hengsten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:40

Dat moet ik je toegeven. Ik wil NOOIT meer een merrie, ik kan er niet tegen tegen die hengstigheid en misschien heel raar maar het bots altijd tussen mij en een merrie.
Je kan het idd proberen en als hij dan niet goedgekeurd word, hoop het niet voor je dan kan je hem altijd nog laten ruinen.
Maar wij hebben Kingston op stal staan, is een dekhengst en dat is zo ongeveer het makkelijkste, liefste en braafste paard op stal. Dekt elk jaar en loopt ook in het 2-span maar kijkt dan niet naar zijn buurman dus er zijn ook wel hele brave hengsten hoor.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:26

Ienemenie IK OOK , gaat niet merries en Ciny Knipoog
Kim ik ben zo akkoord met jou uitleg is totaal juist !

Ik heb ook een goedgekeurde dekhengst Invierno, zo braaf als maar kan zijn. Weet niet of hij voro mij al gedekt heeft maar hij kan neus tegen neus naast een merrie staan bijna, in de van , naast de wei , bereden...dan voel je wel precies zo een aantrekkingskracht met de 2..héhé
In omgang SUPER. Hij kent zijn baas en weet goed waar hij staat en wat hij mag of niet mag. Heel consequent zijn en niets laten passeren .
Super caracter ik wil niets anders meer !

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 16:09

gijsenkim schreef:
Voor hengsten ben ik net wat strenger en gelden er net wat meer regels als voor ruinen en merries. Waar een ruin om zich heen mag kijken tijdens het naar en van het land brengen, mag een hengst dat niet. Ik eis aandacht van de hengst,aandacht voor mij en niet voor wat er om hem heen gebeurt. Een hengst krijgt ook veel eerder een standje dan een merrie of een ruin. Van een hengst pik ik helemaal niks, in ieder geval veel minder dan van een ruin of merrie. Ik heb een tijd bij een fokker gewerkt, veel hengsten op stal. Er werd natuurlijk gedekt en geschouwd, tijdens het dekken en het schouwen werd er nog altijd met een oog naar Henk gekeken of het wel echt mocht. Needless to say dat dit gedrag er niet natuurlijk inzit. De mannen werden hard maar met upmost respect behandeld, Nooit een hengst unfair behandelen... daar zijn ze te trots voor. Maar geef m een poeierskup voor zn flikker als hij het nodig heeft, hij zal het ook accepteren. Hengsten hebben over het algemeen net even iets meer karakter, ze moeten het voor je willen doen en respect verdien je bij een hengst, die krijg je niet EN dat sla je er niet in. Het is de interactie tussen een hengst en een mens die paarden taal spreekt die ervoor zorgt dat er geen ongelukken gebeuren. Ik denk altijd dat je om met hengsten om te kunnen gaan heel, heel veel gevoel moet hebben voor het dier. De taal kunnen verstaan die hij laat zien met zn lijf en zn oren en zn gezichtsuitdrukking en daar op een adequate manier op te reageren


ik ben t daar n deel mee eens want t is dan wel n hengst maar ik vind nie dat je als hij zn hoofd maar omdraait oid da tie dan op zn flikker krijgt wantdat vind ik oneerlijk
want mijn vriendin heeft een goedgekeurde dekhengst doet niks en ze heeft n merrie die is veel vervelender dus ik vind eigelijk niet helemaal waar is
.......das mijn mening he Knipoog

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:37

Ik heb zelf een arabisch volbloed dekhengst.
hij heeft egt een super karakter ik kan gewoon buiten wandelen met hem en langs andere paarden lopen.Is geen probleem.

