Winstpunten sgw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
drae

Berichten: 619
Geregistreerd: 11-05-11

Winstpunten sgw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 19:42

Was vandaag wezen kijken bij sgw dijkgatbos en vroeg me af hoe het met de winstpunten ging...

krijg je bij elk onderdeel ( spring,cross,dress) aparte winstpunten , of krijg je alleen winstpunten voor die drie bij elkaar .
bijv je hebt voor dressuur omgerekend 1 wp , mag je die dan optellen bij je dressuur winstpunten , of is het enkel een deel van de sgw en word alles samen gerekend naar bij 1 wp voor het kopje sgw en mag je hem niet meetellen bij dressuur ?

sorry als het verkeerd staat , of als hier al een topic van is .
heb al in de wiki gekeken , maar daar kan ik het niet helemaal uit vinden.
dit stond in de wiki.
dankjewel alvast . :D

Citaat:
Winst- en verliespunten

Winstpunten in de sgw worden sinds 1 maart 2009 bepaald door je resultaten in alle disciplines. Om voor winstpunten in aanmerking te komen moet je in de dressuur tenminste 55% scoren (dwz 165 punten of meer in de klasse B t/m M en , wat in beide gevallen neerkomt op maximaal 67.5 strafpunten), en maximaal twaalf strafpunten in het springen behalen, exclusief strafpunten voor tijdsoverschrijding. In het B geldt als bijkomende eis dat je een voldoende (>= 6) voor de stijl in de cross hebt gekregen.

Als je aan alle bovenstaande eisen hebt voldaan, krijg je voor een foutloze cross 2 winstpunten. Met maximaal 1 weigering heb je nog 1 winstpunt. Tijdfouten tellen niet mee. Voor verliespunten geldt dat alleen de cross daarvoor telt. Bij uitsluiting krijg je twee verliespunten, tenzij je vrijwillig het parcours verlaat. Ook bij uitsluiting door kreupelheid die is vastgesteld door de dierenarts krijg je geen verliespunten

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Winstpunten sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 06:25

je krijgt alleen winstpunten voor de sgw, niet voor dressuur of springen. Kan ook niet anders, ik start bv L sgw met een paard, dat betekent dat ik een L1 dressuurproef moet rijden. In de reguliere dressuur zijn we M1 geklasseerd dus een winstpunt in de sgw dressuur zou niet terecht zijn. Idem met springen trouwens.

staat volgens mij ook ergens in de wiki.

drae

Berichten: 619
Geregistreerd: 11-05-11

Re: Winstpunten sgw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 01:17

Dankjewel ,
zal vast wel ergens staan waarschijnlijk .. maar kon alleen dit vinden .

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 01:26

Dat stuk wat je quote uit de wiki is toch duidelijk genoeg, je moet het alleen een paar keer goed doorlezen.

Als je de cross foutloos rijd krijg je 2 winstpunten, heb je één weigering dan heb je nog 1 winstpunt.
Voorwaarden zijn dus wel dat je een redelijke score hebt in de dressuur en niet belachelijk veel strafpunten bij het springen. Als je niet aan een bepaalde score komt bij dressuur mag je niet door naar het springen en als je idioot veel strafpunten hebt bij het springen mag je niet door naar de cross.
Maar in principe komt dat niet voor, tenminste, als je gewoon een beetje netjes kunt rijden haal je dat makkelijk.

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Re: Winstpunten sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:40

Maar hoe zit het nou in de klasse B? Moet je voor beide stijlpunten nou een voldoende hebben, of is het voldoende om het gemiddelde van die twee voldoende te hebben voor de toekenning van een wp? Ik kan het in ieder geval niet uit de reglementen opmaken, en ik heb het zelf ook nog nooit ondervonden...

Paul_H

Berichten: 733
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Rijpwetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:29

Staat in de regelementen, zie artikel 304 en lees bijlage 5 en 6 van het disciplinereglement eventing 2012 voor de uitleg en de voorbeelden: het gemiddelde cijfer van de beide jury's moet 6 of hoger zijn wil je aan winstpunten komen.

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Re: Winstpunten sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:33

Ok, dan heb ik daar dus flink overheen gelezen. Thanx...