Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 13:38

Carlijn__ schreef:
Superpony: Ik had me dinsdag avond aangemeld en had donderdag alle spullen al binnen! Ook mijn eerste huiswerk ingestuurd en kreeg dezelfde dag nog reactie erop van de docent dus tot nu toe netjes.


Maar wat vind je van de inhoud, hoe de info wordt aangeboden en het niveau etc etc???

Carlijn__

Berichten: 3109
Geregistreerd: 02-12-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:08

Ja ik ben pas echt net begonnen, dus kan daar gewoon nog weinig over zeggen ;) Laat het je weten als ik iets verder ben.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 00:55

Ben benieuwd! Had het even met mensen erover, die hebben zelf beiden HBO gedaan, maar goede ervaringen met NHA op hun werk.

Claudia78

Berichten: 1567
Geregistreerd: 26-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:05

Ik heb nu zelf een cursus Life coach (nog op proef) Deze doe ik bij de NHA.
Het lijkt me wel heel interessant. Maar deze heb ik nog op proef. Ik wil eigenlijk net een topic gaan openen of mensen hier ervaring mee hebben?

Carlijn__

Berichten: 3109
Geregistreerd: 02-12-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:26

Ik ben van cursus verwisseld bij de civas, kwam erachter dat ik alle materialen voor het tekenen/schilderen enz. zelf nog moest kopen en dan moest het allemaal het duurste van duurste zijn en dat heb ik er niet voor over. Vooral omdat ik ook meer de psychologische kant op wil, dan de tekentechnieken...
Gemaild en kon wel meteen geregeld worden, heb mijn map opgestuurd en krijg morgen als het goed is mijn nieuwe studie materiaal binnen nu van klinische psychologie, dus ben benieuwd.

Carlijn__

Berichten: 3109
Geregistreerd: 02-12-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:26

Ik heb nog wel een vraagje of iemand ervaringen heeft met de HBO klassikale opleidingen van de NTI en hoe dat bevalt??

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 16:06

Claudia78 schreef:
Ik heb nu zelf een cursus Life coach (nog op proef) Deze doe ik bij de NHA.
Het lijkt me wel heel interessant. Maar deze heb ik nog op proef. Ik wil eigenlijk net een topic gaan openen of mensen hier ervaring mee hebben?


Dat vraag ik me ook af, ben er wel benieuwd naar.

Wat mij tegenhoudt is dat er enorm veel aanbieders zijn die wel meer achtergrond hebben. En als je voor jezelf begint mensen niet alles meer vergoed krijgen. En wie zelf betaald, heeft wel veel keus in therapeuten ed.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 16:08

Carlijn__ schreef:
Ik ben van cursus verwisseld bij de civas, kwam erachter dat ik alle materialen voor het tekenen/schilderen enz. zelf nog moest kopen en dan moest het allemaal het duurste van duurste zijn en dat heb ik er niet voor over. Vooral omdat ik ook meer de psychologische kant op wil, dan de tekentechnieken...
Gemaild en kon wel meteen geregeld worden, heb mijn map opgestuurd en krijg morgen als het goed is mijn nieuwe studie materiaal binnen nu van klinische psychologie, dus ben benieuwd.


Jeetje, dat is jammer. Maar denk dat je bij een thuisstudie niet het duurste van het duurste hoeft te kopen. Is denk ik puur een advies. Maar als je er verder niks mee kan, niet doen.........Ik vind eerlijk dat soort opleidingen ook wat te vaag.

Denk dat je aan klinische psychologie meer hebt en een betere basis legt. Ben weer benieuwd, heb zelf nog niet gekozen, maar moet even iets anders overdenken.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 16:08

Overigens hoorde ik dus goede ervaringen met nha, maar die heeft niet alles op hbo

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:22

Ik doe ook NTI, maar ik mis wat begeleiding van de andere kant.

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:43

Ik doe ook NTI, activiteitenbegeleiding, MBO-4. Ik vind het er een zooitje. Begeleiding is er amper (maargoed, dat zoek ik ook niet dus ik vind dat dan weer niet zo erg), administratief is het er een chaos, facturen worden niet verstuurd, of dubbel, of naar meerdere adressen (mijn werkgever betaalt, dus waarom krijg ik dan ook facturen? Die mijn werkgever ook krijgt?), de examens zijn nogal typisch, de beoordeling is erg makkelijk (op examens waar ik bij streng nakijken niet boven de 6 uitkom omdat ik minstens 40% niet ingevuld heb staat er een 8 op de eindlijst) en het mondelinge examen Engels werd afgenomen door iemand die zelf amper Engels leek te spreken.

