Wie kan mij helpen met meer uitleg? Uitslag MRI scan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Wie kan mij helpen met meer uitleg? Uitslag MRI scan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:57

Wilde even weten of er hier iemand op bokt is dat mij wat duidelijker kan uitleggen wat de uitslag nu is van mijn MRI scan en foto's van mijn rug. Natuurlijk weet ik dat ik daar de dokter of arts voor moet bellen, maar die zegt we hoeven niet te opereren en als je pijn blijft houden ga ja maar naar de pijnpoli.. :(
Nu ben ik onder behandeling bij een chiropractor en die heeft ook al wat meer verteld maar was nog even op zoek naar iemand die me daarmee wil/kan helpen?
Ga het hier niet open en bloot neerzetten, als je een pbtje stuurt dat reageer ik zo snel mogelijk.
Alvast bedankt...

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Wie kan mij helpen met meer uitleg? Uitslag MRI scan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:00

Vaak kun je heel veel dingen via google achterhalen en dan streep je dit aan en dan ga je even naar je huisarts en vraag je hem dit in jip en janneke taal uit te leggen.
Wat heb je dan voor info van de scan.
Ik heb zelf artrose en een grote scheefstand in de rug.

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 14:07

jesito schreef:
Vaak kun je heel veel dingen via google achterhalen en dan streep je dit aan en dan ga je even naar je huisarts en vraag je hem dit in jip en janneke taal uit te leggen.
Wat heb je dan voor info van de scan.
Ik heb zelf artrose en een grote scheefstand in de rug.


Ik heb de cd-rom opgevraagd in het ziekenhuis, dus heb alle informatie die er verder bij staat.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Wie kan mij helpen met meer uitleg? Uitslag MRI scan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:08

Wat is dan het probleem, snap het niet helemaal.

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:11

Even wat anders, weet niet of dit ook op jou van toepassing is.

Ik loop nu al een tijdje bij de chiropractor en het helpt wel maar gaat erg langzaam plus dat ik vaak ook nog pijn na de behandeling heb. Nu ben ik vandaag naar een fysio geweest met mijn moeder. Zei concludeerde dat in mijn geval mijn hele rug vol spanning staat e.d. Zij zei ook dat de chiropractor heel goed kan helpen maar dat de fysio ook naar de sterkte van je spieren kijkt. Wat in mijn geval dus meer resultaat zal gaan boeken aangezien mijn grote spieren al het werk doen die ze niet moeten doen zeg maar.

Ik weet niet of dit ook op jou van toepassing is? Is niet echt antwoord op de vraag sorry :o Maar misschien heeft dat voor jou nog baat?

Verder met de scan kan ik je waarschijnlijk niet helpen..

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:13

Ik snap je probleem maar om te zien of dit adh van de scan de juiste behandeling is kun je beter een second opinion aanvragen. Hier op bokt zul je daar geen antwoord op krijgen, als je je arts niet vertrouwd dan moet je een andere arts zoeken.

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 14:14

angelaatjuh schreef:
Even wat anders, weet niet of dit ook op jou van toepassing is.

Ik loop nu al een tijdje bij de chiropractor en het helpt wel maar gaat erg langzaam plus dat ik vaak ook nog pijn na de behandeling heb. Nu ben ik vandaag naar een fysio geweest met mijn moeder. Zei concludeerde dat in mijn geval mijn hele rug vol spanning staat e.d. Zij zei ook dat de chiropractor heel goed kan helpen maar dat de fysio ook naar de sterkte van je spieren kijkt. Wat in mijn geval dus meer resultaat zal gaan boeken aangezien mijn grote spieren al het werk doen die ze niet moeten doen zeg maar.

Ik weet niet of dit ook op jou van toepassing is? Is niet echt antwoord op de vraag sorry :o Maar misschien heeft dat voor jou nog baat?

Verder met de scan kan ik je waarschijnlijk niet helpen..



Dank je wel voor je berichtje, naar de Fysio ga ik al jaren, heb daar ook veel baat bij.
Bij de chiropractor heb ik nu ook een spierscan gehad en die word later nog eens herhaald.
De pijn na de behandeling herken ik zeer zeker, heb zeker 2 dagen veel napijn en ben dan erg stijf.
Maar ga er wel makkelijker door bewegen gelukkig. Wil dus nog even doorzetten hiermee.

