[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tobila

Berichten: 1858
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:10

Cayenne is koliekgevoelig als ze last heeft van haar gebit en als er veel spanningen zijn voor haar. Ik heb met haar een schriktraining gedaan. Ze deed alles super, maar daarna werd ze koliekerig, echt door de spanning. Ze heeft op een vrij drukke stal gestaan, waar ze regelmatig koliekerig was. Ik ben verhuisd met haar naar een hele rustige stal en ze heeft nergens meer last van. Staat Sprietje misschien op een drukkere stal dan bij zijn vorige eigenaar (waardoor hij misschien ook meer gaat zuigen)?

YoshaMonica

Berichten: 297
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:00

Wat grappig allemaal die gekke bekken. Mijn draver doet het helemaal niet! Ze trekt haar neus scheef. :+

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:15

Dat kan Boko ook, trekt ie t ene neusgat op en de andere hangt gewoon na beneden en dan afwisselen...

YoshaMonica

Berichten: 297
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:44

CarinaR schreef:
Dat kan Boko ook, trekt ie t ene neusgat op en de andere hangt gewoon na beneden en dan afwisselen...

Inderdaad!

espritje

Berichten: 271
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:52

Tobila schreef:
Cayenne is koliekgevoelig als ze last heeft van haar gebit en als er veel spanningen zijn voor haar. Ik heb met haar een schriktraining gedaan. Ze deed alles super, maar daarna werd ze koliekerig, echt door de spanning. Ze heeft op een vrij drukke stal gestaan, waar ze regelmatig koliekerig was. Ik ben verhuisd met haar naar een hele rustige stal en ze heeft nergens meer last van. Staat Sprietje misschien op een drukkere stal dan bij zijn vorige eigenaar (waardoor hij misschien ook meer gaat zuigen)?


Het gaat om de pony van mijn dochter.
Ik denk zelf dat het een combinatie is van het volle gras met het luchtzuigen.
Hij stond net 3 dagen bij ons toen hij het voor het eerst kreeg, dus dat hij van een schrale wei naar een volle ging.
Ik heb nu dus een luchtzuigband besteld, maar ook maagcompositum, dat schijnt erg goed te werken tegen luchtzuigen.
Maar ja, hij doet al zijn hele leven, dus denk niet dat ik het er uit zal krijgen, als het maar minder word!

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:45

Zo'n band zoyu ik nooit gebruiken! Ze schijnen erg schadelijk te zijn en dat kan ik me erg goed voorstellen. Daarnaast werken ze ook vrijwel niet, wij hadden 2paarden op de manege die ze altijd om hadden, maar nog steeds door gingen. Je kan beter investeren in geestelijke verrijking, en zo veel mogelijk de box uit.. Wat misschien ook helpt is om hem in een box naast een vriendje te zetten waar de tralies ertussen uit zijn? Sociaal contact is heel belangrijk voor de gemoedstoestand. Wel heel vervelend, succes!

espritje

Berichten: 271
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:58

RianneH schreef:
Zo'n band zoyu ik nooit gebruiken! Ze schijnen erg schadelijk te zijn en dat kan ik me erg goed voorstellen. Daarnaast werken ze ook vrijwel niet, wij hadden 2paarden op de manege die ze altijd om hadden, maar nog steeds door gingen. Je kan beter investeren in geestelijke verrijking, en zo veel mogelijk de box uit.. Wat misschien ook helpt is om hem in een box naast een vriendje te zetten waar de tralies ertussen uit zijn? Sociaal contact is heel belangrijk voor de gemoedstoestand. Wel heel vervelend, succes!


Ik ben ook geen voorstander van zo'n band, maar je moet wat he!
heb liever een band als dat ik hem op een ochtend dood in de stal vind.
In de wei doet hij het ook, er is geen weidepaal veilig.
zijn beste maatje waarmee hij ook op de wei staat, staat in de stal naast hem, alleen aan de onderkant is de stal dicht, dus geen tralies er tussen.
Dus eigelijk alles wat jij zegt doen we al of heeft hij al.
lang op de wei kan ook niet want het gras is te vol, in de bak zetten is ook geen optie want dan gaat hij zand eten.
geloof me ik heb echt van alles al geprobeerd, dus dit is echt een laatste optie van mij.

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:08

Er zijn verschillende studies gebeurd maar er is nooit een oorzakelijk verband gevonden tussen luchtzuigen en koliek. Wel is aangetoond dat als je een luchtzuiger onmogelijk maakt lucht te zuigen (door een band, operatie, stroom overal) de stress hormonen de lucht in vliegen. Een dier wordt luchtzuiger omdat het gestressd is, doo het luchtzuigen komt een stofje vrij in de hersnenen die ervor zorgt dat de stresshormonen in zijn bloed dalen, het is een manier van omgaan met een onnatuurlijke situatie, vergelijkbaar met weven. Het dier wordt uiteindelijk aan verslaafd en de kans dat het compleet afneemt is nihil, het zal enkel afnemen in frequentie bij juiste huisvesting. Helaas voor sommigen houdt dit in 24/7 buiten in groep paarden met een systeem waarbij veel uitdaging vor het paard is. Bv Hitactief of paddock paradise hierdoor staan ze niet vak te staan en zullen ze ook het gedrag minder uitvoeren. Mjah deze discussie hoort eigenlijk niet thuis op het draver forum ;)

Ontopic: super leuke foto s van iedereen wer :). Hoop na mijn examens weer wat meer met mijn schat van en paard te kunnen doen zodat we ook weer mooie foto s kunnen posten.

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:50

luchtzuigen heb ik echt geen verstand van,
gelukkig ook nooit last van gehad lijkt me wel vervelend als je paard dat doet.
is dat niet zo dat het aanstekelijk is voor andere paarden?
ik heb na 15 keer proberen eindelijk het filmpje van te tweede proef,
hier vond ik hem beter in de aanleuning lopen als het eerste filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=yuHvMmBaUXA

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:29

sammy1 schreef:
luchtzuigen heb ik echt geen verstand van,
gelukkig ook nooit last van gehad lijkt me wel vervelend als je paard dat doet.
is dat niet zo dat het aanstekelijk is voor andere paarden?


Ook dit is niet bewezen denk dat dit ovral zo lijkt omdat de stalcondities gelijk zijn en dus de kans op het ontwikkelen van luchtzuigen groter is als het paard in die stal ook luchtzuigen is begonnen doen. snap je? Het stalklimaat zorgt voor sneller ontwikkeling van stalondeugden dit gaatbij ene paard sneller dan bij het andere.

mooi paardje heb je trouwens :)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:51

Misschien is een graasmasker wat voor de pony, esprit...? Als het gras zo vet is. Sterkte ermee!

espritje

Berichten: 271
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:09

Dabo schreef:
Misschien is een graasmasker wat voor de pony, esprit...? Als het gras zo vet is. Sterkte ermee!


Daar zat ik inderdaad zelf ook al aan te denken(vooral na jullie ervaringen ermee), binnen een paar dagen heb ik het het maagcompositum binnen en dan gaan we daar meteen mee beginnen, daar lees ik erg goeie ervaringen over.
Ik weet wel dat het niet helemaal weg gaat want hij heeft bijna geen voortanden meer, dus hij doet dit echt al zo lang.
maar elke keer dat hij het niet doet is er één! :j

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:17

even een nieuwsgierig vraagje aan onze draver gekken hier.
er zijn nogal wat topics over dravers en heethoofden. hier wordt vooral
gereageerd door mensen die dus een rustige, brave draver hebben := .

nu ben ik benieuwd wie er dus wel een heethoofd/zenuwpees heeft.
De mijne is in de bak doodbraaf en weinig actief maar voor de wagen en onder het zadel buiten is ze
vrolijk, enthousiast en druk. Ze kan erg snel onder de indruk zijn en reageert erg impulsief.
Ze is beïnvloedbaar door het weer :):) en heeft heel veel lichaamsbeweging onder gezag nodig.
Ook is ze erg eenkennig maar voor ons (mij en mijn vriend) gaat ze door het vuur.

wie heeft er nog meer zo'n dolle draver? ~~}>

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:21

Ligt aan het weer, voer en gewoon aan haar bui. Ze kan heerlijk rustig zijn en dan kan ik er iedereen opzetten, maar ze heeft dagen dat ik haar beter weer in de wei kan zetten := Vandaag was ze ook lekker fris. Dan gaan we gerust in een passage langs een bultje zand := In de ankers vanuit een galopje is haar ook niet vreemd :') Gelukkig was ze vandaag wel aardig te handelen, we hebben in het bos gespeeld
Afbeelding

en dan komt er ook nog wel eens een relaxed galopje uit :+
Afbeelding

Royal92

Berichten: 811
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:28

Mijn paard is alleen in de bak niet te houden, buiten is ze ontzettend relaxed de bak vind ze gewoon echt niet leuk..

Wendy gave springfoto :j

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:31

Cyclo kan ook mega druk zijn hoor, heeft van die dagen dat ze altijd wil draven als ze van mij enkel mag stappen en als we dan draven wil ze galoperen :P of gewoon mega snel draven haha. Toch altijd als ik rustiger vraag gaan we weer rustiger of als ik zeg nee als ze gaat draven als ze nog niet mag en an gat ze weer braaf terug naar stap.... echter paar meter verder is ze het weer vergeten en probeert ze het opnieuw :+ moet er altijd wel om lachen := Bakwerk vind ze idd ook helemaal niks mjah moet toch van mij af en toe (al heb ik nu geen bak dan is het weiland werk haha)

vroeger was ze bang van alles nu (na 2 jaar ongeveer enkel grondwerk) gaan we bijna alles moeiteloos voorbij al heb ik al eens gehad dat ze niet reageerd op voorbijrazende trein (immers die blijven altijd op het spoor denkt ze) en dat ze dan paar meter verder helemaal snuivend kijkt naar stapel stenen op palet (die eten namelijk paarden:P).

Wendy gave foto s :D

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:34

Die van mij is in de bak behoorlijk lui, hij vindt er niks aan. Buiten is ie wel redelijk fris, maar blijft braaf.

Boender123

Berichten: 454
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Putten..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:35

bij ons zijn sommige wat feller omdat ze nog koersen maar ja wij trainen ze meestal altijd in het bos dus ze zijn het gewend maar tog als ik op Valeur wil opstappen moet ik zekker weten dat alles goed vast zit want het eerste kwartier kan ik amper bewegen want anders ben ik al 100 meter veder bij wijzen van spreken ;)

Gave foto's wendy
*D

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:45

Mijne is altijd relaxt, nooit te voorwaarts of zo, ook niet buiten. Maar denk dat dat ook niet aan het ras ligt maar aan het paard zelf, je hebt immers heethoofden bij elk ras.

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:48

Ik meld me hier ook maar is. Heb met veel plezier alle pagina's van jullie en jullie dravers doorgelezen en vond het nu wel is tijd worden dat ik me ook aanmeld.

Ik heb sinds vorige zomer een nieuwe draver. Ik was al besmet met het "dravervirus". Ik had een draver waar ik als tiener jaren plezier mee heb gehad. Toen ze er niet meer was wilde ik eerst is een gewoon paard. Ik heb toen een gewoon paard gevonden, maar dit was geen succes. Toen ik hem verkocht had ben ik toch weer op zoek gegaan naar een draver en ben bij Edith terecht gekomen. Daar heb ik mijn draver Victory speed, voor mij Vic gekocht. En wat ben ik weer gelukkig met deze topper, voor mij nooit weer wat anders dan een draver. Dat karakter, daar kan geen ander paard tegen op! Ook tegen mij werd gezegd, waar begin je aan! Doe dit nou niet, gelukkig heb ik er niet naar geluisterd.

Mijn vorige draver was wel een hittepetit en een zenuwlijer. Ze kon echt niet rustig stappen, maar ze was nooit ergens bang voor. Vic is helemaal geen druktemaker. Eerder een sul. Hij is heel rustig en relaxed, als hij ergens van schrikt (dat doet hij af en toe wel, bijv. van een oud vrouwtje wat in de tuin staat te schoffelen.) dan is het maar heel even en daarna is hij direct weer rustig. Groot eng en rammelend verkeer daarintegen vind meneer helemaal niet eng :(:)

Luchtzuigen heb ik verder weinig verstand van, maar is het paard wel is onderzocht op een maanzweer?? Het kan met elkaar te maken hebben.

@wendy: wat een mooie foto's! Hoop ook ooit nog is zo te kunnen springen. Maar zo ver zijn we nog niet.

@sammy: wat heb je je paard super lopen in de proefjes.

YoshaMonica

Berichten: 297
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:07

wreckh schreef:
Ik meld me hier ook maar is. Heb met veel plezier alle pagina's van jullie en jullie dravers doorgelezen en vond het nu wel is tijd worden dat ik me ook aanmeld.

Ik heb sinds vorige zomer een nieuwe draver. Ik was al besmet met het "dravervirus". Ik had een draver waar ik als tiener jaren plezier mee heb gehad. Toen ze er niet meer was wilde ik eerst is een gewoon paard. Ik heb toen een gewoon paard gevonden, maar dit was geen succes. Toen ik hem verkocht had ben ik toch weer op zoek gegaan naar een draver en ben bij Edith terecht gekomen. Daar heb ik mijn draver Victory speed, voor mij Vic gekocht. En wat ben ik weer gelukkig met deze topper, voor mij nooit weer wat anders dan een draver. Dat karakter, daar kan geen ander paard tegen op! Ook tegen mij werd gezegd, waar begin je aan! Doe dit nou niet, gelukkig heb ik er niet naar geluisterd.
.


