Help spinnen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 03:19

Hallo!
Ik zit sinds vorig jaar op kamers en was tot deze week erg blij met mijn kamer.
Maandag kwam ik echter terug van het stappen en zat er een enorme spin op mijn gordijn. Nou ja, kan gebeuren dacht ik. Stofzuiger erbij en weg!
Vandaag vind ik er echter 2 naast elkaar onder mijn tafel! Die had ik weggehaald met de stofzuiger en dacht dat het daarmee klaar was. Toen durfde ik echter niet te slapen dus heb ik snel een inspectie door mij kamer gedaan. Vind ik nog zon groot geval op mijn gordijn en 2! naaktslakken? Ik snap er niks van, mijn deur naar buiten is namelijk gewoon dicht. Ik durf nu dus geen oog meer dicht te doen :')

Anoniem

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 03:22

er zitten er waarschijnlijk ook nog een paar in je bed :j

Eskimo
Berichten: 3042
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 04:29

Ik weet hoe het voelt! Toen ik nog in Groningen woonde hadden we overlast van naaktslakken.. Vreselijke beesten kwamen overal, en vraag me niet hoe.. In mijn slaapkamer, in de keuken (in de bestek la!! Die heb ik 100 keer moeten wassen en uiteindelijk ergens anders geplaatst), in de huiskamer, noem maar op.. Overal lagen sporen. En spinnen, pff.. Overal! Omdat het een oud huis was.

Dus hier in het nieuwe huis dacht ik, yes.. Geen spinnen meer! Nou, mooi niet dus.. Ik wist niet dat ze hier zulke gruwelijke grote spinnen hadden, die 80 km per uur rennen.. Deze heb ik gisteren dood geslagen (na 3 mislukte pogingen, beesten rennen alle kanten op) http://i237.photobucket.com/albums/ff28 ... 1345688824

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 05:06

neem een kat! ;-)

Eskimo
Berichten: 3042
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 05:14

Ik had een kat.. Maar die jaagde echt niet achter spinnen hoor :D (Muizen vond die ook niks aan.. -O- )

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:02

Bij ons overleeft geen enkele spin, mug of ander ongedierte. Mijn katten jagen erop en vreten ze ook op :9

Op de galerij hadden wij ook heel veel spinnen, daar heb ik ongedierte spray van de Kruidvat voor gebruikt. Galerij is mooi schoon nu :)
Even hoekjes en gaatjes op je kamer inspecteren en daar eventueel die spray gebruiken, blijft een paar weken werken

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:53

Anthea schreef:
er zitten er waarschijnlijk ook nog een paar in je bed :j

_O- _O-

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 11:07

Katten kan niet, ben allergisch en mag geen huisdieren in mn kamer.
Insectenspray heb ik net gehaald, ga zo alles goed stofzuigen en daarna alles bespuiten waar ook maar iets uit kan kruipen!

anneeep
Berichten: 309
Geregistreerd: 10-07-09

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:09

Bij mij stikt het ook al van de spinnen op m'n kamer gadverrrrr!

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:10

en je weet ook dat ze opzuigen niks helpt? Gaan ze niet dood van, ze kunnen prima overleven in een stofzuiger en kruipen er ook zo weer uit, dat is waarschijnlijk ook de reden waarom je ze steeds terug vind, haha brrr ik hou ook niet van spinnen! Bah schreeuw het hele huis bij elkaar als ik er eentje zie.

Maar dat van die stofzuiger is echt zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:11

Hier hetzelfde, ik zat op de wc, wil een nieuwe rol pakken, kruipt er een spin achtervandaan, IK MOEST ZO HARD HUILEN HE. Ik rilde helemaal en hebt zo lang gejankt. :')
Eergister zat er een op de muur, nog zon dikke. BLEGH. Ik was binnen 3 seconden het huis uit.

Liesbeth1994

Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:13

Wou ook net zeggen dat de stofzuiger inderdaad niet helpt.

insectenspray gebruik ik ook altijd (van de kruidvat) werkt heel goed.even spuiten en ze vallen morsdood neer.

Hoop voor je dat het over gaat,weet namelijk hoe je je voelt.hihi

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:16

Een spin kruipt terug uit je stofzuiger. Spuit er eens haarlak op, kan die niet tegen :D

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:17

Tja het is bijna september he... spinnentijd... wat mij wel een jaar is opgevallen, is dat ik een zomer heb gespoten tegen vlooien, de herfst erna geen spin gezien.

Dus misschien is dat nog een mogelijkheid, want dat spul werkt natuurlijk niet tegen vlooien maar tegen allerlei ongedierte. Daarbij heb je ook nog speciaal spuitspul tegen allerlei insecten (dus misschien ook tegen spinnen?)

Even spuiten, even het huis uit om in te laten werken en daarna alles lekker luchten. Misschien slaap je dan geruster ;)

Oh en om een stofzuigerzak dodelijk te maken: gewoon even met die anti-beestjes spuitbus erin spuiten.

