Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:36

nou wouter er staat zoals je leest meerdere keren geweest!
en paardenhandel en autohandel zijn de meest verrotte handel!
of het nou een handelstal is of een particulier maakt geen verschil.
het meisje vroeg naar ervaringen over deze stal en dat was mijn ervaring ook niks negatiefs verder, ze hebben de boel goed opgelost zoals ik er al bij heb gezet!!
en mijn pony is er heen gegaan ook een super dier dus dat is al het bewijs dat er zeker ook goede dieren staan :j

Chaos

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:06

Fotos kunnen een totaal ander beeld geven hoor.
Ik persoonlijk zou bij alle paarden meer alz de helft van de fotos eraf halen, paard staat er zelden echt goed op. En hij zou eens een full-time ruiter moeten inhuren die de paarden netjes en goed voorstelt. :)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:17

Hij heeft 2 ruiters, als ik het goed heb begrepen, iig van 1 weet ik het zeker, die full-time voor hem werken. Degene waarvan ik het zeker weet, kan zeker netjes rijden en stelt ze goed voor.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:47

Foto's kunnen heel goed vertekenen. Je moet het zelf ervaren. Ik was op zoek naar een dressuurpaard, bij de omschrijving stond 1.67 (op de foto leek hij ook zo groot, maar ze hadden een kleine ruiter erop), maar toen ik ernaast stond vroeg ik me af of het dier de 1.58 wel redde. Sommige dieren staan strekkend op de foto, maar als je ze ziet rijden struikelen ze bij wijze van nog over hun eigen voeten, maar dit zie je vaker op het internet.
Ik vond de dieren vaak erg klein, tenger of scheef uitvallen. Maar dat maakt niet uit, het is immers handel en daar heb je sprekende fotos voor nodig :)
Ik had van te voren gebeld over een ander paard, volgens JVDH supermak en makkelijk te rijden dier. Ik vroeg de werknemers iets te vertellen over dat paard zeggen ze :'oh dat beest, tja die gaat continu aan de kletter, die moet nog opgevoed worden.' Bedankt voor de eerlijkheid van de dames, maar zo'n paard zocht ik niet :')
En misschien viel juist díe dag tegen, dat kan.

Amaris schreef:
panache schreef:
Ik heb daar gekeken, maar ik kon toen geen 'sportpaard' vinden daar. Qua recreatie paarden stond er wel wat leuks tussen. Ik zou als je een paard koopt die goedgekeurd is, toch nog eens laten keuren door je eigen dierenarts. Ik ga daar nooit meer heen om een paard te kijken, vond dat de foto's erg het beeld vertekende.

Er staan van de meeste paarden >15 foto's op het net.
In stand, in draf, in stap, buiten, in de bak en soms springend. Hoe kunnen foto's dan nog vertekenen?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:58

xWouter schreef:
Hij heeft 2 ruiters, als ik het goed heb begrepen, iig van 1 weet ik het zeker, die full-time voor hem werken. Degene waarvan ik het zeker weet, kan zeker netjes rijden en stelt ze goed voor.

Hij heeft nu meerdere meiden in dienst en 3 daarvan werken 32 uur.
2 daarvan die ik ken en weet stellen de paarden erg goed en netjes voor.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:45

Ik heb ook meerdere paarden die bij JvdH vandaan komen veel beter zien gaan lopen onder andere ruiters. Nu is het natuurlijk wel zo dat het even duurt voordat een ruiter een paard "snapt". Als een paard dus komt, en een week later weer gaat, snap ik dat er niet echt sprake kan zijn van een zeer goede voorstelling van het paard. Ze rijden ieder paard "hetzelfde", zonder te kijken of het paard door een andere trainingswijze wellicht beter gaat lopen. Daar is natuurlijk ook geen geld voor, ze kunnen een paard daar echt niet maanden lang aanhouden (en tussendoor niet verkopen) om het in training te verbeteren. Doel van het rijden daar door de stalruiters kwam op mij over (toen ik daar ging kijken) op voornamelijk lichaamsbeweging van het paard, en daarnaast showen van eventuele al aanwezige knopjes. Geen training zoals je dat op een trainingsstal zou verwachten.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:42

Moderatoropmerking:
Ik heb weer een aantal off-topic reacties verwijderd.
Reacties als ''volgens de verhalen'' komen niet uit de eerste hand. Ook de discussie of je beter 1 of 3 stalruiters kunt hebben hoort niet in dit topic thuis.
Denk hieraan!

litaakee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:43

Jansen Van Den Hout is een super stal. Ik heb mijn paard ook van hem en echt te vreden er over. Hij het op het moment 3 of 4 meiden die door de weeks werken en dan het ie nog weekendhulpen en een stagiere. Als je un mooi goed paard zoekt voor jong en oud zou ik na hem gaan.

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:44

Veel keuze, ken mensen die hun paard daar vandaan hebben en er erg tevreden mee zijn tot op heden. Vind alleen minder dat ze met koopcontracten werken die zo dichtgetimmerd zitten dat je ze met een rechtszaak niet gaat winnen. Ze ruilen alles in wat dus ook betekend dat er veel mindere kwaliteitspaarden tussen zitten. Zeker even iemand met veel verstand mee nemen & absoluut laten herkeuren

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:13

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:32

Ben er wel een aantal keren geweest ze laten je met rust je kan op je gemak kijken en rijden als je dat wilt.
Niks op aan te merken en zoals altijd laat je dier die je wilt aanschaffen bij je eigen veearts..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:32

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd. Graag alleen reageren als een ervaring uit de eerste hand wilt delen of een andere inhoudelijke reactie kan plaatsen waarmee de TS geholpen is. Alvast bedankt.