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 14:16

bigone schreef:
Ik snap je probleem maar om te zien of dit adh van de scan de juiste behandeling is kun je beter een second opinion aanvragen. Hier op bokt zul je daar geen antwoord op krijgen, als je je arts niet vertrouwd dan moet je een andere arts zoeken.


Vertrouw mijn arts/therapeuten en behandelaars wel hoor, maar ze kijken er allemaal net iets anders tegenaan en dat maakt het zo dubbel.
Dus wellicht heeft iemand nog een optie die ik nu over het hoofd zie..vragen kan geen kwaad dacht ik zo.

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:03

WouOele schreef:
angelaatjuh schreef:
Even wat anders, weet niet of dit ook op jou van toepassing is.

Ik loop nu al een tijdje bij de chiropractor en het helpt wel maar gaat erg langzaam plus dat ik vaak ook nog pijn na de behandeling heb. Nu ben ik vandaag naar een fysio geweest met mijn moeder. Zei concludeerde dat in mijn geval mijn hele rug vol spanning staat e.d. Zij zei ook dat de chiropractor heel goed kan helpen maar dat de fysio ook naar de sterkte van je spieren kijkt. Wat in mijn geval dus meer resultaat zal gaan boeken aangezien mijn grote spieren al het werk doen die ze niet moeten doen zeg maar.

Ik weet niet of dit ook op jou van toepassing is? Is niet echt antwoord op de vraag sorry :o Maar misschien heeft dat voor jou nog baat?

Verder met de scan kan ik je waarschijnlijk niet helpen..



Dank je wel voor je berichtje, naar de Fysio ga ik al jaren, heb daar ook veel baat bij.
Bij de chiropractor heb ik nu ook een spierscan gehad en die word later nog eens herhaald.
De pijn na de behandeling herken ik zeer zeker, heb zeker 2 dagen veel napijn en ben dan erg stijf.
Maar ga er wel makkelijker door bewegen gelukkig. Wil dus nog even doorzetten hiermee.


Oke gelukkig dan maar :) Ik heb zelf nog nooit fysio gehad maar vandaag dus voor het eerst en sinds vandaag weet/merk ik dus ook dat een fysio ook meer doet met de spieren en de chiropractor richt zich voornamelijk op het recht richten.
Maar veel sterkte in ieder geval, want ik ken (deels) je leed en rugpijn is niet fijn! :(:)

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:09

WouOele schreef:
bigone schreef:
Ik snap je probleem maar om te zien of dit adh van de scan de juiste behandeling is kun je beter een second opinion aanvragen. Hier op bokt zul je daar geen antwoord op krijgen, als je je arts niet vertrouwd dan moet je een andere arts zoeken.


Vertrouw mijn arts/therapeuten en behandelaars wel hoor, maar ze kijken er allemaal net iets anders tegenaan en dat maakt het zo dubbel.
Dus wellicht heeft iemand nog een optie die ik nu over het hoofd zie..vragen kan geen kwaad dacht ik zo.


Kan je fysio de foto's dan niet bekijken?
Ik kan er iig redelijk naar kijken en kan ook de bijschriften wel uitleggen, maar ik zou idd ook voor een 2nd opinion gaan als je het niet eens bent met de conclusie van je arts.
Waarom ben je het er eigenlijk niet mee eens?

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 16:26

Citaat:
Kan je fysio de foto's dan niet bekijken?
Ik kan er iig redelijk naar kijken en kan ook de bijschriften wel uitleggen, maar ik zou idd ook voor een 2nd opinion gaan als je het niet eens bent met de conclusie van je arts.
Waarom ben je het er eigenlijk niet mee eens?


Ben er er wel mee eens hoor, ben zelf geen dokter, maar er worden dus verschillende dingen gezegd en zo is het moeilijk om de juiste vorm van behandelen te vinden en duurt het allemaal erg lang. Was dus benieuwd of ik wat verder kan komen...

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:46

Maar door wie worden er dan verschillende dingen gezegd? Ben je al naar een andere arts geweest?

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 18:06

verootjoo schreef:
Maar door wie worden er dan verschillende dingen gezegd? Ben je al naar een andere arts geweest?


heb je even een pbtje gestuurd

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Wie kan mij helpen met meer uitleg? Uitslag MRI scan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 00:55

mijn vriend werkt op de radiologie... anders wil ik hem gerust eens vragen om naar je scans te kijken :)