vragen over inenten en ontwormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lilydj
Berichten: 655
Geregistreerd: 15-11-09

vragen over inenten en ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 11:25

Hallo,
ik heb een vraagje hoe vaak in het jaar moet je je paard ontwormen en enten en voor welke ziektes dan en hoe duur zou het ong dan zijn?
met vriendelijke groet annique (vriendin)

muispieppiep
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-08-12

Re: vragen over inenten en ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:36

hallo,
ik ontworm mijn paard 4x per jaar omdat er toen een pakket was bij de dierenarts voor 50 euro voor ze alle vier maar je kan ze ook 2x per jaar doen voor dat ze naar de wei gaan en als ze weer in de winter op stal gaan. je hebt tegewoordig ook soort brokken die je dan een hele week geeft en dan is die woor 12 weken ontwormd en dat geef je ook 4x per jaar maar dat is goedkoper dat is ong 40 euro voor het hele jaar en is nog ook eens beter voor je paard omdat ze er niet recistent voor kunnen worden en het is biologies afbreekbaar!
je ent je paard 1x per jaar in bij de dierenarts hoe duur dat is weet ik niet

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: vragen over inenten en ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:15

Mijn paarden zijn enkel ingeënt voor tetanus. Dit wordt om de 2 jaar of langer herhaald.
Voor te ontwormen laat ik mestonderzoeken doen (om de 3 maand ongeveer) en volg dan het advies op die bij de uitslag hoort. Hoeveel tetanus kost weet ik niet. Die mestonderzoeken kosten mij 17 euro per paard, en als er nog een ontworming bij komt 15-20 euro.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: vragen over inenten en ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:57

Hier een slotje. Over dit onderwerp is veel te vinden onder andere in de Wiki van Bokt.
Daarnaast is het niet de bedoeling een account te delen.