wiski1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:46

klopt helemaal kan ik me ook in vinden paard gekocht was niet goed teruggebracht janssen en van hout zijn op de hoogte van het probleem ook al voor dat ze het paard aan mij verkochten nl contakt gehad met vorige eigenaar paard staat nu weer te koop bij hun en er staat niets bij van het probleem
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 21-03-12 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:49

Ik heb er ooit een paard gekocht, super tevreden over.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:54

Heb er in Januari een paard gekocht, heb er wel wat problemen mee gehad. Nu goed, aan een koliek aanval kunnen ze zelf niets aan doen, ook als toppaard verkocht. Ze is er niet door gekomen op de buigproef bij de klinische keuring en we gingen het verder bespreken. Binnenkort ga ik er opnieuw langs, holland is een eindje rijden voor ons... Maar buiten het feit dat ze zo ziek geweest is, is het eigenlijk wel een heel lief en fijn paard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:15

haike schreef:
Blijf kritisch, dan is het een goede stal!

Mee eens. Heb er prima paarden vandaan zien komen. Maar ook slechte. Goed opletten en alle "aankoopregels" in acht nemen. Dus goed laten keuren liefst ook rontgen en verkoopcontract opstellen.

wiski1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:24

Babootje schreef:
haike schreef:
Blijf kritisch, dan is het een goede stal!

Mee eens. Heb er prima paarden vandaan zien komen. Maar ook slechte. Goed opletten en alle "aankoopregels" in acht nemen. Dus goed laten keuren liefst ook rontgen en verkoopcontract opstellen.

ik heb mijn paard klinisch laten keuren door moergestel en was goed zonder bemerkingen maar na controle van mijn eigen dierenarts wat je ook verplicht ben nl onderzoeks plicht als koper kwam er wat anders uit paard heeft er op dit moment geen last van hoeft ook niet te gebeuren maar voor ons niet wat we zochten
laten we het houden op een verhoogd risico

riekje38

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:17

Niet zulke lekkere ervaringen mee. Bij problemen die er snel kwamen met ons paard geven ze niet thuis, en moet je het maar uitzoeken. Terwijl we echt nog in de garantie periode zaten. Nu hebben we er een fijn paardje aan maar dat is niet dankzij hun.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 01:03

Moderatoropmerking:
Berichten die niet uit de eerste hand bleken te zijn verwijderd. Hierbij het verzoek om eerst de Regels en richtlijnen van ED goed door te nemen voordat je een bericht plaatst. Bedankt alvast.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:14

Hee schumers2012 ,

Ik vind het enorm rot om te horen wat er gebeurd is, maar ik denk niet dat Dirk jou of 1 van zijn klanten op een paard laat rijden wat zo mega gevaarlijk is met in het achterhoofd dat dit kan gebeuren. Ik kan ook niet oordelen over wat er wel of niet gebeurd is maar wil je wel sterkte wensen. Kan dit niet goed spreken maar ook niet kwaad spreken. Ik wil je wel een voorspoedig herstel wensen en hoop dat je zelf weer op een paard kan kruipen. Ik doe me duims up, op hoe je dit verteld heb en niet kwaad spreekt omdat je zelf waarschijnlijk ook weet paarden zijn vluchtdieren en ten allertijde onvoorspelbaar.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:26

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik enkele berichten verwijderd die niet aan de regels van ED voldeden en/of off topic waren.
Hierbij het verzoek om voordat je een bericht plaatst goed de Regels en richtlijnen van ED door te lezen.
Nog even een korte samenvatting:
Citaat:
Omdat er op dit forum met enige regelmaat moeilijke onderwerpen besproken worden, gelden er strengere regels dan op andere delen van Bokt. Dit geldt vooral voor het delen van negatieve ervaringen met bedrijven en ondernemers. Dit is toegestaan, maar onder een drietal voorwaarden.

Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen.
Kritiek moet gefundeerd zijn. Dus niet alleen melden dat iets niet goed is, maar uitleggen waarom.
Je ervaring moet neutraal geschreven zijn.
Posts die niet aan deze voorwaarden voldoen, zullen worden verwijderd.
Reageren in een topic op ED is ook toegestaan als je zelf geen ervaring hebt met de dienst. Maar, alleen als je reactie inhoudelijk wat toevoegt en de topicstarter wat aan je reactie heeft. Berichten waarin gespeculeerd wordt, of die opruiend of beledigend van aard zijn, zijn niet toegestaan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:02

Waarom worden er ervaringen uit eerste hand weggegumd terwijl die persoon toch een redelijk genuanceerd verhaal schrijft?

Keke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:13

Ik heb een slechte ervaring met die handelsstal. Heb een hele lieve Friese ruin van hun op proefperiode gehad, die zou later door mijn eigen dierenarts gekeurd worden omdat die van hen op vakantie was.
Paard had een vreemde plek boven zijn oog, ik heb daar naar gevraagd en dat was volgens hun arts gewoon een wrat. Bij de keuring bleek dat dat arme paard een sarcoom boven zijn oog had en dat iedere arts dit hoort te weten of weet. Wij hebben de stal toen gebeld dat we het paard niet wilde kopen en uitgelegd waarom, en het was voor hen toen blijkbaar ineens erg moeilijk om het paard op te komen halen.
Ik vind dat ze niet helemaal niet netjes opgelost hebben.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:19

Dus vanwege een (meestal) simpele sarcoid Ben je ontevreden?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:35

Er staat Sarcoom Chaos, dat is in de meeste gevallen een kwaadaardige kankergezwel. Boven het oog ook nog lastig behandelbaar...