Shakespeare

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Shakespeare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 19:57

In een vorige RIJ-ITP had ik al tips ontvangen over me houding. Hier heb ik natuurlijk aan gewerkt :)

Vanaf 19 juli 2012 tot 18 augustus 2012 heb ik me favoriete manege paardje mogen huren <3
De laatste dag heb ik hem wat opgedoft en hebben we foto's gemaakt.

Doordat ik me niet kan ontspannen buiten zal dit ook zichtbaar zijn op de foto's. Dit vind ik zelf erg dat ik me niet kan ontspannen en komt voor uit angst. Als hier tips voor zijn, dan zijn die hartelijk welkom! Want naar buiten gaan vind ik dood eng terwijl ik het wel leuk vind!
Dingetjes waarvan ik weet waar ik moet letten is mijn houding. Ik moet met me rug en schouders veel rechter gaan zitten. Hier werk ik aan!

Door mijn angst en nerveusheid zijn we eerst op manege terrein gaan rijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu op weg naar het veldje dat achter de manege ligt :)
Afbeelding

Knap koppie <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

/3 Hey wat zie ik daar!
Afbeelding

Afbeelding

Show bink <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

/3 stomme vliegen!
Afbeelding

Afbeelding

Tips en reacties zijn welkom! :j /3

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Shakespeare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:28

heel leuk paardje!
je houding is nog niet eens zo heel slecht :)

je kan natuurlijk geen ideale beenligging hebben in een veelzeidigheids zadel.

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 21:46

_helga_ schreef:
heel leuk paardje!
je houding is nog niet eens zo heel slecht :)

je kan natuurlijk geen ideale beenligging hebben in een veelzeidigheids zadel.


Ja ik heb er de hele maand echt me tijd in gestoken :) dus ik vind dit wel fijn om te horen :) dankje!

Anoniem

Re: Shakespeare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:43

Op zich vind ik je zit ook niet zo slecht maar je zadel licht ontzettend slecht waardoor je ontzettend in stoelzit zit. Daardoor heb je waarschijnlijk weinig steun en balans? Daardoor wordt het bijna onmogelijk om netjes rechtop te gaan zitten want dat kost gewoon teveel kracht ;)

Wat je kunt doen om je angst onder controle te houden, is om heel goed te letten op ademhaling. Als je goed rustig blijft ademhalen vanuit je buik, geeft dat automatisch rust in de rest van je lijf. Let ook elke 5 minuten even op je hele lijf, een stukje bewustwoording. Ga vanaf je tenen naar je hoofd en kijk daarbij of je goed ontspannen bent of juist aangespannen. Gooi je schouders even los en draai ze rond, draai je nek even rond, doe je voeten even uit de beugels en strek je benen uit etc. Zo wordt je je iig bewust van je spanning etc.

Succes :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:20

Zo slecht zit je echt niet hoor, het meeste is te wijten aan het zadel, en daar kun jij dus niet veel aan doen. :)
Hoe komt het dat je zo gespannen bent?
De tip van Joolien is een goede, je ademhaling. Alleen daar bewust op letten als je aan het rijden bent is nog niet zo simpel. Wat wel simpel is, en je een goede ademhaling geeft en je echt laat ontspannen, is zingen. Ga gewoon een liedje zachtjes zingen als je aan het rijden bent. Leuk bijkomend voordeel is dat dit ook nog eens erg ontspannend voor je paard is. :)

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 11:26

Neonlight schreef:
Zo slecht zit je echt niet hoor, het meeste is te wijten aan het zadel, en daar kun jij dus niet veel aan doen. :)
Hoe komt het dat je zo gespannen bent?
De tip van Joolien is een goede, je ademhaling. Alleen daar bewust op letten als je aan het rijden bent is nog niet zo simpel. Wat wel simpel is, en je een goede ademhaling geeft en je echt laat ontspannen, is zingen. Ga gewoon een liedje zachtjes zingen als je aan het rijden bent. Leuk bijkomend voordeel is dat dit ook nog eens erg ontspannend voor je paard is. :)


ja nou ik ben zo gespannen vooral uit angst. Ik heb met dit paardje natuurlijk wel een vertrouwensband opgebouwd (ook al is het een manege paardje, elke vrije tijd/dag ben ik op de manege om hem te verzorgen) en hij zet ook bijna nooit een stap verkeerd maar ik ben gewoon altijd zo bang buiten.

