breyer paarden!!!!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:15

WTF :wow: Cassidy wat heb jij er veel !!
Ik wist niet dat er zoooo veel verschillende soorten zijn.
Heb er maar eentje de Zippo Pine Bar omdat die familie is van mijn paard en mijn paard daar veel op lijkt.
Meer niet, vind ze te duur :o

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:35

MissYvette4u schreef:
WTF :wow: Cassidy wat heb jij er veel !!
Ik wist niet dat er zoooo veel verschillende soorten zijn.
Heb er maar eentje de Zippo Pine Bar omdat die familie is van mijn paard en mijn paard daar veel op lijkt.
Meer niet, vind ze te duur :o


nou ik kan je al vertellen, er zijn er nog veeeeel meer ;)
Maar volgens mij heeft Cassidy ook Peter Stones :j


Op deze site kun je zien hoeveel er wel niet zijn>
http://www.identifyyourbreyer.com

Anoniem

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:11

Hier een Breyer-leek :Y)
Vind het erg mooi en wil uiteindelijk toch wel graag wat traditional Quarters/Paints kopen als decoratie stukken, maar voorlopig kan ik het even niet betalen. Moet op dit moment nog even hard sparen voor wat dingetjes maar hoop snel een bijbaantje te vinden. Dan ga ik maar eens goed voor de Breyers zitten :D

Maar nu een vraagje aan jullie, want ik heb wel al een maar modellen gezien die ik graag wil, zoals Big Cash to Chex, Smart Chic Olena en BetYerBoons. Maar hoe groot is de kans dat ze uit productie worden gehaald, en hoeveel duurder worden ze dan?

En nog een ander vraagje, kennen jullie mensen die mooie westernzadels voor traditionals kunnen maken? Want vind van de Breyer zadels zelf alleen het roping zadel mooi eigenlijk...

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:24

Grappig dat je het vraagt, ik ben op het moment toevallig 2 zadels in elkaar aan het zetten op Schleich formaat, maar ik maak ze af en toe ook op Breyer formaat.

Hier een van mijn zelf gemaakte zadels, gemaakt met spullen van Rio Rondo:
Afbeelding

Ben er nog geen ster in, en het mist de puntjes op de i maar ik vind het leuk om zelf tuig te maken en ben wel van plan om dit te blijven doen. Het model waar het zadel op ligt is een Zippo Pine Bar (traditional) die nog gerepareerd en geschilderd moet worden (hier doe ik mijn zadels op passen, zodat mijn mooie modellen niet beschadigen door het vele gebruik)

Anoniem

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:28

Wauw, dat is echt een mooi zadel! Ik ga jou even onthouden hoor, mocht ik een aantal Breyer zadels willen kopen dan hoor je het wel := Mits je ook op bestelling doet dan...

Maar Zippo Pine Bar staat idd ook op mijn verlanglijstje! Mooi model :j

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:33

Zippo Pine Bar is erg mooi vind ik zelf, enige puntje vind ik de staart, het begin van de staart zit een beetje gek vast aan het lichaam.

Ik werk niet in opdracht :o maar zo af en toe maak ik wat en als mensen daarin interesse hebben verkoop ik het :)

Anoniem

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:57

Ooh! Excuses :P Maar ken je meer mensen die dit zo mooi kunnen?

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:10

Durf ik niet te zeggen, sommigen in het Schleich topic maken tuig voor hun Schleich paarden, misschien dat ze dit ook op groter formaat kunnen. Op pagina 11 in dit topic staat ook een erg mooi zelf gemaakt zadel van bokker Muztang. misschien dat een van deze mensen je verder kunnen helpen, anders wordt het al snel inkopen vanuit het buitenland denk ik.