Ook is er geen controle op het aantal stage-uren dat je maakt en ook geen enkele uitleg over hoe je de praktijkopdrachten moet maken.

Wel is het nivo van de opleiding erg laag en kan je het diploma halen (in elk geval de theorie) met doodnormale algemene kennis. De boeken op zich zijn wel goed.

Meerdere mensen uit mijn omgeving hebben ook via NTI of LOI een opleiding gedaan, en zij zijn allemaal aan het werk gekomen dankzij hun opleiding en in de richting van hun opleiding. Ik zal dus niet beweren dat het compleet onzinnig is. Op het bedrijf waar ik stage loop zijn bovendien best veel stagiaires die via thuisstudie hun opleiding doen, en een aantal daarvan is ook daadwerkelijk aangenomen nadien.

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:07

Boeken ben ik mee eens! Die zijn wel van goede waarde :j maar idd begeleiding laat zijn wensen helaas over.. Administratie is minder idd. mijn gegevens waren bijv niet door gegeven en toen kwam ik per toeval achter eigenlijk dat ik niet wist wat mijn rooster e.d. waren.. Vakken stonden niet online etc.

Firegirl
Berichten: 950
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:28

Hier ook een ontevreden NTI student. Begeleiding is erg slecht, komt neer op lees het boek maar. Voor sommige vakken is er zelfs geen docent. Ook is stoppen niet mogelijk als het na een jaar niet blijkt te bevallen.

Carlijn__

Berichten: 3109
Geregistreerd: 02-12-07
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:57

NTI ga ik toch wel over twijfelen naar deze verhalen, zo stom dat het op de website zo anders is beschreven maar dat is natuurlijk bij veel dingen zo!
Dat geeft alleen z'n wantrouwen waar moet/kan je nog wel geloven dat het echt werkelijk zo is als op de website.

Daarom mijn vraag, iemand ervaringen met Profit opleidingen? www.profitopleidingen.nl
Daar staat het namelijk ook allemaal erg goed weergegeven, maar vraag me nu ook af of dat dan wel klopt??

Carlijn__

Berichten: 3109
Geregistreerd: 02-12-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:50

Ik ben nu een week bezig met me nieuwe cursus bij de Civas, klinische psychologie en qua inhoud bevalt het me goed, erg interessant en niveau vind ik goed te doen niet te moeilijk/ingewikkeld maar ook niet te laag.
Alleen heb je totaal geen begeleiding van docent, dus moet echt discipline hebben. Wel als je een toets maakt krijg je per direct je cijfer te weten en wat goed was en wat niet.

Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:55

Ik heb hele andere ervaringen, tot nu toe, met de NTI.
Nadat ik me had ingeschreven kreeg ik gelijk een mail met hoe of wat, een dag later kreeg ik een mail dat mijn boeken verzonden waren en weer een dag later had ik mijn les-pakket al binnen.
Ik had dit goed en wel opengemaakt en werd gebeld door mijn mentor of ik alles ontvangen had en of er al vragen waren.
Een week later werd ik nog een keer gebeld met de vraag of ik het zélf fijn vind om regelmatig gebeld te worden, ik kon zelf aangeven hoe vaak ik gebeld wilde worden. Heb gekozen voor één keer in de maand en wordt nu elke maand een keer gebeld om de voortgang te bespreken.

Administratief ook (nog) niks aan te merken, heb bij mijn lespakket alle facturen gehad en krijg één keer per maand via de mail de factuur met de mogelijkheid om deze via Ideal te betalen, wat ik erg prettig vind.

Tot nu toe vind ik de sites (Studentennet+ en Fronter) erg duidelijk en kan ik mijn weg goed vinden.
Heb nog geen examen gedaan, dus daarmee nog geen ervaring.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:36

Prima ervaringen met zowel LOI als NHA. Bij LOI basiskennis boekhouden en een hobbycursus en een aantal HBO modulen psychologie. Bij de NHA praktijkdiploma informatica, hobbycursus psychologie en nu MBO 4 gehandicaptenzorg.
Begleiding is goed, vooral bij NHA, examens zijn wat strenger dan de beoordeling van het huiswerk (jammer!), reacties en huiswerk nagekeken wordt allemaal snel gedaan.

