Sommige woorden in link?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kidding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:14

Hier het zelfde probleem :( woorden in het blauw gewoon in een tekst.
Als je deze aanklikt kom ik dus ook op reclamesites :( en op deze pagina staan ook al weer woorden in het blauw.
Kan me niet voorstellen dat er wat aan de instellingen veranderd is.
Hoe kom ik hier vanaf?? :o? :o?

Eline

Re: Sommige woorden in link?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:34

Er zijn verschillende malware, 'foute software' die ervoor zorgen dat dit soort links worden geplaatst. Over het algemeen zijn dat kleine programmatjes die zichzelf met iets anders meeïnstalleren, bijvoorbeeld met een toolbar. Dit heeft niets met Bokt te maken, waarschijnlijk heb je er ook op andere sites waar veel tekst staat (ik lees bijvoorbeeld Hyves al) last van.

Als je zelf een beetje handig bent met computers, kan je opzoeken welk programma er voor die links verantwoordelijk is en dat proberen te deïnstalleren of met een programma als Malwarebytes of MS Malicious Software remover de boel hardhandig verwijderen. Als je zelf niet zo handig ben, dan zou ik er iemand bijroepen die handiger is en je ermee kan helpen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:07

Ik had dat dus met die puntje eronder. Vervolgens klikte ik op dat woord en kreeg ik een site. Daar bovenin stond dat ik was doorgelinkt door blabla en als ik erop kreeg ik meer informatie. Dus dat heb ik gedaan, toen kwam ik op een site en kon ik dat programmaatje in- of uitschakelen. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:49

Heb ik ook ooit eens gehad, idd even een full system scan doen met een goed programma om spyware etc te verwijderen en dan je pc opnieuw opstarten. Bij mij was het toen verholpen, volgens mij gebruikte ik toen Ad Aware, is helemaal gratis. Scan duurt trouwens wel even om uit te voeren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:58

Eline schreef:
Er zijn verschillende malware, 'foute software' die ervoor zorgen dat dit soort links worden geplaatst. Over het algemeen zijn dat kleine programmatjes die zichzelf met iets anders meeïnstalleren, bijvoorbeeld met een toolbar. Dit heeft niets met Bokt te maken, waarschijnlijk heb je er ook op andere sites waar veel tekst staat (ik lees bijvoorbeeld Hyves al) last van.

Als je zelf een beetje handig bent met computers, kan je opzoeken welk programma er voor die links verantwoordelijk is en dat proberen te deïnstalleren of met een programma als Malwarebytes of MS Malicious Software remover de boel hardhandig verwijderen. Als je zelf niet zo handig ben, dan zou ik er iemand bijroepen die handiger is en je ermee kan helpen.

Ik heb ook sinds enkele dagen dat woorden in links verschijnen, maar ik zie die echt alleen op bokt en daarbij heb ik niet recent een toolbar of iets anders geinstalleerd.

Vind het wel erg vervelend en het lijkt me ook toevallig dat er ineens meerderen zijn die dit probleem hebben op bokt.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:07

is denk ik idd malware.
moet je googlen op anti malwarebyte's. die schoont je pc op van dit soort ellende.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:00

Ik heb het probleem inderdaad ook... het begon alleen bij bokt, maar inmiddels heb ik het ook op de website van Corendon. Ben nu aan het scannen op malware, maar tot nu toe vindt hij nog niets!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:43

Bij het scannen op malware vond hij niets. Nu heb ik de google toolbar en de vuze toolbar verwijderd, daarmee lijkt het opgelost!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:49

ik heb dat niet, ook niet in het topic die TS als printscreen aangaf..

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:50

ik heb dit ook gehad, herken het meteen! andere proxyserver gepakt en het probleem is weg. af en toe komt het weer terug maar dat is afhankelijk van de proxyserver waar je op zit dus.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:23

Ik heb volgens mij ook hetzelfde probleem, alleen zijn bij mij dan sommige woorden ineens groen onderstreept en linken ze naar 'Text enhance'. Staat gewoon midden in een tekst, ik zal proberen er een printscreen van te maken zodat het wat duidelijker is want het is ontzettend irritant en vervelend.

EDIT: printscreen gemaakt

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:23

Unoo, bij mij precies hetzelfde, doodziek word ik ervan :(

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:25

Dit topic is van september '11 :+

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:28

Miracle_ schreef: