Klachten over moddies

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:49

Wat wordt er gedaan met klachten over een mod....

Stelselmatig ontdek ik een eigen interpretering van de regels, wat kennelijk een machtig gevoel geeft...

De juistheid in het informatie geven op een paardenforum waar juist ervaringen worden gevraagd wordt hierdoor te niet mee gedaan....juist hierdoor worden de verkeerde personen in bescherming
genomen.

Nu worden er weer nieuwe mods geworven, er dromen zelfs mensen van deze machtige status....zoals bij alle uniformdiensten waar gelukkig de "uniformgeilers" tijdens de 1 of 2 e ronde er uit worden gezeeft, is er hier geen enkele ronde.....

Duidelijk dat men maar kan doen binne eigen gedachten en gebruikers die langer bokker zijn, een duidelijke mening hebben, weten waar ze over praten, een groot netwerk hebben, verder kijken dan hun neus lang is en goed kunnen discussieren zonder onzin uit te kramen, zijn kennelijk een te grote bedreiging voor de machtige alomheersende eigen regels interpreterende en uitmakende moddies....die zich dan hoofdmoddie noemen.

Dus kennelijk is er nog een soort carriere....

Bokt verliest zijn doel en meermaals zie ik dat ze dierenmishandeling en duistere types vrij spel geven! Zo nu oo weer....

Een uiterst simpel gebeuren is zich aan het ontwikkelen....

Ik heb hier een behoorlijke klacht over en wil ook serieus genomen worden.

Wat is de macht van een mod en hoe sterk is de mod in zijn/ haar voorkeuren om nietszeggende bokkers met nietszeggende berichten stem te laten geven en alles wat ik hierboven noemde te gummen.....want het nivo van bokt kwa info is sterk gedaalt de laatste jaren, schande gewoon.


Mijn bericht zal wellicht 1 minuut blijven staan, maar ik hoop een groepje te hebben bereikt die hier even wakker van is geworden, het beheer zal ik nog gaan benaderen, als ik de tijd heb om nog voor mijn ban te reageren....

Nu ben ik het dus zat

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:54

Waarom stuur je dit bericht dan niet rechtstreeks naar beheer? Kennelijk wil je je vraag daar gesteld hebben.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:57

staat nu toch al 7 min ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:00

Ik moet zeggen dat ik ook vaak het gevoel heb dat er moderators zijn die een oog toe knijpen voor iemand die ze kennen in RL etc. Sommige mensen mogen echt heel ver gaan voor er nog maar een waarschuwing volgt, andere moeten nog maar piep zeggen en ze hebben een ban.

Maar, ik ben van mening dat ik niet weet wat de voorgeschiedenis van bepaalde personen en hou me er dan ook uit. Wie ben ik om moderators op hun vingers te tikken? Leven en laten leven, meer doe ik niet, je wordt er niet gelukkiger van om te muggenziften.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:05

Stuur je klacht naar Bart en/of Eline....

Vind je bericht trouwens best vaag, net alsof de hoofdmods machtsgeil zijn en alleen daarom hoofdmod willen zijn. Daar geloof ik niet zo in, maar daar heeft iedereen natuurlijk een eigen interpretatie van.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:07

Het staat er nu al 18 minuten. Ja bokt is erg groot geworden, er zijn dus meer mensen die moeten toezien dat het een beetje in gareel blijven lopen.

En waar mensen werken worden fouten (foutjes) gemaakt. Ik moet zeggen ik zelf denk ik te weinig oplet wat moddies doen. Soms vindt ik het jammer dat een topic gesloten is soms denk ik ja mag wel dicht. Zeker als het al weer de zoveelste bericht is van een zelfde soort.

Het is eigenlijk heel simpel, als je bokt ontgroeid bent niet meer komen. Of je gewoon niet ergeren aan dingen en lekker lezen en soms posten.

