breyer paarden!!!!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:04

nikki23 schreef:
Cassidy schreef:
Je kunt altijd nog proberen twee te verkopen.
Heb je iig de barcodes (en kun je het gratis model aanvragen, weet niet of dat nu nog kan)
en Thunderstorm die je zo graag wilde.


dat zou idd nog kunnen, 2 verkopen, maa zo gauw mn moeder het prijskaartje 150 euro ziet, schiet ze helaas helemaal in paniek :(
de barcodes kunnen sinds januari niet meer worden ingevoerd helaas :n

ik weet het ook gewoon niet meer, ik denk dat het gewoon onmogenlijk is om thunderstorm de krijgen voor een redelijke prijs, zonder ebay :(:)


o en trouwens als ik ze wel alle drie zou mogen kopen, dan zou ik ze allemaal houden (raak er veels te veel gehecht aan!) :D
dus dat was toch geen optie voor mij ;)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:07

Ik heb hetzelfde probleem.
Een "black hole" verzameling, wat er ingaat, gaat er niet meer uit.
Al kan ik nu af en toe een paard verkopen, maar dat gaat met moeite
Op een gegeven moment heb je gewoon geen ruimte meer.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:54

Zééér herkenbaar, om die reden koop ik ook echt alleen de modellen die ik écht mooi vind, anders is het gewoon te snel vol. Voor bodies e.d. maak ik dan weer een uitzondering, die zie ik meer als potentieel knutselproject dan als modelpaard. Maar mijn mooie modellen... nee daar mag niemand aan komen, liefst raak ik ze niet eens aan zodat ze mooi blijven :o Ben momenteel ook een beetje aan het rondkijken voor een grotere vitrinekast, zodat ik ze veilig achter glas kan zetten en ze ook minder snel verstoffen.

Vraagje,
Hebben jullie speciale manieren om de modellen af te stoffen, die de verf zo min mogelijk belasten? normaal spuit ik de mijne af met lucht uit een bus die onder druk staat, maar die is op :o een nieuwe bus heb ik nog niet gevonden, en ik wil in de tussentijd voor zover mogelijk mijn modellen zo min mogelijk belasten. Nu las ik dat sommige mensen make-up kwastjes gebruiken om de modellen af te stoffen, hebben jullie hier ervaring mee? of andere ideeën?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:12

Afstoffen doe ik niet. Als ze meemogen naar een show hou ik ze even onder een stromende kraan en droog ze daarna met een theedoek af. Van al het andere slijt de verf te erg. Nu moet ik zeggen dat ze in een kamer staan waar ik nooit kom, en waar een enkele keer een logee slaapt. Als je ze in je slaapkamer hebt staan zal het wat vaker moeten.

Voor de rest, niet naar kijken, ook als er een laag stof op zit :D

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:13

ik ben nu ook opzoek naar een grotere vitrine, ik heb erg ruimtetekort. :D
zelf kan ik mijn breyers niet op een plank zetten want ik heb dus katten, en niet zo maar voor een katten, maar echte 'breyer killers' ;) ik moet gewoon oppassen want ze kauwen er graag op en zijn zo lomp dat ze alles omstoten (ze zijn niet echt heel erg snugger :+ )
dus heb ik ook geen last van stof etc.

maar ik zal jullie eens wat vertellen *\o/*
het is me gelukt om Thunderstorm (helemaal nieuw) te kunnen vinden en bestellen!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* <3
is het me dus toch gelukt!!! +:)+

dalmarieke

Berichten: 677
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:23

Cassidy> op een van je eerste foto`s staat er een beeldje bij van een dalmatier....:D
Is die ook te koop, zo ja, wat voor materiaal is het, grote en wat voor merk eventueel?

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:03

Super!! gefeliciteerd, dan heb je hem dus uiteindelijk TOCH! :D

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:55

De Dalmatier is een Breyer, en traditional
Moet even kijken of ik hem nog heb, heb geloof ik wat honden de deur uitgedaan.

dalmarieke

Berichten: 677
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:55

nooit geweten dat breyer dat ook had.... wil je me pb` en als je m hebt gevonden?
bedankt.

xXRosalyXx

Berichten: 36
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Lutjebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:06

Ik heb thuis ook wat Breyer's ik heb 1 Classic en 6 Traditional's niet zoveel :S maar ik ben druk bezig met sparen voor nog wat nieuwe, /3

xXRosalyXx

Berichten: 36
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Lutjebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:23

o wow heb jij die western zadel helemaal zelf gemaakt??? Whoow das echt knap!!! *-:)

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:01

Volg het hele topic al en kan nu eindelijk meekletsen.
Heb vanmiddag een aantal Stablemates gekocht!
Eerste Breyers en er zullen er meer volgen!
Wil nog erg graag de shetlander en ik ben zoooo verlieft op de Weather Girl Partly Cloudy.
Eerst volgende op verlanglijstje!

xXRosalyXx

Berichten: 36
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Lutjebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:59

Shettepret schreef:
Volg het hele topic al en kan nu eindelijk meekletsen.
Heb vanmiddag een aantal Stablemates gekocht!
Eerste Breyers en er zullen er meer volgen!
Wil nog erg graag de shetlander en ik ben zoooo verlieft op de Weather Girl Partly Cloudy.
Eerst volgende op verlanglijstje!