Op deze website bieden mensen ook zelf gemaak tuig aan:
http://www.modelxchange.com/

Anoniem

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:22

Oke bedankt!

xXRosalyXx

Berichten: 36
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Lutjebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:32

steefian schreef:
he grappig

ik wist niet eens dat dat bestond :d
sorry *schaamt*
maar kan iemand mij vertellen, of er ook zon breyertje als mijn paardje geschildred kan worden?
dat ik het ras koop en dat iemand hem schildert?
of is dat te veel gevraagd

Als je je breyer wilt laten schilderen kun je dat laten doen bij utterlyhorses.com , of gwn bij google: Breyer repaint intypen dat kan ook ;) :D

xXRosalyXx

Berichten: 36
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Lutjebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:33

Telpeva schreef:
Grappig dat je het vraagt, ik ben op het moment toevallig 2 zadels in elkaar aan het zetten op Schleich formaat, maar ik maak ze af en toe ook op Breyer formaat.

Hier een van mijn zelf gemaakte zadels, gemaakt met spullen van Rio Rondo:
Afbeelding

Ben er nog geen ster in, en het mist de puntjes op de i maar ik vind het leuk om zelf tuig te maken en ben wel van plan om dit te blijven doen. Het model waar het zadel op ligt is een Zippo Pine Bar (traditional) die nog gerepareerd en geschilderd moet worden (hier doe ik mijn zadels op passen, zodat mijn mooie modellen niet beschadigen door het vele gebruik)

Zo hallo je bent er echt wel een ster in moe je is kijken wie kan dat namaken??????? Het is echt gaaf zijn ze ook to koop??? _/-\o_

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:30

Momenteel heb ik niks te koop staan, sorry :)

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:34

eefj33 schreef:
Hier een Breyer-leek :Y)
Vind het erg mooi en wil uiteindelijk toch wel graag wat traditional Quarters/Paints kopen als decoratie stukken, maar voorlopig kan ik het even niet betalen. Moet op dit moment nog even hard sparen voor wat dingetjes maar hoop snel een bijbaantje te vinden. Dan ga ik maar eens goed voor de Breyers zitten :D

Maar nu een vraagje aan jullie, want ik heb wel al een maar modellen gezien die ik graag wil, zoals Big Cash to Chex, Smart Chic Olena en BetYerBoons. Maar hoe groot is de kans dat ze uit productie worden gehaald, en hoeveel duurder worden ze dan?

En nog een ander vraagje, kennen jullie mensen die mooie westernzadels voor traditionals kunnen maken? Want vind van de Breyer zadels zelf alleen het roping zadel mooi eigenlijk...


Volgens mij is Smart chic olena uit de productie sinds 2008, volgens mij stijgen de prijzen niet zo heel erg dat weet ik niet precies maar aangezien de mold (het model) nog blijft bestaan van Smart Chic Olena, zal deze niet super erg in de prijzen gaan lopen. Maar aangezien deze dus niet meer in de winkel verkrijgbaar is, moet je hem aan een Bokker vragen of die hem nog heeft en anders dus toch uit het buitenland via Ebay halen.
Bet Yer Blue Boons is sinds 2011 uit de productie, maar hij is volgens mij nog wel verkrijgbaar bij winkels zoals modellpferdeversand, voor hoe lang weet ik niet.
Big Chex to Cash is nu nog verkrijgbaar, voor hoe lang weet ik niet.

Over of de prijzen duurder worden of niet weet ik zelf niet zo, volgens mij lopen bij dit soort modellen wel de prijzen wat op maar nu nog niet heel erg aangezien ze nog niet super lang uit productie zijn en ze limited edition zijn enz.

xXRosalyXx

Berichten: 36
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Lutjebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:45

nikki23 schreef:
ik ben nu ook opzoek naar een grotere vitrine, ik heb erg ruimtetekort. :D
zelf kan ik mijn breyers niet op een plank zetten want ik heb dus katten, en niet zo maar voor een katten, maar echte 'breyer killers' ;) ik moet gewoon oppassen want ze kauwen er graag op en zijn zo lomp dat ze alles omstoten (ze zijn niet echt heel erg snugger :+ )
dus heb ik ook geen last van stof etc.

maar ik zal jullie eens wat vertellen *\o/*
het is me gelukt om Thunderstorm (helemaal nieuw) te kunnen vinden en bestellen!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* <3
is het me dus toch gelukt!!! +:)+