En hoe wil jij dan graag zien hoe moddies gekozen worden? Jij zou ook gaan voor bekende denk ik, zou je ooit op mij stemmen? Ik zou ook wel moddie willen zijn, tijd is er, zin is er maar of ik in Nederlands zo sterkt uit de bus kom???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:10

Omdat ik het nuttig vind om het heel bokt te laten lezen, ik weet nl dat ik niet de enige ben die dit zo ziet, ik vind dat het tijd wordt dit verhaal eens goed bespreekbaar te laten worden. Te veel bokkers hebben bokt de rug toegekeerd vanwege dit verhaal, bokkers die wel degelijk wat te melden hebben. Als dit lang genoeg blijft staan zal er ook meer dan alleen maar zo een nietszeggend bericht van 7 minuten op komen..en dat is nu wat im bedoel met het gehalte bokt...

Want mij boeit het ook steeds monder lang, dat je jonkies de fout in ziet gaat met verkeerde types omdat je mond dood gemaakt wordt, is dat bokt? Als dat bokt is, dan is het voor mij ook klaar. Ik zie bokt nog steeds als een medium wat wat te melden moet hebben..

Als stelselmatig je berichten gewist worden denk je daar anders over, als ik berichten zet, het staat er 7 minuten ,het staat er al 14 minuten, ik vind moddies geweldig, dan zit je hier dus goed. Veel te veel bokkers met iets te melden zijn al verdwenen, iets wat je merkt als je al sinds 2011 meeleest en meepost.

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:14

Nou, je hebt wel gelijk. Er wordt met twee maten gemod en er worden ook ogen dichtgehouden wanneer het juist het moment is aan de bel te trekken. Sommige mensen worden voor elk bericht op hun vingers getikt, ook als het helemaal geen onaardig bedoelt bericht is wat er getypt werd. Andere mensen kunnen alles flikken zonder dat er maar een banketstaaf waarschuwing komt. D'r worden dingen verwijderd en achtergehouden waar dat niet zou moeten. Ik zeg niet dat er alleen maar slechte mods zijn, maar er zitten d'r tussen die dat groene kleurtje niet verdienen!

Dit is een zwaar overgemodereerd forum!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:15

Tja, als je wat te melden hebt maar je houdt je niet aan de regels is het ook klaar. Want anders hou je die mensen de hand boven het hoofd... Regels heb je je gewoon aan te houden, mijns inziens is er genoeg ruimte voor persoonlijke meningen, het is maar net de manier waarop je het brengt.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:20

Als ik naar je berichten kijk denk ik dat je een concrete klacht hebt over een bepaalde mod. Wanneer je die bij beheer neerlegt kan daar ook concreet iets mee gedaan worden. In een algemene tekst zoals je OP zou dat verzuipen in de beoordeling van het hele team. Lijkt me niet wat je wil.

Over de macht van een mod heb ik recent nog wel het een en ander uitgelegd in het FZ-topic over Sous. Bijvoorbeeld dat er niet gemod wordt door een mod die zelf in het topic meediscussieert, en dat er ook niet gemod wordt op bekenden... Maar dat zijn ook wel regels die ik bekend veronderstel. Als jij ziet of denkt dat een mod zich niet aan die regels houdt kun je dat gewoon melden.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:20

Ik kan zo niet terug halen dat jonkies met verkeerde types de fout in gaan. Misschien ook omdat ik dus op de bewuste topic bar weinig ben.
Maar waarom in openbaar dan die mensen benaderen en niet via pb?
Natuurlijk ik het niet fijn om je berichten verwijderd te zien, en ja ik mis ook oude stempel bokkers en de bokkers van de eerste jaren. Maar is het aan "de ik heb wel iets te melden" mensen om de jonkies te redden?

Dan vraag ik me af waarom jij vindt dat je "ik heb iets te melden" persoon bent? Ik heb ook wel dingen te melden net als vele anderen. Ieder zijn waarheid, en beleving en ervaring toch?

