Aparte wedstrijdsfeer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Aparte wedstrijdsfeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-02 18:13

Vandaag ben ik met mijn zus en een vriendin naar Beilen geweest waar de Lipizzaner Vereniging Nederland een dressuurwedstrijd organiseerde waar altijd ontzettend veel bekenden uit onze oude manegetijd aan meedoen.
Toen we aankwamen was het leuk om iedereen weer eens te zien en de paarden weer eens te zien lopen. Ook in die Lipizzaners zit zo ontzettend veel verschil! Geloof dat mijn zus het met Pliefje toch wel erg getroffen heeft Schijnheilig
Daarna zijn we de kantine in gedoken om een hapje te eten en nog wat voetbalbeelden te zien. Naast ons zat een vrouw die ineens heel hard begon te huilen en we hadden eerst niet zo goed door wat er aan de hand was. Zij werd getroost door een andere vrouw en kwam niet meer de kantine in.
Toen begon de prijsuitreiking. Nr 10 werd opgenoemd, nummer 9, nummer 8, nummer 7 was niet meer aanwezig, werd even meegedeeld. Omdat zij net te horen had gekregen dat een vriendin van haar (die en die van die en die Lipizzaner) die nacht zelfmoord had gepleegd.
En daar ging hij weer verder met de nummer 6, de nummer 5, de nummer 4...
Ik vond het ZO raar hoe ze er daar mee omgingen. Vooral in zo'n kleine groep als deze Lipizzanermensen kun je er toch wel vanuit gaan dat bijna iedereen zo iemand kent. Ik kende haar ook van gezicht en was er wel even stil van. Ze heeft vroeger altijd bij ons op de manege gereden, een heel mooi lief vrouwtje met een Lipizzaner die nu vlak bij onze paarden staat. Om mij heen waren mensen aan het huilen maar de prijsuitreiking ging gewoon door. Applaus voor degenen met winstpunten en uiteindelijk werd er nog een verjaardagslief gezongen voor het jurylid dat zelf Grand Prix gereden had en vandaag jarig was. Lips are sealed
Ook werden er nog een aantal ontactische opmerkingen geplaatst, zoals bij een meisje die 1e werd en die vannacht op stap was geweest. Zo waren er meer. "Ja zegt die man, er is behoorlijk gefeest vannacht!"
TOTAAL niet begrijpend waar hij mee bezig was.
Sorry hoor maar ik vind dat echt niet kunnen. Een beetje respect voor de overledene en de mensen die het tijdens zo'n prijsuitreiking te horen krijgen zou wel op z'n plaats zijn. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:22

Lekker vaag Verward Als ik in de organisatie haad gezeten had ik dat toch wel wat anders gepresenteerd Lips are sealed En wat een rare reacties van de mensen. Ik snap het niet helemaal geloof ik Verward
Sterkte iig!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:50

Nou ja zeg wat tactloos. Je kunt dan toch ook de prijsuitreiking om een gepaste manier laten verlopen, een praatje erbij ofzo. En gaat die GP ruiter lekker thuis liedjes zingen, onbegrijpelijk vind ik dit. Vooral bij zo'n kleine 'ons-kent-ons' groep is dit erg vreemd.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-02 22:10

Precies Mirte.
En Katrien, er waren dus 3 groepjes
groepje 1 was ondersteboven van het nieuws en helemaal geschokt
groepje 2 had helemaal niet door wat er aan de hand was en wie het nou precies betrof omdat het zo tussen neus en lippen door gebracht werd
groepje 3 wilde alleen maar uitslagen van de wedstrijd horen Verward Lips are sealed

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 01:40

idd, erg respectloos hoe het gegaan is, maar dat vond ik al door dat er werd gezegd waarom nummer 7 er niet was en dan heb ik het nog niet eens over de reacties of over hoe het verteld is, maar over wat er verteld is.

wat hebben zij er mee te maken waarom ze er niet was/weggegaan was.
ze kunnen toch gewoon zeggen dat ze er niet is door omstandigheden oid, niet het hele verhaal precies vertellen, denk dat niemand daar bij gebaat is, en dat die nummer 7 daar ook niet erg blij mee is.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 11:48

Wat vreselijk respectloos!
Ik ken ook iemand die zelfmoord heeft gepleegd en met dat nieuws moet je respectvol omgaan!
Als ik daar was en ik kende die persoon, ook al was het vaag, zou ik echt boos zijn geworden en dat 'groepje 3' eens laten horen wat ik er van dacht.
Sommige mensen.... Misselijk