breyer paarden!!!!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:41

Hee,
Ik spaar geen breyer paarden,maar hoezo live shows?

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:22

Telpeva schreef:
Mijn eerste breyer vonk sloeg een jaar of 10, misschien 15 geleden toe toen wij thuis pas net internet hadden. Breyers, dat waren voor mij 'die mooie paarden van internet' die net echt leken, en (voor mij) ook onbetaalbaar waren. Zeker de customs die je wel eens voorbij zag komen, met hun prijzen van honderden dollars. Neuh, mooie modelpaarden waren voor mij meer altijd een soort van droom, leuk om naar uit te kijken maar veel te duur.

Nu heb ik er lekker een paar op de kast staan, en dat geeft een goed gevoel. En ooit op een dag, wil ik ook een mooie resin, geschilderd door een professional die beter kan schilderen dan ik. Nu het geld nog :D


Ja ooit wil ik ook een mooie resin of gewone gecustomized Breyer, maar eerst lekker mijn verzameling uitbreiden, dat gaat nu absoluut voor :D .

Maar nog even een vraagje:
Ik had iemand hier op Bokt gezien die zei dat diegene Breyers had gekocht op een Live Show, maar daar kun je toch geen Breyers kopen??? Of wel???

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:29

Zertab schreef:
Hee,
Ik spaar geen breyer paarden,maar hoezo live shows?


Je kunt je Breyers (of Peter stone's enz., ook modelpaarden) meenemen naar Shows hier in Nederland.
De paardjes die je meeneemt worden dan beoordeeld. De juryleden kijken dan of de modellen krasjes hebben, sheve benen (warped leg) enzovoort. Er zijn aparte klasses en volgens mij als een Breyer dan wint uit die klasse krijgt deze dan een prijs.
Maar, het gaat niet ALLEEN om showen, je kunt ook met anderen gezellig over Breyers praten (Of andere modelpaarden) en zo wat tips opvangen en elkaars collectie zien. ;)

Ikzelf ben nog nooit naar een Live Show geweest dus ik weet niet precies hoe het eraan toeg gaat, maar volgens mij is dit het ongeveer. :P
Ik zou wel heel graag een keer naar een Live Show willen, maar nu even niet. Ik wil eerst mijn collecite uitbreiden enzo, anders sta ik daar alleen maar te kwijlen naar al die mooie Breyers die ik me dan niet kan veroorloven (aangezien ik dus nu bezig ben met wat Breyers te kopen en tegen die tijd misschien niet zoveel geld meer over heb en het wat rustiger aan moet doen) ;) :+ )

Dus ik wacht daar nog even mee (en aangezien ik ook eerst mijn ouders moet overhalen :P )

Als het fout is word ik graag verbeterd, dat vind ik niet zo erg :j

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:47

Zijn er dan ook zulke shows met Schleich paarden? Want die spaar ik namelijk heb er al 100 van ofzo XD

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:59

Zertab schreef:
Zijn er dan ook zulke shows met Schleich paarden? Want die spaar ik namelijk heb er al 100 van ofzo XD


Mmm eerlijk gezegd weet ik dit niet precies, maar ik heb eventjes gegoogled. Het lijkt er wel op dat deze er zijn. Maar je kunt niet AL je modellen meenemen volgens mij, en je moet ook goed kijken of sommige modellen van je wel geschikt zijn voor de liveshows. Ze moeten bijv. absoluut geen krassen hebben of verfoutjes enzo. :j Ik denk dat een andere Bokker je hier sowieso al erg bij kan helpen en ook je vraag met zekerheid kan beantwoorden. Misschien kan Cassidy dat??? Ik had volgens mij gehoord dat zij ook naar live shows gaat??? :+

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:02

Oke :)

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:41

Live Shows organiseer ik zelf elk jaar in Amstelveen (dit jaar is nog onzeker)

Voor Schleich zijn er geen aparte shows. Je kan ze mee laten doen met de gewone Live Shows, maar de kans dat ze in de prijzen vallen zijn erg klein.

Op de shows zijn er wel degelijk Breyers en ook Peter Stones en resins te koop. Meestal heeft een deel van de showers wel een aantal paarden mee die ze te koop aanbieden. Voordel is dat je ze goed kunt bekijken, in real life, voordat je ze koopt. Op die manier ben ik zelf ook aan een groot deel van mijn verzameling gekomen.

Overigens ga ik komend weekend een flink aantal te koop zetten op marktplaats. Heb behoorlijk ruimtegebrek, zeker nu ik het ineens op mn heupen gekregen heb en ruimte wil in mn kamer (en mn kamer opgeruimd wil).

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:21

KylaLover schreef:
Live Shows organiseer ik zelf elk jaar in Amstelveen (dit jaar is nog onzeker)

Voor Schleich zijn er geen aparte shows. Je kan ze mee laten doen met de gewone Live Shows, maar de kans dat ze in de prijzen vallen zijn erg klein.

Op de shows zijn er wel degelijk Breyers en ook Peter Stones en resins te koop. Meestal heeft een deel van de showers wel een aantal paarden mee die ze te koop aanbieden. Voordel is dat je ze goed kunt bekijken, in real life, voordat je ze koopt. Op die manier ben ik zelf ook aan een groot deel van mijn verzameling gekomen.

Overigens ga ik komend weekend een flink aantal te koop zetten op marktplaats. Heb behoorlijk ruimtegebrek, zeker nu ik het ineens op mn heupen gekregen heb en ruimte wil in mn kamer (en mn kamer opgeruimd wil).


Ok, heb je al gekeken op mijn lijst in mn profiel??? Misschien staat er een model tussen die ik op mijn verlanglijstje heb???? ;)

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:14

Wat gaaf zeg KylaLover, als je iets gaat organiseren op gebied van Breyer, is dat dan ergens terug te vinden op internet? mij lijkt het erg leuk om een keertje naar zo'n show te gaan, niet eens zo zeer om mee te doen (ik ben niet in bezit van LSQ modellen) maar gewoon om te kijken hoe het in zijn werk gaat, te kijken wat men zoal aanbied, en dat ik dan misschien een keer daarna een keer mee zou kunnen doen :)


Nu we het er over hebben :o een tijd geleden heb ik eens kritisch naar mijn modellen gekeken, en de neus van mijn Ideal staat scheef. Voor degenen die deze mold ook toevallig in bezit hebben, heeft jullie model ook een scheve neus? Het gaat om deze mold:

http://identifyyourbreyer.com/identify/Warmblood.htm
en dan dit model:
http://identifyyourbreyer.com/images/1200.jpg

Weet iemand of dit vaker voorkomt, net als bijvoorbeeld scheve benen? hoort dit bij deze mold, of komen scheve neuzen ook voor bij andere molds? ik neem aan dat door deze schoonheidsfout mijn Ideal ook niet LSQ is?

Sorry voor de grote hoeveelheid vragen Y;(

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:35

Ik heb even gekeken bij mij Mon Gamin, de neus is wel IETS scheef, althans zo lijkt het. Maar andere kant kijkt deze mold ook naar binnen dus lijkt het misschien maar zo.
Misschien is het handig als je even een foto laat zien??? Dan kunnen we kijken of de neus echt scheef is van jouw model :j
Als de neus dus niet scheef hoort kan dit model niet echt LSQ zijn. Want volgens mij is alles wat echt afwijkt van een model, niet LSQ. Dus ik denk dan hetzelfde als een scheef been.
Ik weet niet of dit vaker voorkomt, maar een scheef been lijkt in mijn opzicht wel wat vaker voor te komen. :Y)

Ik ben niet een expert op het gebeid van LSQ, dus dit is even het beste antwoord dat ik je kan geven := .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:04

Hallo. Ik heb ook een tijdje breyer gespaard, maar toen voelde ik me er ineens te hip voor en ging ik ze verkopen.

Ik ben niet hip. :Y) Maar helaas ook niet rijk genoeg om weer te beginnen met sparen. Misschien als ik weer een baantje heb. :3
Ik heb er nog ergens rond de 20 over, staan een paar op een plankje, rest zit in een doos. (och ik ben erg.)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:40

Een fout in de mold kan wel degelijk afbreuk doen tijdens een liveshow, maar uiteindelijk hangt het er van af wat er nog meer op tafel staat of je model het gaat redden bij een liveshow of niet. Mijn definitie van LSQ is: geen krasjes, geen overspray, geen vlekken, lijmplekken. Geen duidelijke exterieurfouten (Sham heeft bijv. een achterbeen dat korter is dan de ander, dan gaat een andere arabiermold wel beter scoren) En dan is er ook nog het aspect van de shading, manier van beschilderen.

Maar als jij met een model aan een performance onderdeel meedoet en de rest van het tuig en de setting is helemaal perfect, dan ga je bij mij hoger scoren dan een duur model met krasjes of bij fouten in de setting/tuigage.

