breyer paarden!!!!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:46

Ik denk dat heel veel van ons online bestellen omdat er geen modelpaarden - of iig niet de modelpaarden die ik mooi vindt - in winkels te krijgen zijn, en echt niet omdat ik me ervoor zou schamen om het in een winkel te doen.

Wat een ander van de miniatuurbouwhobby vindt mag hij of zij lekker zelf weten. Er zijn ook hobby's die ik suf vindt, of die me niet trekken. Laat iedereen in zijn waarde, wordt het leven een stuk leefbaarder.

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:56

@Telpeva:
Wat grappig, je hebt precies mijn situatie in het bovenste stukje beschreven :D

Ik heb 2 vriendinnen die ik al van mijn geboorte af ken, ze zitten jammer genoeg niet op mijn school.
Een iemand die zit in Den Haag en die zie ik bijna nooit meer. Haar moeder wil ook niet meer dat we komen, ruzie met mijn moeder verder zeg ik daar maar niet veel over.
Maar diegene uit Den Haag, is dus heel erg veranderd. Nadat ze op de middelbare school is gegaan is ze niet echt meer de oude die ik ken. Ze willen allemaal veels te snel 16 worden lijkt wel :j . Zware make-up, schelden in iedere zin (dat echt nergens op slaat :oo ) en gaat de hele tijd naar dansfeesten en is alleen maar bezig met jongens. Echt waar, ze is zo veranderd.

Ik weet dat je in de puberteit wel veranderd en op de middelbare enzo, en dat mag ook wel hoor :) . Maar het punt is dus dat bijv. ik haar vroeger alles nog kon vertellen en er gewoon over praten. Nu kan dat haar echt niets meer schelen lijkt wel.

Die ander vriendin, ja ja raad het al, ook zo compleet veranderd. Maar dan eerder een andere kant op. Ze is heel verlegen en wanneer iedereen het doet doet zij het ook. Vergeleken met de spontane vriendin die ik kende is dat heel raar.
Maar gelukkig heb ik, omdat ze dichterbij woont, nog wel een beetje de 'oude' weer naar boven kunnen halen. Wat blijkt is dus dat ze helemaal achterin haar kast nog wel een barbiepaard heeft liggen :o en het ook nog wel leuk vindt, maar het niet echt toe wou geven
Dus nu ze weet dat ik dat oke vindt gaat dat dus weer stukken beter :(:)

Naja, het komt erop neer dat dus nu iedereen(bijna iedereen) die ik ken gewoon zo snel mogenlijk wil opgroeien. Terwijl je altijd nog volwassen en weet ik het allemaal kan zijn, het is toch veel leuker om gewoon lekker jezelf te zijn??? ;) (maar je kunt ook tegelijkertijd volwassen zijn hoor, ik heb het alleen over de mensen met mijn leeftijd, ik wil hier niemand mee beledigen dat is niet mijn bedoeling) :j
Met de rest van mijn klasgenoten kan ik het niet echt delen, deze prachtige hobby. Maar eigenlijk maakt dat me ook niet zo veel uit. Ik kan me best wel alleen redden, geen probleem :D
En natuurlijk kan ik HIER lekker praten over mijn hobby met jullie +:)+

Maar dus weer even terug naar de hobby.
Even een vraag:

Ik zie op identifyyourbreur.com ook van die G1 stablemates bijv. En die zijn dan niet discontinued maar volgens mij worden ze ook niet meer gemaakt. Of tocht wel???
Kan iemand mij het misschien uitleggen :) ?


Ps: voor als iemand dit verkeerd opvatte, zo bedoelde ik het niet. Ik leg alleen mijn situatie uit. Ik wil niet vooroordelen. Iedereen is anders en die laten we ook in zijn waarde. Dit is gewoon echter hoe ik het zie, vanuit mijn oogpunt met de kinderen die ik ken. :j

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:36

Kijk, daar heb ik ook helemaal niks op toe te voegen, ik kan alleen maar 'amen' zeggen op jullie posts. Af en toe kom ik niet helemaal lekker uit mijn woorden maar zo hoe jullie het opschreven, bedoel ik het dus ook.

xXRosalyXx

Berichten: 36
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Lutjebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:22

Cassidy schreef:
Als ik hem tegen die tijd nog heb...