Hij hinnikt wel naar andere paarden maar dat mag hij.Laat je hengst wel wat paard blijven vind ik.
Zolang hij maar alle vier ze benen op de grond houd en niet bijt Pling

chiquee
Berichten: 367
Geregistreerd: 02-02-05

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:58

ik ken zelf 6 hengsten

de draverhenst van ilovejuno hier op bokt, doet geen vlieg kwaad superlief voor een hengst!
dan de 3 lusitanohengsten van mijn werk, salli is heel druk maar verder wel lief in de omgang.
habil die bijt niet omdat hij je pijn wil doen maar meer omdat hij henst is Pling verder is hij heel rustig maar af en toe heeft hij van die dagen Bloos
saturno die bijt ook puur omdat hij henst is verder in de omgang ook braaf.
dan de welshjes van mijn tante
Rody: is nog jong dus kan er niet veel over zeggen bijt niet in ieder geval Tong uitsteken
Blacky: is 3 jaar en word niks mee gedaan daarom heeft hij geen manieren...
ik heb eigenlijk alleen problemen met blacky omdat die gevaarlijk is, de rest is allemaal goed handelbaar en redelijk braaf in de omgang. Maar ik heb geen problemen met hengsten alleen vind ik ze over het algemeen ( er zijn uitzonderingen, en dit is over de paarden die ik ken die henst zijn ) wat minder betrouwbaar...

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:42

Ik heb zelf geen hengst en ga ook niet super veel met hengsten om, maar de hengsten die ik ken en waar ik mee om ga zijn eigenlijk allemaal erg braaf, vaak ook stukken beter opgevoed dan merries/ruinen. (zijn trouwens ook allemaal ijslanders)

Tja, zoals gezegd, opvoeding en consequent zijn is erg belangrijk, bij alle paarden, maar bij hengsten wordt het gevaarlijk als je dat niet doet. En met leeftijd heeft het denk ik ook te maken, zo ken ik een dekhengst die in zijn jonge jaren vrij pittig was maar waar je op 18jarige leeftijd een beginner op kon zetten.

Enne, hengsten zijn ook gewoon paarden, met paardentaal en paardenregels Knipoog

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 07:05

Ik heb een twenter hengst en die is super in de omgang. Hij heeft ook het nodige al op zijn flikker gekregen, maar daar hebben we beiden nu het voordeel van.

Toch wordt hij waarschijnlijk nu komend voorjaar gecastreerd. Hij zal nooit een goedgekeurde dekhengst worden en dat was ook nooit de bedoeling. Vindt het zelf dan ook eerlijker om hem te laten 'helpen'. Is zowel voor mij als voor hem prettiger.

Ook al is hij nu super braaf en reageert hij niet op merries, ooit zal die interesse er wel zijn.

Anoniem

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 08:57

Ik heb een draverhengst gehad maar die heb ik laten castreren omdat ik ook een oude fokmerrie had ze is vrij oud en ik wil haar niet nog een keer een veulen laten krijgen ze heeft er al 10 gehad. Mijn ervaring met hengsten is erg goed ze zijn erg pittig en sterk maar als je ze onder controle hebt is er niks aan de hand.

Als je ze hebt laten dekken zullen ze heftiger op merries reageren wat heel vervelend kan zijn maar dat verschilt wel weer heel erg per paard sommigen zijn dan onhandelbaar terwijl anderen weer heel erg gaan lopen showen maar wel netjes bij je blijven.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:53

Ik heb een 12 jarige hengst, en ik heb geen problemen met hem, ik zal ook nooit zeggen; hengsten dit of hengsten dat, elke hengst is anders en ja tuurlijk hebben ze echt wel eens last van hun hormonen.
Hij is enorm trots, enorm eerlijk en super in de omgang, hij mag dus wel om zich heen kijken als hij meeloopt maar hij loopt dat ook mee, ik ben absoluut niet strenger voor mijn hengst dan dat ik voor merries of ruinen ben, ik ben bij alle paarden consequent en mijn paard is eigenlijk bijzonder braaf en vaak nog braver dan menig merrie of ruin Knipoog
Ben het absoluut eens dat je hun respect moet krijgen op een eerlijke manier, die van mij loopt dus zo goed als los met je mee, blijft net zo lang staan tot je zegt; kom maar... is echt de grootste vrijkous die ik ken, hij vertrouwt ons blindelings, tis moeilijk uit te leggen zo maar de mensen die hem kennen of gezien hebben met mij weten denk ik wel wat ik bedoel..
Maar nogmaals elk paard is anders dus ook elke hengst Knipoog Ik heb in het begin altijd gezegd, hij mag zijn ballen houden maar op het moment dat hij een gevaar voor zijn omgeving en zichzelf wordt gaan ze eraf, nou das tot nu toe nog niet aan de orde geweest en we zijn inmiddels al weer een aantal jaren verder dus.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:10