Ja de Weather girls zijn echt leuk ja! Ik zou die ook wel willen hihi *\o/*

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:17

Shettepret schreef:
Volg het hele topic al en kan nu eindelijk meekletsen.
Heb vanmiddag een aantal Stablemates gekocht!
Eerste Breyers en er zullen er meer volgen!
Wil nog erg graag de shetlander en ik ben zoooo verlieft op de Weather Girl Partly Cloudy.
Eerst volgende op verlanglijstje!


Leuk, ik heb gisteren ook een aantal stablemates gekregen waaronder ook mn eerste stablemate veulens!! Ze zijn echt heel leuk! :j
Ik krijg vandaag of morgen waarschijnlijk ook de weathergirl Thunderstorm geleverd, ben benieuwd! *\o/*
Ik moet trouwens weer een nieuwe vitrine regelen, ik heb nog alleen plek voor Thunderstorm en misschien wat extra stablemates.
Ik ben ook bezig met het verbouwen op zoder, daar krijg ik een aparte kamer voor mijn breyer collectie. Je kunt zolder alleen bereiken door de trap uit het plafond te klappen, je ziet bijna niet dat die trap er zit dus het is echt mijn geheime plekje. :D
Ik 'verhuis' naar zolder omdat ik dus nu 13 ben en al op de middelbare zit. Als iedereen erachter komt dat ik dus die paardjes fanatiek spaar en er ook echt aan gehecht ben ( :o ) dan ben ik de pieneut op school en word ik gepest, dat moet ik niet hebben.
Ach ja, het is alleen maar leuker dat ik straks mijn prive plekje heb, en niemand van school komt er ooit achter ;)

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:19

Shettepret, welke stablemates heb je eigenlijk gekocht?? :D

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:26

xXRosalyXx schreef:
Ik heb thuis ook wat Breyer's ik heb 1 Classic en 6 Traditional's niet zoveel :S maar ik ben druk bezig met sparen voor nog wat nieuwe, /3


Waar haal jij je Breyers dan vandaan?? misschien heb ik anders nog wat tips voor je, van een paar sites en winkels. :D

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:50

Och ik ben 25 en spaar ze, krijg er alleen maar positief commentaar op. Maar ik heb er ook nog niet zo veel, en ze staan bij mij ook echt voor de show in huis. Daar waar een 'normaal' persoon een tray met kaarsen of een bloempot zou neerzetten, daar staat bij mij een modelpaard.

Wat ik vooral leuk vind is om spullen ervoor te maken en te verzamelen zodat het een compleet plaatje wordt. Iets als dit vind ik bijvoorbeeld erg leuk, denk ook niet dat er ook maar iemand is die iets als dit kinderachtig vind:
http://www.amazon.com/gp/product/B001SI ... B001SI3F7I

Maar ik zie Breyers ook niet als speelgoed, zijn ze veel te breekbaar en te duur voor. Ik zie ze eerder als mooie beeldjes om neer te zetten.

xXRosalyXx

Berichten: 36
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Lutjebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:46

nikki23 schreef:
xXRosalyXx schreef:
Ik heb thuis ook wat Breyer's ik heb 1 Classic en 6 Traditional's niet zoveel :S maar ik ben druk bezig met sparen voor nog wat nieuwe, /3


Waar haal jij je Breyers dan vandaan?? misschien heb ik anders nog wat tips voor je, van een paar sites en winkels. :D


Ohh ik haal ze bij marktplaats soms en ik heb er ook een uit Engeland bij: HappyHappysue.co.uk daar kun je er echt veel kopen! Welke sites had jij dan?? x

xXRosalyXx

Berichten: 36
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Lutjebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:50

Telpeva schreef:
Och ik ben 25 en spaar ze, krijg er alleen maar positief commentaar op. Maar ik heb er ook nog niet zo veel, en ze staan bij mij ook echt voor de show in huis. Daar waar een 'normaal' persoon een tray met kaarsen of een bloempot zou neerzetten, daar staat bij mij een modelpaard.

Wat ik vooral leuk vind is om spullen ervoor te maken en te verzamelen zodat het een compleet plaatje wordt. Iets als dit vind ik bijvoorbeeld erg leuk, denk ook niet dat er ook maar iemand is die iets als dit kinderachtig vind:
http://www.amazon.com/gp/product/B001SI ... B001SI3F7I

Maar ik zie Breyers ook niet als speelgoed, zijn ze veel te breekbaar en te duur voor. Ik zie ze eerder als mooie beeldjes om neer te zetten.

