Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bogie
Berichten: 500
Geregistreerd: 25-10-04

Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 13:29

Hoi ik heb een vraagje.

Ik ga binnenkort verhuizen en daarom zal ik afscheid moeten nemen van mijn huidige verzorgster. Nu ga ik binnenkort op zoek naar een nieuwe verzorgster. Maar nu is mijn vraag:

Hoeveel betalen jullie voor je verzorgpaard per maand/week?

Ik wil iemand zoeken voor 2 dagen in de week. Daarvan zal ze 1 keer per week les van mij krijgen of kan ze van iemand anders les krijgen.
De andere dag mag ze lekker doen wat ze wil. En als ik op vakantie ben kan ze 7 dagen rijden.

Nu wil ik sowieso een bijdrage voor de slijtage van de spullen enzo. Dus zelf zat ik te denken aan € 30,00 per maand ofzo. Maar wat betalen jullie en wat krijg je ervoor terug.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:32

ik betaal helemaal niks. hoef ook niks te betelen ik doe hun een gunst en hun mij.

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:45

Ik hoef ook niks te betalen.
Ik doe toch iets voor hun (hun pony beweging geven, de spullen onderhouden, stallen netjes houden) En in ruil daarvoor mag ik hun pony rijden, brengen ze me naar les elke week en als ze kunnen brengen ze me ook nog eens naar wedstrijden.

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:11

Ik betaal er ook niets voor.

De twee pony's krijgen wat extra aandacht en een van hen word lekker fit gehouden. Voor hen beiden heb ik mijn eigen spullen, dus heb eigenlijk ook geen reden waarom ik zou moeten betalen Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:15

Ik betaal niks en ben het met bovenstaande eerlijk gezegt wel eens.
Ik koop spullen die nodig zijn en bijna alles wat er nu gebruikt wordt is ook van mij op het zadel zelf na.

Anoniem

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:15

Helemaal niets, de eigenaar vind dat onzin en ik trouwens ook wel. Ik borstel tenslotte zijn paard, ik mest de stal uit, ik werk met met hem. Hij krijgt lekker veel aandacht, de baas hoeft bijna niets te de doen en ik ben blij. Haha!

bogie
Berichten: 500
Geregistreerd: 25-10-04

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 14:29

Haagsemeid schreef:
Ik betaal niks en ben het met bovenstaande eerlijk gezegt wel eens.
Ik koop spullen die nodig zijn en bijna alles wat er nu gebruikt wordt is ook van mij op het zadel zelf na.


Ja dan snap ik ook wel dat je niets hoeft te betalen, maar de verzorgster mag alles van me gebruiken. Maar een zadel/hoofdstel e.d. slijt toch dus daar zou ik dan graag een vergoeding voor willen hebben.



Mesten hoeft niet, dat wordt gedaan. Daarintegen hebben ze wel een binnen- en een buitenbak tot hun beschikking en krijgen ze een uur priveles per week (vind jij maar eens een instructrice voor € 7,50) Die les krijgen ze dan gratis. Of moet ik zeggen geen bijdrage maar lessen op eigen kosten. Want ik wil dus wel dat ze les nemen. Lachen

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:19

Ik denk dat je dat wel beter kunt doen ja.
Mijn les betaal ik ook zelf.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:20

Ik betaal ook niks en mag alles met ze doen.
Daarbij koop ik zelf wel dingen die kapot zijn, of gewoon als ik wat leuks zie!
Maar m'n lessen betaal ik wel zelf.

Fangio

Berichten: 2566
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:55

Op zich maakt het niet veel uit op je nou een bijdrage vraagt, maar de lessen voor je verzorgster betaalt of dat je geen bijdrage vraagt, maar hem/haar de lessen zelf laat betalen. Ik vind het wel een redelijke eis dat hij/zij les moet nemen.

Ikzelf betaal niks voor m'n verzorgpaard en mag er wel op rijden. Ik mest wel uit en onderhoudt het tuig enzo. Ik betaal mijn lessen wel zelf en eventueel ook de huur van de bak, wanneer onze eigen bak te nat ligt om te rijden. Ook koop ik vaak wortels, een nieuw halster (babyblauw Lachen ) en meer van dat soort dingetjes.

Jokonootje

Berichten: 4859
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:57

ik betaal zelf ook niks... lessen worden zelfs nog betaald ... maar word binnenkort met het paard in kwestie lid van de rijvereniging en dat betaal ik wel zelf... en de extra les daarnaast ga ik ook zelf betalen zodat ik 2x per week les heb ....

En tsja zo koop ik ook wel eens wat als het aan vervanging toe is of maak ik eens wat schoon maar hoef verder niks te betalen ...

