Een kijkje in de Training! van bram en mij!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 21:36

Wat mij wel opvalt is dat Bram op iedere foto zijn staart erg ver van zijn lijf af houdt. Dat ziet er toch echt uit als een paard met rugpijn. Nu weet is dat Bram een arabje is en ik heb wel eens gehoord dat die de staart hoger dragen. Dus mijn vraag [aan Ymke maar misschien ook arabieren liefhebbers]: Waarom draagt hij zijn staart zo ver van zijn lijf?

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:08

Dat doen inderdaad (bijna) alle arabs. Die van mijn vriendin (heeft er 3) doen het ook allemaal. Dan zouden ze allemaal last van hun rug hebben;)
Groetjes iris

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 11:40

Dankje mickey..

Kawa ik snap jou ook niet. Jij oordeelt van verhalen die maanden oud zijn.
Als jij 2 maanden geleden een auto ongeluk zou hebben gehad ( bewijs van spreke) Je kon niet lopen, zat in een rolstoel en gaat langzaam aan revalideren en weer proberen te lopen zeg ik toch ook niet , " Dat is onbegonnen werk, gun haar rust en laat haar lekker in die rolstoel zitten dat is goed voor haar" ????

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 11:46

Och wat begint het niveau toch weer te zakken in dit topic.
Leer mekaar nou is te begrijpen.Jullie hoeven heus niet te doen alsof jullie Anky zijn! Ymke geeft haar fouten toe,en dan gaan jullie haar lopen afkatten.Nou lekker is dat! Zijn jullie bij die training? Mensen dit zijn MOMENTopnames.En als je zonodig commentaar wil geven,geef het dan op een goede manier,zodat zij er ook nog wat aan heeft.Wat heeft het nou voor 'n nut om mekaar te gaan zitten af te katten? Terwijl Ymke aan goede tips veel meer heeft? Commentaar geven is makkelijk,maar doe het zelf maar is beter! Probeer ook is iets te snappen van de tegenpartij,
ookal vind je die persoon niet aardig! En als je alleen maar commentaar kan geven zonder tips,reageer dan niet op dit topic.Maar ga kippen fokken o.i.d

Ymke,succes!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 11:53

Jippie, eigenlijk elke 100% arabier loopt met z'n staart zo. Als je een foto op een site van een andere echte arabier zou zien zul je zien dat ze eigenlijk altijd zo lopen. (bv op de site van arnd bronkhorst) Ook als ze los in de bak lopen of gaan showen lopen ze ook zo.
Ik heb vast nog wel ergens een foto van bram los. Waar hij net gekraakt/gemasseerd was. De eerst foto aan de longeerlijn is met de Dierenarts naast mij gemaakt.

Afbeelding Hier gebruikt hij zijn rug echt 100% ( volgens DA)

Afbeelding Hier loopt hij opgericht maar zijn rug is wel kaarsrecht!

Op beide foto's is zijn staart van zijn lijf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 12:16

#Ymke# schreef:
Dankje mickey..

Kawa ik snap jou ook niet. Jij oordeelt van verhalen die maanden oud zijn.
Als jij 2 maanden geleden een auto ongeluk zou hebben gehad ( bewijs van spreke) Je kon niet lopen, zat in een rolstoel en gaat langzaam aan revalideren en weer proberen te lopen zeg ik toch ook niet , " Dat is onbegonnen werk, gun haar rust en laat haar lekker in die rolstoel zitten dat is goed voor haar" ????

Het verschil is alleen dat jou paard geen ongeluk heeft gehad.
Dus niet hoeft te revalideren.
En natuurlijk spelen verhalen van maanden geleden mee, je doet als of het verhalen van jaren geleden zijn, maar ze staan bij wijze van spreken nog boven in de lijst van alle topics.

En dat je je paard wilt trainen door de rug te lopen, laat iemand met ervaring je daar dan in helpen, want op deze foto is er niet 1 bij waar hij door de rug loopt, dus ook niks sterker zal worden in de rug.

En helaas komt er eens een tijd dat je rustiger aan moet doen met je paard.
De tijd dat je moet inzien dat een paard op is.

Hier lopen we allemaal nog eens tegen aan, niet alleen jij.
Natuurlijk is dat niet leuk om dat te moeten gaan zien van je eigen paard, maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Je hebt in andere topics van veel mensen, die al heel lang in de paarden zitten, ook te horen gekregen dat je misschien het rijden moet beperken tot een rustig bosritje.
Ik ben nu alleen nog een van de weinige die in dit topic dat ook nog zegt omdat de rest zich terug heeft getrokken totdat jij je roze brilletje af hebt gezet.
Hebben wij er dan allemaal zo wenig verstand van?

Ga al die topics zelf nog maar eens nalezen en lees zonder je op de tenen getrapt te voelen die berichten nog eens na, niet alleen de berichten die je wil lezen.
Kijken ook eens wie wat schrijft, zodat je kunt zien of het iemand van 14 is met weinig paarden ervaring of mensen die al heel lang mee draaien.
En ga er eens vanuit dat bokkers meestal het beste met je ( en vooral met bram) voor hebben al komt dat soms anders over.

