Wie geeft raad voor een goede bodem?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Alicaa

Wie geeft raad voor een goede bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 10:53

Hallo, mijn naam is Alica en ik ben een amazone van 29 jaar. Ik doe voornamelijk aan jumping. Op dit moment heb ik een aantal paarden. deze zijn nu gestald. Ik ben bezig met de plannen voor de aanleg van een buitenpiste 60m x 20m en de bouw van stallen op mijn accommodatie.

Voor de aanleg van die bodem ben ik nog aan het twijfelen. Ik hoor steeds enkele namen terugkomen. Is er iemand die goede of slechte ervaringen heeft gehad met bepaalde bodems?
Wat voor mij belangrijk is, is dat ik heel het jaar gebruik kan maken van mijn piste, ook omdat er nog mensen hun paarden bij mij gaan stallen, en dit op termijn een broodwinning zou kunnen worden.

Wie kan mij informatie geven? En indien mogelijk ook referenties van tevreden of ontevreden klanten. Ikzelf ben gevestigd in Herk de Stad nabij Hasselt.

kynshiri

Re: Wie geeft raad voor een goede bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:55

wat voor ondergrond hebben jullie daar?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:57

achterberg bodem

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:11

ik weet niet wat voor budget je hebt, maar de
Achterberg bodem is het beste
maar daar betaal je al gauw een 17.000 euro voor!

en niet te vergeten een hele goede drainage

Alicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 11:14

Hoezo? is dat van belang?
Ik denk dat het zandgrond is

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:15

agterberg is erg fijn :j

ik heb ook in een soort namaak agterberg gereden, ook erg fijn (libertyproducts.be geloof ik)
je zou even moeten informeren in hoeverre die geschikt is voor springen, aangezien op die stal voornamelijk dressuur gereden werd.

swanenberg is ook prima en wat goedkoper dan agterberg, weet niet in hoeverre dat geschikt is voor springen. is met een soort kunsgras erdoorheen en schijnt in de loop der jaren flink verbeterd te zijn.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:18

Agterberg, zeker weten, wil nooit meer wat anders.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:26

Alicaa schreef:
Hoezo? is dat van belang?
Ik denk dat het zandgrond is

JA dat is zeker van belang!
op zandgrond kun je al een vrij goeie piste hebben als je zelfs gewoon maar zand laat aanbrengen (is bij mij het geval; amper een plasje te bespeuren en hier zit niets van drainage)
als er zich plassen vormen op het stuk dat je als piste wilt gaan gebruiken, dan zou ik drainage aanleggen, maar daarom heb je echt nog geen agterbergbodem nodig.

wel even informeren hoe diep die drainage dan best zou zitten ivm het springen... agterberg en consoorten was (voor zover ik weet) ideaal voor dressuur, maar een beetje geldverspilling voor jumping of western

Alicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 11:34

Ik veronderstel (van het prijs) dat het een professionele piste is. Ik heb gezien, hij is van Nederland.
Ken jij toevallig ook firma's van Belgie?

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:35

het is maar waar je prioriteiten liggen, ieder zo zijn eigen ding. Ik wil ten alle tijden in een goede buitenbaan kunnen rijden,zonder blessure leed e.d. En met veel regen heb je niks aan een rijbaan zonder drainage,en je kan het weer nooit voorspellen helaas. Ik zit nu op zandgrond en vroeger op klei grond dus ik heb ervaring met beide onderlagen met een Agterbergbodem. Woon hier nu 3 jaar en er is de laatste tijd nog nooit zoveel regen gevallen, sloten die altijd droog stonden waar nu ineens water in staat. Dus je kan naar mijn bescheiden mening maar beter goed voorbereid zijn, maar ja..overal hangt een prijskaartje aan.

Isabel00215

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:12

Hoi, Ik ben Isabel. Ik doe vooral aan springen. een tweetal jaar geleden heb ik een bodem laten aanleggen door BM Service. Voor mijn keuze te bepalen, ben ik eerst gaan rijden op verschillende bodems, waaronder een Agterbergbodem, een Poelsbodem en een BM Service bodem. Uiteindelijk heb ik gekozen voor BM Service, omdat de kwaliteit veruit het beste was. Deze bodems liggen echt perfect en blijven ook perfect! Ook omdat deze mensen u echt advies geven, dat kwam niet zo verkoopachtig over. En uiteindelijk ben ik er zeer tevreden van, zowel van de bodem maar ook van hun hulp en Service.
Als je het mij vraagt, kies voor BM, want bij de grotere betaal je eerder voor de naam dan voor de kwaliteit.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:17

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:30

Aangezien hier sprake is van SA's hierbij een slotje.