Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 16:18

diesel83 schreef:
Ik doe sinds 3 weken de Sociaal Pedagogische Hulpverlening via NTI. Mijn propedeuse had ik al via Hogeschool Utrecht 5 jaar geleden gehaald (ivm zwangerschap een aantal jaar gestopt) ik moest vrijstellingen aanvragen en omdat de NTI samenstelling iets anders is dan HU moet ik een paar vakken overdoen om mijn propedeuse naar NTI propedeuse om te zetten. Dit is ongeveer 3 maanden werk. Dan kan ik door naar leerjaar 2.

Vind de lesstof leuk en interessant. Opdrachten zijn goed te maken al vind ik 1 boek erg lastig. Via fronter (online medestudenten) werkt het prima. Je moet wel overal zelf achteraan gaan (leraren benaderen) anders hoor je niks. Maar goed dat weet je bij een thuis studie.

Verder is het wel belangrijk dat je een werkplek hebt voor de thuisstudie, veel vragen gaan over situaties wat je op je werk mee maakt.


Maar dat is juist moeilijk om op latere leeftijd een werkplek te vinden in de richting die je op wil zonder diploma/opleiding etc. Jij hebt je propedeuse dan al, dat scheelt misschien, maar met 0 beginnen is moeilijk.

@Ilja000, hoe vind jij NHA ?

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:20

Bevalt mij prima. Heb ik al eerder geschreven in dit topic :) Duidelijk opdrachten, snelle reactie, examens goed georganiseerd...

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:27

@superpony, Ik ben zonder diploma (propedeuse is niet echt al een volwaardig papier) in het werkveld gerold.

Begon met Persoons Gebonden Budget gezinnen te begeleiden (via marktplaats) begon bij 1 gezin, kreeg er toen 2 (via marktplaats solliciteren). Doordat de uren niet veel waren ben ik gaan solliciteren bij 's heerenloo als flexmedewerkster (soort oproephulp). Tijdje vast op een groep gestaan en toch weer gaan flexen.

De gezinnen begeleiden vond ik toch wel het leukste en wil daar nog steeds in door, nu 5 jaar verder heb ik 3 gezinnen die ik begeleid en flex daarnaast nog op begeleidend wonen groepen met jongeren. Bij het PGB begeleiden ben ik sinds een jaar officieel geregistreerd bij de kvk en dus een klein bedrijf geworden :-)) wat goed loopt. Via via krijg ik steeds aanmeldingen van nieuwe gezinnen (mond op mond reclame).

Omdat ik toch ook wel tegen problemen aan liep binnen de gezinnen (eigen kennis achterstand, en complexe problematieken binnen het gezin) ben ik SPH gaan oppakken. Mijn scriptie mag ik helaas niet bij de gezinnen doen (geen HBO begeleiding wat je wel moet hebben) maar ik had heel positief toestemming van 's heerenloo gekregen dat ik het op de woongroep mag doen (die ik zelf heb aangegeven) waar ik nog steeds flex.

Misschien dat ik ook wel mazzel heb gehad hoor maar het is echt wel mogelijk, als men maar ziet dat je de feeling ervoor hebt. Ik had voor mijn propedeuse enkel een MBO dier manegement diploma (toch heel wat anders he).

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:15

Diesel , een P is misschien geen volwaardig papier, maar je laat wel zien dat je een bepaald niveau aan kan en een dosis basiskennis bezit in een bepaald veld... dat heeft wel degelijk aardig wat waarde :j

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:13

Interessant topic!

Dus als ik het goed begrijp staat NHA het beste aangeschreven qua opleidingen en begeleiding? En LOI en NTI kun je beter achterwege laten?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:59

ik denk dat het echt verschilt wat je wil, de ene cursus kun je beter bij de 1 doen en de volgende weer beter bij de ander... je bent gewoon erg afhankelijk van de personen achter de specifieke cursus die je wil gaan doen

Kyarahh
Berichten: 2438
Geregistreerd: 03-12-09

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 01:09

Ik doe op dit moment een cursus bij de LOI en ben eigenlijk wel heel tevreden :) Niks op aan te merken.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:51

Zijn hier ook mensen met ervaring van makelaardij/taxateur van het NHA? Ze adverteren dat ze 1 van de betere opleidingen zijn wat makelaardij betreft. Ik neem aan dat dit toch niet uit de lucht gegrepen is?

NTI heb ik persoonlijk geen goede ervaring mee, ooit een opleiding gedaan en ook niet afgerond ik miste daar ook een stukje begeleiding in. Maar goed dat is alweer zoveel jaar geleden, er kan een hoop veranderen daarin.