijd) en heb nog nooit zoiets mafs meegemaakt. Laat je niet bang maken!

ullekeJarig

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:09

diepenbeek is niet zo ver van schilde hoor, je rijdt er met de auto ongeveer een uur over, dus met de trailer natuurlijk wel iets langer, maar dat is toch goed te doen: ten vroegste om 9u starten dus zorgen dat je daar half acht bent, wat betekent rond 6u afrijden.. ik heb al dikwijls vroeger moeten afrijden.. waar heb je trouwens wedstrijd in schilde? toch niet in de pegasus hoop ik?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 17:25

missnynke schreef:
tijd om je pony te laten ruinen;-)

Verward wat is dit voor ehm nutteloze opmerking. Ik laat mijn pony niet ruinen voor een wedstrijd

ulleke: je moet je bedenken dat ik met een schimmel zit...Die je niet zaterdag kan wassen want dan istie zondag zoiezo zwart Lachen ik kan niet op voorhand invlechten want dat schuurt ie uit enz Lachen

Sjonniej: jammer genoeg weet ik dat het waar is...Die mensen zijn doodeerlijk...

bogie: inderdaad vaag. Maar das goedkoop. En je zou zeggen, als er nou bv veel paardenmerries waren is het risico minder (ik denk niet dat ze een pony op een paard gaan gooien) maar t zijn Ɣlleen maar ponys op die wedstrijd dusja....

Neonlight: ik heb dat probleem dat ik om half vijf onmogelijk uit mijn bed geraak Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen rond half acht gaat dat wel, maar half vijf is echt wel vroeg Nagelbijten / Gniffelen en als ik nog moet wassen enz. Dan mag je er nog wel een uurtje vanaf doen...


irish_lady: k weet niet echt hoe ver de mobilhome van de stallen af staat, als dat niet zo ver is. Valt het wel mee, door zon mobilhome hoor je nl alles! (je ken t verglijken met een auto die het venster wat open heeft staan)

ullekeJarig

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:05

waar is het ergens in schilde?

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 00:17

Ik von dat van dat beveiligingscamera bordje wel een goede.
Tenzij mensen die er werken ze eruit halen die weten natuurlijk dat er niks hangt.
Helaas komt dit wel eens voor,mensen die hun merrie zo laten dekken door een mooie hengst en er zo niet voor hoeven te betalen.
Je zou ook een alarm an de deur kunnen bevestigen,wat door de deur word uitelkaar getrokken en zo gaat piepen (deze worden gebruikt voor zelfverdediging als je alleen op straat loopt en je wordt bedreigd) en wat dacht je van een babyfoon ergens bevestigen?

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:25

heb het ook nog nooit meegemaakt. wij zijn ook meestal 2/3 of 4 dagen weg van en er staan ook wel eens hengsten in de stallen...
bij ons is er wel altijd een toezichter s'nachts met een hond voor mocht er iets gebeuren dus de paarden staan altijd veilig.

mocht er bij jullie geen toezichter zijn,zou ik ook om de beurten met je vriendin gaan kijken. bij de stal slapen zou ik niet echt doen want dan ga je geen oog dicht doen. het is er nooit echt stil in de stallen

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:37

Ja een vriendin van mij heeft ook wel eens haar paard gestald (ook hengst) heeft de hele nacht wakker gelegen.

Ik doe het altijd zo (niet mij gelijk aanvallen) ik doe gewoon een slot op de box.

Chely

Berichten: 982
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: born

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:48

hey,
wat een rotsituatie!!!!
Ik zou zeggen dat hij gecastreerd is....alleen dat is natuurlijk wel liegen Sigaar
Waarom kunnen ze niet gewoon van andermans paard afblijven! Boos!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 18:30

t probleem is chely, dat je bij ex wel ziet datie hengst is Nagelbijten / Gniffelen
ulleke: het precieze adres is:
stal brabo
schutbocht 1
B-2970 schilde

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: overnachten op wedstrijd terrein. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:21

Idd een walkie talkie. Moet ie alleen niet enorm veel kabaal gaan maken 's nachts, maar als er dan wat komt, hoor je eht wel.