Ik heb zelf een ggk andalusische hengst gehad. gekocht op 2 jaar en ggk op 3 jaar. Schat van een beest maar wel hengst. Hapte vaak met name bij vreemden en kon ook nog wel eens een dreun uitdelen met het voorbeen. was verder wel heel braaf in de omgang. ik was de baas net als zijn bijrijdster dan deed hij ook niets. we hoefden hem ook niet vast te zetten in zijn box konden er onder door, maar je moet wel altijd opletten.

totdat ie onder het zadel was. Dan was ie zo lief. aan een lang teugeltje naast merries geen probleem. een kind van 10 kon hem rijden. werkelijk een schat.

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 11:25

Haha! wel leuk om te horen allemaal,hij wordt dit jaar nog niet voorgebracht,hij is nog niet gespierd genoeg ,hij is een beetje laat rijp ,dus volgend jaar word hij onder het zadel voorgebracht Vingers aflikken

melanie_h

Berichten: 2989
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Kingswood

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:49

nou ik heb ook een tinkerhengst van 8 jaar
Hij is harstikke lief het is ook nog een klophengst wat ze zeggen dat
ze nog gemener zijn als gewone hengsten dit is bullshit. laat je niet opnaaien door allemaal dat gedoe om hengsten ga er gewoon conseqeunt mee om en je hebt het liefste beestje dat er is.
UItzonderingen daargelaten [wat hebben ze vroeger meegemaakt]
ik wil niks anders meer dan een hengst. Ik heb eerder een merrie gehad nou dit was een kreng steeds dat wisselvallige karakter met hengstigheid enzo. oke er zijn ook merries waar je niet van merkt dat ze hengstig zijn.voordat ik op m'n kop krijg van merriebezitters.
Ik rij ook een pas de deux voor het stamboek samen met een merrie gaat super die twee. hij is niet gek en kijkt er nog niet eens naar als ze hengstig is. }>

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:55

als je maar consequent genoeg bent, en attent genoeg bent EN genoeg natuurlijk overwicht hebt

Dan zijn alle hengsten braaf.............

Alleen denken een hele berg mensen dat ze consequent genoeg zijn, attent genoeg zijn en dat ze genoeg overwicht hebben.........

en dan heb je ongelukken.........

Hengsten houden blijft ALTIJD een vak apart, nooit kan je je aandacht laten verslappen, nooit kan je makkelijk zijn. Want DAT zijn de momenten waar een hengst op wacht, hoe zoet en hoe braaf ook!!!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:30

gijsenkim schreef:
als je maar consequent genoeg bent, en attent genoeg bent EN genoeg natuurlijk overwicht hebt

Dan zijn alle hengsten braaf.............

Alleen denken een hele berg mensen dat ze consequent genoeg zijn, attent genoeg zijn en dat ze genoeg overwicht hebben.........

en dan heb je ongelukken.........

Consequent moet je zijn met ALLE paarden, ik heb behoorlijke ongelukken zien gebeuren met ruinen en merries en hun eigenaar of verzorger... dat is niet alleen voor hengsten.

Citaat:
Hengsten houden blijft ALTIJD een vak apart, nooit kan je je aandacht laten verslappen, nooit kan je makkelijk zijn. Want DAT zijn de momenten waar een hengst op wacht, hoe zoet en hoe braaf ook!!!

Ben het zeker met je eens dat veel hengsten een vak apart zijn, ik ben het ook met je eens dat zeker niet iedereen een hengst kan handelen (of wat voor een pittig paard dan ook Haha! )maar ik kan heel rustig mijn aandacht laten verslappen, ik kan in de stal zitten met een boekje of in de bak zitten zonder dat ik vreselijk oplet... en ja ik kan met mijn rug naar hem toestaan, het is dus mogelijk met een hengst, ik zeg niet met alle maar ze zijn er wel degelijk en ik ben niet de enige, niet alle hengsten wachten op dat moment, die van mij gaat bijvoorbeeld met zijn hoofd tegen je schouder aanstaan, ogen dicht en een hanglip, totale rust, ook als hij ligt kan je gerust bij hem gaan zitten en echt ik ben geen pennymeisje Clown

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 14:43

cloris schreef:
Consequent moet je zijn met ALLE paarden, ik heb behoorlijke ongelukken zien gebeuren met ruinen en merries en hun eigenaar of verzorger... dat is niet alleen voor hengsten.


