[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:58

Das ietsje meer dan mijn weekend salaris en studiefinanciering...
Die van mij word lekker omgeschoold tot allrounder, in de hoop er na de zomer mee te gaan starten :). Het is zo jammer dat ie bij de oude baasjes verkeerd gereden is..

MaartO
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:18

Puur toeval.

Mijn draver verhuist hopelijk vanavond naar mijn eigen weide *\o/* Eerst nog even gaan kijken voor een vriendje, is die ok, komt hij meteen mee en dan gaan we daarna doorrijden om Jackass ook op te halen.
Eindelijk 24/7 buitenbeloop dan voor hem, ipv die saaie muren van de stal bijna voortdurend om hem heen -O-

PaulineLala

Berichten: 267
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:19

24/7 buitenloop is echt geweldig!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:21

Inderdaad, goed van je verhuizing :D!
Ze kunnen goed buiten hoor, die van mij staat altijd buiten met mogelijkheid tot schuilen in de regen oid.
Maar kom je als het keihard regent, staan ze gezellig buiten te knuffelen samen..

MaartO
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:28

ja hé, ik ben ook helemaal enthousiast. Met de stal waar hij staat is écht niets mis qua omgang met paarden hoor, hij heeft er 4 jaar gestaan en hij is ongelooflijk veranderd... hij werd er gewoon behandeld als één van hun eigen paarden.
Alleen over buiten staan hebben ze een heel apart idee. Bij het minste zuchtje wind of spatje regen, komen ze gewoon niet buiten... in de herfst/winter/voorjaar mogen ze al helemaal niet buiten...

Dus dat stak wel ferm tegen.

Paar weken geleden een weide op de kop kunnen tikken, 1 km van mij thuis vandaan, 1ha groot en schuilstallen staan er al op.
Weinig getwijfeld dus en de weide genomen.
En dan beginnen zoeken naar een pony als gezelschap, alleen zetten is uiteraard geen optie.
Vanavond ga ik kijken naar een hengstje van 7 maanden, die ook gewoon in van constant buiten te staan.

Ik ben zo enthousiast voor Jack, al helemaal omdat er op die stal nu een hele hoop tienermeisjes zijn gekomen die met de paarden van de staleigenaren rijden en die wel iets te veel in contact met Jack kwamen ook.
Daar hou ik niet van, al helemaal omdat Jack geen simpel paard in de omgang is.

PaulineLala

Berichten: 267
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:30

Leuk! nou ik hoop dat jullie een leuk weidemaatje voor hem vinden !

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:31

Ik snap je keuze helemaal.
Vaak zijn die stallen wel zo, bij 2 druppels gaan ze gelijk naar binnen, hoe maak je van een paard een watje.

Leuk dat je een maatje voor hem zoekt :).
Maar niet makkelijk in de omgang? Houdt ie niet van vreemde mensen ofzo?

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:35

Leuk, allemaal nieuwe draver eigenaren :D

Kleine Wendy, schattig hoor :D

Ik heb mijn draver gekocht als kwpn'er :+ Tot ik via haar paspoort naar de ouders ging zoeken, vond het helemaal niet erg eigenlijk, juist leuk, iets niet 'standaards' :))

Equilis

Berichten: 236
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:38

Wij zijn er ook toevallig bij gekomen. We waren op zoek naar een lief en rustig paardje, waar we nog veel van konden leren. Zo zijn we bij Pepita uitgekomen :)

MaartO
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:45

Ess_Ramona schreef:
Ik snap je keuze helemaal.
Vaak zijn die stallen wel zo, bij 2 druppels gaan ze gelijk naar binnen, hoe maak je van een paard een watje.

Leuk dat je een maatje voor hem zoekt :).
Maar niet makkelijk in de omgang? Houdt ie niet van vreemde mensen ofzo?


tuurlijk een vriendje, alleen zetten is wel het laatste wat ik een paard zou aandoen. Het wordt wel een pony, een 2de groot paard hoef ik niet en zo hebben de kinderen er met tijd nog iets aan, moesten die ook het paardenvirus te pakken krijg.