Mirrrriii
Berichten: 1042
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:45

Ik volg op het moment een opleiding bij NHA en ben hier erg tevreden over. De ligging is voor mij vooral fijn, aangezien het gelegen is bij station Utrecht Centraal.
De contactdagen, praktijkdagen en examens zijn goed geregeld. je wordt hier duidelijk over geinformeerd en ook wordt je daar goed geinformeerd.

De lesstof is duidelijk en de opdrachten sluiten goed aan bij de stof.
Je wordt niet verplicht om alle opdrachten te maken, wel geven ze een minimaal aantal aan dat gemaakt moet worden. Na het opsturen van het huiswerk wordt dit eigenlijk altijd snel nagekeken en krijg je een email met je nagekeken opdrachten en het cijfer.
De boeken welke ik bij de stof ontvangen heb, worden ook gebruikt op de scholen hier in de omgeving. Dat vond ik zelf een prettige gedachte.

NHA is voor mij altijd goed bereikbaar geweest wanneer ik vragen had. zowel via email als via telefoon.
Voor de prijs die ze aanbieden, vind ik dat de service erg goed is.

Joyce081084

Berichten: 92
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Winsum

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:13

Ik zit er aan te denken de cursus Italiaans van het NTI te doen.

Door een blessure mag ik helaas een paar maanden niet aan het werk en het lijkt me daarom leuk deze tijd daarvoor te besteden voor de fun.

Heeft iemand ervaringen met de taalcursussen van het NTI?

xNatas

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:02

Firegirl schreef:
Hier ook een ontevreden NTI student. Begeleiding is erg slecht, komt neer op lees het boek maar. Voor sommige vakken is er zelfs geen docent. Ook is stoppen niet mogelijk als het na een jaar niet blijkt te bevallen.


Ik wil net een berichtje typen toen ik dit bericht las, het had zo van mij kunnen zijn. Slechte begeleiding vanuit het NTI, op e-mails wordt kortaf en niet duidelijk geantwoord en eigenlijk heb ik (7 maanden geleden begonnen) helemaal niéts van hun gehoord.

Geen aanrader. Hoe je, je opleiding eventueel kan stopzetten ben ik nu even informatie over aan het opzoeken.

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:08

NTI zojuist gevonden:

Kan ik mijn MBO-opleiding voortijdig beëindigen?
Wanneer je jouw MBO-opleiding voortijdig wenst te beëindigen, dien je de opleiding per aangetekende brief op te zeggen. Bij voortijdige beëindiging ben je het eventueel achterstallige lesgeld nog verschuldigd. Annulering is niet mogelijk bij opleidingen met een opleidingsduur van 6 maanden of korter en/of die bestaan uit één leszending. Indien je niet meer wilt deelnemen aan het volgende studiejaar dien je dit uiterlijk 2 maanden voor het verstrijken van het studiejaar te melden.

xNatas

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:40

@Astaloca, ik had het inderdaad al gevonden. Toch bedankt!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 00:17

Hier nog steeds niet gekozen. Wat andere dingen gebeurt en zo een beetje voor me uit geschoven, waar ik echt van plan was gelijk met de school van zoonlief te starten. Niet dat het uitmaakt bij een thuisstudie, maar was daar nog niet compleet over uit.

Door contract beeindiging moet ik ook ander werk zoeken en dat maakt het nu even iets lastiger.

Nti valt dus vaak tegen? Ik hoorde over NHA wel; goede dingen. Maar goed, is denk ik ook maar net welke studie of cursus je ergens doet.

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:31

Ik doe sinds 3 weken de Sociaal Pedagogische Hulpverlening via NTI. Mijn propedeuse had ik al via Hogeschool Utrecht 5 jaar geleden gehaald (ivm zwangerschap een aantal jaar gestopt) ik moest vrijstellingen aanvragen en omdat de NTI samenstelling iets anders is dan HU moet ik een paar vakken overdoen om mijn propedeuse naar NTI propedeuse om te zetten. Dit is ongeveer 3 maanden werk. Dan kan ik door naar leerjaar 2.

Vind de lesstof leuk en interessant. Opdrachten zijn goed te maken al vind ik 1 boek erg lastig. Via fronter (online medestudenten) werkt het prima. Je moet wel overal zelf achteraan gaan (leraren benaderen) anders hoor je niks. Maar goed dat weet je bij een thuis studie.

Verder is het wel belangrijk dat je een werkplek hebt voor de thuisstudie, veel vragen gaan over situaties wat je op je werk mee maakt.

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Loi,NHA,Nti,Scheidegger,NCOI,Civas,sonnevelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:40

Ik heb zaterdag weer examen mmz 4 van het NHA.