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:11

ik hoeft ook niks te betalen. ik heb een keer in de week les bij de rijvereniging in ons dorp en mijn lidmaatschap daar betaal ik zelf. ook betaal ik de hoefsmid omdat de pony anders zonder ijzers loopt maar ik rijd veel buiten dus moet ze ijzers onder.

maar hoeveel betaalde je vorige verzorgster dan? kan je niet gewoon dat zelfde bedrag weer vragen?

skyhigh

Berichten: 102
Geregistreerd: 20-04-05

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:36

Ik heb vroeger ook een verzorgpaard gehad en hoefde daar niets voor te betalen. Er werd wel van mij verwacht dat ik me voor de volle 100% inzette en in ruil daarvoor betaalde de eigenaar van het paard mijn lessen (3x in de week)

mealyan
Berichten: 157
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:45

Ik vind 30 euro per maand heel redelijk. Zeker als diegene iedere week prive-les krijgt.

loetjuh
Berichten: 1249
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:48

bogie schreef:
Hoi ik heb een vraagje.

Ik ga binnenkort verhuizen en daarom zal ik afscheid moeten nemen van mijn huidige verzorgster. Nu ga ik binnenkort op zoek naar een nieuwe verzorgster. Maar nu is mijn vraag:

Hoeveel betalen jullie voor je verzorgpaard per maand/week?

Ik wil iemand zoeken voor 2 dagen in de week. Daarvan zal ze 1 keer per week les van mij krijgen of kan ze van iemand anders les krijgen.
De andere dag mag ze lekker doen wat ze wil. En als ik op vakantie ben kan ze 7 dagen rijden.

Nu wil ik sowieso een bijdrage voor de slijtage van de spullen enzo. Dus zelf zat ik te denken aan € 30,00 per maand ofzo. Maar wat betalen jullie en wat krijg je ervoor terug.


ik betaal niks, ik rij/train haar paard en zei rij din de tij ddat ze tijd over heb en ik rij ongeveer 4/5 x per week warvan 2 buiten 1 les en derest in de bak.. ik train hem laat maar zo zeggen dressuurmatig voor haar...
een gunst voor mij en voor haar

loetjuh
Berichten: 1249
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:49

ik moet me lessen ook zelf betalen

Serendipity1

Berichten: 6045
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:52

Ik betaal niks. In dit geval omdat ik de eigenares en eht paard er een plezier mee doe, omdat zij weinig tijd heeft. Ikzelf zou max. rond de € 30 per maand kunnen betalen.
Ik zou ook best willen betalen, heb het ook gevraagd/voorgesteld, maar dat wou de eigenaresse niet.

ik weet niet wat de toekomst allemaal brengt, maar zou het best logisch vinden als mij verplicht wordt lessen te nemen. Ligt ook een beetje aan het rijden, lessen, situatie, enz.

renskejive
Berichten: 104
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Almere

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:05

Mijn bijrijdster betaalt 32,50

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:26

ik betaal er niets voor. Maar lessen moet ik wel zelf betalen.
Daarvoor doe ik dan hun stallen (tja, daar kan ik het als verzorgster natuurlijk wel mee eens zijN Haha!)

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:37

Ik hoef er niks voor te betalen.
En ik mag er alles mee doen.
Alleen ik koop zelf wel heel veel spullen voor um. Maar dat doe ik uit mezelf, niet van me gevraagt ofzo.

anita14
Berichten: 26
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: Oss

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:42

Ik hoef ook niks te betalen want ik mest uit geef haar beweging borstel haar en krijgt aandacht. En ik krijg les die betaal ik zelf. Maar als er bv iets kapot is hoef ik dat niet te betalen. Maar ik koop natuurlijk wel ooit iets voor haar zoals bandages dekjes en ik heb ook een hoofdstel gekocht.

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:16

ik betaal 40 euro per maand, voor 2x in de week mag alles met die pony doen maar krijg er geen les voor terug of zo.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:17

anita14 schreef:
Ik hoef ook niks te betalen want ik mest uit geef haar beweging borstel haar en krijgt aandacht. En ik krijg les die betaal ik zelf. Maar als er bv iets kapot is hoef ik dat niet te betalen. Maar ik koop natuurlijk wel ooit iets voor haar zoals bandages dekjes en ik heb ook een hoofdstel gekocht.

Ja idd; ik rijd dan wel geen les met um, maar ik doe precies hetzelfde als jouw Knipoog

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:53

Ik betaal wel wat meer, maar mijn bijrijdpaard staat op een manege met veel faciliteiten.. Ik doe haar 2 a 3 dagen in de week en mag en kan er ook alles mee doen wat ik wil.. Ik kan het als een soort van eigen pony beschouwen.. En ik vind het helemaal geen probleem om ervoor te moeten betalen.. Ik zou het eerder raar vinden om niet te betalen als je verzorgpaard op een manege staat.. maar goed, daar zullen vast een hele hoop mensen niet met mij eens zijn

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Re: Vraagje voor de verzorgers/sters hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 23:49

Ik deed een D pony ongeveer 2 a 3 keer in de week en hiervoor betaalde ik 40€ in de maand voor. Dit besteedde ze dan aan de stallingskosten. Ik mocht dan alleen in de bak rijden, springen/dresuur. En verder gewoon gaan wandelen enzo. Buitenritten e.d heb ik nooit gemaakt. Daarbij heb ik wel de nodige spullen ook gekocht voorder, zoals een paar dekjes en een zadelbontje, maar dit was niet perse nodig geweest oid Knipoog