Graancirkels , veel foto's en theorieen !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 01:08

Nope.

En weer kruisjes , net ging het even goed..mmm volgens mij gaat Bianca nog even niet naar bed Boos!

Vertel 's van die fingerprints , klinkt goed !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 01:28


pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 12:25

Om even aan te geven hoe ontzettend veel van deze cirkels er al gemaakt zijn ,
vooral in Zuid - engeland zijn er al heel veel geweest.
Door ICCA (International Crop Circle Archive) geregistreerde formaties :

1991 : 113
1992 : 164
1993 : 57
1994 : 93
1995 : 136
1996 : 142
1997 : 123
1998 : 116
1999 : 158

Heel wat dus !

Ook grofweg elk jaar een ander "thema" , bv. 1991 het jaar van de insectogrammen.
Afbeelding

1995 het jaar van de zonnestelsels , zoals deze :
Afbeelding

Let op de laatste , die heet "Missing Earth" omdat de baan van de aarde leeg is......


Als je meer wilt zien en lezen hierover , er is genoeg op internet te vinden , zoals op deze link : http://www.lovely.clara.net/homepg.html

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 15:35

Citaat:
Let op de laatste , die heet "Missing Earth" omdat de baan van de aarde leeg is......


He bah krijg helemaal de kreibels van dat zinnetje Haha!
Ik heb echt geen idee of mensen dit zelf zouden kunnen (hoop het wel eigenlijk) igg zijn de figuren heel reg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 15:53

Dus allemaal de film "signs" gaan kijken.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 16:42

Ja , idd Lachen .

zie : http://signs.movies.com ,

film met Mel Gibson van de regisseur van The Sixth Sense en Unbreakable.

Movie shot :
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 16:57

Van de site van Signs , hier staan diverse recente foto's die ik nog niet kende , van vorig jaar...
Zo te zien gaat het weer een flinke stap verder in de ontwikkeling :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://bventertainment.go.com/movies/signs/card6/images/card06_03.jpg
[/img]

Afbeelding

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 09:43

Die bolletjes dat kunnen ook bolbliksems zijn, ik zal hier later meer info over zoeken. En Lovely, het is idd "close encouters" klein foutje Haha! Daarnaast ken ik de bovenste foto van de laatste 3 al, die code, maar er is van toegegeven dat die nep is.... op papier tenminste... en die allerlaatste foto lijkt wel "het gezicht op mars" hmmm creapy Knipoog

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 11:00

Sypheron"]
[quote="pmarena schreef:
Ik heb er 1 die heet geloof ik UFo's en andere mysteries.
Heb 'm verder nooit meer ingeken , werd zoveel inzicht in alles gegeven dat ik op een gegeven moment nauwelijks nog voor een raam durfde zitten , elk raar geluid al verdacht vond , werd er echt paranoia door , kreeg zelfs nachtmerries... Goed boek dus Haha!

Moet eerlijk zeggen dat dat nog steeds doorwerkt , ben echt bang dat er ineens zo'n lange magere of zo'n kleine grijze voor me staat...


ja ik had dat ook met dit boek van mij, dat was op 12 jarige leeftijd op zo. Ik was er echt bang voor, maar op een gegeven moment heeft de situatie zo averechts gewerkt dat ik me er in ben gaan interesseren. Nu zou ik het best stoer vinden om contact te leggen Haha! 'First encouters of the third kind' is een errug goede film!
[/quote]

Ik blijf het juist doodeng vinden, omdat het zo onbekend is en je niet weet wat je moet verwachten.
Ik heb wel meerdere keren vage dingen in de lucht gezien, 1 keer was gewoon zo duidelijk, verrekijker er nog bijgepakt, een bolletje wat uit een driehoek kwam Verward Achteraf denk ik dat het een sateliet was, maar op dat moment werd ik heel bang dat ik het zag, fascinatie maar beangstigend.

Overigens heb ik hier een boekje liggen Wonderen en mysteries; Buitenaardse Wezens, isbn906248918-4, ooit eens gehad van de moeder van mijn ex die in een boekenwinkel werkte.

Nou dacht ik dat het in dit boekje stond maar kan het even niet terugvinden, iemand ooit wat gehoord over de perfecte kristallen schedels Verward Daar schijnt ook iets vaags mee aan de hand te zijn. Ze schijnen niet door mensenhanden gemaakt kunnen zijn en er zijn er een stuk of wat alleen nog niet allemaal gevonden oid.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 11:36

Eeehm ...ik heb wel ooit eens een documentaire gezien waar ze lieten zien wat er zoal was opgegraven en van welke datum en welke cultuur het zou moeten zijn.

Daar waren dus beeldjes van gezichten , schedels ed. die zo verrekte precies waren en van zo'n hard moeilijk te bewerken materiaal dat het zelfs met de techniek van nu nog vrijwel onmogelijk was om dat voor elkaar te krijgen ....zeker die kleinste details.
Groene kopjes dacht ik ?