Jack moet in het verleden ferme slagen op zijn hoofd gehad. (heb hem gekocht als 5jarige). Je kon er praktisch niets mee doen, pas na 3 maanden had ik zijn vertrouwen gewonnen en kon ik er van alles mee doen zonder dat hij verstijfde.
De staleigenaren konden hem pas na een jaar zo uit de stal halen aan het halster. daarvoor weigerde hij dat er iemand hem bij een halster greep, er moest een touw aan zodat hij afstand kon hebben.

het mensenschuwe is er nu wel uit, hij is in de omgang heel makkelijk, rustig en betrouwbaar. Maar zijn vertrouwen moet iemand echt verdienen, dat geeft hij niet zomaar weg, laat staan dat hij iemand blindelings zou volgen.
Daarmee dat ik niet wil dat er te veel vreemden bij zouden gaan. Soms heeft hij nog wel eens rare trekjes, die gewoon bij hem horen, maar iemand anders zou dat wel eens gauw als koppig of irriterend gaan vinden. Hem een klap geven zou op dat moment heel veel verpesten.

gaan wandelen kan ik nog steeds niet. Hij kan ineens in pure paniek omslaan als hij nog maar denkt iets engs gezien te hebben :/
Maar hopelijk gaat dat nu ook wel beteren, nu hij veel meer rust zal kennen, en vooral veel meer weidegang.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:02

Ess_Ramona schreef:
Eigenlijk ben ik best nieuwsgierig, hoe zijn jullie bij een Draver gekomen? Bewust eentje, of altijd al gek op geweest of toeval :)?



Ik was ook op zoek naar een allround recreatie paardje. Stom genoeg was Vanou het eerste paard waar ik ging kijken en ik ben echt puur voor haar lieve uitstraling gevallen.
Nu, 4 jaar later heb ik er ook echt het perfecte allround recreatie paard aan dat ik destijds zocht maar het heeft best wat tijd en moeite gekost :+

marijkje1990

Berichten: 925
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:10

CarinaR schreef:
Je staat nu bij de drafbaan toch? Waar ga je heen dat je zo lang moet rijden.



Ja ik sta nu bij de drafbaan, ik ga naar het kuinrebos toe iets van +/-12 kilometer is dat.

@Ess_Ramona: Ik was 15 toen ik ging stage lopen bij Crebas, nooit meer weg gegaan en zo is broadway bij me gekomen.


De rest lees ik later wel bij, ga me vriendin op halen die haar nieuwe camera gaat uit testen :D (op broadway natuurlijk)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:17

Klinkt leuk allemaal zeg :)!
T zijn wel echt goede paarden voor allround.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:22

Of voor een sport zoals TREC :+ Ik vind het een ideale tak van sport voor Dravers :j Zou leuk zijn als er meer mee gaan doen ;)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:25

Haha ben daar zo niet bekend mee, maar hoor van veel mensen dat t erg leuk is :).

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:45

Het is zeker erg leuk, Zanzi en ik hebben 2 en 3 juni voor het eerst meegedaan en als het aan mij ligt gaan er nog heel wat TRECs volgen. :j

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:45

Mijn vriend en ik waren op zoek naar een leuk recreatie paardje, eentje die lief en betrouwbaar was/is... Toen bij ons huidige paard gaan kijken, en gereden en eigenlijk op zijn uitstraling/karakter gevallen. En toen we eigenlijk hadden gezegd we willen hem kopen, kwamen we erachter dat het een draver was :-D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:58

Leuk Beauty :).
En Flew, lijkt me echt leuk, heb je misschien foto's, ben benieuwd :D!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:59

Ess_Ramona schreef:
Leuk Beauty :).
En Flew, lijkt me echt leuk, heb je misschien foto's, ben benieuwd :D!


Zie mijn profiel :+ of mijn website: www.trecnoord.nl

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:02

Heb even je hele profiel besnuffeld, en wat een gaaf paard heb je zeg! Lekker veelzijdig :).
Ziet er echt gaaf uit, maar dan zal ik denk ik wel les moeten hebben daarin :+.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:04

Dit ben ik met Zanzi bij de poort:

Afbeelding

En in het labyrint:

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:05

Dan mag Calli eerst wat stoerder worden :'). Meneer ziet er stoer uit, maar stiekem..

FireAndIce

Berichten: 879
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:02

Ik heb Kyara gekozen,niet omdat ze een Draver is,
maar vanwege haar lieve karakter,mooie uitstraling en de klik die ik met haar heb :j

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:04

Zo, Calli was braaf buiten. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht(zenuwpees), maar ging lekker :).

CassieUltra

Berichten: 342
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:03

Ik ben in het bezit van een dravertje!
Ultra Sonic Z! :)