[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:40

Wat een leuke foto's sammy01, knappe draver zeg!

heb mijn dravertje net even gelongeert voor het eerst met de pessoa. In het begin kwam ze heel erg in verzet, maar daarna liep ze echt lekker <3
verzet kwam waarschijnlijk vooral omdat ze gewoon heel veel energy had :=

zitten jullie ook allemaal op draverspraat ? :D
Ikke wel, ik ga mee met prees naar de meeting in juni :D

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:59

Ik zie allemaal knappe paarden langskomen. Heel leuk om te zien. Dan zal ik jullie mijn knappe jongen even laten zien. Dit was afgelopen zondag:

Afbeelding

Ik zit inderdaad op draverspraat, mang. Maar ik reageer niet zo vaak meer. Ik ga niet mee naar de meeting, ik kan geen vrij krijgen in die tijd van het jaar. Ik geniet gewoon thuis lekker van mijn paard... ;)

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:35

Mooie foto loopt ook lekker,
Ben ook trots op mijn kanjer kan werkelijk alles met hem,
Heb nu een slee gekocht hoop dat er nog een pak komt dan kan ik foto s maken.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:16

Ook leuke foto's zeg!

Mariska: de mijne is een kleindochter van Diamond Way, haar moeder is een dochter van hem, zij heet Janou van de Bloomerd. Pappa is Echo (duits voor zover ik weet).
Ze heeft nog een halfzusje die ook sprekend lijkt, die heet Watnou. Ook is er nog een jonger zusje Zazou maar die lijkt wat minder, dat is een vos.

MariskaFally

Berichten: 899
Geregistreerd: 24-12-04

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:00

@ delaja Oke, die van mij is een Rapid royalty, maar ik liet die foto aan me moeder zien en die wou maar niet geloven dat het Romain niet was. Echt te mooi gewoon.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:30

Grappig zeg!
Ik zie wel vaker dravers langskomen die er ongeveer zo uitzien, zelfde kleur en ook een kolletje. Alleen hebben die vaak toch een andere uitstraling. Al zou ik ze zelf, als ze bij elkaar zouden staan in de wei bijvoorbeeld, ook niet uit elkaar kunnen houden tot ik dichtbij ben :Y)

ezelvrouwtje
Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: ergens rondom de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:03

@Mariska Fally;

Nou hier zelfde verhaal hoor, al was ik toen iets ouder. Ik zocht een leuke E-pony. Op de manege waar ik reed kwam toen een paardje binnen. Exact mijn droom, donkerbruin, 3,5 jaar, zwarte lange manen, wit kolletje, achter 4 witte voetjes en een heldere blik om verliefd op te worden. en een mooi maatje voor mij: 1.54. Ik wilde een maatje om door de bossen te struinen. Er werd mij verteld dat het een engels gefokte E'er zou zijn zonder papieren. Net zadelmak werd mij verteld, ik mocht hem doorrijden in de lessen en als ie beviel, mocht ik hem overnemen.
Ik dacht met mijn toen 12 jaar rijervaring dit varkentje (uh pony) wel even te wassen. Het begin ging goed, hij gedroeg zich keurig... dus na een maand...........tja kun je geen afscheid nemen. dus met pony gekocht......... Geen papieren, zijn naam was wel bekend, maar wist ik veel....
Maar omdat het puur een manege was en geen pension, moest ik een wei gaan zoeken. Dat lukte snel. Paardje kon lekker hele dag buiten, spelen, eten drinken................ en binne één maand had ik een compleet onhandelbaar race-kanon.
Dus een pensionstalling gezocht waar ik les kon krijgen.
Daar werd mij snel verteld..............je hebt een draver......... Ok en dat betekend? Een speurtocht leverde op dat het paard een van de Unidek paarden was en toeval wilde dat pensionstalling een kilometer van de wei af lag waar hij geboren was.......

Ik kan jullie vertellen, ik heb er meer naast gelegen dan op gezeten........ elke dag les, elke dag racen, zandhappen, huilen, kneuzingen (van mij)... Wij klikken niet. Maar ik was te trots, ik wilde met dit paardje verder....... tenslotte wilde ik toch alleen door het bos struinen, lange buitenritten maken......... samen genieten. En ondanks zijn capriolen, hij was niet gemeen, maar in zijn korte leven heel veel meegemaakt, goede maar ook slechte dingen...... hij vertrouwde de mens niet meer... en als hij twijfelde bestond maar één ding: ER VANDOOR GAAN ALS EEN HAAS!
door zijn gedrag ben ik met "de andere manier van omgaan met paarden" gaan ontdekken. Ik kocht het boek van Hempfling in duitsland. Ik werd toen 4-kant uitgelachen op stal........... "rare zweefmuts speelt tikkertje met haar paard". Hempfling, Roberts etc was hier nog niet bekend.

Dit hebben wij jaren volgehouden en nooit ergens gekomen, ook géén bos. En toch, Joy heeft een geweldig eerlijk karakter... naast elkaar gaat goed, erop zitten wordt ander verhaal. En dit ligt aan mij, niet aan hem, door zijn gedrag kreeg ik angst, ik verkramp, ... door mijn angst, begint hij te twijfelen........... en huppa............... racen!

En nu? Nu 15 jaar later is hij 19 jaar oud, staat bij mij in de wei samen met twee ezeltjes, ....... we hebben vorig jaar langzaam grondwerk en western opgepakt... voor de lol, druk eraf........ik voel me veilig in een westernzadel en heb iets meer rust, maar het bos........ dat hebben we samen tot nu toe niet gezien.

Maar dit paard is in alle facetten mijn leermeester .....ik leer nog elke dag van hem, hij is mijn maatje, mijn vriendje . door hem heb ik zoveel andere kanten van het "paarden houden" leren kennen. En daar ben ik hem dankbaar voor en dat is de reden dat ik hem nog steeds heb, het zadel wordt misschien stoffig omdat ik té weinig lef heb, maar onze vriendschap en band glanst en dat vind ik veel belangrijker. En.............. ik heb de hoop op een bosrit nog steeds niet opgegeven....... en zolang er hoop is, is er de uitdaging.

Zou ik ooit weer een draver kopen om te rijden? Ik denk het niet........... maar een paard met Joy's zo goudeerlijke karakter, ........ daar teken ik voor!

Dravers zijn toppaarden om te rijden, mits je de juiste ruiter bent, ik ben die kennelijk niet............ mijn kundig ligt in de stugge, dwarse luie paarden......... paarden waar je engelen geduld voor nodig hebt, paarden die je 20 x iets moet laten zien voor ze het begrijpen, stugge, dwarse 4-kanten koudbloeden. Daar kan ik mee werken. Dat zal ook de reden zijn dat ik een goedlopend 2 span ezeltjes heb....
Ligt dat aan het ras, nee niet omdat het een draver is maar omdat ie hoog in het bloed staat.

Mijn knul mag hier oud worden en dan maar niet rijden, maar ik weet nu wel wat het is een band met een paard te hebben.

Maar zo zie je maar dat je van een pennymeisje, met droom van eerste eigen paard, té weinig kennis en kunde (die je dan denkt wel te hebben) opeens op een heel ander traject terecht komt.