Zal wel........... Maar bij hensgsten ben ik ALTIJD attent, bij ruinen en merries alleen als deze hierom vragen



cloris schreef:
Ben het zeker met je eens dat veel hengsten een vak apart zijn, ik ben het ook met je eens dat zeker niet iedereen een hengst kan handelen (of wat voor een pittig paard dan ook Haha! )maar ik kan heel rustig mijn aandacht laten verslappen, ik kan in de stal zitten met een boekje of in de bak zitten zonder dat ik vreselijk oplet... en ja ik kan met mijn rug naar hem toestaan, het is dus mogelijk met een hengst, ik zeg niet met alle maar ze zijn er wel degelijk en ik ben niet de enige, niet alle hengsten wachten op dat moment, die van mij gaat bijvoorbeeld met zijn hoofd tegen je schouder aanstaan, ogen dicht en een hanglip, totale rust, ook als hij ligt kan je gerust bij hem gaan zitten en echt ik ben geen pennymeisje Clown


Dan heb jij geluk............ zo een hengst had mijn vriendin ook.......... totdat hij haar aan haar biceps de rondte in slingerde omdat meneer niet zijn stal in wilde, toen werdt hij een ruin.Haha! Haha! Haha!

Ik heb alleen maar brave hengsten om mij heen gehad, alleen maar Haha! Haha! Haha!

Maarja ik skup ze helemaal naar Parijs en terug als ze een pas verkeerd zetten, ben niet makkelijk voor ze........... en daarvoor in de plaats krijg je dus hele brave hengsten.... hengsten waar je mee kan knuffen, hengsten waar je mee kan freewheelen.......... maar waar je altijd toch attent moet blijven.

Ik heb de afgelopen 20 jaar met, give or take a few, 40 hengsten gewerkt. Daarvan was er slechts een echt zo gek als een deur.......... en dat was Mylord van Nadine Capellmann......... Die was levensgevaarlijk. De rest had hun streken OF niet natuurlijk....... maar werden wel gehouden door hengstenhouders........... en niet door 15 jarige meiden die zo nodig een hengst wilde hebben.

Op het moment dat je op dit forum post dat hengsten o zo braaf zijn, dan heb je niet in de gaten dat hier heel veel mensen meelezen die van ze lang zal ze leven nooit an een hengst moeten beginnen.

Dat in mijn achterhoofd houdend, zal ik altijd zeggen dat het houden van hengsten NOOIT maar dan ook NOOIT simpel is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:22

Ik rij sinds kort ook weer een hengst, 2 dagen in de week en dat vind ik voldoende. Moet er niet aan denken om er dag in dag uit mee op te moeten gaan. Je moet altijd je aandacht er voor de volle 100% bij hebben, anders buit hij het gelijk uit. Nu het voorjaar eraan komt, is hij helemaal op en top hengst. Hij denkt dat die de hele wereld aan kan, maar dan heeft hij aan ons een verkeerde. Hij moet van ons continu z'n aandacht bij ons hebben, anders krijgt hij idd op z'n flikker. Net was gijsenkim zegt, hij mag niet eens kijken naar een ander paard, dan krijgt hij al een ruk aan het halstertouw van mij of een tikje met de zweep. Dan kun je wel zeggen dat het oneerlijk is dat een merrie of ruin dat niet hoeft, maar ik heb geen zin om skieend achter een hengst aan te hangen omdat ie zo graag naar een ander paard wil. Als hij eenmaal afgeleid is, dan is het zeer moeilijk de aandacht er weer bij te krijgen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:35

gijsenkim schreef:

Zal wel........... Maar bij hensgsten ben ik ALTIJD attent, bij ruinen en merries alleen als deze hierom vragen

Dan heb ook jij geluk gehad, heb ook mijn vriending het ziekenhuis in geslagen zien worden, door een merrie...zij was ook even niet attent en dat is nog maar een voorbeeld.. nee die vlieger gaat voor mij niet op, die ervaringen die jij hebt gehad met hengsten heb ik OOK met ruinen en merries vandaar Knipoog en daarom roep ik altijd ELK paard is anders..misschien is het verschil tussen de hengsten die ik ken en de hengsten die jij kent (rastechnisch dan he) wel te groot.

