hoe gaat het eigelijk met allemama's en veulens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:43

phoenix4ever schreef:
ik heb op een stal gestaan. stod precies zo'n ponietje. misschien familie. ze hete ook foxy.


Goh zou mss wel kunnen, maar ik weet haar afstamming niet omdat ze geen papieren heeft...
Welke stal heb je dan gestaan?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 11:18

in langeraar, maar die foxy staat volgens mij nu in nieuwkoop of ter aar.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:01

phoenix4ever schreef:
in langeraar, maar die foxy staat volgens mij nu in nieuwkoop of ter aar.


Ik denk niet dat ze het is

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 19:10

nee dat denk ik niet, maar misschien wel familie?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:23

Citaat:
2 maanden en dan nog geen maan???? zeker schamen zeg. gaat hij weg straks of hou je hem.


Haha, Glory is niet van mij, dus het is niet mijn schuld hoor.... Knipoog Beetje trage eigenaar misschien???? Ik hoor er niks over en ik ga me er niet mee bemoeien, want dan wordt het echt een naam van niks.... Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 23:10

Geweldig!
Moeders is weer opnieuw dragend en laat niemand bij haar veulentje Lovers (Behalve mij, de schat).
En met Ruubje zelf gaat ook alles prima. Hij is een echt moeders kindje en nog alles is spannend. Ben helemala verliefd op dat pittige hengste-koppie... Net zijn grote broer Kwijl Schijnheilig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 11:40

Gisteren ben ik even op de website van de AQHA geweest: Rubens Golden Glory staat er vermeld dus het is nu de officiele naam van mijn merrieveulen! Met Moeder en dochter gaat het heel goed. Foto's zijn te zien op ITP!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 14:28

Ludo schreef:
Citaat:
2 maanden en dan nog geen maan???? zeker schamen zeg. gaat hij weg straks of hou je hem.


Haha, Glory is niet van mij, dus het is niet mijn schuld hoor.... Knipoog Beetje trage eigenaar misschien???? Ik hoor er niks over en ik ga me er niet mee bemoeien, want dan wordt het echt een naam van niks.... Haha!


tja en je wil natuurlijk niet de wei in een kees roepen ofzo hihi Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 14:33

Pinky_girl schreef:
Geweldig!
Moeders is weer opnieuw dragend en laat niemand bij haar veulentje Lovers (Behalve mij, de schat).
En met Ruubje zelf gaat ook alles prima. Hij is een echt moeders kindje en nog alles is spannend. Ben helemala verliefd op dat pittige hengste-koppie... Net zijn grote broer Kwijl Schijnheilig

gefeliciteerd. door wie?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 14:37

echt leuk om al die toffe verhalen te lezen. op vvdd staat nog een verhaal van mijn sympie die op het ogenblik uitgroeid als een prisesje. ik was eerst even bang dat ze niet zo gaaf ging worden, maar wouw dacht ik toen ik haar zag vandaag.
Exel heeft echt haast geen melk meer, maar sympie eet nu al drie handjes voer per dag weg met wat zeewier en af en toe wat lijnzaad olie.
ook drink ze al wat water als ik het haar voor hou. Dat ga ik nu dus ook elke dag doen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 14:53

phoenix4ever schreef:
echt leuk om al die toffe verhalen te lezen. op vvdd staat nog een verhaal van mijn sympie die op het ogenblik uitgroeid als een prisesje. ik was eerst even bang dat ze niet zo gaaf ging worden, maar wouw dacht ik toen ik haar zag vandaag.
Exel heeft echt haast geen melk meer, maar sympie eet nu al drie handjes voer per dag weg met wat zeewier en af en toe wat lijnzaad olie.
ook drink ze al wat water als ik het haar voor hou. Dat ga ik nu dus ook elke dag doen.


Ik had dat ook even in het begin...en dat van je eigen veulen zou je dan denken..maar nou is ze echt harstikke lief en een echte kleine dame aan het worden( een hele jong maar goed).
Die van mij eet ook al heel goed brokken, ze krijgt nu veulenbrok van Pavo met PODO en gaat er heel goed in, maar de brokken van mama blijven het lekkerst Haha!
Ik zie ze ook niet meer zoveel tutteren bij mama ze drinkt al veel water.
En ben zooooo benieuwd naar wat voor een kleur eronder zit, der oren zijn momenteel ze goed als bijna zwart (met enkele bruine haren ertussen, ze begint al goed te verharen) maar rond der ogen ziet ze dan weer heel bruin dus het blijft gokken...Maar ik hoop dat ze heel donker wordt zoals de papa Lovers

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-02 12:51

ja dat verharen. die van mij ziet er ook maf uit op het ogenblik. ze heeft koffie vos vlekken. ik weet echt niet meer wat ze gaat doen. ze zou vos moeten blijven, maar ik weet het echt niet. zo spannend he?!

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:20

Velvet is nu 1 maand oud en groeit als kool. Het halster gaat eindelijk zonder problemen om. Ze kan al meelopen, voetjes geven, mama's staart opeten en gelongeerd worden naast mama zonder onder het touwtje door te schieten Haha! . Vorige week is ze met mama de wijde wereld ingegaan (ze mocht wandelen langs de weg, wel aan een touwtje natuurlijk) en oh wat zijn die bestelbusjes toch eng. Moeders ziet er niet echt op haar paasbest uit, maar trekt al weer aardig bij.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:44

Tarah is nu ruim een maand, en ik vind het echt een mooi veulen, ook lekker stevig
Asl ik op funny rij crosst tarah door de wei, maar dan let ze niet goed en valt ze zo om Haha! kijkt even raar staat weer op er rent weer verder. Bokken naar de mooeder en stiekem tegen funny opstijgeren. Ze is echt heel speels. Ook is ze nogal een viespeuk en gaat lekker met haar neusje in de poep vroeten. Misselijk
We kunnen al de hoefjes uitkrabben halstertje om en meelopen. Ook plastic zakken en handdoeken om haar heen is geen probleem.
Met mama gaat het wat minder, die is nu kreupel door een wond aan haar achterbeen, aan die kant mag tarah ook niet drinken.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 15:38

haha dat doet die van mij ook. zo lief he als ze lekker crossen. alleen de mijne kijkt wel uit, die valt niet hihi

*Sharon*

Berichten: 327
Geregistreerd: 29-08-01
Woonplaats: emmen,drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 20:56

Habibi groeit als kool ik moet binnenkort al een nieuw halstertje kopen en hij heef lange manen! poeh he! een veulentje dat al ouder van Habibi is heeft ze nog korter als hem hij heeft ze egt heel lang! Schijnheilig en hij begint ook al dat hij tegen Sissy aan gaat steigeren Haha! Party!! en we hebben kafeena een volbloed arabier (kimerlyxscapino) er bij in gezet en hij is er nie bij weg te slaan hun zijn egt vriendjes Lovers Kwijl

*Sharon*

Berichten: 327
Geregistreerd: 29-08-01
Woonplaats: emmen,drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:33

*Sharon* schreef:
Habibi groeit als kool ik moet binnenkort al een nieuw halstertje kopen en hij heef lange manen! poeh he! een veulentje dat al ouder dan Habibi is heeft ze nog korter als hem hij heeft ze egt heel lang! Schijnheilig en hij begint ook al dat hij tegen Sissy aan gaat steigeren Haha! Party!! en we hebben kaveena een volbloed arabier (kimerlyxscapino) er bij in gezet en hij is er nie bij weg te slaan hun zijn egt vriendjes Lovers Kwijl

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:44

Hier gaat het ook goed met de veulentjes. Ze lopen lekker dag en nacht buiten in de groep.
Ik wacht nu nog op 1 veulentje.

Sian is vandaag naar de keuring geweest en haalde een 1A premie en werd veulenkampioen. En 24 augustus mag ze naar het Nationaal Veulenkampioenschap in Kootwijk.
Copper en Kyra gaan over 2 weken naar de keuring, kijken of dat ook zo'n succes wordt Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-02 16:03

gaaf zeg. Ik wil met Sym ook, maar ik heb in Augustus pas weer mogelijkheid en dan zijn er geen keuringen meer. Huilen