[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:22

Ik heb ook altijd van die losse neusflappen van de Paardendrogist en nooit verbranden neuzen en lippen. Laat ze ook gewoon zitten als het regent.

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:28

Hier ook van die flappen voor aan het halster

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:47

Dan ga ik morgen eens op de paardendrogist kijken. Al ben ik ook niet zo'n voorstander van halster op in de wei, maar ik.moet toch wat. Dit kan echt niet, Dais was zo ontzettend zielig!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:29

nee geen recente foto's meer. zou ik pietsie even moeten vragen eentje te maken of gauw weer even zelf gaan, laatste keer kwamen we er onverwacht voorbij, maar had dus geen camera bij toen.

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:42

Jeetje Marieke, wat een schrik zal dat zijn geweest voor jullie! Gelukkig is Esprit zelf nog heel!
Cynthia, gelukkig geen ervaring met verbrande neuzen hier (allemaal donkere neusjes), maar wat sneu voor Dais en TiSento zeg! Hoop dat je snel iets vind dat ze kan helpen.

Wij hebben gister eindelijk onze nieuwe merrie opgehaald, ze is al sinds 7 februari in ons bezit, maar stond nog bij de vorige eigenaar om gedekt te worden. Helaas wilde dit niet erg lukken, en hebben we haar nu naar huis gehaald. We gaan nu gewoon kijken of er nog een goede hengstigheid op wil komen, en dan laten we haar eventueel nog een keer dekken dit jaar, en zo niet proberen we gewoon volgend jaar weer.
Hier een paar foto's van onze nieuwe trots, foto's van gister toen ze hier net was, dus betere foto's volgen nog.

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:44

Mooie merrie!

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:50

Wat een mooie merrie!!!!

Mijn drachtige merrie heeft gisteren een 1A premie behaald op de New Forest keuring in Gasselte. *\o/*
Over 3 weken mogen we naar Ermelo, om te kijken of we daar het ster-predikaat kunnen behalen....

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:53

Super Annastasia! Succes in ermelo straks. Hier geen stamboekkeuringen dit jaar, merries zijn al ster, jaarlingen vond ik nog niet klaar genoeg, en eigeljik kunnen ze er toch geen predikaten mee krijgen, dus pas volgend jaar weer als er bij een merrie een veulen loopt, dan hoop ik dat ze voorlopig keur wordt.
Dit jaar enkel de keuring van de vriendenkring voor welsh a pony's. vermoedelijk alleen de young handlers klassen en de first riddens. en misschien tegen dan een jaarlingetje mee.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:56

AZ wat een sprookjes merrie zeg! Wauw :)

Annastacia gefeliciteerd!! Wij moeten 25 augustus met 4 merries, dus ben benieuwd :)

noivadapaz
Berichten: 317
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Zijdewind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:55

Mooie merrie AZ.

Zo ik ga me ook weer af en toe melden. Weekend van 30 juni ben ik met een van de drachtige dames naar het CHIO in Aken geweest. Brazilie is het gastland en ze wilden zoveel mogelijk MM's bij de openingsceremonie. Helaas had ik niet verwacht dat ze het allemaal zo spannend zou vinden. Uiteindelijk hebben we de opening ook niet meegereden, ze was er veel te gestrest voor. Ik hoop eigenlijk nu gewoon dat ze nog steeds dragend is |( .

Misschien nog even een vraagje. Maandag hadden we een rit door de oude binnenstad. Dat ging eigenlijk hartstikke goed totdat we door de winkelstraat kwamen met spekgladde stenen. Hier ging ze dusdanig aan de glij dat ik ben afgestapt en met de trailer terug ben gebracht. Nu vroeg de Da of ze nog een relaxer zou moeten, heb nee gezegd maar ze staat nooit zo heel rustig op de trailer en voor ik het wist heeft ze dus wel een prikje gehad. Ik was gewoon ook een beetje beduusd en vond het voor mijn paard ook heel erg dat ze zo over de zeik ging dat ik het voor haar wel beter vond maar kan dat eigenlijk kwaad voor het veulen? (was helemaal vergeten te zeggen dat ze dragend was)

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:58

AZ mooie merrie,gefeliciteerd ermee!

Cynthia wat zielig zeg die verbrande neuzen..ik heb ook een palo met bleke neus,maar gelukkig nog nooit verbrand..ik prijs me maar gelukkig als ik dit zie! :(:)
Ik dénk/hoop dat wij er een stuk of 4 drachtig zouden hebben dan. Misschien wel 5 als alles mee zou slaan.

Annastacia gefeliciteerd!!

Marieke jee wat een belevenis zeg...Wat een gestress,niet moeilijk dat ze stijf was en zich amper liet zien,arm diertje :(:)

Patrick succes en sterkte met de castratie. :(:)

joyce hopelijk dit keer het goede zaadje bij het goede eitje!

Traiectum welkom en gefeliciteerd!! In DBT2012 hadden we ook iemand die in volle verwachting was van een veulen uit iemand anders' merrie!

Knapperd Cemlys!!

Polleman fijn dat je merrie weer lijkt te stabileseren,altijd eng als ze dan ineens echt uier enzo krijgen.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:23

Novidapaz: Voor zover ik weet kan het geen kwaad, hier heeft Casa in 2009 ook iets gekregen om haar even 12 uur rustig te houden na het weg knijpen van een vruchtje (tweeling) het vruchtje wat is blijven zitten is inmiddels 2 en een heerlijk groot ding ;)

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:11

Patrick succes vandaag met het wegbrengen en morgen met de castratie.
Ik duim dat alles gewoon goed gaat!!

