Handig he...brandgel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:59

Ik wil je als eerste condoleren met het verlies van je zus. Wat moet dat een gemis zijn zeg.

Jemig zeg wat een verhaal... Ik heb ook altijd een slecht gevoel bij brandgel. Komt er hier dan ook niet in. En na dit gelezen te hebben al helemaal geen navulbare, als er ooit toch iets in zou komen.

Er zou ook iets tegen die bedrijven gedaan moeten worden, zodat ze de aanwijzingen op de verpakkingen veranderen en zo ook helpen voorkomen dat het mis gaat.

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:13

Sterkte meid! Dit is voor mij ook precis de reden geweest om mijn bio-ethanol brander niet meer te branden.
Ik heb eerst hand mogen meemaken hoe gevaarlijk die bende is, heel klein beetje geknoeid was genoeg voor flink brandje.
Ik heb nu in mijn tafelhaard ook alleen nog maar nep lichtjes, waxine model maar dan met en batterijtje, ook gezellig maar dan wel veilig

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:24

Wij hebben inderdaad 's winters op de tafel navulbare potjes met brandgel/bio ethanol staan. Mijn vader, zo onvoorzichtig dat hij is, wil ze nog wel eens bijvullen als ze bijna leeg zijn.
Ik ga dit verhaal meteen aan hem vertellen zodra ik thuis ben. Wat afschuwelijk wat zo'n klein potje brandgel wel niet aan kan richten. Heel fijn dat je ons waarschuwd.

Gecondoleerd Y;(

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:25

Wat vreselijk voor jullie!
En wat goed dat jullie je er hard voor maken om dit spul te verbannen! Ik zal het in ieder geval aan iedereen vertellen die ik het zie branden.
Respect.
Heel veel sterkte met de verwerking van het enorme verlies dat jullie hebben moeten lijden.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:27

Allereerst gecondoleerd :(:) Wat een afschuwelijk verhaal :\

Wat een schok zal dit ook geweest moeten zijn voor haar collega's en haar baas.

Wat fijn dat je je verhaal hier wilt delen, wellicht zijn er nu restaurants die besluiten iets anders te gaan gebruiken of in elk geval het gevaar ervan in zien :-)

__danielle__

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:32

Wat een vreselijk verhaal... ik had op bokt al eerder meegekregen dat jouw zusje door een vreselijk ongeluk was omgekomen maar dit verhaal maakt het wel heel realistisch allemaal en heb er kippenvel van...
Bedankt voor de waarschuwing en ik zal je verhaal verspreiden daar waar ik kan...
:(:)

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:37

TS, dank je wel voor dit topic.
Ik was aan het nadenken om zo'n gelhaard te kopen, je hebt hele mooie namelijk, maar dat doe ik dus maar niet.
Heel veel sterkte voor jou en je familie.
:(:)

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:41

Wat vreselijk.
Wij hadden in ons kerstpakket een gelhaard gekregen. Een maand of 4 later kregen wij bericht dat de haard onveilig was en kon ontploffen en dat wij deze terug mochten sturen voor een ander kado.
Wij hadden de haard nog niet gebruikt. Vreselijk om te lezen hoe afschuwelijk het voor jullie is afgelopen. Sterkte. :(:)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:49

Juut schreef:
@ Red_Savage; jij zult er inderdaad alles van weten...
Sommige anderen hebben inlevingsvermogen van een krop sla. Ik heb een vriendin van wie de broer met 18 jaar is verongelukt; bestuurder van auto waar hij in zat in slaap gevallen en auto tegen een boom geparkeert. Ze had me eens verteld dat ze na ong een half jaar bij de schooldirecteur op het matje moest komen wegens slechte schoolcijfers. Ze moest niet menen dat de dood van haar broer erg was voor haar; het was erg voor haar ouders, maar niet voor haar. Heb nog zo vaak aan dit verhaal terug gedacht...

Dat ik het hele verhaal hier neerzet...als ik in dit topic tel hoeveel mensen aan het denken zijn gezet, dan maakt het alles net iets minder zinloos

@ Wilawander; als ze die uitzendig toch ook eens op de nederlandse tv zouden uitzenden...



Dat zou zeker zinvol zijn ik zal eens kijken of ik het vinden kan en dat je het op de computer terug kan zien.

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:51

Helemaal mn zinnen gezet op eeen bio ethanol haard. Jammer dan, ik ga voor electrisch, en anders gewoon lekker binnen zitten als het kouder wordt.

Dank voor de waarschuwing.

Ontzettend knap hoe je dit hebt neergezet, de reden is meer dan verschrikkelijk, maar ik heb hier al meerdere reacties gelezen van mensen die zich bewust zijn geworden van de gevaren. Dat moet op een vreemde manier toch voldoening geven.

Ik wens jou, je familie en vrienden van je zus enorm veel sterkte dit verlies te kunnen dragen.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:57

Gecondoleerd, echt vreselijk!

Mag ik het verhaal op Hyves plaatsen? Dan worden er nog meer mensen gewaarschuwd.

Jessicajoann

Berichten: 696
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:09

Jeetje wat heftig!
Ik weet helaas hoe het is om een zus te missen. Vreselijk...

Van dit spul had ik nog nooit gehoord maar ik ga dit zeker ook verder vertellen. Ik vind het ongelofelijk dag dit spul gebruikt mag worden.

Ik wil je heel veel sterkte wensen bij het verwerken. Dit is inderdaad een proces wat niet binnen acht maanden klaar is. En vergeten doe je nooit.