Ik weet niet of bokt over 9 jaar nog bestaat, maar als ik dan zulke foto's van Kawa plaats en ik nog steeds volop wil rijden, hoop ik dat mensen me dan aan dit topic herrineren zodat ik dan ook ga inzien dat rijden niet alles is wat je met paarden doet.
En soms je paard meer plezier doet in wandelen, knuffelen enz.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 12:27

Maar kawa.

Ik probeer duidelijk te maken dat ik niet vollop aan het rijden ben. Ik rij een half uur per dag in de bak en rij daarbij meestal met deskundige begeleiding. Meestal ga ik 2 dagen , soms 3 dagen in de week de polder in (wij hebben geen bos in de buurt) en maak ik een staprondje van gemiddelt een uur. Hij staat van een uur of 10.00 tot een uur of 17.00 in een weiland, daar eet hij alleen maar. Ik val hem een half uur per dag lastig omdat hij dan moet werken. Meestal begin ik met een kwartier aan een los teugeltje op te warmen en dan pas zo laag te rijden. En de ene dag loopt hij beter dan de andere dag, maar dat is bij elk paard zo. Ik overvraag niks (meer) zoals ik al zei, ik heb alle tijd. En ben gewoon anders gaan rijden.
Van veel mensen neem ik inderdaad niks aan, maar dat heeft een andere rede. Die kunnen alleen maar mensen afz**ken en roepen bij voorbaat al dat alles fout is voor ze uberhaupt iets hebben gezien of gelezen.
Als ik m'n paard alleen maar ga knuffelen en af en toe meeneem op een buitenrit is hij binnen een jaar naar de hemel gevlogen. Zodra hij een week niks mag doen gaat hij klieren, mensen bijten, draaien, je kan hem niet eens normaal aan het halster meenemen. Lijkt me voor hem ook niet fijn!


Ik heb het al zo vaak gezegt, ik nodig graag iemand uit met verstand van paarden om eens bij mij te komen kijken ( en te komen helpen) maar ondertussen roepen jullie ( in het algemeen) alleen maar dat ik het slecht doe, ik niet kan rijden, me paard mishandel, dat alles beter moet enzovoort. Maar aan tips via internet heb ik minder dan aan iemand die naast me staat en me desnoods laat zien hoe het moet.

Nog even iets anders. Hij heeft wel degelijk een ongeluk gehad. Hij is in het prikkeldraad gegleden, dat noem ik een ongeluk. Foto's van daarvoor heb ik helaas niet, maar ik kan je zeggen dat zijn rug, zelfs als hij stond kaars en kaars recht was. Door stress is hij in een klap mager geworden en omdat hij een week of 2 niet mocht lopen ( wonden konden open gaan) waren zijn spieren een end verslapt....

Nog iets, zoals je kunt zien ben ik inmiddels al aan het veranderen. Ik begin toch niet meteen te schreeuwen of wat dan ook. Ik neem iets aan van iemand, tips, goede adviezen en vraag ook dingen. Ik weet nog een topic waarin dat anders was...

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 13:04

ik geloof niet dat dat paard 20 is !!!!
die is 6 Knipoog
enne... arabieren lopen (bijna) altijd zo hoor

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 13:59

Dankje mereltje Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:12

Wat wil je nu horen? Dat je harstikke goed met Bram bezig bent, dat hij nog jaren meekan en dat jij geweldig kan sturen? Nou, dat zeg ik dus echt niet, Sorry dat ik het zo zeg, maar hij loopt echt niet zo geweldig op deze foto's. Het zijn natuurlijk foto's maar ik kan me niet voorstellen dat je alle slechte momenten plaatst dus zullen dit wel de beste momenten zijn? Doe een heel stuk rustiger aan met die bok of zet hem evt. op rust. Misschien kun je een ander paard zoeken waar je wat op rond ken hobbelen? En hoe probeer jij hem lager in die hals te krijgen? Probeer hem gewoon nagevelijk te rijden en hem dan heel langzaam laten te zakken. Het hoeft maar een heel klein beetje te zijn....

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-02 09:07

Steef schreef:
Wat wil je nu horen? Dat je harstikke goed met Bram bezig bent, dat hij nog jaren meekan en dat jij geweldig kan sturen? Nou, dat zeg ik dus echt niet, Sorry dat ik het zo zeg, maar hij loopt echt niet zo geweldig op deze foto's. Het zijn natuurlijk foto's maar ik kan me niet voorstellen dat je alle slechte momenten plaatst dus zullen dit wel de beste momenten zijn? Doe een heel stuk rustiger aan met die bok of zet hem evt. op rust. Misschien kun je een ander paard zoeken waar je wat op rond ken hobbelen? En hoe probeer jij hem lager in die hals te krijgen? Probeer hem gewoon nagevelijk te rijden en hem dan heel langzaam laten te zakken. Het hoeft maar een heel klein beetje te zijn....


Dat wil ik helemaal niet horen steef! Ik wil juist normaal advies! Gewoon op de normale manier zonder met feiten en oordelen te gaan smijten die nergens over gaan.!
Nog een stuk rustiger aan ? ik denk dat je even moet lezen steef. Ik rij elke dag een half uur ongeveer, waarvan 5 min losstappen, 15 min losdraven/galoperen om de spieren warm te laten lopen en de overige tijd rij ik hem zoveel mogelijk laag. Verder loopt hij 2 ,soms 3 dagen in de polder. Gemiddelt en uurtje stappen over de harde weg. Als hij er blij mee is! Hij is nog nooit zo vrolijk geweest! Dus blijf niet roepen dat hij op rust moet!
Ik zei al dat hij altijd hoog en rond gereden is, en wij pas 3!!! weken bezig zijn om hem zo te rijden. Hij heeft bijna 17 jaar hoog gelopen en moet nu ineens zakken, dat is ook lastig voor hem! Maar we hebben de tijd en als hij het aankan en leuk vind ? Misschien duurt het nog een maand voor het correct VWNW loopt! So What ? We hebben de tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 09:20

17 jaar? Normaal is tie toch pas op zen 15de beginnen werken? Stay by your story

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 09:36

Citaat:
Ik zei al dat hij altijd hoog en rond gereden is, en wij pas 3!!! weken bezig zijn om hem zo te rijden. Hij heeft bijna 17 jaar hoog gelopen en moet nu ineens zakken, dat is ook lastig voor hem!


3 weken Ymke, weet je zeker dat je niet jokt?

Geplaatst: 19-03-02 19:09
ongeveer 20 min laag ingestelt. Met zijn neus voorbij z'n knieen, en dan inbuigen op de lange zijde, links, overpakken,rechts,overpakken, en zo de hele tijd door.

17-03-02 20:50
Op advies met elastiek, zodat hij over zijn rug ging lopen

Geplaatst: 14-11-01 00:22
De andere dagen is het of rustig naar het voorwaarts neerwaarts rijden
Ik had het elastiek eraan gedaan,. en hij stond niet strak, kreeg hem niet strakker, er zat vuil tussen het sluitinkje. Eerst een beetje maf doen en toen de ontspanning opzoeken. Hij zakte steeds verder met zijn koppie. En op een gegeven moment liep ie helemaal omlaag, over zijn rug, neusje tot bij zijn knieen

Geplaatst: 02-09-01 21:14
lekker neerwaarts, en niks kop in de krul,
Op een gegeven moment liep ie heeel laag over zijn rug in een klein boogje


Geplaatst: 08-05-01 21:49
Ik had voor de zekerheid me slof erom gedaan en hield hem heel los

Geplaatst: 02-02-01 14:25
Met dit ding eraan zal het ook niet de bedoeling zijn dat hij hoog loopt.
Afbeelding

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 10:41

runningkawa schreef:
Citaat:
Ik zei al dat hij altijd hoog en rond gereden is, en wij pas 3!!! weken bezig zijn om hem zo te rijden. Hij heeft bijna 17 jaar hoog gelopen en moet nu ineens zakken, dat is ook lastig voor hem!


3 weken Ymke, weet je zeker dat je niet jokt?


Mensen waar zijn jullie nou mee bezig, als je zo nodig oude topics wil ophalen doe dit dan via pb! Het heeft totaal geen zin om iemand te proberen "af" te maken, of met woorden terug te pakken op wat er in het verleden is gebeurd! Inmiddels zijn we alweer een jaar verder en zoals Ymke al zegt probeert ze om goed met haar paardje om te gaan. Waarom nou zo bot doen Verward

En Steef, ik denk dat jij gewoon op een hele andere manier naar paarden kijkt, niet iedereen ziet paarden als handelswaar........(en zeker niet hier op bokt waar de meeste mensen gewoon plezier willen hebben met hun paardje!)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 11:19

Ik denk niet dat we hier veel mee opschieten dames en heren.
Ik vind een discussie best, maar doe dit verder via pb. Niet heel bokt hoeft mee te genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 11:28

Mag heel bokt niet weten dan dat er gelogen word?
Ik word namelijk nogal link als ik merk dat er gelogen word. Boos!
Ze is 19 en moet de consequenties maar aanvaarden van wat ze zegt.
Doe je dit via pb word er gezegt dat je achterbaks bent.
Nu kan iedereen lezen hoe ik ( en vele andere, die helaas niet reageren) er over denken.
Ze moet maar eerlijk zijn en niet via liegen haar zin te krijgen of aandacht te krijgen of wat het dan ook is.
Eerlijk zijn duurt het langst en op deze manier zal ze steeds minder vrienden over houden en dat zal vast verder gaan dan alleen bokt!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 11:36

Jongens ik vind dit niet goed meer hoor! Gaan jullie fijn even via pb verder.
Ik plaats nu een slotje.