Rintah

Berichten: 2926
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:21

zo zag ik laatst ook een grote spin op mijn muur...
ik dus maar soepkop gepakt (glas of beker had ik z'n poten mee afgehakt, dat beest had lichaam van 1,5a2cm en incl poten zo'n 8 cm doorsnee) blad er onder schuiven naar balkon lopen en daar vanaf mieteren :+
voor de rest gelukkig niet veel last van spinnen

scheelt dat ik niet bang ben van spinnen :P

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 11:22

Ja de stofzuiger staat ook buiten :')
Maar ik durf ze echt niet vast te pakken of er zelfs maar bij in de buurt te komen. Hoop ook echt dat die insectenspray werkt want ben gewoon bang voor mijn eigen kamer :')

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 11:23

Amaris schreef:
Tja het is bijna september he... spinnentijd... wat mij wel een jaar is opgevallen, is dat ik een zomer heb gespoten tegen vlooien, de herfst erna geen spin gezien.

Dus misschien is dat nog een mogelijkheid, want dat spul werkt natuurlijk niet tegen vlooien maar tegen allerlei ongedierte. Daarbij heb je ook nog speciaal spuitspul tegen allerlei insecten (dus misschien ook tegen spinnen?)

Even spuiten, even het huis uit om in te laten werken en daarna alles lekker luchten. Misschien slaap je dan geruster ;)

Oh en om een stofzuigerzak dodelijk te maken: gewoon even met die anti-beestjes spuitbus erin spuiten.


Ja maar nu durf ik die stofzuigerzak dus echt niet meer uit de stofzuiger te halen.. :')

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:25

hihi, maar uiteindelijk zal dat toch moeten. Je sluit een zak toch af voor je hem eruit haalt? Dan spuit je gewoon de spray in de nieuwe zak. (of je laat deze zak even door een stoere man verwijderen) :)

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 11:27

Hmm ja dat is waar. Ik ga voor het weekend weg en laat de stofzuiger lekker buiten staan (onder het afdak). Misschien dat een van mijn huisgenoten hem dan weer binnen haalt, zal ze even waarschuwen haha.

jannetta1986
Berichten: 269
Geregistreerd: 28-08-10
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:40

ja dat zal wat zijn. halen ze hem met spin en al binnen. loopt dat beest daarna weer vrolijk rond te rennen haha :j _O-
ik ben er als de dood voor!!

En nu had ik er dinsdag aan het eind van de middag 1 op m'n slaapkamer
had net me kleren uit gedaan om te gaan douchen.
zie ik ineens in m'n ooghoek iets zwart op de muur.
ik dacht dat ik een hartaanval zou krijgen zoon grote heb ik nog niet gehad ik denk dat hij z'n 8 a9 cm was. :wow:
Foto durfde ik niet eens te maken.
ik heb nog nooit zo snel me kleren weer aangedaan _O-
Daarna ben ik maar naar de buurman gegaan en die heeft hem gepakt en naar buiten gebracht. *\o/*
maar toch op aandringen van mij hem voor de zekerheid maar ff gedood. _-:(
nummer 2 nog steeds niet gevonden.
dus hoop dat het verhaal van dat ze altijd met z;n 2en zijn een Fabeltje is hahha :D :))

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:43

Hoe herkenbaar haha. Heb een nieuwbouwhuis, en ik wist echt niet dat we in NL zulke mega spinnen hebben zeg :wow: . Zelfs toen het zo warm was zat alles potdicht hier omdat ik bang was dat ze binnen zouden komen. Doen ze toch wel hoor, de engerds. Maar tegenwoordig durf ik er een soepkom overheen te zetten en met een vel karton eronder naar buiten te brengen. Zet de hele handel dan op de parkeerplaats en met een bezemstok tik er tegenaan zodat de soepkom omvalt en de spin weg kan. De halve buurt lacht me uit maarja je zal het maar eng vinden. Plat slaan durf ik niet, straks sla je mis en komt ie weer te voorschijn, of springt ie naar je toe ofzo. :+

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 11:46

Ja ik ben ook altijd zo bang dat ze naar je toe komen :')
Ik had er dus een op het gordijn zitten, nou hoe haal je die in godsnaam weg. Hoop echt dat ik nu alle spinnen voor de rest van het jaar wel weer in mijn kamer gezien heb. Elke keer als ik eraan denk krijg ik echt overal kippenvel en bij alles wat ik tegen me aan voel komen (pluk van mijn eigen haar ofzo :') ) denk ik dat het een spin is.

Anoniem

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:47

Boven; Dat heb ik ook, ik heb nu ook overal jeuk en denk meteen dat het een spin is. blegh.

Amado7

Berichten: 10736
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:49

Brr, ik wordt al gek als ik ze alleen maar zie! :')

Veel succes dr mee! Ik denk ook dat die spray goed werkt!

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:51

Kenyada schreef:
neem een kat! ;-)


Check.

Helaas laat hij spinnen met rust. Ik kwam vannacht thuis na mn werk en zag een schaduw onder mn lichtknop zitten en jawel hoor. Gigaspin (hoewel ik ze groter heb gezien) heb hem gevangen en in de tuin gegooid. Ga ik later naar de badkamer zie ik zn kleine broertje. Die heb ik wel met rust gelaten :')

Stofzuigen van spinnen heeft op zich wel zin alleen ga wel door met stofzuigen. Niet alleen de spin opzuigen maar meteen het hele huis of iig een kamer. Zo stikt de spin, anders loopt hij er idd weer uit :+

IndianLady schreef: