Verkeerd geplaatste topics

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Verkeerd geplaatste topics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 00:11

Er willen nog wel eens topics op een verkeerde plaats geopend worden, die dan door een mod op slot gegooid worden onder de vermelding 'verkeerde plaats, daarom hier een slotje'. Vooral bij serieuse topics vind ik dit best hard, zoals vandaag het topic van iemand die in een bus vast zat op een spoorwegovergang.
Zouden mods bij een slot mischien aan kunnen geven waar een topic dan wel geopend mag worden, of het topic gewoon verhuizen naar de juiste plaats?

Pasamba

Re: Verkeerd geplaatste topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:13

Topics worden toch altijd verplaatst als ze niet goed staan :?
Heb nog nooit gezien dat 'ie dan op slot wordt gegooid..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:14

Meestal worden verkeerd geplaatste topics verplaats naar het juiste forum. Soms plaatst iemand zijn topic op meerdere plaatsen, waarvan dan meestal het juist geplaatste topic open blijft en de foutief geplaatste topics op slot gaan.
Ik denk dat je het beste de betreffende mod even ene pb stuurt voor wat opheldering. :)

(Ik heb nu niet naar een evt. betreffend topic gekeken.)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:15

Het heeft een reden waarom dit topic op slot is gegaan en niet is verplaatst. Normaal gesproken verplaats ik topics als dat ook mogelijk is.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 00:19

Bedankt voor de antwoorden. Het topic noemde ik als voorbeeld, heb het vaker gezien, vandaar dit topic

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:21

Soms kan je het topic voor de TS eenvoudigweg niet verplaatsen omdat TS niet voldoende berichten heeft om in het andere topic te reageren (TS zit dan niet in de kudde) en soms zijn er gewoon andere redenen waarom moderators er voor kiezen om het op slot te doen.

Maar in prinicipe is de eerste keuze altijd verplaatsen en niet op slot gooien. :j

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:57

Ik zag het vorige keer bij een meisje die een topic op ITP opende. Werd op slot gegooid met de mededeling: Bokker t/m 15 jaar moeten hun foto's plaatsen op JITP.
I.p.v. dat het topic naar het juiste forum verplaatst werd.. :?

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:36

Magnummm schreef:
Ik zag het vorige keer bij een meisje die een topic op ITP opende. Werd op slot gegooid met de mededeling: Bokker t/m 15 jaar moeten hun foto's plaatsen op JITP.
I.p.v. dat het topic naar het juiste forum verplaatst werd.. :?

Die heb ik ook gezien en me erover verbaasd :j Was hier een specifieke reden voor?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:39

Een pb'tje naar de betreffende mod die het topic op ITP heeft gesloten geeft je het snelste antwoord denk ik. Handig om even te verwijzen naar dit topic.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:59

Ik heb vroeger toch wel een ITP topic geopend terwijl ik onder de 16 was. Werd niks van gezegd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:49

Gebruikers die topics op ITP plaatsen ipv JITP zien hun topics inderdaad op slot gaan. Dit omdat uit het verleden is gebleken dat gebruikers express hun topics op ITP bleven plaatsen, in de hoop dat ze niet ontdekt werden, omdat ze JITP minderwaardig of iets dergelijks vonden. En als ze dan ontdekt werden, werden ze toch nog voor hun verplaatst.
Dit is nu iets straffer, maar 1 keer verkeerd plaatsen en zelf een nieuw topic moeten openen blijkt toch goed te werken, er wordt niet meer express foutief geplaatst, en wij hoeven dan ook niet meer te blijven verplaatsen.
Overigens is het opnieuw openen van een topic niet veel meer werk voor de gebruiker als het verplaatsen voor ons is. Door in de openingspost op de pb-toets te klikken, heb je de openingspost in een quote, die is zo gekopieerd en geplakt naar een nieuw topic. :)

Marit, dan is jouw topic er tussendoor geschoten geweest. :)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:51

Duidelijk, bedankt Neonlight :)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:45

Ahh, dat verklaart een hoop :j

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:03

En ook deze is opgelost :)

Om overzicht te houden zet ik ook hier een slotje :)