Ohhh dat is leuk *\o/* das een van de wheather girls ik heb ook een gezien van de wheather dinges met doorzichtich en dan met regenboog dies echt heel mooi! <3 *D

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:04

xXRosalyXx schreef:
nikki23 schreef:
ik ben nu ook opzoek naar een grotere vitrine, ik heb erg ruimtetekort. :D
zelf kan ik mijn breyers niet op een plank zetten want ik heb dus katten, en niet zo maar voor een katten, maar echte 'breyer killers' ;) ik moet gewoon oppassen want ze kauwen er graag op en zijn zo lomp dat ze alles omstoten (ze zijn niet echt heel erg snugger :+ )
dus heb ik ook geen last van stof etc.

maar ik zal jullie eens wat vertellen *\o/*
het is me gelukt om Thunderstorm (helemaal nieuw) te kunnen vinden en bestellen!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* <3
is het me dus toch gelukt!!! +:)+


Ohhh dat is leuk *\o/* das een van de wheather girls ik heb ook een gezien van de wheather dinges met doorzichtich en dan met regenboog dies echt heel mooi! <3 *D


Ik heb Thunderstorm vandaag binnen gekregen, ze is echt heel erg mooi! <3
Alleen ze kan niet goed staan, ik denk zelf dat ze een 'warped leg' heeft. Ze valt ook de hele tijd om en ik zie idd dat haar been wat gebogen is, ook staat ze erg shuin ik weet zeker dat dat niet hoort. Ik had op youtube gezien dat je dat weer kunt verhelpen door het been in een kop met heet water te zetten en vervolgens het been te buigen, is dat veilig voor mijn weathergirl???
Ik ben bang dat ik het model beschadig en dat de verf eraf gaat.

O, en bedoelde je deze soms Rosaly??:
http://www.identifyyourbreyer.com/image ... owtran.jpg

Ik ben vandaag ook met mijn vader naar ruitershop Deventer geweest ik heb deze modellen gekocht:
Mon Gamin
http://www.identifyyourbreyer.com/images/01354mg.jpg

en
Rascal
http://www.identifyyourbreyer.com/images/01361.jpg

Ik ben er allemaal erg blij mee. *\o/*
Past allemaal nog maar net in de vitrine, er kan nu echt niets meer bij dus dat wordt een nieuwe regelen! :Y)

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:11

Ik heb nu op mijn profiel een lijst gezet van alle modellen die ik op dit moment zoek.
De lijst wordt regelmatig geupdated dus als iemand nog Breyer modellen verkoopt of heeft en wel kwijt wil, en 1 van deze modellen heeft (of meerdere natuurlijk :D ) zou ik het graag willen weten.
Ook zou ik het willen weten als iemand een van deze modellen nog recent heeft gezien in een online winkel enz. :j
Dus als iemand een van deze modellen heeft gezien/ of heeft en wel kwijt wil, dan zou ik het graag willen weten via een pb :) .

Dus kijk maar even op mijn profiel ;)
Alvast bedankt *\o/*
lees trouwens eventjes de hele tekst, ook onderaan, dat voorkomt even misverstanden ;)

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:25

Heb je je lijstje toevallig al doorgegeven aan bokker spottedponie? laatste keer dat ik haar sprak wou ze een deel van haar verzameling verkopen, misschien dat jouw favorieten daar wel tussen zitten :)

Ik hou je lijst in elk geval in de gaten, als ik een model ergens tegen kom laat ik het je weten :)

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:32

Telpeva schreef:
Heb je je lijstje toevallig al doorgegeven aan bokker spottedponie? laatste keer dat ik haar sprak wou ze een deel van haar verzameling verkopen, misschien dat jouw favorieten daar wel tussen zitten :)

Ik hou je lijst in elk geval in de gaten, als ik een model ergens tegen kom laat ik het je weten :)


Ok bedankt, :j
Grappig ik heb laatst wat modellen van spottedponie gekocht, degene van de lijst zaten er niet tussen en ik ben er erg naar opzoek :D
Ik weet niet of iemand verder hier op Bokt Breyer paarden verkoopt???
Ik hoop in ieder geval dat ik wat reacties krijg op mijn lijst van iemand die ze heeft en wel wilt kopen of iemand die ze nog recent te koop heeft gezien. :o

Anoniem

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:21

Hier ben ik ook wel benieuwd naar :j Heb spottedponie vanmiddag een pb'tje gestuurd maar nog geen antwoord gehad...