Foto's van mijn verzameling, zijn al een aantal jaren oud, er is inmiddels een heleboel bijgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

En jij zij dat Breyer ''speelgoed'' was :roll: Breyer zijn egte modelpaarden om te verzamelen en dn noem je het gwn speelgoed??? <<)

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:32

In de VS staat Breyer gewoon in de speelgoed winkels, tussen de Barbies en ander speelgoed dat meisjes aanspreekt :)

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:21

Telpeva schreef:
In de VS staat Breyer gewoon in de speelgoed winkels, tussen de Barbies en ander speelgoed dat meisjes aanspreekt :)


Ja klopt, maar ik zelf vindt het niet echt goed speelgoed. Mijn kleine nichtje had een paar oude Breyer paarden en deze heeft ze allemaal stuk voor stuk gebroken en die zijn vervolgens weggegooid, hadden ze wel tegen me mogen zeggen dan had ik ze als body's gehouden. Eeuwig zonde vindt ik ;)

xXRosalyXx

Berichten: 36
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Lutjebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:44

Telpeva schreef:
In de VS staat Breyer gewoon in de speelgoed winkels, tussen de Barbies en ander speelgoed dat meisjes aanspreekt :)

Tja Amerikannen! Ik vind Breyer nog steeds geen egt speelgoed ze zijn wel splinters duur!

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:23

Breyer is ook gewoon speelgoed. Ook de barbypaarden zijn door kleine kinderen makkelijk te slopen. Is maar net hoe je er tegen aan kijkt. Echter is er een groep die deze paarden verzamelingswaardig vinden (en terecht als je het mij vraagt) maar dat maakt het niet minder speelgoed. Ik verzamel naast Breyer ook schleich (en heb wat MLP's) oftewel ben een speelgoedverzamelaar specifiek voor speelgoedpaarden. Heb teven's enkele Painted Horses die wil ik eerder plaatsen onder het kopje kunst of kitsch ;)

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:28

Ik heb even een vraagje:

Ik zie op identifyyourbreur.com ook van die G1 stablemates bijv. En die zijn dan niet discontinued maar volgens mij worden ze ook niet meer gemaakt. Of tocht wel???
Kan iemand mij het misschien uitleggen :) ?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:34

De G1 stablemates zijn net als de classics van Maureen Love oorspronkelijk door Hagen-Renaker als porselein paarden uitgegeven. Breyer heeft de mold voor beperkte tijd tot hun beschikking gehad, toen de licensie was verlopen mocht Breyer de molds niet meer gebruiken. Daar tellen dus de classics onder (vandaar dat er op hele korte termijn zoveel nieuwe classics zijn gekomen) en de G1 stablemates (en vandaar ook de noodzaak om op hele korte termijn zoveel nieuwe stablemates te maken.

Dus in het kort: G1 stablemates worden niet meer gemaakt.

http://hagenrenakerhorses.com/WebPageHorsesPg1.html

http://www.hagenrenakerhorses.com/WebPageHorsesPg2.html

http://www.hagenrenakerhorses.com/WebPageHorsesPg3.html

http://www.hagenrenakerhorses.com/WebPa ... orses.html

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 16:34

Wow bedankt dat wist ik helemaal niet.
Wel erg jammer want het zijn mooie modellen. :j


gaan ze ook nog meer uitbrengen van deze mold?:
http://www.identifyyourbreyer.com/ident ... anBest.htm

Ik vind Onyx heel erg mooi, wel jammer dat hij glossy is want dat is niet echt mijn smaak.
Ik hoop dat Breyer dat doet, dan ga ik hem absoluut kopen bij MPV :~ (als hij niet glossy is dan)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:06

Dat zal haast wel...wanneer is echter de vraag.

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 08:43

Cassidy schreef:
Dat zal haast wel...wanneer is echter de vraag.


