Keuring Groninger Paard Kring Noord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lucette
Berichten: 11
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Veendam!!

Keuring Groninger Paard Kring Noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-02 18:05

Zaterdag 13 Juli was het weer zover een keuring voor onze groningers in Tolbert. Het weer leek ons eerst een beetje in de steek te laten, maar het helderde al snel op.
In tegenstelling tot andere jaren was de keuring dit jaar binnen, we deelden de manege in Tolbert samen met de menvereniging van shetland pony's.
S'morgens begonnen ze met de stamboekopname. Wij hadden onze twee merrie's Odessa en Sabrina (bijde dochters van Onno's) hier voor opgegeven. Ze deden het bijde erg goed hun best.
Daarna gingen ze verder met het voorstellen en keuren van de hengst veulens. Ons hengstje Omar (zoon van Onno's) liep op kop en kreeg een eerste premie. Helaas werdt hij geen veulenkampioen, maar dat mocht de pret niet drukken.
Na deze rubriek werden de drie-jarige merrie's individueel voorgesteld. Odessa(Onno*Lucette) liep op kop en Sabrina(Onno*Vanessa) als tweede, met bijde een eerste premie. Dit betekende voor Lucette (moeder van Odessa en Omar) dat ze preferent is geworden, ook kreeg zij een eerste premie en mag in Woudenberg strijden voor het predikaat modelmerrie.
Totslot werdt Odessa Dagkampioen en was onze dag echt perfect.
Hopen dat het in Woudenberg net zo'n topdag wordt.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 18:54

heeeeeeeeeeeey super dag dus! Voor de bokkers die het nog niet wisten Lucette is een dochter van Charlot en een half zus van Lodewijk

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 21:56

En de Lucette van bokt is de dochter van G. Dekker? Ken je vader we,. Hij heeft toch ook Olaf? Ik was er gisteren ook. Kom je zaterdag ook mee naar onze keuring?

expiriment

Berichten: 113
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 00:12

Lucette is ook een volle zus van Luuk,Alderik en een halfzus van Mats.
Oscar (charlotte/onno.s)is een halfbroer van Odessa en Omar.Al met al ook een succes voor dekstation De Ploeg uit Apeldoorn.Staan trouwens hele mooie hengsten op stal

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 00:24

Ik zag laatst de foto's op bokt staan, wat zijn het toch mooie paarden. Ik vind Hinke ook heel erg mooi maar blijkbaar ben ik niet de enige gezien haar resultaat Haha!