Sterke mobiele telefoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 20:36

Dan bedoel ik ook echt industriële sterkte.

Hallo bokkers,

Mijn vader heeft een nieuwe mobiele telefoon nodig en ik ben aangewezen als de gelukkige die deze zoektocht mag voeren. Op dit moment heeft hij altijd de zogenaamde bouwtelefoon van Samsung, die zijn schok en stof bestendig. Dit is wel een eerste vereiste voor een telefoon aangezien hij een bouwbedrijf heeft en nogal onhandig is. Telefoon in het cement, telefoon tussen een lading stenen, telefoon hier in en telefoon daarin allemaal al eens langs gekomen. Een nieuwe bouwtelefoon is een optie, maar hij wil eigenlijk een telefoon waarop GPS en email op zit, een smartphone dus.

Nu ben ik dus op zoek naar ervaringen met smartphones en welke jullie denken dat geschikt zou kunnen zijn. Zelf heb ik ervaring met Blackberry (niet geschikt veel te stof gevoelig) Nokia en iPhone. Hoewel het touchscreen van de iPhone best wel wat kan hebben gaat touchscreen denk ik te snel krassen.

Ik ben benieuwd, wie schiet? :)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:39

Zo'n onverwoestbare Nokia? :))

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:57

Je hebt beeldbeschermers voor de Iphone he...

Ik ben een tevreden gebruikster..

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:58

Ik zou zeggen; een heerlijke nostalgische Nokia 3310, maar toen ik zag dat er mail op moest staan...
Er zijn van die Nokia toestellen, vrij robuust, die wel een stootje kunnen gebruiken..
Nokia 100 geloof ik. Daar kun je op mailen etc en is ook lekker stevig.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 21:01

Pascal schreef:
Je hebt beeldbeschermers voor de Iphone he...

Ik ben een tevreden gebruikster..

Die opplakdingen bedoel je? Werken die echt goed? Als je mijn vader soms thuis ziet komen dan is hij helemaal wit in plaats van blond etc, het gaat dus niet om een klein beetje stof of een enkel steentje.

Dest: Hij heeft ook al eens een Nokia 3310 vernield _O-

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:02

... Wat heeft hij ermee gedaan? Die dingen zijn praktisch onverwoestbaar _O-

nicole_hetty

Berichten: 1874
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Gerkesklooster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:02

ik heb een Nokia E-71 en een Nokia E-75. de E-71 is heel sterk. kan veel maar is niet zo snel. de E-75 kan meer is sneller maar omdat het een schuif telefoon is, wel minder sterk. ( nog sterker dan de meeste speelgoed telefoons van tegenwoordig :D)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:04


Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 21:06

Zal eens kijken naar de Nokia's, ik heb er zelf ook een gehad en hoewel die inderdaad wel val bestendig was voldeed die niet zo goed, maar dat waren meer software problemen.

Die 3310, heeft hij 2 maanden gehad ofzo, stof en water heeft ie overleefd maar mijn poown niet :+

Bedankt voor het meedenken allemaal! :)

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:06


Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:07

Mijn kennis zit ook in het zware werk, en heeft een gewone telefoon. Met smarttechnologie..
Hij heeft er zo'n heupzakje omheen met zo'n plastic glaasje dat je toch alles kunt zien en kunt "klikken" op de toetsjes. Misschien is dat wat?

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:07

Depende schreef:
Pascal schreef:
Je hebt beeldbeschermers voor de Iphone he...

Ik ben een tevreden gebruikster..

Die opplakdingen bedoel je? Werken die echt goed? Als je mijn vader soms thuis ziet komen dan is hij helemaal wit in plaats van blond etc, het gaat dus niet om een klein beetje stof of een enkel steentje.

Dest: Hij heeft ook al eens een Nokia 3310 vernield _O-


Hier ook zo'n pa en verdere vrienden en redden het allemaal met beeldbeschermers..
Mijn telefoon ligt altijd los in mn tas, nog geen kras te bekennen..

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 21:18

Destination schreef:
http://www.nrc.nl/tech/2009/10/03/sonim ... -telefoon/
Deze geldt ook als onverwoestbaar, maar ik weet niet of die nog te krijgen is ergens?

Deze heb ik doorgestuurd, hij heeft wel een aantal functies die hij zoekt (GPS) en hij ziet er inderdaad erg sterk uit. :j

Pascal, dat klinkt wel goed geef het door.

Hoesjes e.d. heeft hij altijd wel, dus dat scheelt.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re: Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:55

Google eens op Motorola Defy. Is een smartphone met touchpad die ook bijna onverwoestbaar schijnt te zijn!

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:04

Een losse Iphone zou ik zeker niet doen. Hele telefoon is van glas (althans, de buitenkant) één keer naar vallen en je beeldscherm is kapot.