Hopelijk dit jaar in ieder geval :D

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:58


nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:22

Telpeva schreef:
Kan altijd hopen natuurlijk :D maar de customizing kit vind je zeker niet leuk dan? kan je nog zelf bepalen hoe de kleur, manen en staart worden.

http://www.identifyyourbreyer.com/images/04115.jpg


Nou, ik heb altijd met dat soort customizing kits dat misschien de verf niet goed is enzo en dat wordt dan pas de eerste keer dat ik repaint. :o
Ik weet nooit echt of daar de kwaliteit goed van is.
Ik had volgens mij verhalen gehoord dat die kits niet zo goed waren.
Leuk iedee maar ik ben ong. hetzelfde geld kwijt dan dat ik een geverfd model koop, en dat is wat makkelijker ;) .
Zeker nu ik het zo druk heb met school :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:27

Als hij dit jaar uitgegeven zou worden, dan hadden we dat waarschijnlijk in de aankondigingen gezien. Of hij moet als Breyerfestmodel verschijnen, maar dat ga jij niet grappig vinden want die zijn duur!

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:32

Dat is inderdaad waar, maar ik zou persoonlijk ook nevernooit verf uit zo'n kit gebruiken, meestal is dat toch goedkopere rommel dat misschien voor een kind leuk kan zijn, maar kwaliteit ga je er niet mee krijgen.

Allereerst is het moeilijker om te mengen aangezien je maar een beperkt aantal kleuren hebt, daarbij weet je niet wat voor materiaal of merk het precies is en kun je geen inschatting maken van de houdbaarheid (goedkopere verf is meestal minder kleurecht, en kan kleur verliezen of verkleuren in de loop van de tijd)

Daarbij, als je naar dit plaatje kijkt, naar het paard en naar de aanwezige kleuren in de box, kan je ook al direct zien dat je dat gekleurde paard NIET kan namaken met die verf die erbij zit, de juiste kleuren zitten er simpelweg niet in.
http://di1-1.shoppingshadow.com/images/ ... %20Kit.jpg

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:46

Cassidy schreef:
Als hij dit jaar uitgegeven zou worden, dan hadden we dat waarschijnlijk in de aankondigingen gezien. Of hij moet als Breyerfestmodel verschijnen, maar dat ga jij niet grappig vinden want die zijn duur!


Waar zie je die aankondigingen dan??? (of de site gewoon?)
Zie je dan ook wat voor mid-year realeses er komen??
Nee Breyerfest modellen zijn idd duur. :j
Ik heb wel Fire Magic, dat is toch ook een Breyerfest celebration model? :)
Is dat anders dan een gewoon Breyerfest model?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Telpeva:
Nee idd je kunt dat paard daarmee nooit maken.
Die kleuren vertrouw ik ook gewoon niet :D
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bestellen jullie wel eens via de officiele Breyer site trouwens?


WOW!!!! Ik zat net even op die site te kijken bij nieuws.
Toen zag ik deze:
http://www.breyerhorses.com/index.php?f ... ageId=2130

Ik vind hem echt zo mooi _/-\o_

*Edit: Verdorie! :o Ik lees net dat hij glossy is. :(
Eeuwig zonde :(:) Heb ik weer :')
Naja ik ga dan maar weer verder opzoek naar Esprit (die trouwens ook heel erg mooi is :D )

En aan de andere kant, ik heb nog genoeg paarden gezien die ik wil kopen :o

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:38


nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:43

Cassidy schreef:
Fire Magic is het Dinner Model, maar ieder jaar komen er ook tent Modellen uit, en die zijn nog duurder dan het Dinner Model.

Wat sneak peeks voor de Breyerfest Modellen van 2012.

http://www.breyerhorses.com/breyerfest2 ... ageId=1955


Oke :) , wat houd het Dinner Model precies in?? :o

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:43


nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:47


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:48


nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:50


Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:56

nikki23 schreef:
Marcella schreef:



ja, dit vond ik ook al heel erg mooi! <3


Vind er niks aan eigenlijk :o de kwaliteit van de vacht vind ik mooi, zou ik zelf niet kunnen :) maar de overgang van de manen naar de vacht vind ik slordig ogen, alsof het niet netjes gespoten is.