Bedoel je dat ?

En Syph , het gaat dan om kleine witte bolletjes , een jongen in Noord-Brabant ziet ze regelmatig om zijn huis , ook door meerdere mensen bevestigd (schijnt het ) en daar zijn dus brandplekken op z'n kozijnen ontstaan doordat er wel eens een bolletje tegenaan gevlogen is.
Het spatte dan uit elkaar in een Magnesiumpoeder......

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 11:50

mooie plaatjes wel! maar frappant dat naarmate de jaren vorderen, de cirkels in complexiteit toenemen.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 12:03

Diegenen die het doen leren ook gaandeweg denk ik , en je leert een kind ook eerst het alfabet voordat ze leren lezen Lachen

Volgens mij kunnen wij alleen het alfabet nog niet zeg maar Haha!

Eerst zag je ook heel veel die cirkels in allerlei soorten en maten , met zo'n harkje eruit....
dat leek echt een schrift.

Ik zie trouwens zeker wel wat in de theorie dat dit misschien gedaan wordt door mensen uit een (verre,verre) toekomst...
tja bizar is het toch , dus waarom niet ?

Sommigen die denken ook dat degenen die dit doen zich ophouden in de peilloze diepten van de oceanen , daar weten we immers eigenlijk ook nog geen fluit van.

Dat die witte magnesium(?)bolletjes het doen dat lijkt me op zich een acceptabele verklaring , want die dingen vallen natuurlijk niet op en maken geen geluid. Maar hoe , wat , waarvandaan , door wie is dat dan ?

Er zijn zo veel onverklaarbare dingen , grappig wel , mateloos boeiend maar ook wel beangstigend omdat je niet weet wat je er nu van moet denken.....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-08-02 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 12:06

Die SETI-code daar geloof ik eigenlijk ook niet zo in ,
als de cirkelmakers zo makkelijk kunnen communiceren dan zouden ze dat vast wel van het begin af aan gedaan hebben , hoeven ze niet al die rare tekens te gebruiken waar we niks mee kunnen eigenlijk.
Het is veels te anders dan anders , en als er echt de bovenstande antwoorden staan...neuh veels te makkelijk ineens.

Of het is wel echt en er wordt gewoon gezegd dat het niet echt is , net als met Roswell waarschijnlijk gebeurd is.
Je weet toch nooit welke informatie je moet geloven , maar dat is met alles in het leven zo....

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:16

SuperPepeijn schreef:
mooie plaatjes wel! maar frappant dat naarmate de jaren vorderen, de cirkels in complexiteit toenemen.


Ja, ik ben dan toch geneigd om te zeggen dat het mensenwerk is omdat het op zo'n manier zich ook ontwikkeld, of het zijn alien kinders die hun tekenkunsten uitoefenen op de aarde Tong uitsteken

Iig levert het hier thuis weer leuke discussies op Lachen

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 12:20

Llewella schreef:
Ja, ik ben dan toch geneigd om te zeggen dat het mensenwerk is omdat het op zo'n manier zich ook ontwikkeld, of het zijn alien kinders die hun tekenkunsten uitoefenen op de aarde Tong uitsteken


Ja dat heb ik dus ook , dat het misschien gewoon voor het leuk is , een tekenprojectje Haha!

Maar dat neemt op zich niks van het mysterie weg mocht het zo zijn.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:34

pmarena"]
[quote="Llewella schreef:
Ja, ik ben dan toch geneigd om te zeggen dat het mensenwerk is omdat het op zo'n manier zich ook ontwikkeld, of het zijn alien kinders die hun tekenkunsten uitoefenen op de aarde Tong uitsteken


Ja dat heb ik dus ook , dat het misschien gewoon voor het leuk is , een tekenprojectje Haha!

Maar dat neemt op zich niks van het mysterie weg mocht het zo zijn.
[/quote]

Intussen gaan we dus vanavond de film signs bekijken (wel ultraslechte kwaliteit maargoed Bloos )

Alleen hebben vriendje en ik dus nu een discussie over die zonnestelsel circels.
Ik zei tegen hem van kijk hier missing earth, maar over dat we veel meer planeten hebben.
Hij wist me toen te vertellen dat er een meteorietengordel ligt om de binnenste 5 planeten, dat klopt aardig met de afbeeldingen, alleen die meteorieten worden zo groot afgebeeld, duidelijk om iets te benadrukken, dat in combi met missing earth, dat weer in combi met het bericht van laatst dat over wat jaartjes een meteoriet de aarde gaat raken, be aware Tong uitsteken Knipoog

Na ok ik geloof er wel in, ik vind het zelfs vrij normaal om aan te nemen dit soort dingen, kan me ook niet echt druk maken over de gevolgen, dat is de loop van de natuur zeg maar.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 12:45

Die Missing Earth hoeft natuurlijk niet meteen te betekenen dat het een beeld is van de toekomst waarin er geen aarde meer bestaat ofzo.