Collega van mij had een speciale hoes om zijn Iphone wat de telefoon zo goed beschermde dat hij er letterlijk mee kon gooien. Gek idee om zijn telefoon op de grond te mogen gooien. Hoes zit er vast omheen, functies verder werkten nog optimaal.
Misschien een optie.

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:11

O hoe heette die hoezen nu ookalweer zag ze laatst op fb voor iphone je kon hem dus mee de zee innemen zonder dat er iets gebeurde met de telefoon zelf alle opties werkten ook nog tijdens het zwemmen. *gaat even fb afspeuren*

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:12


boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:13

de Samsung Galaxy xcover, onverwoestbaar kan een uur onder water, hij is bij mij in het half jaar dat ik m had diverse malen gevallen van pittige hoogtes, in het zand enzovoort. Nog nooit heb ik een telefoon gehad die zo sterk was, scherm is volgens mij 7x sterker dan normaal glas, jammer genoeg heb ik m in Thailand uit mijn zak laten vallen met zwemmen (tja zeg maar niets..... ) Maar ik zou dus echt deze kiezen
http://www.typhone.nl/gsm/samsung/2306/ ... over-s5690

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:19

boedjang schreef:
de Samsung Galaxy xcover, onverwoestbaar kan een uur onder water, hij is bij mij in het half jaar dat ik m had diverse malen gevallen van pittige hoogtes, in het zand enzovoort. Nog nooit heb ik een telefoon gehad die zo sterk was, scherm is volgens mij 7x sterker dan normaal glas, jammer genoeg heb ik m in Thailand uit mijn zak laten vallen met zwemmen (tja zeg maar niets..... ) Maar ik zou dus echt deze kiezen
http://www.typhone.nl/gsm/samsung/2306/ ... over-s5690


Mee eens! Een bekende van mij heeft die ook, toch de luxe van een smartphone maar de stevigheid van een oude nokia, hihi

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Re: Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:20

yes, zelfs met vieze handen kun je foto's maken, ik mis m ook echt......

nicole_hetty

Berichten: 1874
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Gerkesklooster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 06:54

geloof dan samsung een soort bouw telefoon heeft. is wel wat een ouder type. maar voor zover ik weer zit er wel veel op. hij blijft ook drijven in het water. ontworpen voor mensen die in de bouw werken. ik zal wel even zoeken welke dat was.

nicole_hetty

Berichten: 1874
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Gerkesklooster

Re: Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:12


imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:43

boedjang schreef:
de Samsung Galaxy xcover, onverwoestbaar kan een uur onder water, hij is bij mij in het half jaar dat ik m had diverse malen gevallen van pittige hoogtes, in het zand enzovoort. Nog nooit heb ik een telefoon gehad die zo sterk was, scherm is volgens mij 7x sterker dan normaal glas, jammer genoeg heb ik m in Thailand uit mijn zak laten vallen met zwemmen (tja zeg maar niets..... ) Maar ik zou dus echt deze kiezen
http://www.typhone.nl/gsm/samsung/2306/ ... over-s5690

Mijn oom is elektrotechnicus ofzo, zit dus vaak op bouwplaatsen, en heeft deze ook. Is er erg tevreden over :j

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Sterke mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:49

echt sterk: Sonim!


mijn uberlompe wederhelft heeft er 1, en zowaar doet hij er al 3 jaar mee, wat extreem uitzonderlijk is :D
Heel lelijk qua vormgeving, maar eng eng eng sterk. Hij heeft er al mee staan timmeren, alle kanten opgevallen, in het water etc etc etc, alles doet het nog. Ideaal! Waarschijnlijk ook de enige mobiel met grote kruiskopschroeven erin :D

Afanaisa91

Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 01:27

imd schreef:
boedjang schreef:
de Samsung Galaxy xcover, onverwoestbaar kan een uur onder water, hij is bij mij in het half jaar dat ik m had diverse malen gevallen van pittige hoogtes, in het zand enzovoort. Nog nooit heb ik een telefoon gehad die zo sterk was, scherm is volgens mij 7x sterker dan normaal glas, jammer genoeg heb ik m in Thailand uit mijn zak laten vallen met zwemmen (tja zeg maar niets..... ) Maar ik zou dus echt deze kiezen
http://www.typhone.nl/gsm/samsung/2306/ ... over-s5690

Mijn oom is elektrotechnicus ofzo, zit dus vaak op bouwplaatsen, en heeft deze ook. Is er erg tevreden over :j


Ik heb hem ook! Hij is niet megahip ofzo, maar gelukkig wel erg stevig. Gps, mail, social media, apps en dergelijke kunnen er gewoon op. Wat mij betreft valt er niets te klagen: prima ding!