Ja na ja Breyer is niet echt om te spelen maar ik heb thuis een breyer traditional stal en ik wil ook als ik genoeg paardjes enz. heb een tour ermee maken maar ik heb niet van die paarden op standaart wel de salinero heb ik maar die zet ik ook liever in de vitrinekast ik heb nu de Blue Grassbandit lets go riding english milton salinero luz de luna paso fino en American Quarter horse maar das een classic die laatste. Dat was mijn eerste heb er nu dus 7 en die ene bij amazon.com is echt niet om te spelen nee, das echt zo een voor de vitrine. Maar somige kun je wel mee spelen :) Zullen we vrienden zijn?
xxx :(:)

steefian
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:04

he grappig

ik wist niet eens dat dat bestond :d
sorry *schaamt*
maar kan iemand mij vertellen, of er ook zon breyertje als mijn paardje geschildred kan worden?
dat ik het ras koop en dat iemand hem schildert?
of is dat te veel gevraagd

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:44

steefian schreef:
he grappig

ik wist niet eens dat dat bestond :d
sorry *schaamt*
maar kan iemand mij vertellen, of er ook zon breyertje als mijn paardje geschildred kan worden?
dat ik het ras koop en dat iemand hem schildert?
of is dat te veel gevraagd


ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat willen doen, als niemand reageert ken ik nog wel iemand :D
(maar niet mezelf hoor ;) , ik ben er ook nog niet professioneel in, dus dat doe ik je niet aan)
Laatst bijgewerkt door nikki23 op 22-02-12 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:57


nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:02

Telpeva schreef:
Och ik ben 25 en spaar ze, krijg er alleen maar positief commentaar op. Maar ik heb er ook nog niet zo veel, en ze staan bij mij ook echt voor de show in huis. Daar waar een 'normaal' persoon een tray met kaarsen of een bloempot zou neerzetten, daar staat bij mij een modelpaard.

Wat ik vooral leuk vind is om spullen ervoor te maken en te verzamelen zodat het een compleet plaatje wordt. Iets als dit vind ik bijvoorbeeld erg leuk, denk ook niet dat er ook maar iemand is die iets als dit kinderachtig vind:
http://www.amazon.com/gp/product/B001SI ... B001SI3F7I

Maar ik zie Breyers ook niet als speelgoed, zijn ze veel te breekbaar en te duur voor. Ik zie ze eerder als mooie beeldjes om neer te zetten.


Ik zelf zie Breyers ook niet als speelgoed, een aantal jaren geleden wel maar nu ben ik dus achter deze hobby gekomen, ik vond breyers idd ook te duur voor speelgoed. :j
Ik speel niet met mijn Breyers en bij mij zitten ze in een vitrine (aangezien ik katten heb die ze nog wel eens willen omstoten en erop willen kauwen, en voor het stof natuurlijk)

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:07

xXRosalyXx schreef:
Telpeva schreef:
Och ik ben 25 en spaar ze, krijg er alleen maar positief commentaar op. Maar ik heb er ook nog niet zo veel, en ze staan bij mij ook echt voor de show in huis. Daar waar een 'normaal' persoon een tray met kaarsen of een bloempot zou neerzetten, daar staat bij mij een modelpaard.

Wat ik vooral leuk vind is om spullen ervoor te maken en te verzamelen zodat het een compleet plaatje wordt. Iets als dit vind ik bijvoorbeeld erg leuk, denk ook niet dat er ook maar iemand is die iets als dit kinderachtig vind:
http://www.amazon.com/gp/product/B001SI ... B001SI3F7I

Maar ik zie Breyers ook niet als speelgoed, zijn ze veel te breekbaar en te duur voor. Ik zie ze eerder als mooie beeldjes om neer te zetten.

Ja na ja Breyer is niet echt om te spelen maar ik heb thuis een breyer traditional stal en ik wil ook als ik genoeg paardjes enz. heb een tour ermee maken maar ik heb niet van die paarden op standaart wel de salinero heb ik maar die zet ik ook liever in de vitrinekast ik heb nu de Blue Grassbandit lets go riding english milton salinero luz de luna paso fino en American Quarter horse maar das een classic die laatste. Dat was mijn eerste heb er nu dus 7 en die ene bij amazon.com is echt niet om te spelen nee, das echt zo een voor de vitrine. Maar somige kun je wel mee spelen :) Zullen we vrienden zijn?
xxx :(:)


Welke ook leuk zijn voor in de vitrine zijn de Breyer stablemates.
Zelf vind ik ze heel gedetailleerd en ook wel schattig, vooral de veulens
En ze zijn natuurlijk een stuk goedkoper dan de Traditionals (rond de 4/ 5 euro voor 1 volwassen paardje)

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:04

Leuk om steeds meer verzamelaars te zien in dit topic!

Steefian: Dat kan ongetwijfeld, ik zou alleen goed rondkijken door wie je dit eventueel wilt laten doen, niet elke repainter is even goed in schilderen als de ander. Er is op Bokt een topic waar een aantal repainters in zitten, de meesten schilderen alleen Schleich en geen Breyer, maar wellicht wel leuk om hier een kijkje te nemen:
[HK] 1/ (Schleich) repainters! Wij repainten vrolijk door!