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 11:28

Joolien schreef:
Op zich vind ik je zit ook niet zo slecht maar je zadel licht ontzettend slecht waardoor je ontzettend in stoelzit zit. Daardoor heb je waarschijnlijk weinig steun en balans? Daardoor wordt het bijna onmogelijk om netjes rechtop te gaan zitten want dat kost gewoon teveel kracht ;)

Wat je kunt doen om je angst onder controle te houden, is om heel goed te letten op ademhaling. Als je goed rustig blijft ademhalen vanuit je buik, geeft dat automatisch rust in de rest van je lijf. Let ook elke 5 minuten even op je hele lijf, een stukje bewustwoording. Ga vanaf je tenen naar je hoofd en kijk daarbij of je goed ontspannen bent of juist aangespannen. Gooi je schouders even los en draai ze rond, draai je nek even rond, doe je voeten even uit de beugels en strek je benen uit etc. Zo wordt je je iig bewust van je spanning etc.

Succes :)


Ja die veelzijdigheidszadels vind ik zo verschrikkelijk zitten haha
Dressuur vind ik veel lekkerder zitten haha maar hij is helaas niet van mij :(

Ja klopt, zeggen inderdaad meerdere mensen dat ik door me neus in moet ademen en mond uit. Ik ga ook altijd extra mee op uitritten om van die angst af te komen en ik heb er nu dik 3 tot 4 achter de rug en ik blijf gespannen

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:25

Daaar is ie toch :D
Je gaat steeds meer vooruit Ash, komt helemaal goed met jullie 2.

Je mag mijn zadel hebben. ik vind t verschrikkelijk, zal alleen mama niet mee eens zijn hihi

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 10:50

miicchhellee schreef:
Daaar is ie toch :D
Je gaat steeds meer vooruit Ash, komt helemaal goed met jullie 2.

Je mag mijn zadel hebben. ik vind t verschrikkelijk, zal alleen mama niet mee eens zijn hihi


Haha heb je hem gevonden :p
Hihi thank you :)
Haha nee denk idd niet dat je mama daar zo blij mee is haha

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:11

ik vind dat je niet slecht zit.
hoe komt het dat je zo bang bent? ben je buiten gevallen ofzo? of is het alleen het idee van naar buiten gaan dat je eng vindt?
je kan trouwens met een veelzijdigheids zadel toch ook gewoon goed zitten? lijkt me niet dat dat alleen aan het zadel ligt. of wel?

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 19:57

jasz schreef:
ik vind dat je niet slecht zit.
hoe komt het dat je zo bang bent? ben je buiten gevallen ofzo? of is het alleen het idee van naar buiten gaan dat je eng vindt?
je kan trouwens met een veelzijdigheids zadel toch ook gewoon goed zitten? lijkt me niet dat dat alleen aan het zadel ligt. of wel?


buiten ben ik 1x eens gevallen. Maar dat is al 2 jaar terug. Ik rijd ook veel in de nieuwe buitenbak. Ik ben dan wel gespannen maar voel me wat veiliger.
Zodra ik buiten de manege ga zoals op het veldje dan krijg je mij totaal niet/zelden ontspannen. Volgens mij is dit gewoon puur het idee.
Ja ik vind ze zelf niet lekker zitten, geef mij maar een dressuurzadel maar op andere paarden zit ik wat steviger omdat hij zo sjokkelt (spreekt het ook zo uit) zo een soort hobbelpaard met doorzitten :P