m'n paard naar utrecht gebracht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 00:13

Goh, wel gezellig daar in Utrecht zeg. Ze hebben inmiddels ook gezelschap gekregen van een van onze paarden(nou ja, onze , van de manege dus). Hij is gisteravond geopereerd en het gaat maar matig met hem geloof ik...Hoop dat ze allemaal snel weer aan de beterende hand zijn...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 00:19

oh, was dat die bruine? beetje vage kleur bruin, hij was er slecht aan toe. ook de sonde via z'n neus had voor een flinke bloeding gezorgd (is normaal hoor als 't gaat bloeden, 't paard hoeft maar weinig verzet te tonen om een bloedneus te krijgen als de sonde ingebracht wordt). Maar hij/zij bloedde wel flink door en ook best een tijdje. Hij stond er al toen ik met Kasmier binnenkwam. Er was op een gegeven moment een vrouwtje bij met halflang golvend/krullend zwart haar (?) met een geblokte houhakkersbloes. Klopt dit? dan weet ik welk paard 't is... erg sneu hoor...

Als je iets weet, dan hoor ik 't graag, ik ben heel benieuwd hoe 't met dit beestje is afgelopen...

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 00:30

Ja inderdaad Mayo die is het ja! Hij had inderdaad een flinke bloeding door zijn sonde ja...Hij is dus s avonds geopereerd, om zo'n beetje 21.30 belde Yvonne (dat vrouwtje dus) op om te zeggen dat ie weer stond. Operatie op zich was goed gegaan maar vanmiddag ging het maar matig met hem. Hij had wel wat gras gegeten blijkbaar maar nog wel 39,5 koorts en hij stond volgens Yvon flink opgetrooken. Morgen gaat ze er weer heen dus ik hou je wel op de hoogte.

Heel veel sterkte met de jouwe (is die ook geopereerd?) en natuurlijk ook voor de andere bokt paarden daar...
Laatst bijgewerkt door daan op 09-07-02 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 00:42

O mayo, zag net pas in jouw topic dat ie waarschijnlijk niet geopereerd hoeft! Gelukkig zeg! Bij die van ons was het trouwens hetzelfde bandje tussen milt en nieren maar die moest helaas dus wel onder het mes. De artsen vertelden trouwens dat dit een redelijk 'gewone' operatie was met 70-80 procent kans van slagen...

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

de mijne staat er ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 08:59

al bijna 2 weken. Vandaag gaan ze een darm biopt nemen uit de dikke darm. Ze staat er nu voor de 2e keer in 1 maand tijd, echt heel eng. Ze staat in hal 4, de 1e box een bruintje met wit blesje, Wie er gaat zeg even wat liefs tegen haar (dat ik haar toch wel erg mis hoor). Ik ben vrijdag geweest maar ze stond er zo zielig bij dat ik dacht ik kan die niet aan en laat haar hier maar staan ofzo. Volgens de DA komt dat omdat ze onwijs veel mee heeft moeten maken in die week. Allemaal sterkte. Het enge is dat er geen reden voor gevonden is, ja gewoon pech, jullie begrijpen vast wat ik bedoel je kan er zelf helemaal niets aan doen. Haar bloed is ook niet goed, bijna geen eiwitten meer maar ze weten niet hoe dat komt. Kleine troost dat ik niet de enige ben............. Huilen Huilen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 09:23

oh, dan heb ik haar gezien toen ik aan 't zoeken was naar Milton (van *judith* dus). Lief dingetje, heb haar wel even een lekkere kroel gegeven. Kasmier staat in rij 3 in de 3e box (geloof ik hoor).

Daan, thanx voor je sterktewens! jullie ook bij de manege!

*judith*

Berichten: 163
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 13:40

Kom nu net uit Utrecht vandaan, en het zag er tot nu toe nog goed uit
Er is nog geen reden tot juichen want hij moest vandaag weer eten
en dan is het altijd afwachten hoe het met de darmen gaat
Ik heb er een stukje mee gewandeld door de gangen en buiten
toen werd ie wel weer wat wakkerder dus dat deed hem wel goed.
Hij staat nu op de afdeling heelkunde 1e stallen aan de linkerkant en dan
in stal nummer 3(dacht ik).
Staan daar ook nog bokt paarden bij die stallen??

