M'n dikke fjordje weer rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDakira
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-12

M'n dikke fjordje weer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 21:50

WHEEEEJ !

Ik ben net samen met Sharon naar Dakira geweest (:. Het was heel gezellig, en voor mensen die m'n GEB topic heeft gelezen. Nee, ik stop (voorlopig) niet ='3. Het ging vandaag heel lekker, en ze liep ook fijn. Heb haar na het rijden nog even laten rennen. Nee.. Ik heb haar niet keihard laten werken, maar ze zweet na de galop gewoon direct. Dus ik laat haar niet een halfuur keihard werken, en dan nog eens laten rennen. Heb 20 minuten/halfuurtje gereden, waarvan veel stap, en soms draven. Maar het was nog best warm, bak is mul, en die bareback is dik&warm ;p.

Ze opent haar mond inderdaad, maar dat komt omdat het bit ietsie te klein. Ik koop nog wel een nieuwe. Doe maar rustig ;).

Zonder cap = eigen risico
Kort broekje = eigen risico
Blote voeten = eigen risico

Ik had met het opzadelen wel schoenen aan, maar onder het rijden heb ik ze uitgedaan, omdat ze steeds uitvielen.

Ik ga spammen.. 17 foto's xd

_______________________________________________________________


1; SexyOogje =3
Afbeelding

2; Hoezo blij ;p
Afbeelding

3; Stekken & laag <3
Afbeelding

4; Galopje =3 - Ze zit wel verkeerd, maar het is een gave foto ;p
Afbeelding

5; En een beetje versnellen (:
Afbeelding

6;
Afbeelding

7;
Afbeelding

8;
Afbeelding

9;
Afbeelding

10; En losgooien (:
Afbeelding

11;
Afbeelding

12;
Afbeelding

13;
Afbeelding

14;
Afbeelding

15; ZOEFF
Afbeelding

16;
http://i421.photobucket.com/albums/pp29 ... G_1432.jpg

17; <3
http://i421.photobucket.com/albums/pp29 ... G_1436.jpg

_______________________________________________________________


Stelen = dom.
Hoef dus geen gezeur over m'n kleding en al.

Ik heb m'n teugels al best lang. Hoef ook geen gezeur dat ze te lang zijn, of weet ik wat dan ook (:. Ik hou dr expres lang. Want als ik ze kort heb, word ik best streng in m'n handen, en ze is heel makkelijk in d'r mond..
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 21-08-12 07:04, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's in links gezet, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan + overmatige opmaak uit titel verwijderd

Annabel

Berichten: 4869
Geregistreerd: 17-03-11

Re: M'n dikke fjordje weer rijden =3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:55

Leuke fjord! Rijden ziet er leuk uit. :j

roosvicee
Berichten: 16
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Boxtel

Re: M'n dikke fjordje weer rijden =3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:57

Leuk! Die laatste foto is supercute :)

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: M'n dikke fjordje weer rijden =3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:02

Leuke fjord om te zien en een heel mooi hoofdstel heb je, past mooi qua kleur.

Ik heb wel een beetje het idee dat je vrij veel druk gebruikt op de teugels, op een paar foto's lijkt het of je balans zoekt aan de teugels. De pony loopt daardoor ook erg diep. Op sommige foto's zit je ook net iets te veel achterover. Maar lekker verder oefenen dan komt het vast goed en dan is de fjord ook zo een fotomodel denk ik

Ohja ik zou even wat foto's in link zetten, je mag er maar 15 zichtbaar hebben en anders komt een mod langs

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:04

Gezien de enorme hoeveelheid punten waar je 'geen gezeur' over wil vraag ik me af wat je wel wil horen en hou ik veiligheidshalve maar mijn mond :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101736
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:08

Polly schreef:
Gezien de enorme hoeveelheid punten waar je 'geen gezeur' over wil vraag ik me af wat je wel wil horen en hou ik veiligheidshalve maar mijn mond :')


Dacht dat ik nou ook... :')

Maar ik ga toch vragen waarom je met een bit rijdt wat eigenlijk te klein is. :+

Vind je Fjord prachtig en niet te dik hoor.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: M'n dikke fjordje weer rijden =3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:12

Een dieet zou geen kwaad kunnen :P Enneh.. Verkeerde galop? Dat is natuurlijk gewoon contra-galop he ;) Ga helaas wel mee met capopjekop en let op de knik in je polsen.