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:24

eefj33 schreef:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar :j Heb spottedponie vanmiddag een pb'tje gestuurd maar nog geen antwoord gehad...


Je moet wel rekening houden dat spottedponie het druk heeft, dat had ik ook maar ze reageerd wel ;) . Alleen niet meteen de volgende dag denk ik. Ik heb haar namelijk ook al een tijdje niet meer zien verschijnen op Bokt.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:28

Morgen dames!!!!

Ik leef nog wel hoor, ben alleen zoals nikki al zei beetje druk!!! Gefeliciteerd trouwens met je Thunderstorm!

Eefje, ik heb je pb gelezen hoor, ik heb jammer genoeg op het moment niks meer te koop wat op jouw lijstje staat... Mocht ik ergens nog wat tegen komen dan hoor je van me!

Anoniem

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:29

Ooh oke, bedankt :D

Spullen in real life die ik nodig heb zijn geregeld, dus mijn Breyer avontuur kan beginnen haha :') Al zouden mijn ouders er niet zo blij mee zijn... Vroeger spaarde ik namelijk Schleich, had ze bijna allemaal maar ben uiteindelijk toch gestopt met sparen... Denk dat ze verwachten dat ik hier ook weer genoeg van ga krijgen :n Nouja, ben nu een stuk ouder dus ze moeten zich er maar bij neerleggen :P

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:59

spottedponie schreef:
Morgen dames!!!!

Ik leef nog wel hoor, ben alleen zoals nikki al zei beetje druk!!! Gefeliciteerd trouwens met je Thunderstorm!

Eefje, ik heb je pb gelezen hoor, ik heb jammer genoeg op het moment niks meer te koop wat op jouw lijstje staat... Mocht ik ergens nog wat tegen komen dan hoor je van me!


Bedankt! :D

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:07

eefj33 schreef:
Ooh oke, bedankt :D

Spullen in real life die ik nodig heb zijn geregeld, dus mijn Breyer avontuur kan beginnen haha :') Al zouden mijn ouders er niet zo blij mee zijn... Vroeger spaarde ik namelijk Schleich, had ze bijna allemaal maar ben uiteindelijk toch gestopt met sparen... Denk dat ze verwachten dat ik hier ook weer genoeg van ga krijgen :n Nouja, ben nu een stuk ouder dus ze moeten zich er maar bij neerleggen :P


Dat hadden mijn ouders ook een paar jaar geleden toen ik mijn eerste Breyer had ;) . Ze vonden het veels te duur en toen deed ik er niet zoveel meer mee. Wel met schleich, maar dat is uit de tijd dat ik nog echt speelde enzo. Schleich is bij mij nu ook wat afgezwakt, ik denk er een beetje over na om mijn paarden te verkopen, maar dat weet ik nog niet zeker.
Maar in ieder geval, nu ben ik helemaal Breyer-gek en zal dat ook nog wel een heeeeeeeeeeeeele tijd blijven! :D

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:38

Mijn eerste breyer vonk sloeg een jaar of 10, misschien 15 geleden toe toen wij thuis pas net internet hadden. Breyers, dat waren voor mij 'die mooie paarden van internet' die net echt leken, en (voor mij) ook onbetaalbaar waren. Zeker de customs die je wel eens voorbij zag komen, met hun prijzen van honderden dollars. Neuh, mooie modelpaarden waren voor mij meer altijd een soort van droom, leuk om naar uit te kijken maar veel te duur.

Nu heb ik er lekker een paar op de kast staan, en dat geeft een goed gevoel. En ooit op een dag, wil ik ook een mooie resin, geschilderd door een professional die beter kan schilderen dan ik. Nu het geld nog :D