Citaat:
Dan heb jij geluk............ zo een hengst had mijn vriendin ook.......... totdat hij haar aan haar biceps de rondte in slingerde omdat meneer niet zijn stal in wilde, toen werdt hij een ruin.Haha! Haha! Haha!


Sorry maar ik weet niet of dat alleen maar geluk is, ik denk dat je EN mij en hem daarmee tekort doet.

Citaat:
Ik heb de afgelopen 20 jaar met, give or take a few, 40 hengsten gewerkt. Daarvan was er slechts een echt zo gek als een deur.......... en dat was Mylord van Nadine Capellmann......... Die was levensgevaarlijk. De rest had hun streken OF niet natuurlijk....... maar werden wel gehouden door hengstenhouders........... en niet door 15 jarige meiden die zo nodig een hengst wilde hebben.

Op het moment dat je op dit forum post dat hengsten o zo braaf zijn, dan heb je niet in de gaten dat hier heel veel mensen meelezen die van ze lang zal ze leven nooit an een hengst moeten beginnen.

Dat in mijn achterhoofd houdend, zal ik altijd zeggen dat het houden van hengsten NOOIT maar dan ook NOOIT simpel is.


Ach ik draai ook al een tijdje mee hoor Knipoog en ook dat zegt niet alles, ik zie genoeg mensen die hun leven lang al in de paarden rondhangen maar die ik nooit een hengst of pittig merrie in handen zou geven, simpelweg omdat ze er niet mee overweg kunnen maar zo zijn er ook mensen die minder ervaring hebben maar wel HET hebben om met hengsten overweg te gaan.
Ik post volgens mij niet dat ik het houden van hengsten toejuich, ik post wat ik vind!
Er lezen btw ook genoeg mensen mee die nooit aan een paard zouden moeten beginnen, luister, ik ga zeker niet dingen omdraaien of het ergens mee eens zijn waar ik het niet mee eens ben omdat er misschien wel eens iemand mee kan lezen... Ik zei net al, ik moedig het houden van hengsten niet aan, ik vertel MIJN ervaring met MIJN hengst (en de hengsten die ik ken/kende), niet meer en niet minder Knipoog
Ik zal ook nooit zeggen dat alle hengsten door iedereen te houden zijn, ik zal ook niet zeggen dat alle merries humeurige schepsels zijn en ik zal ook niet zeggen dat alle ruinen betrouwbare sukkels zijn...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:41

en dus zeg je niks Haha! Haha! Haha!

Sorrie Cloris

Iedereen weet dan hengsten houden niet voor iedereen weggelegd is.........

op www.fokt.nl kan je zeggen dat hengsten goed te houden zijn......... op bokt voor de veiligheid even niet Haha!

Dat onderscheid moet je kunnen maken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:49

gijsenkim schreef:
en dus zeg je niks Haha! Haha! Haha!

Sorrie Cloris

Iedereen weet dan hengsten houden niet voor iedereen weggelegd is.........

op www.fokt.nl kan je zeggen dat hengsten goed te houden zijn......... op bokt voor de veiligheid even niet Haha!

Jij hebt een spaanse hengst............. een die opgevoed is Haha! helaas ook op de harde manier

Dat onderscheid moet je kunnen maken

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:55

gijsenkim schreef:
en dus zeg je niks Haha! Haha! Haha!

Sorrie Cloris

Iedereen weet dan hengsten houden niet voor iedereen weggelegd is.........

op www.fokt.nl kan je zeggen dat hengsten goed te houden zijn......... op bokt voor de veiligheid even niet Haha!