Wel een onwijs leuke fjord :)

xDakira
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 22:15

Polly schreef:
Gezien de enorme hoeveelheid punten waar je 'geen gezeur' over wil vraag ik me af wat je wel wil horen en hou ik veiligheidshalve maar mijn mond :')

Over het rijden zelf.
Alleen ik weet dat er hier mensen zijn die over m'n blote voeten & cap enz gaan praten. Maar ik heb liever gewoon tips, over hoe ik m'n houding kan verbeteren enzo.

xDakira
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 22:19

capopjekop schreef:
Leuke fjord om te zien en een heel mooi hoofdstel heb je, past mooi qua kleur.

Ik heb wel een beetje het idee dat je vrij veel druk gebruikt op de teugels, op een paar foto's lijkt het of je balans zoekt aan de teugels. De pony loopt daardoor ook erg diep. Op sommige foto's zit je ook net iets te veel achterover. Maar lekker verder oefenen dan komt het vast goed en dan is de fjord ook zo een fotomodel denk ik

Ohja ik zou even wat foto's in link zetten, je mag er maar 15 zichtbaar hebben en anders komt een mod langs


Hmm.. Het kan best zijn dat ik idd te veel druk gebruik. Niet echt op gelet eigenlijk, whaa. Soms loopt ze zelf te diep. Ook naar overgang draf, dan doet ze eerst d'r hoofd helemaal omlaag, en gaat dan pas normaal lopen. Momentopname he :3. Ik zit idd achterover, maar na de galop scheurt ze echt, en dan leun ik automatische achterover :).
Ze kan inderdaad echt showen! (:. Ik ga nog een keer een fotoshoot doen, en dan weet ik zeker dat er wat gave foto's uit komen! (:

xDakira
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 22:20

Nies_ schreef:
Een dieet zou geen kwaad kunnen :P Enneh.. Verkeerde galop? Dat is natuurlijk gewoon contra-galop he ;) Ga helaas wel mee met capopjekop en let op de knik in je polsen.

Wel een onwijs leuke fjord :)


Haha inderdaad. Ze is best wel dik.. Ze staat ook op een best groot land, dusjah ;p. Maar ben hard bezig om haar buikje weg te krijgen x'D. Minderen met voeren kan niet, want ze staat 24/7 op grasland, zonder hooi/brok (:
Haa, idd. Ik ben alvast bezig met Z-oefeningen ! De contra-galop ;p

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:21

Hihi ik bedoelde meer qua gewicht :P (eventueel het weiland opdelen in stukken en dan met strookbegrazing werken of een graaskorf). Maar ze doet wel goed haar best met het loslopen :))

Ik zou er wel op letten op de druk die je op de teugels zet, want dat is voor je paard niet fijn. Waarschijnlijk gaat ze voor een deel diep lopen om onder die druk proberen uit te komen? Mss een keer zitles nemen, dat schijnt veel goed te doen voor de zit.

xDakira
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 22:24

capopjekop schreef:
Hihi ik bedoelde meer qua gewicht :P (eventueel het weiland opdelen in stukken en dan met strookbegrazing werken of een graaskorf). Maar ze doet wel goed haar best met het loslopen :))

Ik zou er wel op letten op de druk die je op de teugels zet, want dat is voor je paard niet fijn. Waarschijnlijk gaat ze voor een deel diep lopen om onder die druk proberen uit te komen? Mss een keer zitles nemen, dat schijnt veel goed te doen voor de zit.

