ooit je baas wel eens de waarheid verteld?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

ooit je baas wel eens de waarheid verteld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 09:08

IK WEL *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Ik werkte maar 10 uurtjes per week.
Maar die uurtjes werden zo vreselijk vervelend dat het alles overheerste.
Hoe erg kan je onderschatten wat voor invloed je werk op je hebben kan. :o
Steeds maar boos uit je werk thuis komen omdat iemand je weer wat geflikt heeft :(
Er altijd maar weer tegenop zien dat je over een paar dagen weer moet werken.
Continu het gevoel van moe zijn, niks meer aan je hoofd er bij kunnen verdragen.
Uiteindelijk word jezelf aankleden in de ochtend al iets om tegenop te zien.
Eerste reacties die gewoonweg te fel zijn, kortom........het kan je veranderen in iets wat je echt niet wilt zijn :o

en dan ineens komt die dag dat je naar je baas kan lopen en hem op papier de hele waarheid rond zijn oren slingeren kan *\%/*
Dat je kan zeggen.....vanaf morgen kom ik niet meer :wave:
Per 1 augustus ben ik er mee gestopt en heb een heerlijke nieuwe baan gevonden.
Voel me echt een ander mens......rust in mijn hoofd......niet meer boos zijn op alles om me heen
Er komen weer nuttige dingen uit mijn handen en ik kijk niet meer zo tegen de dag op.
Heb zin in mijn volgende werkdag.........de zon schijnt weer <3

Ik had het gevoel met mijn rug tegen de muur te staan al een paar jaar omdat ik geen paard kan betalen als ik niet werk (zoals meer mensen) dus had daar veel voor over.
Maar jeetje........nu pas kom ik er achter hoe enorm ik onderschat had welke invloed die paar uurtjes werken nog kan hebben.

Dus wees slim en zoek tot je vind waar je je goed bij voelt........zelfs al zou het iets minder goed verdienen

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: ooit je baas wel eens de waarheid verteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:12

Heel fijn dat je een andere baan hebt nu, ergens werken waar je ongelukkig bent weegt inderdaad erg zwaar op je. Ik heb het 8 maanden gedaan, en het waren er 8 te veel. De baas was een heerlijke man, geen kwaad woord over hem, maar de job zelf was zonder meer vreselijk. Ik deed de godganse dag NIKS, en werd er gek van. Intussen heb ik al 3 maanden een nieuwe baan, waar ik helemaal gelukkig ben, en ik merk het verschil enorm. Geen ochtendhumeur meer dat de hele dag lang blijft duren, ik ga met plezier werken, en heb 's avonds nog energie om iets te doen, héérlijk :)

gefeliciteerd dus :D

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: ooit je baas wel eens de waarheid verteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:13

en van baan veranderen voor 100 euro meer terwijl je het naar je zin heb, moet je ook nooit doen.

Geld speelt echt geen rol tegen de fun op de werkvloer.

Ik ben erg blij met mijn baan en zeg gelukkig alles tegen mijn baas ...vaak iets te veel

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:14

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! top :D

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 09:14

gek genoeg dacht ik al die tijd van ach.......het zijn maar 10 uurtjes in de week......
achteraf gezien stom van mij......

jij ook gefeliciteerd.......heerlijk he? :D

nee....geld blijkt minder belangrijk dan sfeer........aldoende word men wijzer

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: ooit je baas wel eens de waarheid verteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:16

Gefeliciteerd!

Overigens zeg ik regelmatig alles en nog iets meer tegen mijn bazen hoor, ik zit daar niet mee en als zij het wel doen zie ik vanzelf de uitnodiging voor het kantongerecht wel komen :D :D

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 09:19

ik had ook eerst een gesprek gehad waarin ik om uitleg had gevraagt.
Ook gevraagt of het soms moeilijk voor hem was op een normale toon te praten.
Gevraagt waarom hij zop de pik op mij had terwijl ik een van de weinigen was die haar werk wel goed deed.
Maar wat bleek........ik had een te grote mond of zo :')

nee ik laat niet zo maar over me heen lopen, door niemand!!!!
Maar toch had ik dit wel even onderschat voor mezelf

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: ooit je baas wel eens de waarheid verteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:24

Soms kom je ook tot de ontdekking dat je eigenlijk al veel te lang dingen goed vindt die je eigenlijk helemaal niet goed vindt. Dan moet je ingrijpen. Wat nog wel eens helpt is jezelf afvragen of je zó 20 jaar doorwilt......

Ik heb in mijn arbeidsverleden meerdere aanvaringen gehad, soms met goeie uitkomst en soms ook niet. Jammer dan want in zo'n werkomgeving wil je toch niet werken!

JdB

Berichten: 174
Geregistreerd: 27-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:25

Wat goed van je!! Gefeliciteerd!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: ooit je baas wel eens de waarheid verteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:30

Vond ie het erg dat je weg gaat :+

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 09:36

nou....laten we zeggen dat ik in mijn ontslagbrief wel vreselijk eerlijk was }>
Ik begon met het aanbieden van mijn ontslag, gevolgt door de reden van ontslag.....en dat werd een hele lijst :list:
Hij raakte er nogal door overrompelt en gooide de brief mijn kant op (normaal reageren bleek nog steeds lastig) en zei dat hij er niks aan had omdat ik in deze brief mijn ontslag niet aanbood.

wat blijkt......hij was even van de wereld wegens reden ontslag waardoor hij vergeten was waar de brief mee begonnen was _O-
Toen ik hem er op wees dat hij wel even goed moest leren lezen nam hij de brief aan.
Hij vroeg of we er nog normaal over konden praten.......
Ik vroeg hem wanneer hij voor het laatst normaal tegen mij gesproken had :?
Keek hem minachtend aan, draaide me om en liep zo de zaak uit :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:37

lekker is dat he :D tijdens mijn contractbe-eindigings gesprek heb ik mijn (paashaas zij dank) ex baas ook wat dingen uitgelegd ...genieten
"ik ben communicatief heel sterk" bleef ze herhalen : "nee schat, communiceren , daar hoort ook luisteren bij, helaas hoor jij alleen wat je wil horen"


edit : toen heb ik nog wel evev mijn best moeten doen voor mijn laatste loon en verstrekking van de correcte papierhandel die bij het loon hoort, maar daar weet ik ook mijn weg wel in te vinden... <<)

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 09:53

mijn ex baas weet het nog niet maar hij komt er ook niet zo maar even van af hoor.

Ik heb een overvloed aan redenen waarom ik een klacht tegen hem in zou kunnen dienen.
Ook in mijn werkuren en betalingen is men altijd niet eerlijk geweest om het maar mild uit te drukken.

Ik zou zijn hoofd best willen zien als er ineens een serieuse klacht op zijn bureau ligt :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: ooit je baas wel eens de waarheid verteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:10

sja, weet je wat het is, ik ben ontzetend loyaal, ook naar mijn werkgever, maar als ze dan oneerlijk zijn/gaan doen dan ben ik er op een gegeven moment ook klaar mee.

mocht je nog achterstallig loon hebben , of er fouten in de loonstroken etc zittne heb ik ngo wle een tip voor je, maar dat kan beter via PB