In coma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LittleRose

Berichten: 2738
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Flakkee

In coma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 18:55

Ik weet niet of jullie het echt interessant vinden maar moet het even vertellen.
Ik had ongeveer 5 maanden geleden een vriend, echt een schatje was het. Jammer genoeg was het na anderhalve maand alweer uit, maar we hadde erg leuke tijd samen en gingen nog wel gewoon met elkaar om.
Maar op 3 januari gebeurde er iets vreselijks Verdrietig . Hij kwam uit zijn werk en werd aangereden door een busje. Ik dacht op het begin dat het niks ergs was alleen een gebroken been en een paar schrammetjes. Dat bleek dus anders te zijn hij lag in COMA Huilen . Ook daarvan dacht ik dat het minder erg zou zijn.
Na een aantal weken mocht hij eindelijk bezoek hebben en ben ik wezen kijken. Hij lag nog steeds in coma. Maar toen ik de kamer binnen liep moest ik meteen huilen. En dat was zo dus bijna een uur achter elkaar ( vond me echt een aansteller). Uiteindelijk na 3 maanden is hij wakker geworden.
En afgelopen zondag ben ik naar hem toe geweest. Vond het wel eng hij heeft een tik met zijn hoofd en beweegt dat dus de hele tijd ( probeert het wel zoveel mogelijk tegen te houden), zit in een rolstoel en is iets veranderd. Toch pakt hij alles positief op. Ik hoop echt dat hij gewoon weer de oude word Bloos .
maar dat zoiets stoms je leven kan veranderen (voor hem dan).

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: In coma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:59

Ach gut Jeetje dat is niet niks.
Maar heeft hij er nog wat aan over gehouden? of heeft ie er verder geen 'last' {zover je daarover kunt spreken} van?

LittleRose

Berichten: 2738
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Flakkee

Re: In coma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 19:03

Ja die tik met zijn hoofd en zijn linkerkant kan die nog niet goed bewegen. Sommige dingen is die ook vergeten. Maar verder gaat het wel redelijk goed, gelukkig Pling

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: In coma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:23

Wat een verhaal..ik vind het wel heel knap dat je naar hem toe bent gegaan en ook super dat hij het positief opneemt. Wens hem maar veel sterkte toe!

Girley_
Berichten: 4421
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Re: In coma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:02

Meid dit is me ook overkomen (een jaar of 5 geleden) mijn ex raakte door een brommerongeluk in coma... Hij is er echter pas na 6 maanden uit gekomen en dat heeft hem zeker geen goed gedaan, hij is nooit meer de oude geworden (heb ik van horen zeggen, want zijn destijds nieuwe vriendin wilde niet meer dat ik op bezoek kwam Knipoog)

Het is zeker niet aanstellerig om te huilen, het is zeeer shockerend als iemand die je goed/intiem kent in een coma ligt en er daarna zo bij zit als hij nu.....Ik weet wel een ding en dat is dat ik er zeker heel veel om gehuild heb destijds!

Veel sterkte en je mag me altijd pb en als je het er moeilijk mee hebt....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: In coma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:21

Ik hoop voor die jongen dat je hem verder blijft bezoeken Lachen .
De eerste keer vond je het misschien best "eng" dat hij (uiterlijk?/innerlijk?) veranderd is, maar als je de volgende keer gaat, is het zeker al weer minder eng Knipoog. Iig top van je dat je bent gegaan OK dan! .
Als zijn oude vrinden/-innen hem blijven opzoeken, zal hem dat zeker goed doen en hem helpen bij z´n verdere genezingsproces. Sterkte ermee Ach gut !

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Re: In coma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:03

Ik vind het niet aanstellerig van je. Zoiets is heel ingrijpend als je iemand goed kent en zo te horen mocht/mag je hem erg graag.
Geen idee hoe het verder met hem zal gaan maar dat hij zelf positief is is heel erg belangrijk en zijn omgeving kan hem daar in steunen. Dat hij dingen vergeten is is heel normaal. Ik heb zelf 2 jaar geleden 10 dagen in een soort coma gelegen.. d.w.z. ik werd kunstmatig in coma gehouden omdat ik zo ziek was dat dat het maximale was wat mijn lichaam nog aankon. Mijn geheugen is er niet op vooruit gegaan en ben vergeetachtiger geworden sindsdien. Ze hadden mijn vrouw daar overigens op de IC al voor gewaarschuwd. Het schijnt ook dat je je na verloop van tijd weer dingen kunt gaan herinneren die in zo'n periode zijn gebeurd en dat mensen soms dingen herinneren van wat er gezegd is tegen hun of in hun nabijheid terwijl ze in coma lagen.

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: In coma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:08

tjee.. dat is schrikken! zelf heb ik ook in coma gelegen.. ik weet er niks van maar dat was voor mijn ouder ook wel schrikken!

hardi
Berichten: 681
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: In coma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:59

Je zal ongetwijfeld geschrokken zijn toen je het verhaal hoorde en toen je hem voor het eerst zag.
Deze jongen zal ook nog een hele lange weg tegaan hebben, maar met hulp en steun van familie en vrienden zal deze weg een stuk makkelijker voor hem worden.
Vindt het ook knap van je dat je hem bent gaan opzoeken en mijn raad is dan ook blijf dit doen.

Wens hem zijn familie/vrienden en jou ook heel veel sterkte.