Met andere woorden: als jij hem gaaf vindt, neem hem mee en zet hem op tafel. Uiteindelijk moet jij verzamelen wat je leuk vindt en jij moet er 365 dagen per jaar tegenaan kijken: waarom zou je modellen aanschaffen die misschien wel perfect zijn, het wel goed doen op een show maar die je niet leuk en niet mooi vindt?

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:06

Ben het helemaal met je eens, liever een model waar je voldoening uit kan halen dan eentje die je vooral koopt voor een ander. Daar is zo'n leuk engels spreekwoord voor, moest ik meteen aan denken: 'Buying something you don't need, with money you don't have, to impress people you don't like.' nu gaat dat uiteraard ook lang niet altijd op, maar wanneer je overgaat tot het kopen van winnende modellen alleen om te winnen, zit je er imo niet ver naast. Mijn Ideal is misschien scheef, maar hij staat toch breeduit als deco object, omdat ik hem van de linker zijkant gewoon het mooist vind om naar te kijken, om deze look heb ik hem gekocht. Het neusje is ergens wel een teleurstelling maar die zie je vanaf de zijkant toch niet.

Dan heb ik daarnaast 2 vraagjes naar aanleiding van je stukje, heb het even gekopieerd in deze quote:
Cassidy schreef:
Mijn definitie van LSQ is: geen overspray.

En dan is er ook nog het aspect van de shading, manier van beschilderen.


Overspray, hierbij kan ik meerdere dingen verzinnen. Bedoel je hiermee verf klonters, zichtbare penseelstroken en/of 'blobs' die komen door te veel verf er op te smeren? of doel je hierbij ook op modellen die bijvoorbeeld té egaal van kleur zijn dat het onwerkelijk is? alsof die ene kleur 'oversprayed' is en te diep is van kleur? of misschien nog iets heel anders?

En dan de shading O:) welke vorm van shading wordt beter gewaardeerd, is dat standaard shading of eerder shading alsof het licht uit een bepaalde hoek komt, en op het paard valt? Dan ga ik even uit van netjes uitgevoerd schilderwerk, welke zou dan beter scoren?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:16

Overspray is eigenlijk kort samengevat dat er verf komt te zitten op de plekken waar het niet hoort te zitten, of dat randjes niet mooi strak zijn. Breyer werkt bij complexe Paint/Pintopatronen met stickers, en die zitten niet altijd even netjes op het model. Dat houdt dus in dat bij mooie witte aftekeningen en strakke lijntjes er ineens een rand minder strak zit. Dat er verfspatten op het witte gedeelte komen te zitten die er niet horen.

Voorbeeld, Peter Stone Ideal Stock Horse Ratchett in verschillende uitvoeringen, met fuzzy mask (dus overspray) en mooie strakke randjes rondom de witte aftekeningen, en met geschilderde aftekeningen.

http://www.stonehorseref.com/Horseinfo.aspx?HorseID=85

Als je het boek Color Formula's en techniques hebt gelezen, zul je hebben gelezen dat je een model juist niet behoort te beschilderen alsof het licht uit een hoek komt, omdat het een driedimensionaal object is. Met shading bedoel ik dan ook dat je plekken op een paard, die bij een echt paard ook wat donkerder zijn, donker maakt. Dat je met die donkere kleur ook spieren accentueert, dat de flanken lichter zijn en het model niet in een egale kleur is geverfd.

Voorbeeld:

http://www.montecellostudios.com/HuckRose.jpg

Bij schilderwerk met de hand mag je geen penseelstrepen zien, geen haren die uit een penseel loslaten en in de verf zijn blijven plakken, geen tranen omdat je te dikke verf hebt gebruikt.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:27

Super uitleg, reden waarom ik het vroeg was omdat ik het hoofdstuk inderdaad wel al gezien had, maar ik niet had gezien dat het ongewenst was. Bij dat hoofdstuk ben ik nog niet met lezen en ik was er van uit gegaan dat het 2 gebruikelijke stijlen waren, maar dus niet! Dan moet ik toch de boel nog maar eens met nog wat meer aandacht doorlezen.


Dan nog iets compleet anders, even mijn vreugde uiten, vandaag heb ik namelijk eindelijk een swivel knife (ook wel bekent als x-acto knife) gevonden! dan kan ik eindelijk ook gaan oefenen met leerbewerken, als ik dat nou eens onder de knie krijg kan ik daarmee ook patronen en tekeningen maken in westernzadels zoals je dat in het echt ook vaak ziet. Heb er zin in!