Bokt is gewoon een fora voor vele mensen in alle leeftijden en van beginner tot ver gevorderde. Ik ben ook niet met alles eens, en ook niet met wat "normaal" beschouwt wordt.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:25

Ik geloof best dat het heel moeilijk is om moddie te zijn. Het is net als met jureren, je kan het nooit iedereen naar de zin maken.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:33

het maakt soms gewoonweg niet uit ook al doe je nog zo je best denk ik.........
als je met meerdere mensen een weg moet zien te vinden kan je het niet iedereen naar wens maken.
Komt omdat iedereen zijn/haar eigen mening heeft.
Dat maakt gelijk dat je niet met iedereen vriendjes hoeft/kan zijn.

Maak maar eens rooster op het werk........
iedereen wil die ene dag vrij zijn dus moet je wel iemand teleur gaan stellen.............
dat heeft dan weer niks te maken met of je die persoon wel of niet mag.

soms is er ook gewoon wat begrip van beide kanten nodig om een bal leuk te laten rollen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:21

Als je een klacht over 1 of meerdere moderators hebt, staat in de help vermeldt wat je moet doen (http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Heb_j ... derator.3F). Wanneer je het er met betreffende moderator niet uit komt kun je je klacht neerleggen bij een hoofdmoderator (zie http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Team). Het beheer is er meer voor de technische zaken.

Edit: wat er dan gedaan wordt is bekeken of de klacht gegrond is, en wanneer dit is zal met betreffende moderator doorgenomen worden wat wel/niet goed is en nogmaals naar de moderatorregels gekeken worden. En wat we kunnen doen om in de toekomst dit soort klachten te voorkomen. Een klacht wordt zeker serieus genomen.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:34

Wat ik me een beetje afvraag is wat je met dit topic wil bereiken? Ik heb zo het vermoeden dat dit om één bepaalde Mod gaat... Ik denk niet dat er door dit topic wat gaat veranderen eerlijk gezegd.
Als ben ik het op sommige punten wel met je eens.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:45

Of het over 1 mod gaat of niet maakt mij niet uit. Ik denk dat TS hiermee wil zeggen dat mensen zich nog eens achter de oren moet krabben of alles wel zo volgens de boktregels gaat. En waarom alle oud-bokkers die vaak met echt goede dingen en tips kwamen hier niet meer zijn...

Ook ik vind de mentaliteit en het niveau op bokt behoorlijk achteruit gaan, en hoe los ik dat op? Ik reageer vaak niet eens meer in topics, lees ze alleen even door en denk er dan het mijne van. En ik ben nu bijna alleen maar te vinden in de huiskamer, want daar kun je nog wel lachen en je mening geven.

Ik denk niet dat bokt hiervoor bedoelt is, banketstaaf in de huiskamer, en topics doorlezen maar niet meer reageren. Ik denk niet dat bokt dit voor ogen had toen de website gemaakt werd. Dus misschien wel een verkapte vraag van de TS "Bokt wat gaan jullie hier aan doen? Om te voorkomen dat bokt een soort van "lachertje" wordt onder de paardenforums? Tenminste dat haal ik uit de tekst van de TS :j

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:48

Anoli schreef:
Of het over 1 mod gaat of niet maakt mij niet uit. Ik denk dat TS hiermee wil zeggen dat mensen zich nog eens achter de oren moet krabben of alles wel zo volgens de boktregels gaat. En waarom alle oud-bokkers die vaak met echt goede dingen en tips kwamen hier niet meer zijn...

Oud bokkers waarvan een aantal zelfs teamie zijn geweest die zijn vertrokken....

Maar, ik weet dat een aantal oud-moderators in de tijd dat ze groen waren op zwart zijn gezet wegens niet functioneren / overtreden regels.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:00

Winged schreef:
Anoli schreef:
Of het over 1 mod gaat of niet maakt mij niet uit. Ik denk dat TS hiermee wil zeggen dat mensen zich nog eens achter de oren moet krabben of alles wel zo volgens de boktregels gaat. En waarom alle oud-bokkers die vaak met echt goede dingen en tips kwamen hier niet meer zijn...

