Outdoor Brabant met Nederlands olympisch deelnemersveld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Outdoor Brabant met Nederlands olympisch deelnemersveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 19:48

www.knhs.nl


Met Olympiade deelnemers Tim Lips, Elaine Pen en Patrick van der Meer, Olympisch kaderlid Ilonka Kluijtmans en het gouden WK vierspan team op de deelnemerslijst ziet de komende editie van Outdoor Brabant er veelbelovend uit. Het evenement staat van 29 augustus tot en met 2 september op de hippische agenda.

“De geweldige prestaties van onze spring- en dressuurruiters, maar ook zeker van de Nederlands gefokte paarden in Londen, onderstrepen dat ons land een grote speler is binnen de hippische sport,” aldus Maarten van der Heijden, technisch directeur KNHS. “En dat merken wij als Outdoor Brabant ook, de belangstelling van deelnemers vanuit buitenland maar zeker ook van onze nationale en regionale hippische talenten is enorm,” vult voorzitter Ton Overeem aan. “Als we naast de beste Vierspanrijders van de wereld, een kleine veertig eventingcombinaties uit eigen land ook Olympiade dressuurruiter Patrick van der Meer aan start zien tijdens Outdoor Brabant denk ik dat we sportief gezien op de goede weg zijn.”

22 deelnemers uit 7 landen nemen deel aan het FEI Wereldkampioenschap aangepast sporten mennen, 14 deelnemers uit 6 landen aan de vierspannen pony’s en 21 deelnemers uit 8 landen nemen deel aan de vierspannen paarden. Daarvan strijden de 7 Nederlandse deelnemers om de Nederlandse titel. De internationale deelnemerslijst voor de eventing in Breda telt 98 deelnemers met 137 paarden uit 15 landen. In de nationale spring- en dressuurrubrieken starten enige honderden deelnemers en voor de meeste rubrieken zijn inmiddels flinke wachtlijsten.


Jan Ranzijn blikte vooruit op het naderend FEI WK Aangepast Sporten Mennen: “Dit wordt een fantastisch evenement voor ons. Mijn paard en ik zijn goed voorbereid maar alle winnaars van de afgelopen vier WK’s doen ook weer mee en hebben sindsdien niet stil gezeten, dus het zal zeker geen gemakkelijke strijd worden!

Vierspanrijder IJsbrand Chardon kijkt terug op het WK Vierspannen afgelopen weekend. Hij ziet Outdoor Brabant als de uitgelezen kans op een revanche en wil volgende week in Breda graag z’n 24e nationale titel halen. “Maar ik ben bang dat mijn collega’s Koos de Ronde en Theo Timmermans er ook zo over denken en de Duitsers ook…. Ik zal er dus heus voor moeten knokken!” Zoon Bram won twee jaar geleden de pony vierspannen in Breda en moest vorig jaar Aart van der Kamp voor zich dulden. Ook Chardon jr. is tijdens de komende editie van Outdoor Brabant belust op revanche.

Zertab

Berichten: 12308
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Outdoor Brabant met Nederlands olympisch deelnemersveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:49

Kan Lips mee doen dan?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Outdoor Brabant met Nederlands olympisch deelnemersveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 20:02

Je bedoelt vanwege zijn val in helvoirt?

Tim Lips onderuit
Topfavoriet Tim Lips uit Made, die twee weken geleden nog op de Olympische Spelen reed, ging na de eerste twee onderdelen aan de leiding met zijn paard Arkalos onbedreigd aan de leiding.

In de afsluitende cross country viel hij zondagochtend echter met een ander paard. Daardoor raakte hij dusdanig geblesseerd dat hij 's middags met Arkalos niet meer kon starten.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Outdoor Brabant met Nederlands olympisch deelnemersveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:06

Op twitter twijfelde hij over wanneer hij weer kon rijden :j


Leuk dat er zoveel toppers aanwezig zijn!

Zertab

Berichten: 12308
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:14

Dinopino schreef:
Je bedoelt vanwege zijn val in helvoirt?

Tim Lips onderuit
Topfavoriet Tim Lips uit Made, die twee weken geleden nog op de Olympische Spelen reed, ging na de eerste twee onderdelen aan de leiding met zijn paard Arkalos onbedreigd aan de leiding.

In de afsluitende cross country viel hij zondagochtend echter met een ander paard. Daardoor raakte hij dusdanig geblesseerd dat hij 's middags met Arkalos niet meer kon starten.


Ja...was een pijnlijke val lijkt me. Had het gezien...