Ik ben de eigenaresse niet + ze staat op een pensionstal. Dus ik heb er niks over te zeggen ;p

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: M'n dikke fjordje weer rijden =3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:25

Oh dat had ik er niet uit begrepen omdat je het over mijn fjordje had. Maar mss met de eigenaresse overleggen? Anders heel veel trainen, al is mijn ervaring dat dat niet heel veel scheelt als er niets gebeurd aan de inname. Maar mss lukt het jou wel.

xDakira
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 22:31

capopjekop schreef:
Oh dat had ik er niet uit begrepen omdat je het over mijn fjordje had. Maar mss met de eigenaresse overleggen? Anders heel veel trainen, al is mijn ervaring dat dat niet heel veel scheelt als er niets gebeurd aan de inname. Maar mss lukt het jou wel.

Haha klopt. Dat zet ik er automatische neer, omdat ik alles met Dakira doe, en zij er nauwelijks is x/'D. Dusja.
Ja. Ik kan e.v.t wel overleggen. Of idd veel trainen (:

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:27

Wat mij vooral opvalt, wat een leuk fjordje! Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe iets koudbloedige paarden toch worden bereden door iemand deftig die ze behandeld als volwaardig paard, en niet als grasmaaier of als hobbelknol
en je neusriem zit scheef : P

xDakira
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 15:26

TeckTonie schreef:
Wat mij vooral opvalt, wat een leuk fjordje! Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe iets koudbloedige paarden toch worden bereden door iemand deftig die ze behandeld als volwaardig paard, en niet als grasmaaier of als hobbelknol
en je neusriem zit scheef : P

Haha thx.
Jaah klopt. Die neusriem werkt niet altijd mee ;p. We weten het, en we letten er ook op (:

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Re: M'n dikke fjordje weer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:30

Erg mooie fjord! een lief bolletje. <3 :=

Joyful

Berichten: 137
Geregistreerd: 28-01-12
Woonplaats: Nijverdal OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:31

Super cute! <3

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: M'n dikke fjordje weer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:20

Leuuk. :D
En de contragalop is L2, en niet Z xD

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:34

_/-\o_
Change3x schreef:
Leuuk. :D
En de contragalop is L2, en niet Z xD

contra is M :+ In de L2 zit er een héél klein stukje in sommige proeven, bijv. F - X - C & in Z zit ook contra ;)

Leuk beest!

xDakira
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 20:56

Change3x schreef:
Leuuk. :D
En de contragalop is L2, en niet Z xD

Haha, weet ik veel x'D.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: M'n dikke fjordje weer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:51

Probeer een beetje op je MSN taaltje te letten.
Super leuke fjord. Probeer een beetje te ontspannen in je handen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: M'n dikke fjordje weer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:56

Ik vind het niet eerlijk dat je zegt dat de eigenaresse van Dakira er nauwelijks is... ik ga haar eens inlichten dat je dat vertelt over haar...

En om maar on topic te blijven: Dakira is een leuke Fjord... en ik ga met voorgaande commentaren mee: je lijkt met erg veel teugeldruk te rijden...

xDakira
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 15:47

Banjer schreef:
Ik vind het niet eerlijk dat je zegt dat de eigenaresse van Dakira er nauwelijks is... ik ga haar eens inlichten dat je dat vertelt over haar...

En om maar on topic te blijven: Dakira is een leuke Fjord... en ik ga met voorgaande commentaren mee: je lijkt met erg veel teugeldruk te rijden...

Ik bedoelde dat ze er soms niet bij is. Maar ik weet ook hoe dat komt. Dusja. Ik vind het ook niet erg hoor... Ik bedoelde het niet banketstaaf..


& Het valt volgensmij wel mee dat ik met veel teugeldruk rij. Komt vast anders over op de foto's ;p.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:49

Banjer schreef:
Ik vind het niet eerlijk dat je zegt dat de eigenaresse van Dakira er nauwelijks is... ik ga haar eens inlichten dat je dat vertelt over haar...

En om maar on topic te blijven: Dakira is een leuke Fjord... en ik ga met voorgaande commentaren mee: je lijkt met erg veel teugeldruk te rijden...


Dat dikgedrukte slaat nergens op. :)