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:51

veel respect voor je dat je toch je paardje zolang al hebt bijna niet rijd maar toch een goede band hebt,

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:06

Inderdaad heel goede keuze van je ! Snap ook heel goed dat mensen niet geschikt kunnen zijn voor dravers. !
Prees is inderdaad ook bruin met zo'n kolletje (en een snebje :P ). Maar ze heeft wel heel sprekende ogen die ik tussen 1000 paarden nog kan vinden :j
Heb een schilderij van haar laten maken en daar zie je die blik in haar ogen ook precies terug, erg knap van de schilder vind ik.
fotospam:
preza geschilderd door een schilder :
Afbeelding

Preesje in westernstijl 8-)
Afbeelding

<3
http://94.100.123.179/1206800001-1206850000/1206829701-1206829800/1206829730_5_1Vnz.jpeg

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:11

In Western stijl? Rijd je ook serieus Western of heb je het hoofdstel alleen omdat het leuk staat? Ik hoor wel van meer mensen met dravers dat ze Western rijden dus vind ik altijd wel leuk :D

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:12

haha nee hoor, rijd niet western. Dit hoofdstel was van een stalgenoot en die stond te koop en een koper wilde foto's zien, dus preesje was even fotomodel :P
Ik vind western ook altijd heel leuk om te zien, ziet er altijd zo stoer uit. Maar om het zelf te doen vind ik dan weer niks aan :')

Obelix_Luna
Berichten: 1245
Geregistreerd: 11-06-09
Woonplaats: Oudega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:14

ja klopt ja zie ik ook steeds vaker alleen hebben dravers meestal wel wat een fijne achterhand dus dat is minder,

ik kan me hier melden sinds 25 november :D toen kreeg ik mijn draver merrie speedy cat :D

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:27

Wat leuk heb je ook foto s

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:32

Wat bedoel je precies met een 'fijne' achterhand?
Wat ik wel merk met mijn draver is dat ze het erg moeilijk vindt om in de jog (vlakke, langzame draf) haar achterhand ook mee te nemen. Ze heeft van jongs af aan natuurlijk geleerd om die voetjes te laten zweven en nu vraag ik ineens van haar dat ze gaat buigen, verzamelen en dragen. Maar oefening baart kunst, we gaan vooruit!

Ik ben ook benieuwd naar foto's!

TigerBD

Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:34

Wat leuk om Speedy weer tegen te komen, ken haar van een kletstopic (Dravers) Hoe gaat het nu met haar? :)

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:36

ik heb nog een draver in de aanbieding.
Zie onderschrift

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:18

Leuk dat jij Speedy gekocht hebt inderdaad, ik ken haar ook wel. Ben ook wel benieuwd hoe het met haar gaat. :)

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:39

mijne heeft in verhouding een relatief korte achterhand,
in vergelijking tot haar lange rug en hals.
maar dat doet niet af aan de kracht :D
dikke broekspieren en sterke achterbenen

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:59

Die van mij is gebouwd als een groot paard:

Afbeelding

Maar heeft gewoon korte pootjes:

Afbeelding

:))

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:01

Teckel :')

Tsja, die van ons zijn allemaal anders. Tammy is een spierbundeltje, aardig compact. Yanna is iel, smal, Appie is veel grover, maar wel weer iets korter in de rug dan zijn moeder.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:02

:)) Gelukkig heeft hij geen exceptioneel lange rug, anders was hij écht een teckel ja. Nu is hij gewoon ietwat miniatuur. :=

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:06

Hmm toen ik mijne net had was ze vreselijk iel maar verder wel gebouwd als een 'normaal' paard van 1.60. Inmiddels is ze zowat twee keer zo breed geworden en ook de achterhand is een stuk sterker, ik heb een aantal foto's waar je die spieren prachtig mooi op ziet, zal ze straks wel even opzoeken.
Leuk die foto's zo flew! Wat een ontzettend lieve uitstraling heeft je paardje (pony denk ik? :+ )

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:06

hahaha jackrussel paard
mijne heeft wel lange benen (thank god) dus de verhoudingen zijn wel goed :D

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:17

Hi wat leuk om Speedy hier terug te zien!
Ik meld me ook met mn grote vriendelijke reus.

Afbeelding

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:19

Geen pony, een paardje van rond de 1.40/1.42 inmiddels. :)) Ik vind hem meer een paardje dan een pony.