Balou_k schreef:Papieren binnen ik word binnenkort gebeld voor de keuring
Ik wacht al ruim 3 jaar op een oproep.....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pinto_1 schreef:Misschien kan je er niet tegen, dat heeft mijn man ook. Hij is absoluut niet bang voor naalden, kan ook goed tegen bloed (beter als mij zelfs), maar bloedgeven gaat altijd mis. Hij heeft het 4x geprobeerd, maar alle keren viel hij flauw in de stoel. Bloeddruk zakte gewoon na een paar minuten naar 30/60, echt eng, en dan was hij ook zo weg.
We hebben geprobeerd met voor het geven veel eten, veel drinken, stoel achterover, zelfs tijdens het geven zat hij zo'n beetje aan een limonade infuus.![]()
Maar niks hielp, volgens de dokter kan zijn lichaam niet zo snel het bloedverlies bijwerken, heel jammer want hij heeft een zeldzamer bloedgroep dan mij, maar hij is er toch mee gestopt.
Frensie schreef:@ Sodeletuut; de narcose is geen probleem, het hangt er wel vanaf waaróm je bent geopereerd. Afhankelijk ook van de zwaarte van de operatie mag je een paar weken tot 6 maanden niet geven of misschien nooit meer geven.

pinuts schreef:goede tip, zal erover nadenken.. al voel ik me er niet echt goed bij.. ff wat informatie bekijken dan. Ben wel orgaandonor, heb ik geen moeite mee:)
Mo0wtjee schreef:Ik zou dolgraag donor willen zijn, heb me ook aangemeld 1 jaar geleden.
Heb toen uitnodiging gehad voor een intake gesprek/keuring toen de datum van de keuring dichterbij kwam durfde ik niet meer, heel flauw weet ik..
En heb 1 week van te voren afgebeld, maar vindt het zo ontzettend slap van mezelf dat ik niet durf.
En heb ook van verschillende mensen gehoord dat het prikken zelf vrij pijnlijk is en een dikke naald is.
Kunnen jullie mij ervan overtuigen dat het meevalt
, maar net als ik denk: auw... is het ook alweer voorbij. Het is echt maar een fractie van een seconde dat je de prik voelt en dan is het al gebeurd. Wendy_Komen schreef:eyoor, misschien dan juist een goed idee om bloed te gaan doneren, zodat je je angst voor prikken kan overwinnen
Heb de eerste stap genomen, en me aangemeld als stamceldonor via http://www.europdonor.nl!
Zou toch geweldig zijn als jouw bloed direct het leven van iemand met b.v. leukemie kan redden!
Ben benieuwd...
Mo0wtjee schreef:Ik zou dolgraag donor willen zijn, heb me ook aangemeld 1 jaar geleden.
Heb toen uitnodiging gehad voor een intake gesprek/keuring toen de datum van de keuring dichterbij kwam durfde ik niet meer, heel flauw weet ik..
En heb 1 week van te voren afgebeld, maar vindt het zo ontzettend slap van mezelf dat ik niet durf.
En heb ook van verschillende mensen gehoord dat het prikken zelf vrij pijnlijk is en een dikke naald is.
En dat meen ik serieus! Ik ben erg moeilijk te prikken en hoewel ze bij Sanquin veel ervaren en goede prikkers hebben, moesten ze het bij mij drie keer proberen. En dat ligt dus echt aan mij, niet aan hen.
De prikker bleef steeds aan mijn vragen of het geen pijn deed en over ik wel zeker wist dat ik door wilde gaan, heel lief.
Het prikje voelde ik wel, maar pijn kan ik het niet noemen. Als je eerlijk zegt dat je bang bent, zullen je extra goed behandelen, dat weet ik eigenlijk wel zeker. Het is juist goed om zo over je angst heen te komen, ze nemen er alle tijd voor je en zijn heel ervaren. pinto_1 schreef:Mo0wtjee schreef:Ik zou dolgraag donor willen zijn, heb me ook aangemeld 1 jaar geleden.
Het valt heel erg mee...![]()
Nee, serieus, het prikken voel je heel even (ik kijk altijd wel even de andere kant op), maar net als ik denk: auw... is het ook alweer voorbij. Het is echt maar een fractie van een seconde dat je de prik voelt en dan is het al gebeurd.
Sodeletuut schreef:Ik ben vandaag naar de keuring geweest! Eerst de vragenlijst langs gegaan, en bloeddruk gemeten en de hemoglobine(?) gemeten, was allebei goed! Toen bloedprikken, en toen kwam er uit: Je kan waarschijnlijk geen donor worden, want je aderen zijn te klein. Nou lekker dan!![]()
Maartje1990 schreef:Sodeletuut schreef:Ik ben vandaag naar de keuring geweest! Eerst de vragenlijst langs gegaan, en bloeddruk gemeten en de hemoglobine(?) gemeten, was allebei goed! Toen bloedprikken, en toen kwam er uit: Je kan waarschijnlijk geen donor worden, want je aderen zijn te klein. Nou lekker dan!![]()
hemoglobine is volgens mij je ijzergehalte (gaat dat met een prikje in je vinger?)
enne... dan weet je toch iig zeker dat je gezond ben... is het voor jou tenminste nog iets waard..