Dat onderscheid moet je kunnen maken



Sorry Gijsenkim ik kan heel goed onderscheid maken, ik geef antwoord op een normale vraag hier, enne fokt.nl is bekend, vind ik niets, als je namelijk gewoon goed leest wat ik schrijf, zie je nergens staan dat ik zeg dat hengsten goed te houden zijn door iedereen, ik schrijf zelfs dat ik het niet toejuich..

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:06

Ik heb zelf twee hengstjes en heb er goede ervaringen mee. Nou moet ik wel zeggen dat ik bij de oudste 1 keer op het punt heb gestaan om hem te casteren maar toen vloog hij me gewoon aan als ik met mijn rug naar hem toe stond. Nu is hij 2,5 en is hij super braaf wel duidelijk hengst maar goed handelbaar en lief. Ik zou hem niet alleen laten met kleine kinderen maar goed dat moet je nooit met een hengst ben ik van mening.

Als je vroeg met een hengst begint heb je er meestal geen problemen mee. Als je maar goed consequent blijft. Ik heb zaterdag hengstenkeuring maar als hij word afgekeurd blijft hij alsnog hengst tenzij zijn gedrag zo erg veranderd dat hij neit meer handelbaar is maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.

Een vriendin van mij heeft ook een hengst die ook dekt en die is ook super braaf en lief.

ik heb zelf op een grote springstal stage gelopen en daar stonden een hoop hengsten. De paarden die met drie van het land waren geplukt was geen land mee te bezeilen (trappen, bijten, op de achterbenen) maar de oudere paarden die van jongs af aan goed in de hand zijn geweest echt super om mee te werken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:51

cloris schreef:

Sorry Gijsenkim ik kan heel goed onderscheid maken, ik geef antwoord op een normale vraag hier, enne fokt.nl is bekend, vind ik niets, als je namelijk gewoon goed leest wat ik schrijf, zie je nergens staan dat ik zeg dat hengsten goed te houden zijn door iedereen, ik schrijf zelfs dat ik het niet toejuich..


Heb ik niet uit je post opgemaakt Haha! Haha! Haha!

Maargoed, sorrie als ik daar over heen gelezen heb

chiquee
Berichten: 367
Geregistreerd: 02-02-05

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 00:06

Citaat:
Ach ik draai ook al een tijdje mee hoor en ook dat zegt niet alles, ik zie genoeg mensen die hun leven lang al in de paarden rondhangen maar die ik nooit een hengst of pittig merrie in handen zou geven, simpelweg omdat ze er niet mee overweg kunnen maar zo zijn er ook mensen die minder ervaring hebben maar wel HET hebben om met hengsten overweg te gaan.

Ik draai nog maar 5jaar mee Knipoog Ik moet zeggen dat mij het geslacht niet zoveel uitmaakt hengst ruin merrie ik kan met alles goed opschieten Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 08:57

gijsenkim schreef:
cloris schreef:

Sorry Gijsenkim ik kan heel goed onderscheid maken, ik geef antwoord op een normale vraag hier, enne fokt.nl is bekend, vind ik niets, als je namelijk gewoon goed leest wat ik schrijf, zie je nergens staan dat ik zeg dat hengsten goed te houden zijn door iedereen, ik schrijf zelfs dat ik het niet toejuich..


Heb ik niet uit je post opgemaakt Haha! Haha! Haha!

Maargoed, sorrie als ik daar over heen gelezen heb



Geeft niets, ik lees ook wel eens ergens over heen Knipoog Haha!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:48

Ik ben met een hengst begonnen toen ik groen van de manege af kwam. Natuurlijk heb ik hem staan te vervloeken, natuurlijk heb ik er over na gedacht om hem te castreren.
Maar wat wil je? Een 3,5 jarige hengst waar nog niets mee gedaan was en een meisje wat enkel manege pony's gereden had.

Ik ben blij dat ik door gezet heb. En merrie of een hengst, ik heb geen voorkeur, ik kijk naar het paard zelf. Ik heb nu 1 hengst en 6 merries lopen. Er is maar 1 gilmuts die ik af en toe haar nek om wil draaien Tong uitsteken.