Rem loopt aan bij marathonwagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Rem loopt aan bij marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 22:25

Hallo,

Zoals de titel al zegt, mijn rem loopt aan bij mijn kar. De laatste keer dat ik aan het rijden was merkte ik al dat hij zwaarder ging lopen en dat mijn pony meer moest trekken. Gelukkig was ik toen bijna thuis! Maar vanavond wou ik mn kar even een grote poetsbeurt geven, maar kreeg hem niet verder van zijn plek dan 2 meter. Achteruit wil wel prima, maar na 2 meter vooruit slaat de rechterachterwiel helemaal vast.

Iemand bekend met dit probleem of een oplossing?

Groetjes

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rem loopt aan bij marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:27

Hoe lang is het geleden dat de kar voor onderhoud weg is geweest?

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 22:31

Ik heb de kar 1,5 jaar terug zgan bij een handelaar in Klarenbeek gekocht. De kar zelf komt weg van M. van Dorpel, www.marathonwagen.com.

Volgens mijn vriend zijn de remblokken op, zou dat het probleem kunnen wezen? Morgen gaat mijn vriend hem iig even uit elkaar draaien.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rem loopt aan bij marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:06

Het is raadzaam om je wagen elk jaar na te laten kijken. Dan komen ze ook dat soort dingen tegen. Het kan ook zijn dat de remklauw vies is en daardoor blijft hangen. Onderhoud verlengt wel de levensduur van je wagen!

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Rem loopt aan bij marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:34

Jup ik heb dit ook gehad.
Terwijl mijn wagen toen 2 weken ervoor nog was nagekeken.
Toen zijn de remblokjes vernieuwd, en die remschijven... lag het beide niet aan.
Lag uiteindelijk aan de remklauw.

Dus even terug en na laten kijken voor een beurt :j
Heb er nu gelukkig geen last meer van, irritant is het wel!

Irnesto
Berichten: 26
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: culemborg

Re: Rem loopt aan bij marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:02

hebben wij gehad aan de voorremmen. vaak door vuil en vocht gebeurt dit. wij hebben daar vaker problemen mee gehad maar na de laatste keer hebben we de voorrem eraf laten halen. deze wagen is ondertussen verkocht en we hebben een nieuwe wedtrijdwagen maar daar zijn de voorremmen al helemaal niet opgekomen.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Re: Rem loopt aan bij marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 08:46

Ik heb ook geen voorremmen, alleen achterremmen. Ik heb hem gister helemaal schoon gemaakt en dat heeft helaas ook niet geholpen.

MelanieB: Hebben jullie een nieuwe remklauw erop gezet of wat? Ik kan niet even terug naar de dealer, want die woont een eind weg van ons. Heb ze al wel gemaild. Mijn vriend is automonteur, dus die kan wel nieuwe remblokken, schijven, ect erop zetten.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Rem loopt aan bij marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:19

Er zijn meerdere wagenmakers, dus even kijken wat voor jou dichtbij zit en het even kundig laten nakijken.
Mijn broer is ook automonteur maar een auto is geen menwagen, dus niet teveel aan sleutelen.
Mijn wagen word altijd super bij Kraay gedaan. :j

Volgens mij heeft ie de remblokjes aangepast zodat niks meer vastloopt en iets met de remklauw gedaan, of dat is wat mijn moeder zei want ik kon de wagen zelf niet mee ophalen toen.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Rem loopt aan bij marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:51

Ik ben geen automonteur maar heb weleens de remmen gemaakt van een vd Wal marathonwagen.
Is wel een tijdrovende klus, maar met enig technisch inzicht prima te doen.
Wagenmakers maken veel gebruik van auto-onderdelen dus remsysteem is hetzelfde als bij een auto.
Bijvoorbeeld remklauwen die ook op een ford of volkswagen zitten.

Wanneer een automonteur de remmen niet kan maken vraag ik me af of hij wel de goede beroepskeuze heeft gemaakt :D

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:52

uryanne schreef:
Ik ben geen automonteur maar heb weleens de remmen gemaakt van een vd Wal marathonwagen.
Is wel een tijdrovende klus, maar met enig technisch inzicht prima te doen.
Wagenmakers maken veel gebruik van auto-onderdelen dus remsysteem is hetzelfde als bij een auto.
Bijvoorbeeld remklauwen die ook op een ford of volkswagen zitten.

Wanneer een automonteur de remmen niet kan maken vraag ik me af of hij wel de goede beroepskeuze heeft gemaakt :D

Gelukkig is niet elke wagen hetzelfde als een auto :D
En mijn broer is ook automonteur dus ja, remmen maken lukt best, uitzoeken waar het probleem precies lag is minder eenvoudig aangezien dit niet echt bij een auto voorkomt. ;)

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:10

MelanieB schreef:
Gelukkig is niet elke wagen hetzelfde als een auto :D
En mijn broer is ook automonteur dus ja, remmen maken lukt best, uitzoeken waar het probleem precies lag is minder eenvoudig aangezien dit niet echt bij een auto voorkomt. ;)


De techniek blijft hetzelfde ;)
Ik gun iedere wagenmaker zijn klusje, maar wanneer ik een paar honderd euro in mijn zak kan houden zal ik dat niet laten :D
En als ts haar vriend monteur is, zou ik er eerst zelf eens naar kijken (maar ik kan natuurlijk niet in een ander zijn/ haar portomonnee kijken. Misschien maakt het haar wel niets uit?).

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Re: Rem loopt aan bij marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 12:42

Ja, ik laat eerst mijn vriend er na kijken voordat ik een paar honderd euro lichter ben wat ik eigenlijk absoluut niet kan missen. Hij heeft thuis een werkplaats, dus kan zo op de brug en gereedschap is aanwezig. De remmen zijn idd precies hetzelfde als bij een auto, maar we moeten alleen even achter komen welke remblokken/schijven/ect we nodig hebben, zodat we dat nieuw kunnen bestellen.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 20:06

Nou, de kar loopt weer als een trein.. met de remmen was niks aan de hand, maar de lagers. De lagers heeft mijn vriend even goed schoon gemaakt en nu loopt die weer prima!

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rem loopt aan bij marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:49

Mooi, kan je weer lekker op pad!

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 21:04

De kering(?) was kapot, waardoor er vuil en water naar binnen was gekomen.. en daardoor waren de lagers zo vies geworden dat die dus vast liep.