"Thema": manen en staarten in de kleuren van de regenboog (lucht), paarden bruin en sterretjes groen (aarde), de stralen blauw (water) en de middelste cirkel rood/oranje/geel (zon)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hoe moet je nou kiezen tussen mandala's die zo creatief, inspirerend en kleurrijk zijn en tegelijkertijd allemaal compleet anders? Dat bleek bijna onmogelijk, Felix (uitgever) en ik hebben er heftig over gediscussieerd, maar uiteindelijk hebben we volgens mij wel een leuke oplossing gevonden.

Ook weer een erg aparte keuze om het zwart-wit om te gooien en maar heel subtiel kleuren te gebruiken ter ondersteuning. Felix was hier helemaal weg van.

Vervolgens belde ik Felix, mailde deze tekening aan hem door en kwam hij ook niet meer bij. Helemaal geweldig, origineel, briljant idee en precies wat ik zelf bij de mandala's denk: je kunt ze op zo veel verschillende manieren inkleuren! (kijk alleen maar naar alle verschillende interpretaties hier, dat is toch geweldig?). Hij maakte me gewoon blij.

Ook mooi rustig qua kleur gehouden, netjes gedaan!
Totaal anders dan de rest met die applicaties erop van sterretjes, bloemen enz. Ik vond het erg leuk hoe je niet alleen de paarden ingekleurd hebt, maar ook met de kleur van de lijnen hebt gespeeld, die meer paars-roze worden naar het midden toe. Daar kun je inderdaad ook mee spelen! En verder is hij gewoon helemaal Penny en dat is nog steeds mijn favoriete paardenblad
, dus ik ben fan.

Op de een of andere manier blijf ik hier gewoon naar kijken, aan de ene kant omdat je de kleuren zo mooi op elkaar hebt afgestemd dat het wel kleurrijk is, maar niet druk, maar ook door die ringen op de paarden waardoor ze ineens een soort indianenpaarden zijn en door het feit dat alles, alles!, highlights en schaduwwerking heeft. Zo gedetailleerd!
Ook mooi hoe je de vachtkleuren hebt doorgetrokken naar het midden, dus onder de bloemetjes door. Daardoor gaat alle aandacht opeens naar de paarden en niet naar de bloemen, daardoor lijkt het ineens een compleet andere tekening.

Ik kan niet eens kiezen welke foto ik beter vind, dus uiteindelijk ben ik voor de eerste gegaan omdat dat ook de eerste was die de wedstrijd binnen kwam. Echt super, al die details! De klokken, aardbollen, vier seizoenen en vier delen van de dag en oook uberhaupt hoe je die verschillen weer allemaal aan hebt weten te geven - toen ik Felix uitlegde wat precies wat betekende viel hij van de ene verbazing in de andere, hoeveel details en ideeen je allemaal in 1 enkele tekening hebt weten te bundelen!
Zelf ben ik ook nog eens een compleet drama als het op aquarelleren aankomt (je krijgt namelijk maar 1 kans en een foutje kun je niet meer wegwerken zoals bij acryl wel kan
), dus echt: petje af.

zijn geworden (in de volgorde waarop ze in de wedstrijd kwamen):
zo uitgebreid heb geschreven is omdat deze wedstrijd geen winnaars of verliezers kent, maar alleen maar eervolle vermeldingen - stuk voor stuk!
Jullie enthousiasme en creativiteit en energie en alle verschillende ideeen die jullie op die arme tekening loslieten waren echt een plezier om mee te maken, en ook weer een enorme inspiratie voor mij. Dankjewel voor al jullie creativiteit!
) !
maar dan moet ik eerst weer aan het tekenen!