Ik heb me paardje ook bij Edtih vandaan. Wat grappig :D
Mijn paard is in de bak gewoon een stresskip. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Vandaag ook ik had les in een dorpje verderop was er nog niet zo vaak geweest. Naja, het ging gewoon slecht. Maar ik kan er dan zo verdrietig over worden, want thuis in mijn bak doet ze alles gewoon relax alsof het een koud kunstje is.. En daar gewoon niks, alleen maar te stressen en te rennen. Ik praat dan wel veel tegen haar om het te gerust te stellen, maar het werkt gewoon niet. Nu heb ik over 2 weken me ruiterbewijs examen daar. Als het zo gaat als vandaag dan zak ik. Weet iemand iets waardoor wat ze wat minder gaat stresse?

sorry dat ik zo zeur, ik weet echt niet meer wat ik moet doen..

Tobila

Berichten: 1858
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:54

espritje schreef:
Dabo schreef:
Misschien is een graasmasker wat voor de pony, esprit...? Als het gras zo vet is. Sterkte ermee!


Daar zat ik inderdaad zelf ook al aan te denken(vooral na jullie ervaringen ermee), binnen een paar dagen heb ik het het maagcompositum binnen en dan gaan we daar meteen mee beginnen, daar lees ik erg goeie ervaringen over.
Ik weet wel dat het niet helemaal weg gaat want hij heeft bijna geen voortanden meer, dus hij doet dit echt al zo lang.
maar elke keer dat hij het niet doet is er één! :j

Graasmasker is een goede optie voor hem, denk ik. Ik hoop voor je dat de band en compositum ook gaan helpen. Over een band zijn de meningen en ervaringen verdeeld, maar je moet toch iets proberen. Ik zou alleen niet teveel tegelijk proberen, anders weet je ook niet meer wat nou echt helpt of niet. Misschien als je een graasmasker gebruikt samen met de compositum, heb je de band niet eens meer nodig!

@wendy: Gave foto's!!!

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:08

cyclo86 schreef:
sammy1 schreef:
luchtzuigen heb ik echt geen verstand van,
gelukkig ook nooit last van gehad lijkt me wel vervelend als je paard dat doet.
is dat niet zo dat het aanstekelijk is voor andere paarden?


Ook dit is niet bewezen denk dat dit ovral zo lijkt omdat de stalcondities gelijk zijn en dus de kans op het ontwikkelen van luchtzuigen groter is als het paard in die stal ook luchtzuigen is begonnen doen. snap je? Het stalklimaat zorgt voor sneller ontwikkeling van stalondeugden dit gaatbij ene paard sneller dan bij het andere.

mooi paardje heb je trouwens :)

ok dankjewel voor je uitleg.

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:11

wreckh schreef:
Ik meld me hier ook maar is. Heb met veel plezier alle pagina's van jullie en jullie dravers doorgelezen en vond het nu wel is tijd worden dat ik me ook aanmeld.

Ik heb sinds vorige zomer een nieuwe draver. Ik was al besmet met het "dravervirus". Ik had een draver waar ik als tiener jaren plezier mee heb gehad. Toen ze er niet meer was wilde ik eerst is een gewoon paard. Ik heb toen een gewoon paard gevonden, maar dit was geen succes. Toen ik hem verkocht had ben ik toch weer op zoek gegaan naar een draver en ben bij Edith terecht gekomen. Daar heb ik mijn draver Victory speed, voor mij Vic gekocht. En wat ben ik weer gelukkig met deze topper, voor mij nooit weer wat anders dan een draver. Dat karakter, daar kan geen ander paard tegen op! Ook tegen mij werd gezegd, waar begin je aan! Doe dit nou niet, gelukkig heb ik er niet naar geluisterd.

Mijn vorige draver was wel een hittepetit en een zenuwlijer. Ze kon echt niet rustig stappen, maar ze was nooit ergens bang voor. Vic is helemaal geen druktemaker. Eerder een sul. Hij is heel rustig en relaxed, als hij ergens van schrikt (dat doet hij af en toe wel, bijv. van een oud vrouwtje wat in de tuin staat te schoffelen.) dan is het maar heel even en daarna is hij direct weer rustig. Groot eng en rammelend verkeer daarintegen vind meneer helemaal niet eng :(:)

Luchtzuigen heb ik verder weinig verstand van, maar is het paard wel is onderzocht op een maanzweer?? Het kan met elkaar te maken hebben.

@wendy: wat een mooie foto's! Hoop ook ooit nog is zo te kunnen springen. Maar zo ver zijn we nog niet.

@sammy: wat heb je je paard super lopen in de proefjes.

dankjewel,
welkom *\o/*

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:12

wat een leuke foto s hierboven dat spingen ziet er leuk uit,
morgen hebben we een onderlingen wedstrijd daarbij doe ik dressuur mee springen heb maar 1 keer gesprongen met mijn draver hihi,en daarna barrelrace tussen containers door zig zaggen wie het snelst is.