Edit:
Ik heb de voorbeeld foto's erbij bekeken, wat een gave schimmel zeg, daar heeft héél veel tijd in gezeten, petje af voor de schilder! voor de overige termen ga ik even mijn boek er bij pakken, scheelt mij een hoop domme vragen en jou een hoop zoek en tik werk.

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:29

Hihi, het is hier een beetje stil op deze topic :+

Maar goed, ik heb gisteren een vitrine gekocht voor mijn stablemates, dan kan ik weer verder met sparen +:)+ :o
Ik heb de dag daarvoor ook nog mijn bestelling van MPV binnen gekregen, ben er net achtergekomen dat ik, nadat ik van iemand anders een pakketje met 3 Classics binnen heb, eigenlijk weer een nieuwe vitrine nodig heb. |o B-)
Het probleem daarmee is alleen dan ik een vrij brede en lange vitrine wil, maar niet hoger dan 165 cm, aangezien dat niet past op zolder :P waar straks na de verbouwing mijn collectie gaat staan en waar ik lekker van ze kan genieten. :)
Dat wordt dus weer even snuffelen op marktplaats :list:
Ik ben ook weer gauw aan het sparen voor de Breyers op mijn verlanglijstje (waarvan grotendeels op mijn profiel staat).
Er zijn gewoon zo veel Breyers!!!!!!! :# Ik moet dus echt even kijken welke Breyers even kunnen wachten en welke voor gaan *D .




Iemand anders nog wat leuks te vertellen :) ????

xXRosalyXx

Berichten: 36
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Lutjebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:17

Manegepaard schreef:
Hallo. Ik heb ook een tijdje breyer gespaard, maar toen voelde ik me er ineens te hip voor en ging ik ze verkopen.

Ik ben niet hip. :Y) Maar helaas ook niet rijk genoeg om weer te beginnen met sparen. Misschien als ik weer een baantje heb. :3
Ik heb er nog ergens rond de 20 over, staan een paar op een plankje, rest zit in een doos. (och ik ben erg.)

Breyer is hartstikke hip en cool dus ik snap je niet zo goed -O-

Anoniem

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:33

Nee, maar zo voelde ik me toen. ;) 'Oh ik ga naar de tweede van de middelbare school ik ben veels te cool voor breyers'

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:36

Laat het een les voor je zijn: je moet ruggegraat hebben om je ding te doen, om dat te doen wat je zelf leuk vindt. Want degene die jouw leven leeft, dat ben je zelf. En als andere je aanpraten dat je stom, kinderachtig, achterlijk of "wat er nog meer naar je hoofd gesmeten wordt" bent omdat je modelpaarden spaart dus niet "cool" bent, dan moet je je schouders ophalen en toch lekker doen waar jij zelf zin in hebt. Omdat het jouw leven is. En niet dat van een ander.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 11-03-12 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:37

Cassidy schreef:
Laat het een les voor je zijn: je moet ruggegraat hebben om je ding te doen, om dat te doen wat je zelf leuk vindt. Want degene die je jouw leven leeft, dat ben je zelf. En als andere je aanpraten dat je stom, kinderachtig, achterlijk of "wat er nog meer naar je hoofd gesmeten wordt" bent omdat je modelpaarden spaart dus niet "cool" bent, dan moet je je schouders ophalen en toch lekker doen waar jij zelf zin in hebt. Omdat het jouw leven is. En niet dat van een ander.

Amen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:20

Marcella schreef:
Cassidy schreef:
Laat het een les voor je zijn: je moet ruggegraat hebben om je ding te doen, om dat te doen wat je zelf leuk vindt. Want degene die je jouw leven leeft, dat ben je zelf. En als andere je aanpraten dat je stom, kinderachtig, achterlijk of "wat er nog meer naar je hoofd gesmeten wordt" bent omdat je modelpaarden spaart dus niet "cool" bent, dan moet je je schouders ophalen en toch lekker doen waar jij zelf zin in hebt. Omdat het jouw leven is. En niet dat van een ander.

Amen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_



Ja idd helemaal mee eens! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:32

Cassidy schreef:
Laat het een les voor je zijn: je moet ruggegraat hebben om je ding te doen, om dat te doen wat je zelf leuk vindt. Want degene die jouw leven leeft, dat ben je zelf. En als andere je aanpraten dat je stom, kinderachtig, achterlijk of "wat er nog meer naar je hoofd gesmeten wordt" bent omdat je modelpaarden spaart dus niet "cool" bent, dan moet je je schouders ophalen en toch lekker doen waar jij zelf zin in hebt. Omdat het jouw leven is. En niet dat van een ander.