Het kan gewoon een tekening zijn om iets duidelijk te maken , aarde is weggelaten om het plaatje overzichtelijker te maken.
Of om ons erop te wijzen dat we ons meer op de andere planeten moeten richten...

Of er heeft er 1 een heel slecht cijfer gehaald , foutje gemaakt met tekenen Haha!

De verhoudingen schijnen ook niet helemaal te kloppen , maar grofweg wel.
Het zou een afbeelding kunnen zijn van de binnenste planeten van ons zonnestelseltje , dat daar een meteorietengordel omheen ligt dat had ik nooit gehoord Lachen !

Maar voor hetzelfde geld is het een afbeelding van een heel ander stukje ruimte dat wij helemaal niet kennen.....

Heb je Signs binnengesmokkeld Haha! ?

(internet of illegaal gefilmd in een bioscoop in USA ofzo Knipoog ) ?

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 12:54


Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:57

pmarena schreef:
Die Missing Earth hoeft natuurlijk niet meteen te betekenen dat het een beeld is van de toekomst waarin er geen aarde meer bestaat ofzo.

Het kan gewoon een tekening zijn om iets duidelijk te maken , aarde is weggelaten om het plaatje overzichtelijker te maken.
Of om ons erop te wijzen dat we ons meer op de andere planeten moeten richten...

Of er heeft er 1 een heel slecht cijfer gehaald , foutje gemaakt met tekenen Haha!

De verhoudingen schijnen ook niet helemaal te kloppen , maar grofweg wel.
Het zou een afbeelding kunnen zijn van de binnenste planeten van ons zonnestelseltje , dat daar een meteorietengordel omheen ligt dat had ik nooit gehoord Lachen !

Maar voor hetzelfde geld is het een afbeelding van een heel ander stukje ruimte dat wij helemaal niet kennen.....

Heb je Signs binnengesmokkeld Haha! ?

(internet of illegaal gefilmd in een bioscoop in USA ofzo Knipoog ) ?


dat van die meteorietengordel wist ik ook niet, heb onlangs wel een boek zitten doorlezen over planeetjes enzow maar vriendje weet veel meer van dat soort dingen, die is zijn halve leven al bezig met de ruimte en het weer en dat soort zulks.

Ehw en dat laatste, via internet idd Tong uitsteken maar dit is volgens mij een gelekte vooropnamenversie zeg maar Verward

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 13:12

Ohw , dat zal wel genieten worden dan Haha! ...
Wel leuk hoor ! Knipoog

Ik kwam ook ergens op internet een site tegen waar ze dit hele plaatje van Missing Earth ontleed hadden , en het op de bijbel betrokken ,
het aantal "planeten"eromheen tellen icm. een ontbrekende aarde , positie v/d planeten....

Wel grappig dat die dingen ook in Nederland voorkomen trouwens , het is meestal in Engeland natuurlijk , en dan vooral vaak bij Alton Barnes...

De Serpent (soort slang om te zien) en die hele lange formatie (laatste foto in mijn openingsstukje van dit topic , meer dan 300 meter lang !!)
lagen daar ook...en The Eye , en deze :

Afbeelding

Toch wel typisch dat je de naam Alton Barnes zo vaak terug ziet komen..

Ik vraag me trouwens ook af of het platgelegde graan/mais whatever nog wel gewoon gemaaid en gebruikt kan worden , of landeigenaren er geen schade van hebben als er ineens zo'n cirkel in hun oogst ligt ?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 22:59

Het schijnt dat 'echte' kropcirkels geen geknakt graan is, maar gebogen, hoe ze dat voor elkaar krijgen snap ik dan ook niet. Ben hier trouwens wel altijd door gefascineerd geweest, als er een programma over is, zit ik achter de buis, haha.
Ik heb in Engeland ook een kropcirkel gezien, die lag vlak bij Stonehenge. Hij lag duidelijk in het zicht van de snelweg, waarschijnlijk dus niet echt, alleen als toeristische trekpleister.
Het lijkt me niet dat dit graan nog bruikbaar is voor de oogst, het ligt immers plat.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:34

ik heb ook een keer op weg naar valkenburg met mijn ouders in de auto gehad dat er ineen een aantal lichten in driehoeksvorm boven de auto's kwam vliegen.. het knipperde en ik dacht in eerste instantie aan het vliegtuig, een lampje onder de cockpit en 1 aan iedere vleugel. Zo breed was het ook ongeveer.. maar het vage was dat dit 'vliegtuig' ongeveer 10 kilometer boven de autobaan met de wagens op is gevlogen en dan ook nog met langzaamrijdend verkeer.. niet harder dan 20 kilometer per uur. een vliegtuig van dat formaat zou allang recht naar beneden zijn gestort...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 23:38

Politiehelikopter?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 00:40

een weerballon? Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 00:40

Nee de spanwijdte tussen de twee buitenste lichten was veel te groot, het was echt de grootte van een gemiddeld vliegtuig, een 737 ofzo