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 17:07

Is dat die stallenrij bij de grote hal? er hangt als het goed is een bordje met 'Stallen' boven? tenminste dat was de enige gang waarbij ik dat bordje kon ontdekken... ik weet niet of ik daar mag komen, maar ik zal 't proberen vanavond.

*judith*

Berichten: 163
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-02 18:55

klopt tegenover die operatie kamers, volgens mij mag je daar
zo binnen lopen, dan is het meteen aan de linkerkant.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 19:15

De onze staat nog op de IC, ik heb geen idee waar dat is. Hij zou er eigenlijk vandaag vanaf mogen maar helaas niet dus..Wel toevallig dat er zoveel boktpaarden staan momenteel zeg.

Nou, allemaal veel sterkte maar weer en hopen dat we ze weer snel naar huis mogen halen...

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:09

Heel veel sterkte allemaal met jullie paarden.
Ik ben erg blij voor jullie en de paarden dat zij in ieder geval de ok hebben verlaten met goede tot redelijk kansen.
Mijn lieve pony,die ik 15 jaar heb gehad heeft de operatie niet overleefd en is ingeslapen tijdens de operatie.

Er zaten van die vettumoren om haar darm heengeslagen,ieder paard heeft ze en op oudere leeftijd kan dit dus gebeuren de vraag is dan,hoeveel darm moet verwijderd worden en dat was bij mijn pony te veel(7 meter).
Ze had een lijdensweg gekregen met zeer weinig kans als ik wel had doorgezet om het te proberen en dat verdiende ze niet.
Ze is in trots en kracht gegaan,zoals ze altijd is geweest.

Ik wens jullie maar vooral de paarden veel kracht toe om dit te doorstaan.
Smousje.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

sjonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 22:22

als ik dit allemaal zo lees hoeveel paardjes er van bokt in utrecht staan!
die van mij is vorige week maandag weer thuis gekomen nadat hij er 1 week gestaan had vanwege..hoefbevangenheid en niet eens door voeding maar door....gevoelige dunne zolen, en hij had zijn ijzers er een paar uur af in de wei en dat was voldoende...ongelooflijk maar waar inmiddels weet ik dat er waaaaanzinnig veel stupide redenen zijn waardoor hoefbevangenheid kan onstaan..
enfin, hij staat weer thuis en ik mocht vrij snel weer met m aan het werk en hij mag gelukkig ook weer op de wei. Alles rustig opbouwen natuurlijk.
ik heb in die grote hal doodsangsten uitgestaan en ik was helemaal alleen met bles gegaan, hij mocht gelijk blijven nadat ze foto's hadden gemaakt en dat terwijl ze eerst aan hoefkatrolonts. dachten...zo zie je maar weer.
wel heeeeel fijn geholpen en ik ben iedere dag op bezoek geweest dus ik had wat van jullie paardjes kunnen zien.
heb wel een bruin paard na operatie van OK naar Recoverroom zien gaan, zo door die grote hal heen..maar er staan er ook zoooooveel.
ik wens iedereen hier heeeeel veel sterkte want ik weet nu wel hoe oliebol het is als je paard daar staat...
succes allemaal
van sil en bles.

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 08:11

Hallo Judith
Aller eerst wil ik je heel veel sterkte wensen met je paardje en hoop dat hij er snel weer boven op komt.

Ik heb het zelfde meegemaakt vorig jaar oktober en ik weet het is geen pretje, mijn paardje had een verstoppingskoliek in de dunne darm, en is ook geopereerd. Ik hoop dat je paardje zich er goed door heen sleept. Sterkte.

Groetjes Gwen

*judith*

Berichten: 163
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 11:31

bedankt allemaal voor jullie reacties
Als alles goed gaat mag hij morgen middag van de IC afdeling af en wordt hij als gewone patient behandeld.
Klinisch gezien zag alles er goed uit, het enige probleem is dat ie nog niet echt zijn eten snel opeet, thuis is hij daar ook nooit snel in maar als hij hier zo weinig eten krijgt dan lijkt het me dat ie dan wel honger zou moeten hebben. Hij heeft dus nog wel pijn.
De andere bokkers ook nog veel sterkte met hun paardjes.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 12:25

Hmm, ik ga vanmiddag (ben vandaag vrij) even bij hem spieken, als ik niet weer te blonT ben om hem te vinden Lachen

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 12:49

Jij ook veel sterkte met je paard, wat een ellende allemaal met al die koliekpaarden.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:08

Ik heb hem gevonden Lachen

Hij stond er rustig bij, maar hij snapte niet helemaal wie ik was *grin* Wat ik wel zag was dat hij erg traag is met z'n eten. Er lag zeker nog de helft in z'n bak... Hopelijk komt daar snel verandering in.

Hij heeft iig een lekkere knuffel van me gehad, beviel hem wel, stond lekker weg te knijpen met z'n oogjes en oortjes. Wel een erg leuk paardje om te zien, mooi blesje ook Lovers

Daan, die van jullie manege heb ik ook gezien, stond redelijk rustig, had z'n eten goed gegeten, maar echt lustvol oogde hij niet, ik hoop dat hij snel weer opknapt.

*judith*

Berichten: 163
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-02 16:42

lief van je dat je hem ff een knuffel hebt gegeven, daar is hij wel dol op!!!

Hoe gaat het met jouw paardje???

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 17:20

Heel veel sterke voor alle ziekenboegpaarden en hun eigenaars!

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Morgen mag ik haar ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 19:28

Ik mag de mijne dus morgenavond ophalen!! Eindelijk na ruim 1,5 week stressen!! Hoop dat het nu langer goedgaat dan de vorige keer. Ik wil Moyo nog effe bedanken omdat ze toch een paar keer naar de mijne heeft gekeken en haar even heeft geknuffeld!!! TOFKES HOOR!! Haha! Haha!

Iedereen verder sterkte en laten we hopen dat ze gauw allemaal weer lekker in hun eigen stalletje kunnen staan zonder al te veel zorgen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 19:52

Iedereen veel sterkte, dat jullie paardjes er allemaal maar weer spoedig bovenop mogen zijn!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 22:02

Zijn toch wel redelijk positieve berichten allemaal. Gelukkig maar. Nou Judith, de onze mag ook waarschijnlijk morgen van de IC af, kunnen ze elkaar mooi gezelschap blijven houden. Die van ons was gister nog wel wat beroerd maar is vandaag uit zijn box ontsnapt om een rondje over de monsterbaan te rennen...Ook blijkt hij de bix en het gras uit Utrecht niet te willen eten maar zijn 'eigen'' bix en kuigras lust ie wel. Lijkt nu dus wel wat beter te gaan met hem. Zag dat Kasmier ook aan de beterende hand was, da's goed nieuws!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 23:56

Judith, Sampie, Daan, graag gedaan hoor voor 't kijken Lachen

Ik ben altijd wel in om paardjes te 'controleren' en te knuffelen.

Beterschap voor alle beestjes en sterkte voor jullie.

Sampie, veel plezier en succes morgen.

Judith, hou je taai en hou je ons op de hoogte???

Daan, jij ook sterkte ook voor de rest van de betrokken mensen.

*judith*

Berichten: 163
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 19:09

Dank je Mayo
Ben er vandaag weer ff geweest en hij zag er wel weer aardig blij uit
Hij is nog niet de oude maar dat komt vanzelf.
Hij hapte vandaag al weer naar het halstertouw en hij was aardig schrikkerig en dat is een goed teken. Alleen hij lust daar de brokken niet.
Hij is vanaf vandaag een gewone stalpatient.

Geppie
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 20:06

Hoi

Hoi
Ik hoop dat het goed komt met jouw paard
en dat die weer gauw in zijn eigen vertrouwde stal staat