Ik ben op de basisschool heel erg met dat soort dingen gepest, en in de eerste klas gebeurde dat bijna weer dus zat een beetje in een periode van: 'Nee niet alweer.' en had het er best wel moeilijk mee en wilde erbij horen ect. Nog steeds achtervolgt (dat gepest van de basisschool) me wel, maar nu is het gelukkig een stuk minder en doe ik gewoon wat ik zelf wil voor een groot deel. :3

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:21

Och.. moet eerlijk toegeven dat ik ook vaak raar wordt aangekeken vanwege deze hobby, vooral het feit dat ik ook tack maak verbaast mensen. Het is namelijk ongewoon, veel mensen kennen het niet en zeker mensen die niks met paarden hebben die kunnen zich er niks bij voorstellen. Daardoor weten ze zich geen houding te geven en schuiven het in een hokje onder de categorie kinderachtig of apart. Kort door de bocht is dat hoe ik het ervaar...

Ben net terug van een vakantie, waar ik een buste heb gekocht van een eenhoorn. De schaal is meer als 2x zo groot als Breyer, maar het ontwerp en de uitstraling vind ik toch wel zo gaaf dat ik hem móest hebben. Heel zachtjes heb ik ook plannen om het als voorbeeld te gebruiken om zelf ook eens een keer een buste te kunnen maken op Breyer formaat, zodat ik die kan gebruiken als paspop om tuig te maken en ik daarmee mijn echte breyers wat beschadigingen kan besparen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:15

Telpeva schreef:
Och.. moet eerlijk toegeven dat ik ook vaak raar wordt aangekeken vanwege deze hobby, vooral het feit dat ik ook tack maak verbaast mensen. Het is namelijk ongewoon, veel mensen kennen het niet en zeker mensen die niks met paarden hebben die kunnen zich er niks bij voorstellen. Daardoor weten ze zich geen houding te geven en schuiven het in een hokje onder de categorie kinderachtig of apart. Kort door de bocht is dat hoe ik het ervaar...


En modelbouw, spoortreintjes of poppenhuizen is geen volwaardige hobby? Voor mij zijn modelpaarden daar een verlengde van....alleen omdat het minder bekend is, is het meteen kinderachtig of apart?

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:25

Het is niet mijn mening hoor, ik denk dat ik mijn laatste zin wat ongelukkig neergezet heb want zo bedoelde ik hem niet. Ikzelf vind het juist ontzettend inspirerend als mensen een hobby hebben waar ze helemaal in op kunnen gaan, hun enthousiasme werkt heerlijk aanstekelijk en je ziet juist dán de mooiste creaties/verzamelingen en verhalen voorbij komen, het geeft vreugde en nieuwe ideeën, ook aan de toeschouwers. Maar als ik om me heen kijk (niet in dit topic hoor, haha! alleen modelpaard liefhebbers hier, heerlijk) lijk ik (of wij) alleen een van de weinigen die deze mening heeft. De grote meute mensen lijkt dit een suffe hobby te vinden. Hoeveel onzekere meiden durven er niet voor uit te komen dat ze modelpaarden leuk vinden, bang dat ze ermee gepest zullen worden op school. Hoeveel van ons bestellen online, bang voor reacties van verkopers of van omstanders. Starende ogen doen pijn, dan komt er een schaamte gevoel op.


Mij persoonlijk boeit het echt niet wat iemand voor hobby heeft, als degene er maar plezier uit haalt. Als mensen zich schamen of het niet durven om zichzelf of hun hobby te uiten vind ik dat juist heel erg. Het leven is op veel vlakken al zo ernstig, saai en oneerlijk, heb lol wanneer het nog kan je weet niet wanneer het over is.

Enne... Die hobby's die je noemt, vind ik juist alle 3 ook leuk, heb me ook tot bepaalde hoogte met alle 3 die hobby's bezig gehouden. Ik ben juist ontzettend dol op miniaturen :j laat dat duidelijk zijn :D ik zie ze niet als kinderachtig, ik bedoelde dus te zeggen dat ik vooral het idee heb dat mensen die zich niet met die hobby bezig houden, het over het algemeen kinderachtig of stom vinden :) Maar volgens mij val ik in herhaling, en ik denk dat mijn punt wel duidelijk is inmiddels.