MariekeA gatver wat vervelend...
Merrie in de stress en dan nog verergerd door een gillende persoon... pfff. kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.
Dat de merrie dan stijf is, is logisch.
Ga je nu nog IBOP met haar doen?

Cynth agossie die verbrande neusjes. echt niet fijn.
Ik smeer wel wat als ik eraan denk, soms zie ik een verbrand plekje maar zo als bij Dais en Ti heb ik t niet gezien.
Zot he, met dit weer...
Maakt me wel weer even alert om wat meer te smeren.
:(:)

Cemlys, dat witte koppie, <3 echt leuk.

Noividapaz, een spuit kan geen kwaad.
Jammer dat ze zo getressed was.

AZ wat een beauty, hopelijk vertoont ze nog een mooie hengstigheid en gaat het bij jullie wel lukken haar drachtig te krijgen.

Traiectum gefeliciteerd wordt dit je eerste eigen veulen? Spannend.

Joyce dit klinkt wel veelbelovend. Dat worden weer spannende 18 dagen.

noivadapaz
Berichten: 317
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Zijdewind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:14

Gelukkig, ze stond na een half uurtje ook alweer te roepen dus zo'n grote sedatie was het niet maar toch. Inmiddels is ze weer opgeknapt. Zeker jammer, je doet eea voor je plezier maar zo is het geen plezier meer.

Zal straks weer eens bijlezen :o

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:11

Tjinta, nee. Ze is nog zo jong. Ik laat de rest van het jaar lekker lopen. Ze komt naar huis.
Ik zie volgend jaar wel weer.

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:16

nog 3 nachtjes :):) dan waika scannen :):) ik hoop zoooooooo dat er een vruchtje zit die goed is _/-\o_ :):)

ik ben altijd gewoon zenuwachtig :+

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:21

Balen Noivapaz.. maar ik geloof ook niet dat het veel kwaad kan..

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:38

Iemand ervaring met een merrie (net drachtig) die ineens dikke benen heeft, en niet warm of een wondje of iets en wat met een paar dagen ineens wel weer weg is? Ik had al gehoord dat dit iets van een virusje kon zijn? En heeft dit invloed op de dracht (heb er geen goed gevoel over ondanks dat ze drachtig is gescand)

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:51

heeft mij merrie ook gehad toen dacht de dierenarts dat kwam door verandering van hormonen en eiwitten
bonita mocht toen niet zo lang in gras staan

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:51

tammiebels schreef:
Hey Polleman,
jij hebt je merrie toch ook drachtig van Wup?


dat klopt jij ook??

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:35

Vandaag hebben we Patrick naar de kliniek gebracht.
Heerlijk zo'n paard die alles goed vind en zich overal thuis voelt.
Weet niet hoelaat hij morgen geholpen wordt, ze doen ook een gastroscopie daar moet hij ook nuchter voor zijn dus dat gingen ze even opnieuw inplannen.
Er zal ook weer een zenuwtest gedaan worden, kijken hoe het daar mee staat.

Vanmorgen bartstende koppijn en overgeven bahhh denk van de spanning.
Hoofdpijn is er nog steeds maar gelukkig minder.

Whis staat naast de kleine buurvriendjes en was rustig toen we weg gingen na het eten ga ik naar haar toe hoop dat ze lekker rustig staat te grazen.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:45

Ja polleman, hier ook drachtig van Wup, tenminste ik hoop dat dat nog steeds zo is. Had toevallig jouw naam gevonden toen ik op Wup zocht en later weer ivm dikke benen. Vond ik wel toevallig. Maar bij jou waren de dikke benen dus ook zo over? Hier paar dagen geduurd maar ze is nu weer zon krengetje af en toe terwijl ze juist zo rustig was toen ze net drachtig gescand was dus ben bang dat het mis is gegaan.

Edit, wat dubbel getypt
Laatst bijgewerkt door tammiebels op 09-07-12 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:45

Patrick...succes morgen

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:45

Succes morgen Patrick! Kan me goed voorstellen dat je je niet goed voelt van de spanning.

lisch: spannend, logisch dat je zenuwachtig bent - nou maar hopen dat alles goed zit.

Voor mij wordt het mijn eerste veulen, sowieso de eerste dracht die ik van dichtbij meemaak, dus heel veel nuttige informatie zal ik niet bij kunnen dragen hier :o Ik heb een pony gehad, maar die is vorig jaar overleden (verhaal staat in de link in m'n onderschrift). Kid heeft gelukkig al drie gezonde veulens op de wereld gezet, dus ik ga er maar van uit dat ze weet waar ze mee bezig is :D Ze heeft zelf al een veulen van deze hengst gehad (nu 2 jaar) en haar dochter ook. Alletwee fijne, dappere, werkwillige paarden, vandaar dat de keuze voor mij ook niet zo moeilijk was.

Dit is Kid trouwens:

Afbeelding

En papa Major Jesse:
http://www.burgmeijerqh.com/afbeeldingen/stallions/stallion2/MajorJesse-flyer.png

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:26

Hopen dat alles goed gaat patrick :)

Mooie combi hierboven :)