Losse velletjes op de zijkant van de neus?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Losse velletjes op de zijkant van de neus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 11:14

Mijn pony heeft sinds vanmorgen aan de zijkant een paar losse velletjes eraan hangen. Ik bedoel dus niet op zijn neus van verbranding, maar aan de zijkant. Het zijn er nu maar een paar stukjes die loslaten. Ik wil graag weten hoe dit komt en of het kwaad kan?

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:32

Als je de velletjes bedoelt op de plek waar normaal het bit tegenaan zit.....dit is ook van de verbranding! Ziet er maf uit, is ook grijs/grauw van kleur...De zon komt overal zie je maar weer!
Ook daar goed insmeren, is mijn advies.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 23:23

ik dacht dus ook dat de zon daar niet kwam, ik smeerde alleen echt het neusje in.. gevolg; om de neusgaten helemaal verbrand.
Mij is vaseline aangeraden, maar ben er nog maar een dagje mee bezig dus of het werkt weet ik niet, laten we het hopen!

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 10:22

Ik smeer er gewoon nivea zonnebrandcreme op, factor 20 ofzo... vond mijn paard in t begin wel vreemd ruiken, maar het werkt hartstikke goed! En als je een watervaste zonnebrandcreme pakt, is het na 1 drinkbeurt niet van z'n neus afgespoeld...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 13:36

Ik heb altijd watervaste met factor 30 van Zwitsal. Werkt heel goed! Maar op de zijkant van zijn neus had ik het nog nooit gezien en vroeg me dus af hoe het kwam.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:39

Ik d8 juist geen vaseline.... :s
Gewoon zonnebrand, en ook geen uierzalf erop doen

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 15:18

Idd; géen vaseline! Dat werkt als een olie en verergert dus de boel... Je hebt echt iets nodig met een beschermingsfactor. Ik gebruik net als Dyonne ook altijd zwitsal watervast, factor 30.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 17:36

Anne Marie schreef:
Idd; géen vaseline! Dat werkt als een olie en verergert dus de boel... Je hebt echt iets nodig met een beschermingsfactor. Ik gebruik net als Dyonne ook altijd zwitsal watervast, factor 30.


Vaseline kan je genruiken als het al te laat is. Het helpt idd niet tegen verbrandig.