tuig of gareel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
doortje543
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-08-12

tuig of gareel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 13:16

ik wil mijn paard laten beleren. ik ben alleen helemaal verlieft op een gareel tuig ik weet alleen niet of mijn paard dat past en of ik hem daat ook mee moet beleren. (ik laat hem beleren want ik weet niet hoe dat moet en hij is ook nog 1,80 groot) ik ga er zowiezo geen marathon mee rijden en ik wi er graag een authentieke kar achter. wel met rem maar ik klasieke stijl. ik vind darom het ook zo mooi om hem met een gareel te laten lopen voor zon grote sjieke kar. maar wat zeggen jullie heb je er een speciale kar voor nodig? moet ik hem er mee laten beleren? hij is niet zo heel breed in zijn schouders dus zal ik het wel doe? ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven

_Margarita_

Berichten: 2342
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: tuig of gareel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:47

Als je authentiek ga rijden , hangt het ook af van de wagen die je hebt. Bij de ene wagen hoor je met een borst tuig te rijden en bij de ander met een gareel.
Misschien kun je eens informeren bij de vereniging van het authentiek gering.

Kyaral
Berichten: 147
Geregistreerd: 15-07-11

Re: tuig of gareel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:11

Het beleren gebeurd normaal gesproken met een borsttuig. De overschakeling naar een gareel stelt over het algemeen niet zo heel erg veel voor als het paard goed betuigd is. Met een gareel trekt een paar wel op een wat andere manier dan met een borsttuig, soms zie je ook een andere manier van strengen bevestigen aan een wagen.

doortje543
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-08-12

Re: tuig of gareel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 14:33

bedankt voor de reacties ik heb nog eens goed alles doorgezocht maar het kost allemaal behoorlijk wat dus ik moet er nog even ove na denken.