Sommige mensen snappen het niet...
In groep vijf overleed mijn zus. In de klas een tafeltje met foto's enzo gehad. Na een tijdje vroeg mijn leraar waarneer ik die spullen weer mee ging nemen... Wat een vraag zeg. Tafeltje had hij nodig. Nouja ik had die foto nodig.

Heel veel sterkte voor jou en alle andere nabestaande

Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:37

Jessicajoann schreef:
Jeetje wat heftig!
Sommige mensen snappen het niet...
In groep vijf overleed mijn zus. In de klas een tafeltje met foto's enzo gehad. Na een tijdje vroeg mijn leraar waarneer ik die spullen weer mee ging nemen... Wat een vraag zeg. Tafeltje had hij nodig. Nouja ik had die foto nodig.

Wat ontzettend lomp van de leraar. :(:)

Wat vreselijk wat er met je zus is gebeurd, Juut. Zo 'n eenvoudige handeling met zulke verschrikkelijke gevolgen. Knap dat je je inzet om andere mensen voor ellende te behoeden. Ik hoop dat de waarschuwing veel mensen bereikt.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 17:39

MarJon schreef:
Gecondoleerd, echt vreselijk!

Mag ik het verhaal op Hyves plaatsen? Dan worden er nog meer mensen gewaarschuwd.

Ja, dat mag! Ook als anderen willen kopieëren; graag!

@ Remy; ik had het inderdaad eerder op Bokt geschreven. Gezien de reacties in dit topic was het toen dus niet duidelijk genoeg

Iedereen; bedankt, super dat jullie over de brandgel nadenken! +:)+

S_C

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:52

heb t verhaal met verbazing gelezen.
heb me dit nooit beseft

heb je toevallig een link naar het interview dat jij en je moeder gegeven hebben? Ben hier erg benieuwd naar..

myxlea

Berichten: 3905
Geregistreerd: 27-11-06

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:55

Ik zag zojuist op tv een programma waarin ze voor mensen een haard hadden gecreeërd die ze, inderdaad, met bio-ethanol gelpotjes aanmoesten houden door die tussen de houtblokken te zetten. Wanneer ik dit verhaal ervoor niet gelezen had, was ik me niet eens over zoiets bewust geweest wat dat wel niet kan doen.. jemig..

xxStitchxx

Berichten: 852
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groningen

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:02

Ik heb het ook op mijn hyves gezet.
hopelijk kan er zo een hoop leed worden bespaard!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:12

Jeetje wat een vreselijk verhaal, ik zal nooit meer navulbare brandgel kopen, echt kippevel... Heel veel sterkte met het verlies van je zusje...

Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:52

Gecondoleerd met het verlies van je zus. Ik wens je sterkte en kracht toe voor jou en je familie.
Ik ken het product niet, maar zal straks even googlen wat het is.
Ik denk dat je via de media veel bereik kan krijgen over de gevaren van dit product. Elke persoon die dit bespaard kan blijven van pijn, trauma of zelfs overlijding is er een. Ga door!

Annemijn
Berichten: 789
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:56

Gister liep ik nog in de action, daar heb je zo'n onwijs goedkoop bio-ethanol haardje.. Moest meteen aan dit topic denken en ben snel doorgelopen. Als ik iemand het in zijn/haar karretje had gegooid, had ik er zeker wat van gezegd! Wist zelf ook niet wat voor rotspul het is!

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:36

wowww, wat een verhaal!
Als eerste gecondoleert. Wat vreselijk erg om dit mee te maken.

Ik had het al niet zo op brandgel, maar nu ik dit lees, helemaal niet meer!!
Dit komt er bij mij niet meer in!

Bedankt dat je je verhaal wil delen met ons, want dit gaat niet in de koude kleren zitten.
Verdriet genoeg en ik kan me voorstellen dat wanneer je dit verhaal zo verteld alle pijn weer flink naar boven komt.

Desire__
Berichten: 426
Geregistreerd: 09-08-09

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:43

Wat moet dit verschrikkelijk zijn! Ik wens jou en de rest heel veel sterkte en probeer toch door te gaan met je leven ook al wil je dat niet. Het is niet eerlijk en je zal met een hoop vragen zitten waar je misschien geen antwoord op kan krijgen. Ik weet hoe je je voelt en ik hoop dat je veel vrienden hebt en familie die je kunnen steunen in deze verschrikkelijk moeilijke periode. Het zal je altijd blijblijven en je zult het nooit vergeten, maar op een dag leer je er mee omgaan en kan je het een plekje geven. Het is heel moeilijk, maar niet onmogelijk. Heel veel sterkte.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 17:54

Bedankt allemaal

Het interview is deels (en geheel geschreven vanuit mijn moeder) hier te vinden.

Op het moment probeer ik het onderwerp bij Uitgesproken Vara te krijgen. Mijn mail was vanuit Zembla doorgestuurd, en daar is wel intresse in het onderwerp. Ik moest alleen telefonisch contact opnemen met een persoon, en dát lukt niet...Fingers crossed.

Jana_en_Ik

Berichten: 1696
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:28

Hey TS... wat een vreselijk, vreselijk ongeluk! Sterkte met dat verlies...

Ik dacht misschien nog een optie: je verhaal ietwat inkorten (ivm leesbaarheid en concentratiespanningsboog) en dat dan rondmailen naar je hele maillijst als een doorstuurmail? Kunnen andere Bokkers misschien ook doen voor je... Zeker nu de zomer weer voor de deur staat en mensen ook 's avonds nog gezellig buiten willen zitten..

1906

Berichten: 891
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: ...

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:35

Wat vreselijk dat dit is gebeurd! ;(
Gecondoleert met het verlies van je zusje. :(:)