Oud bokkers waarvan een aantal zelfs teamie zijn geweest die zijn vertrokken....

Maar, ik weet dat een aantal oud-moderators in de tijd dat ze groen waren op zwart zijn gezet wegens niet functioneren / overtreden regels.

Kijk ik weet niet alles, heb daar ook geen interesse in gehad waarom er mensen vertrokken. Maar nu dat toch wel heel duidelijk wordt vraag ik mij wel eens af hoe "eerlijk, volgens de regels" het er aan toe gaat. Van 1 mod weet ik dat diegene regels overtreden heeft en daarom zwart werd, maar voor de rest weet ik het echt niet.

Want om heel eerlijk te zijn zie ik nog maar weinig topics waar het er écht leuk en netjes aan toegaat. Terwijl dat naar mijn idee in mijn begin jaren toch echt wel kon :j

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:06

Ja dat vraag ik me soms ook wel af, waarom die er niet meer zijn.. En de verklaring denk ik ook wel te weten, maar dat gebeurt allemaal achter de schermen, en zal hier nooit toegegeven worden.. ;)

Frozen
Berichten: 1509
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: In stal

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:10

Met de mod waar ik een akkefietje mee had is gelukkig weer zwart,maar toen ik naar bart een pm had gestuurd,werd er ook weinig aangedaan...
Als ik nu al een opmerking maak dat die gene het allemaal mooi veteld op bokt,maar in rl gewoon een dierenbeul is,word ik al gebanned...dus tja dan kun je dus je mening niet meer geven...

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:12

@ frozen : ik heb een meelezer die met regelmaat mijn berichten naleest en zonodig ze temt... Heel fijn want ik blijf gewoon voldoen aan de boktregels, maar blijkbaar geeft dat voldoening aan die bokker...

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:20

Anoli schreef:
Kijk ik weet niet alles, heb daar ook geen interesse in gehad waarom er mensen vertrokken. Maar nu dat toch wel heel duidelijk wordt vraag ik mij wel eens af hoe "eerlijk, volgens de regels" het er aan toe gaat. Van 1 mod weet ik dat diegene regels overtreden heeft en daarom zwart werd, maar voor de rest weet ik het echt niet.

Mwah, dat weet ik ook allemaal niet. Werd dan meestal een berichtje geplaatst 'in overleg met het beheer en de hoofdmods ga ik stoppen'. Nja dat zei meestal IMO wel genoeg. -O-

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:30

Aan de ene kant snap ik wel dat ze niet alles openbaar maken, want dan gaat iedereen zich er mee bemoeien.

Aan de andere kant roept het juist frustratie op :j
Eerlijkheid en openheid waarom een mod (verplicht) stopt zou denk ik meer rust brengen.

Maar ook eerlijkheid en openheid als het beheer vind dat een mod iets verkeerd heeft gedaan in een topic/tegen een bokker en dat aangepast moet worden.

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:40

[quote="Rinske"]Stuur je klacht naar Bart en/of Eline....


Kinderen hadden wat op bokt gezet wat echt niet klopte

Had mij eerlijk mening erbij gezet

Volgende dag meteen een mod in mij bericht dat ze slecht van mij vond dat meteen mij eerlijk mening op bokt had gezet

Ik legde uit dat wat kind neer gezet gewoon echt niet kon

Haar mening was dat maar rekening mee moest houden

Ik haar terug gemaild dat de ONZIN verhaal van kind voor gaat dan eerlijk anwoord van een bokker die wat van zeg

Heb ook naar Bart gemaild mij mail en die van de mod + de tekst nooit meer wat van gehoord
Laatst bijgewerkt door sporten op 19-08-12 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:43

Anoli schreef:
Aan de andere kant roept het juist frustratie op :j
Eerlijkheid en openheid waarom een mod (verplicht) stopt zou denk ik meer rust brengen.


Dit is al meerdere keren gebeurd en om nou te zeggen dat het meer rust bracht :x
eerder het tegenovergestelde.